Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 20 september 2023 om 14:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 september 2023 om 13:41:

Sosa en Gaaei zijn perfect als links- en rechtshalf in een 3-5-2 formatie. Ze kunnen aanvallen en verdedigen.



En dús zullen ze steeds uit positie lopen.


Beetje voorbarig dit. Ze hebben beiden voldoende ervaring om aanvallender opgesteld te worden dan enkel in de verdediging.

 

+1/-0

Ik zie de laatste tijd veel een systeem met drie verdedigers en wingbacks op het middenveld gesuggereerd worden. In de praktijk lijkt me dat niet handig als bijna alle tegenstanders met 3 aanvallers spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 september 2023 om 14:50:

Ik zie de laatste tijd veel een systeem met drie verdedigers en wingbacks op het middenveld gesuggereerd worden. In de praktijk lijkt me dat niet handig als bijna alle tegenstanders met 3 aanvallers spelen.


4-3-3

Bergwijn/Forbs(Godts) - Mikautadze/Akpom/Brobbey - Brobbey/Gaaei/Godts

Berghuis(Tahirovic/Misehouy)

Tahirovic/Taylor/VdBoomen - Manssverk/Vos/Tahirovic

Sosa(Avila) - Hato(Avila) - Sutalo(Medic) - Rensch/Gaaei

Gorter/Ramaj(Setford)

Oké... het is nog even zoeken naar het juiste middenveld en aanval.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 september 2023 om 14:45:

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 20 september 2023 om 14:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 september 2023 om 13:41:

Sosa en Gaaei zijn perfect als links- en rechtshalf in een 3-5-2 formatie. Ze kunnen aanvallen en verdedigen.



En dús zullen ze steeds uit positie lopen.


Beetje voorbarig dit. Ze hebben beiden voldoende ervaring om aanvallender opgesteld te worden dan enkel in de verdediging.



Dat is helemaal niet voorbarig. Je zegt het zelf al, hun aanvallende drive zorgt voor die natuurlijke reactie.

Als je die twee op het middenveld zet wordt je stuk gespeeld op het middenveld én in de verdediging.

Een strakke organisatie is key op dit moment.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 september 2023 om 14:50:

Ik zie de laatste tijd veel een systeem met drie verdedigers en wingbacks op het middenveld gesuggereerd worden. In de praktijk lijkt me dat niet handig als bijna alle tegenstanders met 3 aanvallers spelen.



Hehe iemand die het snapt.

Je kunt het je (nu) zelfs niet veroorloven als de tegenstander 352 speelt met een paar offensief ingestelde middenvelders.

Je wordt dan echt helemaal naar de gallemiezen gespeeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 20 september 2023 om 15:00:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 september 2023 om 14:50:

Ik zie de laatste tijd veel een systeem met drie verdedigers en wingbacks op het middenveld gesuggereerd worden. In de praktijk lijkt me dat niet handig als bijna alle tegenstanders met 3 aanvallers spelen.



Hehe iemand die het snapt.

Je kunt het je (nu) zelfs niet veroorloven als de tegenstander 352 speelt met een paar offensief ingestelde middenvelders.

Je wordt dan echt helemaal naar de gallemiezen gespeeld.


Net las ik nog dat we juist met twee nummer zessen spelen.

 

+1/-0

Gaaei op rechtsbuiten vind ik niet eens zo gek gedacht. Dat had ik zelf ook al in mijn hoofd. Hij is tot heel laat in zijn carrière een buitenspeler geweest en heeft in elk geval (start)snelheid en een goede voorzet. Dat maakt hem bruikbaar op die plek. Zou Berghuis zich ook op die positie laten richten. Als aanvallende middenvelder vind ik hem niet goed genoeg en ook niet genoeg een echte middenvelder. Tegen een beetje fatsoenlijke tegenstander is het vaak een open huis op het middenveld als hij op tien speelt.

Verder is het sowieso nog echt zoeken naar de juiste samenstelling op het middenveld. Van den Boomen en Tahirovic samen werkt vooralsnog niet. Daar zou ik dus niet op voortborduren. Mannsverk was slecht zondag maar vind ik wel een interessante speler.

 

+1/-0

Het is in ieder geval wel duidelijk dat iemand het helemaal niet snapt

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 september 2023 om 15:03:

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 20 september 2023 om 15:00:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 september 2023 om 14:50:

Ik zie de laatste tijd veel een systeem met drie verdedigers en wingbacks op het middenveld gesuggereerd worden. In de praktijk lijkt me dat niet handig als bijna alle tegenstanders met 3 aanvallers spelen.



Hehe iemand die het snapt.

Je kunt het je (nu) zelfs niet veroorloven als de tegenstander 352 speelt met een paar offensief ingestelde middenvelders.

Je wordt dan echt helemaal naar de gallemiezen gespeeld.


Net las ik nog dat we juist met twee nummer zessen spelen.



Dat deden we ook tegen Twente. En tegen Twente kwam Berghuis dus totaal niet uit de verf op 10.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 september 2023 om 15:05:

Gaaei op rechtsbuiten vind ik niet eens zo gek gedacht. Dat had ik zelf ook al in mijn hoofd. Hij is tot heel laat in zijn carrière een buitenspeler geweest en heeft in elk geval (start)snelheid en een goede voorzet. Dat maakt hem bruikbaar op die plek. Zou Berghuis zich ook op die positie laten richten. Als aanvallende middenvelder vind ik hem niet goed genoeg en ook niet genoeg een echte middenvelder. Tegen een beetje fatsoenlijke tegenstander is het vaak een open huis op het middenveld als hij op tien speelt.

Verder is het sowieso nog echt zoeken naar de juiste samenstelling op het middenveld. Van den Boomen en Tahirovic samen werkt vooralsnog niet. Daar zou ik dus niet op voortborduren. Mannsverk was slecht zondag maar vind ik wel een interessante speler.


Het middenveld is echt eentje waarvan ik geen idee heb wat ermee te doen...

Gaaei op rechtsbuiten betekent dat Rensch overblijft om op rechtsback te zetten.

 

+1/-0

Gaaei op rechtsbuiten haalt niks uit. Is het type wingback die er moet komen, niet er al staan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 20 september 2023 om 15:37:

Gaaei op rechtsbuiten haalt niks uit. Is het type wingback die er moet komen, niet er al staan.



Precies. Als we gebruik willen maken van zijn snelheid, moeten we hem niet met zijn neus tegen de achterlijn van de tegenstander gaan zetten.

 

+2/-0

Het middenveld en rechtsbuiten zijn nog echt een puzzel inderdaad. Rensch op rechtsback lijkt me prima. Ik vind dat hij al een paar maanden de populaire zondebok binnen het team is, terwijl hij over het algemeen redelijk goed presteert sinds de voorbereiding. Alleen thuis tegen Ludogorets vond ik hem echt heel zwak. Gaeei maakt wel best een goede indruk op me vooralsnog. Hij is een meer proactieve verdediger dan Rensch en ook wat comfortabeler in een opkomende rol. Rensch is als back wat meer als Mazraoui, een technisch vaardige verdediger die ook goed aan de binnenkant kan spelen.

 

+1/-0

De **** Bergwijn opstelling:

Forbs - Brobbey - Gaaei
Berghuis (c)
Taylor - Vos
Sosa - Hato - Sutalo - Rensch
Gorter

Mannsverk, Mikautadze, Akpom, Tahirovic en Van den Boomen laten invallen. Een aantal daarvan kan zomaar basisspeler zijn of worden, maar laten we even een écht Ajax middenveld neerzetten en nieuwelingen langzaam laten brengen. Het is te pijnlijk hoe tegen Twente de middenvelders en verdedigers tevens aanvallers elkaar niet kunnen vinden.

 

+1/-0

4321:

Gorter
Gaaei - Hato - Sutalo - Sosa
Taylor - Tahirovic - Mannsverk
Hlynsson - Berghuis
Akpom

 

+1/-0

Berghuis valt een beetje tussen aanvaller en middenvelder in, dus in die opstelling speel je dan maar met 1 pure aanvaller. Dat lijkt me wat te makkelijk te verdedigen. Zelf zou ik misschien voor nu voor zoiets gaan als iedereen fit is:

Rulli; Rensch/Gaaei, Sutalo, Hato, Sosa; Mannsverk, Taylor; Berghuis, Bergwijn, Forbs; Akpom.

Over het middenveld heb ik wel veel twijfels. Eigenlijk wil ik vooral Manssverk wel een serieuze kans geven, maar de vraag is wie er dan nog meer bij moet. Taylor is in elk geval een echte linkshalf, maar hij mist wel wat power in de duels. Tahirovic of Vos in combinatie met Mannsverk lijkt me misschien wat te verdedigend. Van den Boomen is log en mist handelingssnelheid.

 

+1/-0

Godts - Brobbey - Berghuis

Taylor - Vos - Tahirovic

Sosa - Hato - Sutalo - Gaaei

Gorter / Ramaj

 

+1/-0

Mijn meest recente opstelling ziet er best goed uit na de ontmoeting tegen Marseille.

open/sluit de onderstaande quote:

Forbs - Brobbey - Gaaei
Berghuis (c)
Taylor - Vos
Sosa - Hato - Sutalo - Rensch
Gorter

maar laten we even een écht Ajax middenveld neerzetten en nieuwelingen langzaam laten brengen



Ik zou Taylor en Vos veel laten spelen en spelers als Mannsverk, Van den Boomen en Tahirovic langzaam brengen. Zij laten vooralsnog geen goede vorm zien. Tahirovic en Van den Boomen begonnen goed, maar ze vallen nu tegen. Tahirovic lijkt mij een groot talent en Mannsverk lijkt mij ook talent te hebben, maar om ze gelijk allebei in de basis te zetten... dat heeft tijd nodig. Vos heeft Ajax DNA en pit. Taylor ook.

Wel zou ik overwegen om Gorter eruit te halen. Het is nu echt de zaak om met meer goede reddingen te komen en minder blunders.

Forbs kan zowel links- als rechtsbuiten opgesteld worden. Gaaei of Rensch rechtsback, maar sowieso zie ik Gaaei graag op het veld. En tsjah... Bergwijn... ik moet met heel twijfels hem opstellen, of gewoon op de bank zetten, wat mij wel op z'n plaats lijkt. Met Godts enzovoorts genoeg alternatieven.

 

+1/-0

Als ik vandaag een opstelling voor morgen maak, dan kom ik hierop uit:

Forbs - Brobbey - Berghuis (c)
Sosa - Taylor - Vos - Gaaei
Avila - Hato - Sutalo
Gorter

Ik zou Ramaj willen opstellen, maar om hem voor de leeuwen te gooien in de klassieker is ook vragen om problemen. Dus zowel Ramaj als Gorter lijken me geen zekerheidjes. Laten we Gorter nog even de kans geven.

Sosa en Gaaei zijn goede aanvallende vleugelverdedigers, maar ons elftal is niet voldoende op elkaar ingespeeld om dit verdedigend gezien goed in te vullen. Dus gooi ik een extra centrale verdediger erbij.

Taylor en Vos zou ik zeker voor nu op voortborduren. Berghuis op 10 is ook oké, maar op papier zet ik hem rechtsbuiten. Om eigenlijk meer zo te gaan spelen:

Forbs - Brobbey
Berghuis (c)
Sosa - Taylor - Vos - Gaaei
Avila - Hato - Sutalo
Gorter

Forbs en Brobbey lijken mij een goed koppeltje. Akpom en Mikautadze hebben nog niet de nodige indruk gemaakt voor een basisplaats. Bergwijn valt zwaar tegen.

 

+1/-0

Iedere opstelling zonder Bergwijn juich ik sowieso van harte toe. Nu nog een goed alternatief voor Brobbey en we kunnen echt weer vooruit.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax