Forumreacties: 3.340
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:AFCA1103 schreef op 12 augustus 2025 om 12:20:
Bovendien zou ik Edvarsen ook wel eens in spits willen zien (ondanks zijn lengte). Ik vind hem goed in de combinatie, best balvast, dat zou goed kunnen werken met Gloukh en hij kan goed positie kiezen voor de goal. Jammer dat dit soort opties nooit getest worden tijdens de.
Forumreacties: 4.182
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 12 augustus 2025 om 16:26:
open/sluit de onderstaande quote:AFCA1103 schreef op 12 augustus 2025 om 12:20:
Bovendien zou ik Edvarsen ook wel eens in spits willen zien (ondanks zijn lengte). Ik vind hem goed in de combinatie, best balvast, dat zou goed kunnen werken met Gloukh en hij kan goed positie kiezen voor de goal. Jammer dat dit soort opties nooit getest worden tijdens de.
Vlak voor het terugduel tegen Eintracht Frankfurt opperde ik het idee om Edvardsen in de spits te zetten tegen de lange verdedigers. Uiteindelijk liet Farioli deze wedstrijd lopen en kregen wij juist de goals tegen op een manier welke ik voor ogen had om zelf te maken tegen ze met Edvardsen als spits. Zeker gezien hoe onze huidige spitsen presteren en ons overvloed aan linksbuitens, zou ik het weleens willen proberen. Ik denk dat hij beter is als spits dan rechtsbuiten.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 819
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: geen
Rechtsback Gaaei of Rosa de voorkeur geven. Mokio op 6, Gloukh en Taylor aanvallende middenvelders met Klaassen en Berghuis als backup. Spits Brobbey of Weghorst. Linkerflank Edvardsen en Godts die het uitvechten. Rechterflank Moro met als backup Traore of Berghuis. Regeer maar als backup voor het middenveld, want als rechtsback kan hij er weinig van.
Verder heb je aanstormend talent die je zo nu en dan een kans kan geven.
Dit topic gaat over de favoriete opstelling. Ik wacht er nog ff mee, want ik denk dat er nog wel wat in en/of uitgaat. Heytinga wil echt werk maken van Wijndal. Hoop niet dat dit een persoonlijk project gaat worden, al kan het altijd 2 kanten op.
Verder denk ik zolang we geen geen 6 hebben aangekocht Itakura niet zou misstaan op 6, maar dat is vooral op basis van theorie. Wat ik lees kan hij op die plek uit de voeten. Is het een betrouwbare speler en heeft hij veel Bundesliga ervaring. Niet echt een leiderstype zoals Hendersson, maar alles van Mokio laten afhangen. Blijft toch een jochie van 17.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 896
Reg.: 3 september 2005
Een slot op de deur ‘verdediger’ op 6 betekent dat Ajax feitelijk met 5 verdedigers gaat spelen. Die extra verdediger op 6 (middenveld met de punt naar achteren) zorgt ervoor dat je aanvallend steeds een speler tekort komt.
Terwijl ik Ajax ook ken met een inschuivende nummer 4 en een echte nummer 10 op een middenveld met de punt naar voren. Dit zorgt ervoor dat je aanvallend steeds een man meer hebt en vroeg druk kan zetten. Met twee dynamische middenvelders naast de nummer 10 die zowel aanvallend als verdedigend een belangrijke rol vervullen.
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 12 augustus 2025 om 22:20:
Een slot op de deur ‘verdediger’ op 6 betekent dat Ajax feitelijk met 5 verdedigers gaat spelen. Die extra verdediger op 6 (middenveld met de punt naar achteren) zorgt ervoor dat je aanvallend steeds een speler tekort komt.
Terwijl ik Ajax ook ken met een inschuivende nummer 4 en een echte nummer 10 op een middenveld met de punt naar voren. Dit zorgt ervoor dat je aanvallend steeds een man meer hebt en vroeg druk kan zetten. Met twee dynamische middenvelders naast de nummer 10 die zowel aanvallend als verdedigend een belangrijke rol vervullen.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 2.858
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 13 augustus 2025 om 08:59:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 12 augustus 2025 om 22:20:
Dat is de reden dat ik Taylor op linksback zet als gevolg van Baas op 6. Je hebt dan drie centrale verdedigers, waardoor de backs middenvelders kunnen zijn (of één daarvan). Met Taylor voeg je alsnog een derde middenvelder toe, wie in mijn formatie Gloukh en Berghuis op het middenveld kan ondersteunen. Gaaei eventueel ook, maar hij is meer gewend om als buitenspeler te spelen wat ook interessant kan zijn. Ik vind het belangrijk om minimaal drie echte middenvelders op te stellen, ook al oogt het op papier een beetje raar.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 13 augustus 2025 om 20:35:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 13 augustus 2025 om 08:59:
Dat is de reden dat ik Taylor op linksback zet als gevolg van Baas op 6. Je hebt dan drie centrale verdedigers, waardoor de backs middenvelders kunnen zijn (of één daarvan). Met Taylor voeg je alsnog een derde middenvelder toe, wie in mijn formatie Gloukh en Berghuis op het middenveld kan ondersteunen. Gaaei eventueel ook, maar hij is meer gewend om als buitenspeler te spelen wat ook interessant kan zijn. Ik vind het belangrijk om minimaal drie echte middenvelders op te stellen, ook al oogt het op papier een beetje raar.
Die mazzel moeten we dit seizoen dan hebben als we iets willen.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax