Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

+3/-0

+3/-0

+2/-0

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 september 2025 om 21:13:
Of je moet Johnson doorschuiven vanuit Jong Ajax. Dat had ik zelf in elk geval in een eerder stadium al gedaan denk ik, op zijn minst om een echte verdedigende middenvelder als stand-in te hebben.

Ik volg JA niet zo. Johnson speelt als centrale verdediger bij JA, maar daarvoor inderdaad m.n. als verdedigende middenvelder. Hoe goed is hij op beide posities, waar ligt zijn toekomst en waar staat hij momenteel?

+1/-0

+3/-0

+3/-0

+3/-0

+4/-0

+2/-0

+2/-0

+2/-0

+2/-0

+1/-0

+2/-0

Gloukh in een vrije rol met alle 3 de goede centrale verdedigers:

Dolberg
Godts Gloukh
Taylor Klaassen Regeer Edvardsen
Itakura Baas Sutalo
Jaros

Heerkens Pasveer Gaaei Rosa Bouwman Wijndal Mokio McConnell Fitz-Jim Berghuis Moro Weghorst

+2/-0

Godts --- Dolberg --- Moro

--- Taylor --- Gloukh ----

------ Baas / Regeer ----

Edvardsen -- Itakura -- Sutalo -- Fitz Jim

----------- Jaros ------

FJ heeft alle kwaliteiten als back te gaan spelen behalve lengte. Maar kan hij op techniek duelleren en ballen veroveren, kan spelers uitkappen, kan opbouwen en indribbelen, heeft diepgang en loopvermogen en - niet onbelangrijk - is door Schreuder als eens geprobeerd als rechtsback in de voorbereiding en dat was een geslaagd experiment. Hij zou voetballend een extra man op het middenveld kunnen vormen, een aanspeelpunt en omdat hij iemand kan uitkappen zet je hem minder makkelijk onder druk.

Wijndal is een lichtgewicht die niet Ajax waardig is. Edvardsen heeft snelheid, loopvermogen een prima mentaliteit en duelvermogen. Je hebt dan wel twee kleine backs, maar een fysiek goed centrum.

Baas zou ik weleens op 6 willen zien.

+1/-0

+1/-0

Jaros
Rosa - Sutalo - Baas - Mokio
Itakura
Taylor Gloukh
Moro Dolberg Godts

+2/-0

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax