Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.346
Reg.: 22 februari 2001
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC: -
Wat is jullie favoriete opstelling van dit moment met de spelers die er nu zijn?
Dit zou mijn team zijn nu en in de CL waar ik meteen Alvarez, Haller, Berghuis etc op scherp zet, dus wissel. Kudus is geblesseerd. Moge de beste spelen.
Neres - Tadic — Antony
Gravenb - Klaassen
———- Blind ———-
Nico ————----Mazraoui
—Martinez - Timber —
———Pasveer———-
Back-ups:
Steek, Rensch, Schuurs, Alvarez,
Kudus, Berghuis, Haller, Jensen, Rasmussen.
Vak: -
Forumreacties: 3.654
Reg.: 10 juli 2003
Uitgaande van de spelers die er zijn (want eigenlijk moet er in elke linie iets bij):
Gorter
Rensch - Timber - Martinez - Blind/Tagliafico
Kudus - Gravenberch - Klaassen
Antony - Tadic - Neres
Steek, Schuurs, Mazraoui, Alvarez, Berghuis, Haller, jong Ajax-gasten.
Gorter enkel en alleen omdat Steek en Pasveer kansloze projecten zijn (als tijdelijke back-ups voldoen ze), ken hem verder niet goed genoeg.
Mazraoui en Timber moeten de klik nog vinden, vond dat vorig jaar stabieler met Rensch - Timber. Al kan Timber gisteren ook een off-day hebben gehad en lag het niet zozeer aan de samenwerking met Mazraoui.
Forumreacties: 2.466
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC: Kian Fitz-Jim
Tadic, Haller, Antony
Gravenberch, Klaassen, Álvarez
Blind, Martinez, Timber, Rensch
Stekelenburg
De wedstrijd tegen PSV bevestigt de opstelling welke ik al een tijdje in gedachten had. Stekelenburg moet weer spelen wanneer weer fit genoeg daarvoor. Álvarez rechtscentraal met Gravenberch linkscentraal, met Klaassen op 10, haalt het beste uit ons middenveld. Tagliafico is niet meer onomstreden en te wisselvallig. Blind vind ik het beste als linksback wat anderen ook mogen zeggen. Martinez verdient wel een vaste plek centraal achterin. Berghuis mag Antony uitdagen, wie na zijn eerste seizoen de nodige krediet heeft opgebouwd. Mazraoui maakte veel indruk in de voorbereiding maar wanneer het er weer omgaat, valt hij tegen met slordigheden en zie ik liever Rensch. Tadic is bet beste als onze linksbuiten met Haller als beste centrumspits. Het blijft bijzonder dat Timber nu al een langere tijd absoluut onomstreden is op zijn positie. Mijn complimenten. Niet meer hem op linkscentraal zetten om dan Schuurs rechtscentraal te gebruiken. Schuurs speelde voorheen zelf al linkscentraal voor ons en paste zich daar keurig op aan.
Forumreacties: 1.346
Reg.: 22 februari 2001
Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:
Uit: Hoogeveen
Forumreacties: 2.232
Reg.: 29 januari 2011
Favoriete opstelling: 3-5-2
Even dit oude topic opgevist. Heitinga is in zijn eerste weken vrij helder in zijn beslissingen. Kiest de logische weg en is duidelijk al aan het werken naar het vinden van een vaste basiself. In dat proces is de verdediging al een stuk stabieler gebleken, maar komen we voetballend (in de opbouw) nog flink tekort (zoals gisteren geïllustreerd tegen Union Berlin. Dat is vooral een kwestie van gebrek aan kwaliteit.
Desalniettemin kunnen we de lijn van Heitinga, simpele keuzes, verlaten en vanuit de pure Ajax-gedachte (uitgaan van eigen kracht met lef en risico) kijken of we iets kunnen bedenken dat voetballend misschien wel door de beugel kan. Daarbij is het eerste motto "de beste voetballers moeten het vaakst de bal hebben". Op dit moment zijn het o.a. Álvarez, Bassey en Taylor die het vaakst de bal krijgen toegespeeld bij de opbouw en helaas zijn zij overduidelijk niet onze beste voetballers.
Welke Ajacieden hebben het meeste voetballende vermogen? Ik denk Kudus, Tadic, Timber en waarschijnlijk Berghuis. Vier spelers, omdat je daarmee een ruit kunt vormen die het hart van het elftal gaan vormen. Dus daar beginnen we mee. Van dit kwartet is Timber de meest verdedigende speler, maar die heeft natuurlijk wat hulp nodig. Hij krijgt Bassey op links en Rensch (bij gebrek aan beter) op rechts. We bouwen op via het midden (vuistregel), dus Timber is de belangrijkste eerste man in de opbouw. Op doel overigens Rulli, tamelijk betrouwbaar.
De as van het middenveld is ingevuld met Kudus en Berghuis. Daar kan nog wel wat duelkracht en loopvermogen bij en Álvarez is daarvoor de man en hij speelt rechts van hen. Wie deze jongens op links kan aanvullen is lastig, kiezen tussen Wijndal en Taylor? Dan maar Wijndal? Tadic is ons aanspeelpunt voorin. Daaromheen wil je jongens met snelheid, diepgang en scorend vermogen. Dat zijn Brobbey en Bergwijn. En dat volmaakt mijn huidige basiselftal:
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 februari 2023, 19:31:18.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.393
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 17 februari 2023 om 19:24:
Even dit oude topic opgevist.
(...)
Gerónimo Rulli
Devyne Rensch Jurriën Timber Calvin Bassey
Edson Álvarez Mohammed Kudus Steven Berghuis Owen Wijndal
Dusan Tadic (c) Brian Brobbey Steven Bergwijn
Met mazzel winnen we nog eens van Feyenoord. Het spel was alleen weer dramatisch.
Geen enkele schakel in de opbouw waarmee we ons onder het pressiespel van Feyenoord konden uitspelen.
Echt heel slecht. De oplossing ligt ook niet voor handen.
Kudus of Tadic op '6' zetten eens proberen? Want nu kijken we per wedstrijd naar twintig kansloze lange ballen van Rulli.
De selectie begint vorm te krijgen. Van een aantal jongens weten we al dat ze tekort komen dus die mogen eventueel (tijdelijk) vertrekken, denk aan: Gorter, ASE, Wijndal, Taylor, Klaassen, Conceiçao. Er moet nog een nieuwe linksback komen en eigenlijk ook een creatieveling. Voor nu zou ik het zo invullen:
Met de huidige selectie zou ik deze opstelling een kans willen geven:
Forbs, Bergwijn, Kudus
Akpom
Van den Boomen, Tahirovic
Avila, Hato, Sutalo, Gaaei
Ramaj
Bergwijn maakt ruimte voor Akpom wie tijdens het spel in spits positie komt, met Bergwijn wie overal en nergens is. Forbs is gewoon een linksbuiten nog altijd en ik denk dat hij daar veel meer zal laten zien. Dan blijft rechtsbuiten over voor Kudus.
Salah-Eddine is een amateur, dus noodgedwongen zet ik Wijndal op linksachter. Gorter valt mij wederom tegen, dus heb ik meer hoop voor Ramaj. Ook Rensch maakt mij niet blij, dus gok ik op Gaeei. Ik wens in ieder geval een nieuwe linksback.
Update: ik lees dat mijn wens is uitkomen. Avila komt naar ons toe. Avila erin; Wijndal eruit.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 augustus 2023, 23:16:33.
Uit: Amsterdam
Forumreacties: 6.277
Reg.: 24 november 2003
Forumreacties: 3.300
Reg.: 14 december 2005
Forumreacties: 3.300
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 15 september 2023 om 19:31:
Ik ga kritisch zijn: wie is de spelmaker?
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 16 september 2023 om 13:13:
Meeste versnellingen en verplaatsingen moeten komen van Gaaei, Sosa en Mannsverk.
Forumreacties: 2.880
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 16 september 2023 om 15:15:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 16 september 2023 om 13:13:
Meeste versnellingen en verplaatsingen moeten komen van Gaaei, Sosa en Mannsverk.
En welke spelmaker zorgt ervoor dat zij niet voor niets aan het rennen zijn?
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 16 september 2023 om 16:32:
Maakt dat uit? Gaat er toch gewoon om dat ze lekker kunnen rennen? Laufpensum noemt men dat in het Duits.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 16 september 2023 om 19:48:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 16 september 2023 om 16:32:
Maakt dat uit? Gaat er toch gewoon om dat ze lekker kunnen rennen? Laufpensum noemt men dat in het Duits.
Als je wedstrijden wilt winnen, dan maakt dat uit, ja. Berghuis op 10. Of Veerman bij PSV. Van den Boomen bij ons op 8 ook een beetje. Pirlo vroeger bij Milan. Dat soort spelers heb je zeker één van nodig op het veld.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax