Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 23 september 2023 om 16:04:

Iedere opstelling zonder Bergwijn juich ik sowieso van harte toe. Nu nog een goed alternatief voor Brobbey en we kunnen echt weer vooruit.


Wat betreft Brobbey is het aan zowel Akpom als Mikautadze om hem uit de basis te spelen. Heb je enig idee wie van deze twee onze beste hoop daarvoor is?

 

+1/-0

Sinds vandaag heb ik een nieuwe favoriete opstelling;
DM: Heinz Stuy
Van rechts naar links
Verdediging: Neeskens, Hulshoff, Krol, Suurbier.
Middenveld: Cruyff, Haan, G. Mühren.
Aanval: Swart, Rep, Keizer.
Helaas zijn hiervan een flink aantal niet meer onder ons. Ik ben echt niet van vroeger was alles beter. Maar met weemoed denk ik terug aan die tijd. Wanneer je ziet hoe diep we nu gezakt zijn.
Maar om positief te blijven. Een jaar of 5, 6 voor deze gouden generatie, stonden we ook diep in het rechter rijtje.

 

+1/-0

Ter overzicht, als we 4-3-3 spelen met de huidige selectie, dan hebben we:

Bergwijn, Brobbey, Forbs
Mikautadze, Akpom, Godts

Berghuis
Tahirovic

Taylor, Vos
Van den Boomen, Mannsverk

Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Salah-Eddine, Avila, Medic, Gaaei

Gorter
Ramaj
Setford

Geblesseerd: Rulli, Kaplan en Pasveer.

Wat had ik graag anders gezien wat betreft onze aankopen? In plaats van Mikautadze en Akpom één (andere) spits erbij en een rechtsbuiten, dan gaat Godts (of Forbs) naar linksbuiten toe.

De transfer van Mannsverk was onnodig na de aankoop van Tahirovic en het al hebben van Vos. Liever een #10 erbij, zodat Tahirovic op de plek van Mannsverk gezet kan worden.

Het kopen van Gaaei heeft scouts in Denemarken doen verrassen en zelfs verbazen. Deze aankoop is sowieso op de korte termijn niet wat we nodig hebben en het is onzeker of hij ooit goed genoeg voor ons zal worden. Jelert is de rechtsback uit Denemarken die je wilt hebben. We hadden ook beter Regeer kunnen behouden dan het aantrekken van Gaaei.

Ook had ik liever Wijndal behouden als Sosa's backup dan Salah-Eddine, want ik vind dat hij niks in Ajax 1 te zoeken heeft.

Gorter maakt zowel goede reddingen als nog altijd te veel fouten. Het is afwachten of hij goed genoeg voor ons gaat worden. Ramaj zou zomaar een vergelijkbare situatie creëren als we hem in het doel neerzetten.

Rulli is normaal gesproken ook iemand wie zowel goede reddingen als fouten maakt, maar hij ligt op een duidelijk hoger niveau dan deze nog relatief onervaren doelmannen.

Wat ik erg vervelend vind, is het feit dat we Mannsverk en Mikautadze op het laatst nog hebben gekocht, terwijl we andere soort spelers nodig hebben. Ook over de aankoop van Akpom ben ik ontevreden, net als die van Gaaei. Ik vrees dat we voor dit viertal veel te veel geld aan uit hebben gegeven, wat erg is, maar nog erger is dat we door deze aankopen erg veel moeite hebben om de juiste opstelling te maken.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 26 september 2023, 11:04:44.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 september 2023 om 10:47:

Ter overzicht, als we 4-3-3 spelen met de huidige selectie, dan hebben we:

Bergwijn, Brobbey, Forbs
Mikautadze, Akpom, Godts

Berghuis
Tahirovic

Taylor, Vos
Van den Boomen, Mannsverk

Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Salah-Eddine, Avila, Medic, Gaaei

Gorter
Ramaj
Setford

Geblesseerd: Rulli, Kaplan en Pasveer.

Wat had ik graag anders gezien wat betreft onze aankopen? In plaats van Mikautadze en Akpom één (andere) spits erbij en een rechtsbuiten, dan gaat Godts (of Forbs) naar linksbuiten toe.

De transfer van Mannsverk was onnodig na de aankoop van Tahirovic en het al hebben van Vos. Liever een #10 erbij, zodat Tahirovic op de plek van Mannsverk gezet kan worden.

Het kopen van Gaaei heeft scouts in Denemarken doen verrassen en zelfs verbazen. Deze aankoop is sowieso op de korte termijn niet wat we nodig hebben en het is onzeker of hij ooit goed genoeg voor ons zal worden. Jelert is de rechtsback uit Denemarken die je wilt hebben. We hadden ook beter Regeer kunnen behouden dan het aantrekken van Gaaei.

Ook had ik liever Wijndal behouden als Sosa's backup dan Salah-Eddine, want ik vind dat hij niks in Ajax 1 te zoeken heeft.

Gorter maakt zowel goede reddingen als nog altijd te veel fouten. Het is afwachten of hij goed genoeg voor ons gaat worden. Ramaj zou zomaar een vergelijkbare situatie creëren als we hem in het doel neerzetten.

Rulli is normaal gesproken ook iemand wie zowel goede reddingen als fouten maakt, maar hij ligt op een duidelijk hoger niveau dan deze nog relatief onervaren doelmannen.

Wat ik erg vervelend vind, is zowel het feit dat we Mannsverk en Mikautadze op het laatst nog hebben gekocht, terwijl we andere soort spelers nodig hebben. Ook de aankoop Akpom ben ik ontevreden over, net als die van Gaaei. Ik vrees dat we voor dit viertal veel te veel geld aan uit hebben gegeven, wat erg is, maar nog erger is dat we door deze aankopen erg veel moeite hebben om de juiste opstelling te maken.



We discussiëren hier met zijn allen al heel lang over. Maar poog hetgeen maar eens bij directie en RvC door te laten dringen. Daar begint, valt of staat alles mee. Speciaal de [lieden] die garant moeten staan voor de [visie] en [afhandeling] [Voetbalzaken]. Ik vind hierbij de onlangs gemaakte uitspraken van Kale en Kokkie recht voor zijn raap met daar ook de kanttekening, hoe vaak hebben we dit al niet behandeld. Hoe vaak werd het al gezegd!

Gericht aan dovemansoren binnen de organisatie wat meer weg heeft van een stel hardleerse plucheplakkers die geen enkele lering trokken uit de fouten van het verleden. Hardleers zijn en zelfs op een eigen eiland blijken te zitten.

https://www.youtube.com/watch?v=0gt7NaMq_Hwlink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

maestro schreef op 24 september 2023 om 16:27:

Sinds vandaag heb ik een nieuwe favoriete opstelling;
DM: Heinz Stuy
Van rechts naar links
Verdediging: Neeskens, Hulshoff, Krol, Suurbier.
Middenveld: Cruyff, Haan, G. Mühren.
Aanval: Swart, Rep, Keizer.
Helaas zijn hiervan een flink aantal niet meer onder ons. Ik ben echt niet van vroeger was alles beter. Maar met weemoed denk ik terug aan die tijd. Wanneer je ziet hoe diep we nu gezakt zijn.
Maar om positief te blijven. Een jaar of 5, 6 voor deze gouden generatie, stonden we ook diep in het rechter rijtje.


Ik kijk er al naar uit om in 2029, 2030 en 2031 ons cluppie weer met de CL trofee te zien staan...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 september 2023 om 10:47:

Ter overzicht, als we 4-3-3 spelen met de huidige selectie, dan hebben we:

Bergwijn, Brobbey, Forbs
Mikautadze, Akpom, Godts

Berghuis
Tahirovic

Taylor, Vos
Van den Boomen, Mannsverk

Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Salah-Eddine, Avila, Medic, Gaaei

Gorter
Ramaj
Setford

Geblesseerd: Rulli, Kaplan en Pasveer.

Wat had ik graag anders gezien wat betreft onze aankopen? In plaats van Mikautadze en Akpom één (andere) spits erbij en een rechtsbuiten, dan gaat Godts (of Forbs) naar linksbuiten toe.

De transfer van Mannsverk was onnodig na de aankoop van Tahirovic en het al hebben van Vos. Liever een #10 erbij, zodat Tahirovic op de plek van Mannsverk gezet kan worden.

Het kopen van Gaaei heeft scouts in Denemarken doen verrassen en zelfs verbazen. Deze aankoop is sowieso op de korte termijn niet wat we nodig hebben en het is onzeker of hij ooit goed genoeg voor ons zal worden. Jelert is de rechtsback uit Denemarken die je wilt hebben. We hadden ook beter Regeer kunnen behouden dan het aantrekken van Gaaei.

Ook had ik liever Wijndal behouden als Sosa's backup dan Salah-Eddine, want ik vind dat hij niks in Ajax 1 te zoeken heeft.

Gorter maakt zowel goede reddingen als nog altijd te veel fouten. Het is afwachten of hij goed genoeg voor ons gaat worden. Ramaj zou zomaar een vergelijkbare situatie creëren als we hem in het doel neerzetten.

Rulli is normaal gesproken ook iemand wie zowel goede reddingen als fouten maakt, maar hij ligt op een duidelijk hoger niveau dan deze nog relatief onervaren doelmannen.

Wat ik erg vervelend vind, is het feit dat we Mannsverk en Mikautadze op het laatst nog hebben gekocht, terwijl we andere soort spelers nodig hebben. Ook over de aankoop van Akpom ben ik ontevreden, net als die van Gaaei. Ik vrees dat we voor dit viertal veel te veel geld aan uit hebben gegeven, wat erg is, maar nog erger is dat we door deze aankopen erg veel moeite hebben om de juiste opstelling te maken.



Zou niet alles geloven wat Kenneth Perez roept. Je bent wel heel snel van mening veranderd over Gaeei. Op mij maakte hij op die desastreuze helft tegen Feyenoord na best een goede indruk in die bij elkaar opgeteld nog altijd minder dan 90 minuten aan totale speeltijd. Uitstekende voorzet, veel drive, heel snel op de eerste meters, wil agressief vooruit verdedigen. Ik denk dat hij zeker wel een bruikbare speler is. Jelert schijn ook heel goed te zijn, maar de beste (en duurste) speler is niet altijd per definitie de beste of enige optie. Aangezien we Rensch ook nog hebben vind ik dit vooralsnog gewoon een goede aankoop.

Akpom, Mikautadze, Ramaj en Mannsverk hebben ook nog maar amper speeltijd gekregen. En Wijndal boven Salah-Eddine verkiezen vind ik echt absurd. Allebei zijn ze te slecht op dit moment, maar Salah-Eddine heeft in elk geval geen misplaatste instelling. Zeker als het om een stand-in gaat kies ik dan 100% voor de eigen jeugd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 26 september 2023 om 21:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 september 2023 om 10:47:

Ter overzicht, als we 4-3-3 spelen met de huidige selectie, dan hebben we:

Bergwijn, Brobbey, Forbs
Mikautadze, Akpom, Godts

Berghuis
Tahirovic

Taylor, Vos
Van den Boomen, Mannsverk

Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Salah-Eddine, Avila, Medic, Gaaei

Gorter
Ramaj
Setford

Geblesseerd: Rulli, Kaplan en Pasveer.

Wat had ik graag anders gezien wat betreft onze aankopen? In plaats van Mikautadze en Akpom één (andere) spits erbij en een rechtsbuiten, dan gaat Godts (of Forbs) naar linksbuiten toe.

De transfer van Mannsverk was onnodig na de aankoop van Tahirovic en het al hebben van Vos. Liever een #10 erbij, zodat Tahirovic op de plek van Mannsverk gezet kan worden.

Het kopen van Gaaei heeft scouts in Denemarken doen verrassen en zelfs verbazen. Deze aankoop is sowieso op de korte termijn niet wat we nodig hebben en het is onzeker of hij ooit goed genoeg voor ons zal worden. Jelert is de rechtsback uit Denemarken die je wilt hebben. We hadden ook beter Regeer kunnen behouden dan het aantrekken van Gaaei.

Ook had ik liever Wijndal behouden als Sosa's backup dan Salah-Eddine, want ik vind dat hij niks in Ajax 1 te zoeken heeft.

Gorter maakt zowel goede reddingen als nog altijd te veel fouten. Het is afwachten of hij goed genoeg voor ons gaat worden. Ramaj zou zomaar een vergelijkbare situatie creëren als we hem in het doel neerzetten.

Rulli is normaal gesproken ook iemand wie zowel goede reddingen als fouten maakt, maar hij ligt op een duidelijk hoger niveau dan deze nog relatief onervaren doelmannen.

Wat ik erg vervelend vind, is het feit dat we Mannsverk en Mikautadze op het laatst nog hebben gekocht, terwijl we andere soort spelers nodig hebben. Ook over de aankoop van Akpom ben ik ontevreden, net als die van Gaaei. Ik vrees dat we voor dit viertal veel te veel geld aan uit hebben gegeven, wat erg is, maar nog erger is dat we door deze aankopen erg veel moeite hebben om de juiste opstelling te maken.



Zou niet alles geloven wat Kenneth Perez roept. Je bent wel heel snel van mening veranderd over Gaeei. Op mij maakte hij op die desastreuze helft tegen Feyenoord na best een goede indruk in die bij elkaar opgeteld nog altijd minder dan 90 minuten aan totale speeltijd. Uitstekende voorzet, veel drive, heel snel op de eerste meters, wil agressief vooruit verdedigen. Ik denk dat hij zeker wel een bruikbare speler is. Jelert schijn ook heel goed te zijn, maar de beste (en duurste) speler is niet altijd per definitie de beste of enige optie. Aangezien we Rensch ook nog hebben vind ik dit vooralsnog gewoon een goede aankoop.

Akpom, Mikautadze, Ramaj en Mannsverk hebben ook nog maar amper speeltijd gekregen. En Wijndal boven Salah-Eddine verkiezen vind ik echt absurd. Allebei zijn ze te slecht op dit moment, maar Salah-Eddine heeft in elk geval geen misplaatste instelling. Zeker als het om een stand-in gaat kies ik dan 100% voor de eigen jeugd.



Inderdaad die Kenneth Perez is een wat misantropische opportunist …
Gaaei is zo slecht nog niet ; ze hebben die jongen de kop gek gemaakt met illusionaire vergezichten ovet dominant bij AJAX gaan voetballen, iedereen zet druk naar voren en verdedigd mee bij tegenaanvallen ( die heel zeldzaam zullen zijn 🥳)
Je bent een vleugelverdiger die vaker in de 16 van de tegenstander te zien zal zijn dan in de eigen 16 ..

Zo’n jongen komt zwaar bedrogen uit en is diep ontgoocheld als er geen enkele middenvelder ook maar in staat om verdedigend voor zijn tegenstander te komen ipv er amechtig achter aan te sukkelen en overtredingen maken die tegengoals opleveren.. Zie Taylor ..

 

+2/-1

Dat is wel een hoop eigen interpretatie. Over Perez ben ik het wel redelijk met je eens. Vond hem vroeger altijd wel ok, maar de laatste jaren vind ik hem echt een zuurpruim geworden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 september 2023 om 10:47:

Ter overzicht, als we 4-3-3 spelen met de huidige selectie, dan hebben we:

Bergwijn, Brobbey, Forbs
Mikautadze, Akpom, Godts

Berghuis
Tahirovic

Taylor, Vos
Van den Boomen, Mannsverk

Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Salah-Eddine, Avila, Medic, Gaaei

Gorter
Ramaj
Setford

Geblesseerd: Rulli, Kaplan en Pasveer.

Wat had ik graag anders gezien wat betreft onze aankopen? In plaats van Mikautadze en Akpom één (andere) spits erbij en een rechtsbuiten, dan gaat Godts (of Forbs) naar linksbuiten toe.

De transfer van Mannsverk was onnodig na de aankoop van Tahirovic en het al hebben van Vos. Liever een #10 erbij, zodat Tahirovic op de plek van Mannsverk gezet kan worden.

Het kopen van Gaaei heeft scouts in Denemarken doen verrassen en zelfs verbazen. Deze aankoop is sowieso op de korte termijn niet wat we nodig hebben en het is onzeker of hij ooit goed genoeg voor ons zal worden. Jelert is de rechtsback uit Denemarken die je wilt hebben. We hadden ook beter Regeer kunnen behouden dan het aantrekken van Gaaei.

Ook had ik liever Wijndal behouden als Sosa's backup dan Salah-Eddine, want ik vind dat hij niks in Ajax 1 te zoeken heeft.

Gorter maakt zowel goede reddingen als nog altijd te veel fouten. Het is afwachten of hij goed genoeg voor ons gaat worden. Ramaj zou zomaar een vergelijkbare situatie creëren als we hem in het doel neerzetten.

Rulli is normaal gesproken ook iemand wie zowel goede reddingen als fouten maakt, maar hij ligt op een duidelijk hoger niveau dan deze nog relatief onervaren doelmannen.

Wat ik erg vervelend vind, is het feit dat we Mannsverk en Mikautadze op het laatst nog hebben gekocht, terwijl we andere soort spelers nodig hebben. Ook over de aankoop van Akpom ben ik ontevreden, net als die van Gaaei. Ik vrees dat we voor dit viertal veel te veel geld aan uit hebben gegeven, wat erg is, maar nog erger is dat we door deze aankopen erg veel moeite hebben om de juiste opstelling te maken.



Wat betreft de aanval zie ik niks in Akpom en Mikautadze. Ik had graag een duidelijke centrumspits voor de basis gezien, zodat Brobbey zich kan richten op de rol van stormram. Forbs is ok, die kun je er wel bij hebben. Idealiter had je Bergwijn verkocht, die heeft een gigantisch salaris maar levert opnieuw niet, en vervangen door een andere buitenspeler.

Qua middenveld heeft Mislintat teveel ingezet op Spertsyan als 10. Dat had me wel een goede geleken, maar het was mooi geweest als ie daar een alternatief voor had. Nu komen we om in de halven / verdedigende middenvelders en het zou me weinig verbazen als die allemaal minder blijken te zijn dan Taylor en Vos. Ik kan ze beiden nog niet beoordelen, maar ofwel Mannsverk of Tahirovic had niet hoeven komen. Beiden is teveel. Vd Boomen was transfervrij en is acceptabel zolang iedereen er vrede mee heeft dat hij vooral ingezet wordt om in het laatste kwartier iets te forceren met zijn trap.

Verdedigend krijg ik bij de Gaaei een beetje Sinkgraven-vibes. Een aanvallende speler die tot back omgetoverd wordt, maar ik vrees toch niet goed genoeg is. Sosa heeft aanvallend meerwaarde, maar Jezus, je mag ook wel verdedigen zeg. Denk zelf dat het een soort van laksheid is. Die moeten ze echt keihard drillen want daar zit op zich nog wel wat in. Medic lijkt me overbodig en Sutalo en Avila geef ik nog iets langer.

Qua keepers hoop en acht ik het nog realistisch dat toch het gelijk van Mislintat gaat blijken. Ramaj schijnt het in jong goed gedaan te hebben, terwijl ik van de overige keepers stuk voor stuk niet vrolijk word.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

joe_dimaggio schreef op 20 september 2023 om 13:13:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 20 september 2023 om 13:10:

Of je het nu neerzet als 532 of 352 maakt alleen op papier uit. Ongeacht welke van de twee je pakt sta je in balbezit meer in een 352 omdat de twee backs toch verder naar voren komen, terwijl je bij balbezit tegenstander meer in 532 zal staan.



Natuurlijk maakt dat uit. We zijn helemaal niet stabiel genoeg om met 3 verdedigers te spelen. Ook niet met 3 aanvallers trouwens.



Zijn punt is toch vooral dat het geen reet uitmaakt hoe het op papier staat, maar gaat over hoe het op het veld staat.. Alsof Sosa als ie op linkshalf op papier staat nti gewoon meerent naar de achterlijn. Het gaat wel om de nuances, wie pakt wie op op het veld, wie doet dat primair en wie secundair. Maar 5-3-2 ziet er vaak heel verdedigend uit op papier, maar als je moderne backs hebt die gewoon 90 minuten lang langs het lijntje draven, dan heb je gewoon wingers zonder dat je een bezetting op linksbuiten of rechtsbutien hebt. Maar of die nu op papier op het middenveld staat of in de verdediging boeit helemaal niet.

Want Sosa en Rensch of Gaaei blijven gewoon dezelfde spelers, als je onder druk komt staan ze back, als je aan de bal bent staan ze op hetmiddenveld. Dat is nu ook al zo. Alleen heb je nu 2 centrale verdedigers (Hato en Sutalo) met een man ervoor, en in een 3-5-2 of 5-3-2 heb je nog een extra centrale verdediger daar staan.

Je kun thet ook als een 3-4-3 uitvoeren of presenteren, zoals Chelsea deed, waarbij de buitenste middenvels in de 4 gewoon wingbacks waren, maar ze wle met twee 10en en een 9 voorop stonden. Dat is wel wat risicovoller natuurlijk. Maar ook weer nit zoveel aanvallender dan met 2 spitsen en een 10.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 26 september 2023 om 23:15:

Dat is wel een hoop eigen interpretatie. Over Perez ben ik het wel redelijk met je eens. Vond hem vroeger altijd wel ok, maar de laatste jaren vind ik hem echt een zuurpruim geworden.



Zo'n denigrerend ettertje met het totaal verkeerde toontje. Die dan grappig wil zijn maar het totaal niet is.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 27 september 2023 om 12:48:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 26 september 2023 om 23:15:

Dat is wel een hoop eigen interpretatie. Over Perez ben ik het wel redelijk met je eens. Vond hem vroeger altijd wel ok, maar de laatste jaren vind ik hem echt een zuurpruim geworden.



Zo'n denigrerend ettertje met het totaal verkeerde toontje. Die dan grappig wil zijn maar het totaal niet is.



Perez weet het spel goed te spelen, daarom zit ie er ook zo vaak.

Je moet gewoon ongenuanceerd zijn, maakt niet uit over wie. Dan scoor je.

 

+3/-0

Steijn zou eens moeten beginnen met Gorter te vervangen en tevens Brobbey op de bank te zetten. Beide stralen niets uit en voegen niets toe aan dit team.
Gorter veroorzaakt alleen maar onrust en pakt geen punten, maar verliest punten. En Brobbey is echt een drama.

Daarbij met onmiddellijke ingang Berghuis aanvoerder maken en Bergwijn ook niet meer opstellen.

 

+2/-0

Op dit moment zou ik dit een kans geven:

Godts, Brobbey, Forbs
Berghuis
Taylor, Vos
Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Ramaj

Bank: Akpom, Avila, Van Axel Dongen, Bergwijn, Van den Boomen, Gaaei, Gorter, Medic, Mikautadze, Misehouy, Pasveer en Tahirovic.

Geblesseerd: Kaplan, Mannsverk en Rulli.

Dit bericht is gewijzigd op 1 oktober 2023, 23:55:41.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 oktober 2023 om 23:32:

Op dit moment zou ik dit een kans geven:

Godts, Brobbey, Forbs
Berghuis
Taylor, Vos
Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Ramaj

Bank: Akpom, Avila, Bergwijn, Van den Boomen, Gaaei, Gorter, Medic, Mikautadze, Misehouy, Salah-Eddine, Setford en Tahirovic.

Geblesseerd: Kaplan, Mannsverk, Pasveer en Rulli.



Exact dit!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 oktober 2023 om 23:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 01 oktober 2023 om 23:32:

Op dit moment zou ik dit een kans geven:

Godts, Brobbey, Forbs
Berghuis
Taylor, Vos
Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Ramaj

Bank: Akpom, Avila, Bergwijn, Van den Boomen, Gaaei, Gorter, Medic, Mikautadze, Misehouy, Salah-Eddine, Setford en Tahirovic.

Geblesseerd: Kaplan, Mannsverk, Pasveer en Rulli.



Exact dit!


Dankje. Pasveer zat op de bank tegen RKC, dus hij is weer terug van blessure. Even mijn bank updaten. Ook AVD ipv ASE. Geen idee waarom ik Salah-Eddine nog op de bank zet; dan beter Van Axel Dongen erbij. Gelukkig was dit tegen RKC ook het geval.

Ik wil gewoon graag Godts zien ipv Bergwijn en Ramaj ipv Gorter. Rensch en Taylor zijn gebrek aan beter. Brobbey eigenlijk ook, zolang de aankopen het tegendeel niet bewijzen. Hato centraal neerzetten graag weer. Geef het duo Hato Sutalo de tijd om te groeien. Tot slot zet ik Misehouy op de bank wie ik liever de kans geef dan Hlynsson.

 

+1/-0

Ik ben eigenlijk ineens een stuk positiever hoewel nog steeds Steijn wegmoet en het jammer is dat Mislintat er niet meer is. Maar dat is mijn mening.

We hebben toch grotere talenten dan ik dacht. Hato is nog niet klaar voor een leidende rol, dat is ook wel gebleken. Zoals hij zich laat uitspelen door Gimenez bij die 0-2 is lachwekkend, dat overkomt een echte killer niet. Op zijn minst komt er dan een duel dat zolang duurt dat de keeper er kort op kan komen. Dit is was kinderspel. Maar natuurlijk is Hato wel een groot talent waar we nog veel plezier aan kunnen beleven.
Hetzelfde geldt voor Vos.....hou van zijn kracht en dynamiek. Silvano paart dat aan vastheid en overzicht...dat zie je niet vaak. Meestal zijn krachtige en dynamische spelers wat onvast en wild...Silvano niet.

Forbs is een megatalent. Echt een topaankoop van Mislintat. Heeft alles om straks een geweldige speler te worden. Hij is gruwelijk snel....als een straal water sprint hij weg. Maar hij heeft ook nog oog voor medespelers, kan over de bal kijken terwijl op snelheid liggend, wat een briljantje.

Godts heb ik wat twijfels over, vind hem wat ééndimensionaal. Speelt in één tempo, doet wat aan Fischer denken. Maar ook hij heeft voldoende potentie om zijn Ajax hart wat sneller te doen slaan.

Brobbey is ook nog maar 21 en lijkt nu eindelijk het licht te zien en hard te zijn gaan werken aan zijn tekortkomingen. Je ziet hem echt beter worden. Brian geven we niet op, dat kan nog steeds een topspits worden.

Misehouy....ik vrees met grote vrees dat hij niet wil bijtekenen. Zijn zaakwaarnemer heeft hem blijkbaar opgefokt. Het zou jammer zijn want hij is rijp voor zijn kansen nu in Ajax 1. Nee Gabriel, daarvoor was je dat nog niet. Nu wel, nu laat je zien dat je Jong Ajax ontgroeid bent. Ik hunker naar hem als nummer tien in Ajax 1. Heitinga heeft zijn ontwikkeling wat laten stokken door hem linksbuiten te zetten. Hopelijk tekent hij nu snel bij, Gabriel hoort bij Ajax.

Bounida lijkt nu ook zijn belofte te gaan inlossen. Wat een techniek.
Dan hebben we nog Gooijer....als Rensch en Gaaei niet beter worden dan kan zijn kans weleens sneller komen dan hij zelf denkt.

Taylor is ook nog relatief jong en heeft zeker wat alleen is hij te onvast in zijn prestaties en spel om echt door te breken. Maar we schrijven hem niet af.

Al met al stel ik voor dat Ajax dit seizoen gaat benutten om zoveel mogelijk eigen jeugd in te passen. Kampioen worden zit er niet in maar we kunnen wel een gruwelijk fundament leggen voor de seizoen daarna.

Maar dan wel zonder Steijn.

Dus laten we voor de volgende opstelling (en) gaan:


Gorter / Ramaj (Jay moet nu wel echt zijn foutjes gaan uitbannen)

Gaaei/Rensch/Gooijer Sutalo Avila (Hato) Hato / Sosa

Vos Berghuis
Misehouy

Forbs (Godts) Brobbey (Mikautadze) Bergwijn (axel van Dongen / Kalokoh)

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 oktober 2023, 10:27:07.

 

+2/-0

Godts - Brobbey - Forbs

Berghuis

Taylor - Vos

Sosa - Hato - Sutalo (geloof blijven houden) - Rensch

Ramaj

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 oktober 2023 om 11:29:

Godts - Brobbey - Forbs

Berghuis

Taylor - Vos

Sosa - Hato - Sutalo (geloof blijven houden) - Rensch

Ramaj



Alleen bij Taylor mijn twijfels, verder een uitstekende opstelling wetende dat er voor Rensch geen alternatief is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 07 oktober 2023 om 11:33:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 oktober 2023 om 11:29:

Godts - Brobbey - Forbs

Berghuis

Taylor - Vos

Sosa - Hato - Sutalo (geloof blijven houden) - Rensch

Ramaj



Alleen bij Taylor mijn twijfels, verder een uitstekende opstelling wetende dat er voor Rensch geen alternatief is.



Bij Taylor twijfelde ik ook tussen hem en Tahirovic.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax