Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 16 september 2023 om 20:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 16 september 2023 om 19:48:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 16 september 2023 om 16:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 16 september 2023 om 15:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 september 2023 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 september 2023 om 19:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 10 september 2023 om 13:46:

Klik hier om de spoiler te bekijken


Ik ga kritisch zijn: wie is de spelmaker?


Meeste versnellingen en verplaatsingen moeten komen van Gaaei, Sosa en Mannsverk.


En welke spelmaker zorgt ervoor dat zij niet voor niets aan het rennen zijn?



Maakt dat uit? Gaat er toch gewoon om dat ze lekker kunnen rennen? Laufpensum noemt men dat in het Duits.


Als je wedstrijden wilt winnen, dan maakt dat uit, ja. Berghuis op 10. Of Veerman bij PSV. Van den Boomen bij ons op 8 ook een beetje. Pirlo vroeger bij Milan. Dat soort spelers heb je zeker één van nodig op het veld.



Mogelijk zit er voor Tahirovic ook een 10 in met de tijd? Hij gaf nog niet zo lang geleden een uitstekende bal af aan Kudus ala Pirlo. Juiste moment, juiste snelheid. Daar zat gevoel in. Kudus plukte de bal uit de lucht en rondde af.

Al met al zit ik nog steeds met een uitspraak van Mislintat in mijn maag en vraag ne af hoe jullie er tegen aan kijken; ''van over een maand of drie a vijf moet er een team staan.''

Well, hij heeft toch wel echt in de gaten dat hij bij Ajax Amsterdam is beland. Ajax in feite van meet af aan er moet staan en gaat voor de hoofdprijs. Ik vind het best een opmerkelijke uitspraak.


Gooi Tahirovic voor nu op 8, aangezien hij het beter doet dan Taylor en Branco. Dan kan Vos of Manssverk op 6, als Mannsverk een #6 is. Berghuis op 10.

 

+1/-0

Bergwijn (SS), Brobbey (SP)
Berghuis (AM)
Tahirovic (CM), Mannsverk (CM)
Vos (VM)
Sosa (LA), Hato (CV), Sutalo (CV), Gaaei (RA)
Gorter (DM)

Sosa en Gaaei gaan veel naar voren, om zo het gebrek aan vleugelspelers op te vullen. Vos functioneert als derde centrale verdediger op dat moment. Berghuis vormt met Bergwijn en Brobbey een aanvalstrio. Zij zullen veel combinaties in het centrum van de aanval maken. Met Tahirovic en Mannsverk twee centrale middenvelders, met daarachter Vos dus als verdedigende middenvelder. Tahirovic kan zich zodoende meer focussen op het spelmaken en aanvallen. Ik denk dat Mannsverk een harde werker is wie zowel goed kan verdedigen als tevens aanvallend wat kan toevoegen.

Bergwijn (SS), Brobbey (SP)
Berghuis (AM)
Sosa (LM), Tahirovic (CM), Mannsverk (CM), Gaaei (RM)
Hato (LCV), Sutalo (CV), Vos (RCV)
Gorter (DM)

De aankopen wie op de bank zitten:
Ramaj: backup voor Gorter
Medic: backup voor Sutalo
Avila: backup voor Hato
Van den Boomen: backup voor Tahirovic
Akpom: backup voor Bergwijn
Mikautadze: backup voor Brobbey
Forbs: backup voor Berghuis (verander formatie)

Overige bankzitters:
Setford: derde doelman
Rensch: backup voor Gaaei
Salah-Eddine: backup voor Sosa
Taylor: backup voor Mannsverk/Vos
Godts: extra aanvaller (verander formatie)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 september 2023 om 16:32:

Het kan allemaal best nog wel goed komen met deze selectie,echter tegen die tijd sta je al op een straatlengte achterstand....


Wat had je dan verwacht?

Hoe beter de trainer hoe korter het proces hoeft te duren. Met Steijn zie ik het heel lang duren en de volledige potentie er nooit uithalen. Dat wordt een soort glazen plafond.

 

+1/-0

Erg jammer dan Sutalo gister toch niet degene bleek die er meteen staat. Zou toch Hato en Sutalo laten staan in het centrum. Sosa op links, laten staan, die deed het aardig. Gaaei of Rensch is mij om het even, al denk ik dat dit de toekomstige verdediging is met de beste poppetjes, Gaaei, Sutalo, Hato, Sosa.

Op dit moment zou ik kijken naar wat vastigheden voor het middenveld, Tahirovic en vd Boomen hebben het meest gespeeld in de voorbereiding, Berghuis zou ik daar bij zetten, Vos terughalen zou ook goed kunnen, heeft toch al wat potjes meegedaan en kent het Ajax spel, maar ben bang dat dit niet gaat gebeuren. vd Boomen, Berghuis, Tahirovic. Voorin Bergwijn, Brobbey, en dan Mikautadze, die heeft een neusje voor de goal en denk vrij veel potentie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 september 2023 om 18:27:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 september 2023 om 16:32:

Het kan allemaal best nog wel goed komen met deze selectie,echter tegen die tijd sta je al op een straatlengte achterstand....


Wat had je dan verwacht?

Hoe beter de trainer hoe korter het proces hoeft te duren. Met Steijn zie ik het heel lang duren en de volledige potentie er nooit uithalen. Dat wordt een soort glazen plafond.



Een trainer die niet uitspreekt en uitstraalt met een plan bezig te zijn, maar alleen met 'het heeft tijd nodig' of 'tsja, ik wilde deze jongens ook niet', of 'ik kan ze niet elke 30 seconden bij me roepen', die is niet geschikt. Helaas. Ten Hag kon ook na een kutwedstrijd prima uitleggen wat er beter moest en wat er wel goed ging. Maurice kan dat niet. Exit.

En heel snel Van Gaal aanstellen met 1 opdracht: Champions League veilig stellen. Al spelen we 5-4-1.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 18 september 2023 om 16:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 september 2023 om 18:27:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 september 2023 om 16:32:

Het kan allemaal best nog wel goed komen met deze selectie,echter tegen die tijd sta je al op een straatlengte achterstand....


Wat had je dan verwacht?

Hoe beter de trainer hoe korter het proces hoeft te duren. Met Steijn zie ik het heel lang duren en de volledige potentie er nooit uithalen. Dat wordt een soort glazen plafond.



Een trainer die niet uitspreekt en uitstraalt met een plan bezig te zijn, maar alleen met 'het heeft tijd nodig' of 'tsja, ik wilde deze jongens ook niet', of 'ik kan ze niet elke 30 seconden bij me roepen', die is niet geschikt. Helaas. Ten Hag kon ook na een kutwedstrijd prima uitleggen wat er beter moest en wat er wel goed ging. Maurice kan dat niet. Exit.

En heel snel Van Gaal aanstellen met 1 opdracht: Champions League veilig stellen. Al spelen we 5-4-1.



Ik vind het prima om te stellen dat dat je met deze selectie niet anders kan dan counteren en dat het doel dan de middelen heiligt om maar een goede eindklassering te halen.

Echter, dan wel meteen deze hele bende inclusief Mislintat eruit en vanaf volgend seizoen naar het echte Ajax toewerken. We moeten countervoetbal naar mijn mening niet gaan normaliseren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 september 2023 om 16:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 18 september 2023 om 16:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 september 2023 om 18:27:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 17 september 2023 om 16:32:

Het kan allemaal best nog wel goed komen met deze selectie,echter tegen die tijd sta je al op een straatlengte achterstand....


Wat had je dan verwacht?

Hoe beter de trainer hoe korter het proces hoeft te duren. Met Steijn zie ik het heel lang duren en de volledige potentie er nooit uithalen. Dat wordt een soort glazen plafond.



Een trainer die niet uitspreekt en uitstraalt met een plan bezig te zijn, maar alleen met 'het heeft tijd nodig' of 'tsja, ik wilde deze jongens ook niet', of 'ik kan ze niet elke 30 seconden bij me roepen', die is niet geschikt. Helaas. Ten Hag kon ook na een kutwedstrijd prima uitleggen wat er beter moest en wat er wel goed ging. Maurice kan dat niet. Exit.

En heel snel Van Gaal aanstellen met 1 opdracht: Champions League veilig stellen. Al spelen we 5-4-1.



Ik vind het prima om te stellen dat dat je met deze selectie niet anders kan dan counteren en dat het doel dan de middelen heiligt om maar een goede eindklassering te halen.

Echter, dan wel meteen deze hele bende inclusief Mislintat eruit en vanaf volgend seizoen naar het echte Ajax toewerken. We moeten countervoetbal naar mijn mening niet gaan normaliseren.



Klopt maar ik gaf het ook al eerder aan, vooralsnog hebben we door de situatie weinig andere keus. En zoals Kale en Kokkie ook al aangeven tegen Olympique de Marseille gewoon 5 a zes verdedigers opstellen. Massaal op eigen helft terugzakken. Bij balbezit opbouwen/compact spelen. Afstand spelers tijdens het inpassen niet groter maken dan 10 meter en uitbreken op de counter. Tegen Feyenoord zou ik het zelfde doen. In principe net zo lang totdat Steijn er uit is om 11 vaste waarden op te stellen die enigszins op elkaar raken ingespeeld. Anders zou ik niet des Ajax gaan spelen. Doet Steijn dat wel staan we ook tegen Feyenoord voor je het weet met 2-0 achter.

https://www.youtube.com/watch?v=3T97ADvduUMlink

Dit bericht is gewijzigd op 18 september 2023, 17:44:20.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 september 2023 om 16:48:

Echter, dan wel meteen deze hele bende inclusief Mislintat eruit en vanaf volgend seizoen naar het echte Ajax toewerken. We moeten countervoetbal naar mijn mening niet gaan normaliseren.



Er is echt een heel groot verschil tussen countervoetbal en gegroepeerd en verstandig aanvallen.

Als je met het "echte" Ajax bedoelt het antieke vleugelspel ben ik daar geen voorstander van. Het wordt eens tijd dat we met de ontwikkelingen in het voetbal meegaan.

 

+2/-0

Gezien de huidige selectie zie ik steeds vaker 3-5-2 of 5-3-2 formaties langskomen. Ik ga voor een 3-5-2 formatie, aangezien we maar één goede linkerverdediger hebben (Salah-Eddine is niet goed genoeg; zelfs niet op zijn beste positie) en hetzelfde geldt op rechts (Rensch is géén rechtervleugelverdediger; hooguit een rechtsachter).

Dan krijg je het volgende:

Bergwijn, Brobbey
Berghuis
Sosa, Tahirovic, Mannsverk, Gaaei
Avila, Hato, Sutalo
Gorter

Mikautadze, Akpom
Hlynsson of Misehouy
Forbs, Van den Boomen, Vos, Taylor
Rensch, Medic, Aertssen
Ramaj

Godts om deze reden naar JA gezet (past niet in deze formatie, of misschien toch wel, maar voor nu hiervoor gekozen; als Hlynsson tegenvalt dan Godts of Misehouy erbij halen), samen met Salah-Eddine wie ik de slechtste speler van onze huidige selectie vindt. Dit maakt ruimte voor Vos, Aertssen en Hlynsson. Vos zou ik een kans geven, want alle middenvelders presteren vooralsnog wisselvallig op z'n best. Mannsverk, Van den Boomen, Vos en Tahirovic: wat mij betreft een gelijke strijd om te vechten voor twee basisplekken. Ramaj mag ook een kans krijgen als Gorter te veel fouten blijft maken. Gorter heeft ook goede reddingen verricht, dus ik hoop dat dit zich verder ontwikkelt.

Mikautadze en Akpom: geen idee wat van hen te verwachten. Zij mogen Brobbey en Bergwijn uitdagen. Ik geloof dat ze allemaal het beste tot hun recht komen in een twee spitsen formatie, tevens hebben we geen rechtsbuiten. Forbs mag dan backup op linkshalf zijn voor Sosa. Gezien zijn snelheid moet dat wel kunnen; liever dat dan Salah-Eddine zien spelen. Taylor kan denk ik wel overal op het middenveld spelen, dus mag hij backup voor Gaaei zijn. Wie anders? Rensch kan niet op rechtshalf. Hij wordt een backup centraal achterin. Ik denk dat een driemans verdediging beter bij hem past dan een viermans. Of hij überhaupt ooit op een positie betrouwbaar wordt, moet nog blijken. Dit seizoen laatste kans wat mij betreft.

Dit bericht is gewijzigd op 20 september 2023, 13:42:38.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 september 2023 om 12:21:

Gezien de huidige selectie zie ik steeds vaker 3-5-2 of 5-3-2 formaties langskomen. Ik ga voor een 3-5-2 formatie, aangezien we maar één goede linkerverdediger hebben (Salah-Eddine is niet goed genoeg; zelfs niet op zijn beste positie) en hetzelfde geldt op rechts (Rensch is géén rechtervleugelverdediger; hooguit een rechtsachter).

Dan krijg je het volgende:

Bergwijn, Brobbey
Berghuis
Sosa, Tahirovic, Mannsverk, Gaaei
Avila, Hato, Sutalo
Gorter

Mikautadze, Akpom
Hlynsson
Forbs, Van den Boomen, Vos, Taylor
Rensch, Medic, Aertssen
Ramaj

Godts om deze reden naar JA gezet (past niet in deze formatie, of misschien toch wel, maar voor nu hiervoor gekozen; als Hlynssom tegenvalt dan Godts of Misehouy erbij halen), samen met Salah-Eddine wie ik de slechtste speler van onze huidige selectie vindt. Dit maakt ruimte voor Vos, Aertssen en Hlynsson. Vos zou ik een kans geven, want alle middenvelders presteren vooralsnog wisselvallig op z'n best. Mannsverk, Van den Boomen, Vos en Tahirovic: wat mij betreft een gelijke strijd om te vechten voor twee basisplekken. Ramaj mag ook een kans krijgen als Gorter te veel fouten blijft maken. Gorter heeft ook goede reddingen verricht, dus ik hoop dat dit zich verder ontwikkelt.

Mikautadze en Akpom: geen idee wat van hen te verwachten. Zij mogen Brobbey en Bergwijn uitdagen. Ik geloof dat ze allemaal het beste tot hun recht komen in een twee spitsen formatie, tevens hebben we geen rechtsbuiten. Forbs mag dan backup op linkshalf zijn voor Sosa. Gezien zijn snelheid moet dat wel kunnen; liever dat dan Salah-Eddine zien spelen. Taylor kan denk ik wel overal op het middenveld spelen, dus mag hij backup voor Gaaei zijn. Wie anders? Rensch kan niet op rechtshalf. Hij wordt een backup centraal achterin. Ik denk dat een driemans verdediging beter bij hem past dan een viermans. Of hij überhaupt ooit op een positie betrouwbaar wordt, moet nog blijken. Dit seizoen laatste kans wat mij betreft.



Sosa is en geen linkshalf maar een linksback, en Forbs is ook geen linkshalf maar een linksbuiten. En Gaaei is een rechtsback, en Taylor kan op geen enkele positie op het middenveld. Mocht Taylor ooit weer in vorm komen (wat ik mij sterk afvraag) kan hij maar op 1 plek en dat is die van verdedigende middenvelder.

Hlynsson is een middenvelder en niet zoals Godts een voorhoedespeler.
En zolang we met 2 zessen spelen moeten we de 10 niet invullen als extra onderdeel van de aanval want dan komen we op het middenveld tekort.

Als je eens uitgaat van een 532 opstelling valt veel meer van de puzzel in elkaar dan dit soort creatieve opstellingen.

Achterin Gaaei, Hato, Sutalo, Sosa en Avila. Middenveld met vd Boomen, Tahirovic en Berghuis, aanval met Akpom en Bergwijn.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 september 2023, 13:10:36.

 

+1/-0

Of je het nu neerzet als 532 of 352 maakt alleen op papier uit. Ongeacht welke van de twee je pakt sta je in balbezit meer in een 352 omdat de twee backs toch verder naar voren komen, terwijl je bij balbezit tegenstander meer in 532 zal staan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 20 september 2023 om 13:10:

Of je het nu neerzet als 532 of 352 maakt alleen op papier uit. Ongeacht welke van de twee je pakt sta je in balbezit meer in een 352 omdat de twee backs toch verder naar voren komen, terwijl je bij balbezit tegenstander meer in 532 zal staan.



Natuurlijk maakt dat uit. We zijn helemaal niet stabiel genoeg om met 3 verdedigers te spelen. Ook niet met 3 aanvallers trouwens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 20 september 2023 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 20 september 2023 om 13:10:

Of je het nu neerzet als 532 of 352 maakt alleen op papier uit. Ongeacht welke van de twee je pakt sta je in balbezit meer in een 352 omdat de twee backs toch verder naar voren komen, terwijl je bij balbezit tegenstander meer in 532 zal staan.



Natuurlijk maakt dat uit. We zijn helemaal niet stabiel genoeg om met 3 verdedigers te spelen. Ook niet met 3 aanvallers trouwens.



Lees anders nog een keer wat ik zeg en probeer het dan nog eens...

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 20 september 2023 om 13:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 september 2023 om 12:21:

Gezien de huidige selectie zie ik steeds vaker 3-5-2 of 5-3-2 formaties langskomen. Ik ga voor een 3-5-2 formatie, aangezien we maar één goede linkerverdediger hebben (Salah-Eddine is niet goed genoeg; zelfs niet op zijn beste positie) en hetzelfde geldt op rechts (Rensch is géén rechtervleugelverdediger; hooguit een rechtsachter).

Dan krijg je het volgende:

Bergwijn, Brobbey
Berghuis
Sosa, Tahirovic, Mannsverk, Gaaei
Avila, Hato, Sutalo
Gorter

Mikautadze, Akpom
Hlynsson
Forbs, Van den Boomen, Vos, Taylor
Rensch, Medic, Aertssen
Ramaj

Godts om deze reden naar JA gezet (past niet in deze formatie, of misschien toch wel, maar voor nu hiervoor gekozen; als Hlynssom tegenvalt dan Godts of Misehouy erbij halen), samen met Salah-Eddine wie ik de slechtste speler van onze huidige selectie vindt. Dit maakt ruimte voor Vos, Aertssen en Hlynsson. Vos zou ik een kans geven, want alle middenvelders presteren vooralsnog wisselvallig op z'n best. Mannsverk, Van den Boomen, Vos en Tahirovic: wat mij betreft een gelijke strijd om te vechten voor twee basisplekken. Ramaj mag ook een kans krijgen als Gorter te veel fouten blijft maken. Gorter heeft ook goede reddingen verricht, dus ik hoop dat dit zich verder ontwikkelt.

Mikautadze en Akpom: geen idee wat van hen te verwachten. Zij mogen Brobbey en Bergwijn uitdagen. Ik geloof dat ze allemaal het beste tot hun recht komen in een twee spitsen formatie, tevens hebben we geen rechtsbuiten. Forbs mag dan backup op linkshalf zijn voor Sosa. Gezien zijn snelheid moet dat wel kunnen; liever dat dan Salah-Eddine zien spelen. Taylor kan denk ik wel overal op het middenveld spelen, dus mag hij backup voor Gaaei zijn. Wie anders? Rensch kan niet op rechtshalf. Hij wordt een backup centraal achterin. Ik denk dat een driemans verdediging beter bij hem past dan een viermans. Of hij überhaupt ooit op een positie betrouwbaar wordt, moet nog blijken. Dit seizoen laatste kans wat mij betreft.



Sosa is en geen linkshalf maar een linksback, en Forbs is ook geen linkshalf maar een linksbuiten. En Gaaei is een rechtsback, en Taylor kan op geen enkele positie op het middenveld. Mocht Taylor ooit weer in vorm komen (wat ik mij sterk afvraag) kan hij maar op 1 plek en dat is die van verdedigende middenvelder.

Hlynsson is een middenvelder en niet zoals Godts een voorhoedespeler.
En zolang we met 2 zessen spelen moeten we de 10 niet invullen als extra onderdeel van de aanval want dan komen we op het middenveld tekort.

Als je eens uitgaat van een 532 opstelling valt veel meer van de puzzel in elkaar dan dit soort creatieve opstellingen.

Achterin Gaaei, Hato, Sutalo, Sosa en Avila. Middenveld met vd Boomen, Tahirovic en Berghuis, aanval met Akpom en Bergwijn.


Sosa en Gaaei zijn perfect als links- en rechtshalf in een 3-5-2 formatie. Ze kunnen aanvallen en verdedigen. Sosa is geen linkshalf? Nah... juist wel.

Misschien had ik toch Misehouy als backup 10 moeten neerzetten in plaats van Hlynsson. Ik wilde Hlynsson een kans geven, maar Misehouy lijkt het grotere talent te zijn.

Ik denk ook dat Taylor het beste als verdedigende middenvelder is, dus hij kan zowel aanvallen als verdedigen en zet ik zodoende noodgedwongen als backup rechtshalf.

Of moet ik Vos en Taylor van plek laten ruilen?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20 september 2023, 13:46:56.

 

+1/-0

Als we 4-3-3 willen blijven spelen, dan zou ik Gaaei en/of Brobbey op rechtsbuiten uitproberen. Akpom en Mikautadze hebben op die positie niks te zoeken. Gaaei heeft stiekem heel veel ervaring op alle aanvallende posities.

1. Setford DM
2. Ramaj DM
3. Gorter DM
4. Rensch RA/CV/LA
5. Gaaei RA/LB/RB
6. Sutalo CV
7. Aertssen CV/RA
8. Medic CV
9. Avila CV/LA
10. Hato CV/LA
11. Sosa LA/LM
12. Tahirovic CM/VM/AM
13. Vos VM/CV/RA
14. Taylor CM/VM
15. Mannsverk VM/CM
16. Van den Boomen CM/VM
17. Berghuis AM/RB/CM
18. Misehouy AM/CM/LB
19. Akpom SS/SP/AM
20. Mikautadze SP/LB/SS
21. Brobbey SP/RB
22. Bergwijn LB/SS/RB
23. Forbs LB/RB/LM

Als je goed zoekt, dan heb je toch op iedere positie voldoende opties. Bergwijn wilt liever niet op rechts en Berghuis wil je tegenwoordig het liefste op 10 hebben. Daarom misschien Gaaei of Brobbey op rechtsbuiten zetten.

De meest opvallende afwezigen: Kaplan, Pasveer en Rulli vanwege blessures en Godts samen met een aantal andere JA-spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 20 september 2023 om 13:25:

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 20 september 2023 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 20 september 2023 om 13:10:

Of je het nu neerzet als 532 of 352 maakt alleen op papier uit. Ongeacht welke van de twee je pakt sta je in balbezit meer in een 352 omdat de twee backs toch verder naar voren komen, terwijl je bij balbezit tegenstander meer in 532 zal staan.



Natuurlijk maakt dat uit. We zijn helemaal niet stabiel genoeg om met 3 verdedigers te spelen. Ook niet met 3 aanvallers trouwens.



Lees anders nog een keer wat ik zeg en probeer het dan nog eens...



Ik lees prima wat je schrijft, maar ik ben het er niet mee eens. We moeten nu niet (en we zijn ook niet in de positie) gaan experimenteren met backs of buitenspelers op de half positie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 september 2023 om 13:41:

Sosa en Gaaei zijn perfect als links- en rechtshalf in een 3-5-2 formatie. Ze kunnen aanvallen en verdedigen.



En dús zullen ze steeds uit positie lopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 20 september 2023 om 14:37:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 20 september 2023 om 13:25:

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 20 september 2023 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 20 september 2023 om 13:10:

Of je het nu neerzet als 532 of 352 maakt alleen op papier uit. Ongeacht welke van de twee je pakt sta je in balbezit meer in een 352 omdat de twee backs toch verder naar voren komen, terwijl je bij balbezit tegenstander meer in 532 zal staan.



Natuurlijk maakt dat uit. We zijn helemaal niet stabiel genoeg om met 3 verdedigers te spelen. Ook niet met 3 aanvallers trouwens.



Lees anders nog een keer wat ik zeg en probeer het dan nog eens...



Ik lees prima wat je schrijft, maar ik ben het er niet mee eens. We moeten nu niet (en we zijn ook niet in de positie) gaan experimenteren met backs of buitenspelers op de half positie.



Je leest en begrijpt dus niet wat ik schijf

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax