Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 2.736
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 29 juli 2025 om 14:58:
Zou ook gewoon kunnen dat Taylor nog een jaartje blijft. Tot nu toe alleen Porto geinteresseerd, maar die vinden hem te duur. Samen met Gloukh lijken dit mij de beste middenvelders dus zou ik die altijd opstellen. Als controleur zou ik dan Klaassen of Mokio op het middenveld zetten. Mokio heeft wel laten zien dat hij 90 minuten niet vol kan houden. Is ook nog erg jong dus dat geeft niet. Op dit moment zou ik zeggen helftje/uurtje Mokio en Klaassen daarna laten invallen. Als Hato verkocht is zal er wel een verdedigende middenvelder worden gehaald en een linksback. Hoop toch niet dat het de 25-jarige Cavaglia wordt, zijn staat van dienst ziet er totaal niet indrukwekkend uit. Klaassen op die plek zie ik toch als een noodgreep.
Forumreacties: 3.247
Reg.: 21 januari 2021
Een aantal dagen geleden had ik zelfs een opstelling bedacht met Traoré in de spits en Regeer op rechtsbuiten, omdat het moeilijk is te bepalen wie daar neer te zetten. Sindsdien begon Traoré wel beide wedstrijden in de spits. Regeer op rechtsbuiten is een ander verhaal. Misschien een beetje gek, maar laatst dus op rechtsback net als Edvardsen. Dat laatste is sowieso een beetje gek.
Nu Gloukh en Heerkens binnen zijn en Hato onderweg naar Chelsea is, weet ik in ieder geval mijn basisspelers voor het middenveld:
Gloukh
Taylor Mokio
Ja, ik gooi Mokio voor de leeuwen. Wel veel middenvelders over overigens:
Berghuis (tenzij rechtsbuiten), Klaassen en Bounida als aanvallende middenvelders, met Fitz-Jim, Regeer, Mannsverk, Steur en de geblesseerde Van den Boomen daarachter.
Jaros is 1e doelman. Ik laat het scenario dat Pasveer wederom gaat verrassen los. Heerkens 2e keuze en Pasveer 3e. Met Reverson, Setford en el Hani zit JA ook vol met doelmannen.
Tsjah, voor nu Wijndal en Gaaei als de backs, met Baas en Sutalo in het centrum. Ook al maakt Baas in de voorbereiding niet veel indruk, dit duo was geweldig in de Eredivisie afgelopen seizoen, met - hoewel ik Sutalo de beste speler van dat seizoen vond - Baas als onmisbare schakel.
Met Moro, Godts en Edvardsen hebben we 3 linksbuitens. De 1e 2 zijn sowieso goed en/of talentvol. Moro is de beste, denk ik. Als ik hem op links wil zetten, dan op rechts een probleem, of Berghuis of Traoré moet ineens consistent weten te presteren. Edvardsen hooguit als invaller gebruiken, tenzij er te veel afwezigen zijn.
De spits is dus ook een probleem. Ik zou Weghorst normaal gesproken als pinchhitter gebruiken. Dan toch Brobbey in de basis? Zou het dit seizoen anders kunnen zijn? Of gaat hij nog weg? Gaat Akpom nog weg? Kan Traoré toch de betere spits zijn? Of kan Konadu verrassen? Hoeveel vingers steek ik op? Ik weet het niet. 5 opties, maar geen idee wie...
Forumreacties: 430
Reg.: 22 september 2023
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 29 juli 2025 om 15:40:
Een aantal dagen geleden had ik zelfs een opstelling bedacht met Traoré in de spits en Regeer op rechtsbuiten, omdat het moeilijk is te bepalen wie daar neer te zetten. Sindsdien begon Traoré wel beide wedstrijden in de spits. Regeer op rechtsbuiten is een ander verhaal. Misschien een beetje gek, maar laatst dus op rechtsback net als Edvardsen. Dat laatste is sowieso een beetje gek.
Nu Gloukh en Heerkens binnen zijn en Hato onderweg naar Chelsea is, weet ik in ieder geval mijn basisspelers voor het middenveld:
Gloukh
Taylor Mokio
Ja, ik gooi Mokio voor de leeuwen. Wel veel middenvelders over overigens:
Berghuis (tenzij rechtsbuiten), Klaassen en Bounida als aanvallende middenvelders, met Fitz-Jim, Regeer, Mannsverk, Steur en de geblesseerde Van den Boomen daarachter.
Jaros is 1e doelman. Ik laat het scenario dat Pasveer wederom gaat verrassen los. Heerkens 2e keuze en Pasveer 3e. Met Reverson, Setford en el Hani zit JA ook vol met doelmannen.
Tsjah, voor nu Wijndal en Gaaei als de backs, met Baas en Sutalo in het centrum. Ook al maakt Baas in de voorbereiding niet veel indruk, dit duo was geweldig in de Eredivisie afgelopen seizoen, met - hoewel ik Sutalo de beste speler van dat seizoen vond - Baas als onmisbare schakel.
Met Moro, Godts en Edvardsen hebben we 3 linksbuitens. De 1e 2 zijn sowieso goed en/of talentvol. Moro is de beste, denk ik. Als ik hem op links wil zetten, dan op rechts een probleem, of Berghuis of Traoré moet ineens consistent weten te presteren. Edvardsen hooguit als invaller gebruiken, tenzij er te veel afwezigen zijn.
De spits is dus ook een probleem. Ik zou Weghorst normaal gesproken als pinchhitter gebruiken. Dan toch Brobbey in de basis? Zou het dit seizoen anders kunnen zijn? Of gaat hij nog weg? Gaat Akpom nog weg? Kan Traoré toch de betere spits zijn? Of kan Konadu verrassen? Hoeveel vingers steek ik op? Ik weet het niet. 5 opties, maar geen idee wie...
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 juli 2025 om 15:29:
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 29 juli 2025 om 14:58:
Zou ook gewoon kunnen dat Taylor nog een jaartje blijft. Tot nu toe alleen Porto geinteresseerd, maar die vinden hem te duur. Samen met Gloukh lijken dit mij de beste middenvelders dus zou ik die altijd opstellen. Als controleur zou ik dan Klaassen of Mokio op het middenveld zetten. Mokio heeft wel laten zien dat hij 90 minuten niet vol kan houden. Is ook nog erg jong dus dat geeft niet. Op dit moment zou ik zeggen helftje/uurtje Mokio en Klaassen daarna laten invallen. Als Hato verkocht is zal er wel een verdedigende middenvelder worden gehaald en een linksback. Hoop toch niet dat het de 25-jarige Cavaglia wordt, zijn staat van dienst ziet er totaal niet indrukwekkend uit. Klaassen op die plek zie ik toch als een noodgreep.
Ik hoop niet dat Taylor blijft, want dan moet hij volgend jaar met 1 resterend contractjaar verkocht worden en zal hij veel minder opleveren. We moeten inkomsten genereren. Om dezelfde reden moet Brobbey echt deze zomer bokken.
Mocht Kenneth blijven, zou ik hem wel gewoon opstellen. Maar dan zou ik hem serieus overwegen op de VM-positie (6). Daar komt zijn tweebenigheid goed van pas om beide kanten op te kunnen openen, en ik denk dat hij daar zomaar eens een revelatie kan zijn. Ik vind hem vaak wat slordig worden naarmate wedstrijden vorderen, wellicht komt dat omdat hij veel meters maakt en dat ten koste gaat van zijn passingnauwkeurigheid. Als 6 hoeft hij niet continu diep de 16 van de tegenpartij in. Met Gloukh heb je bovendien iemand die graag tussen de linies dicht tegen de aanval speelt. Als Gloukh überhaupt komt zolang Taylor nog niet weg is - ik krijg ergens het idee dat ze daarop wachten.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.948
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 juli 2025 om 14:44:
Kijk, ik wil niet vervelend doen of per se that guy zijn, maar ik plaats hier een onder de huidige omstandigheden in mijn ogen beste opstelling, dan krijg ik uit verschillende hoeken kritiek dat ik Fitz-Jim erin zet (jouw woorden: hij is te licht), dan vraag ik naar jouw ideale basismiddenveld onder de huidige omstandigheden en dan komt er na veel vijven en zessen een middenveld met Fitz-Jim uit.
Zoals ik al eens aangaf: als Kroes vandaag de nieuwe Kanté aantrekt, staat hij morgen in mijn ideale opstelling. Maar voorlopig is daar geen sprake van. En voorlopig heeft Mannsverk ook nog geen rugnummer. Dus ja, dan kom ik linksom of rechtsom bij Fitz-Jim uit. Kan iedereen kritiek op leveren, maar er is geen alternatief, zeker niet als Taylor vertrekt, waar ik al vanuit was gegaan.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax