Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 23 pagina's: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 september 2026 om 17:59:

s0lido schreef op 05 september 2026 om 17:54:

Kiki schreef op 05 september 2026 om 17:07:

s0lido schreef op 04 september 2026 om 16:22:

Ik zou niet zomaar nieuwelingen inpassen, tenzij het kwaleitsverschil groot is én de speler wedstrijdfit is. Laat ze anders hun plek eerlijk verdienen zoals Tolu en Brandt dat hebben gedaan.

Met DIE mentaliteit heb ik het volgende gemaakt:

Ter Stegen

Rosa
Baas
Janse

Bounida
Mokio
Ouazane
Brandt

Gloukh

Leonardo
Arokodare

Hiermee ga je af met 3-8 vandaag :B

Ja, dat begrijp ik. Bounida kan nog niet spelen, toch?

Op basis waarvan zou Bounida in de basis moeten staan?

+1/-0

Kroepoek schreef op 06 september 2026 om 13:49:

Kiki schreef op 05 september 2026 om 17:59:

s0lido schreef op 05 september 2026 om 17:54:

Kiki schreef op 05 september 2026 om 17:07:

s0lido schreef op 04 september 2026 om 16:22:

Ik zou niet zomaar nieuwelingen inpassen, tenzij het kwaleitsverschil groot is én de speler wedstrijdfit is. Laat ze anders hun plek eerlijk verdienen zoals Tolu en Brandt dat hebben gedaan.

Met DIE mentaliteit heb ik het volgende gemaakt:

Ter Stegen

Rosa
Baas
Janse

Bounida
Mokio
Ouazane
Brandt

Gloukh

Leonardo
Arokodare

Hiermee ga je af met 3-8 vandaag :B

Ja, dat begrijp ik. Bounida kan nog niet spelen, toch?

Op basis waarvan zou Bounida in de basis moeten staan?

Niet moeten. Tsygankov, Gloukh, Berghuis en Bounida hebben vorig seizoen allemaal meerdere wedstrijden op rechtsbuiten gespeeld. Ik vind het niet bepaald voor de hand liggend wie de beste keuze is voor deze positie.

Als ik een 4-3-3 formatie neerzet, dan zou ik mogelijk bij Gloukh uitkomen als rechtsbuiten.

Ter Stegen

Rosa
Baas
Janse
Henrique

Amrabat

Mokio
Ouazane

Gloukh
Arokodare
Brandt

Inclusief vorm van de dag. Ik heb nu geen aanvallende middenvelder op papier. In plaats daarvan Ouazane op LCM, Brandts links- en Gloukh rechtsbuiten. Al deze drie zijn natuurlijk een #10. Zij kunnen afwisselend die positie alsnog invullen gedurende de wedstrijd.

Tolu is voor mij duidelijk. Janse doet het momenteel uitstekend. Ouazane maakt ook een zeer keurige indruk op mij. Mokio laat als RCM zeker goede dingen zien. Brandt en Ter Stegen vanzelfsprekend erin. Rosa doet het vaker wel dan niet meer dan prima. Henrique vond ik tegen PSV eigenlijk beter er uitzien dan Gaaei, inclusief in defensief opzicht. Baas vind ik ook een basisspeler. Amrabat op 6 maar gelijk de kans geven.

Dan resteert de rechtsbuiten-positie. Gloukh kent degelijke statistieken op die plek gebaseerd op vorig seizoen. (Veel) beter dan op links. Brandt is juist links erg succesvol. Dus eigenlijk heb je dan twee #10's op de vleugels. Ideaal? Dat weet ik niet. Ik denk kijkende naar zowel dit als vorig seizoen dat ik bij deze elf spelers uitkom in deze formatie.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 23 pagina's: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax