Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

+4/-0

+6/-0

Lastig om spelers die er net zijn of nog niet hebben gespeeld nu al evalueren, maar op dit moment lijkt me dit geschikt:

Godts Weghorst Moro
Itakura Gloukh McConnell
Mokio Baas Sutalo Rosa

- Godts toch maar vertrouwen geven
- Itakura en McConnell verdedigend ingesteld, maar hebben wel voetballend vermogen. Helaas voor Taylor op de bank anders gaan we tegen een hoop tegen doelpunten aan lopen.
- Baas Sutalo dit duo laten staan, zijn aan elkaar gewend, 1 van de weinige vastigheden ten opzichte van vorige seizoen.

4-2-3-1 zou ook kunnen maar komt ongeveer op het zelfde neer:
Weghorst
Godts Gloukh Moro
Itakura McConnell
Mokio Baas Sutalo Rosa

+2/-0

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 september 2025, 15:13:01.

+2/-0

+2/-0

Dit zijn de meest voor de handliggende 30 Ajacieden waarmee we het seizoen ingaan, inclusief langdurige geblesseerde Branco en een aantal JA-talenten:

Jaros
Pasveer
Heerkens
Reverson
Gaaei
Rosa
Alders
Sutalo
Bouwman
Itakura
Baas
Wijndal
Jetten
Mokio
Regeer
Van den Boomen
McConnell
Fitz-Jim
Steur
Taylor
Klaassen
Berghuis
Gloukh
Bounida
Dolberg
Weghorst
Konadu
Edvardsen
Godts
Moro

29 van de 30 staan in de reactie hierboven, dus enkel Reverson als 4e doelman heb ik toegevoegd t.o.v.

Ik tel 0 rechtsbuitens (soort van...), inclusief Jetten 2 linksbacks (met Mokio 3, met Rosa 4...), want Baas zie ik als centrale verdediger en zou ik sowiewo in de basis houden en Sutalo naast hem zetten weer.

Voor de rest veel vraagtekens: de zijkanten en het middenveld, maar ook Wout vs Dolberg. Gloukh zou ik op 10 gooien met de punt naar voren.

+1/-0

Ben toch wel benieuwd hoe de linkerkant eruit gaat zien. Taylor en Wijndal daar heb ik toch niet echt vertrouwen in. Wijndal aanvallend ingesteld, wordt in Europa denk wel een drama. Met Hato en Taylor had je daar toch wel een mooi koppel met voldoende defensieve kracht van Hato. Ik zou toch Mokio linksback zetten en Itakura als controleur op linksmidden of Itakura linksback(heeft hij vaker gespeeld) en dan met Taylor ervoor. Ben gewoon niet zo fan van het koppel Taylor-Wijndal.

+2/-0

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 september 2025, 11:04:58.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 03 september 2025 om 09:08:

Ben toch wel benieuwd hoe de linkerkant eruit gaat zien. Taylor en Wijndal daar heb ik toch niet echt vertrouwen in. Wijndal aanvallend ingesteld, wordt in Europa denk wel een drama. Met Hato en Taylor had je daar toch wel een mooi koppel met voldoende defensieve kracht van Hato. Ik zou toch Mokio linksback zetten en Itakura als controleur op linksmidden of Itakura linksback(heeft hij vaker gespeeld) en dan met Taylor ervoor. Ben gewoon niet zo fan van het koppel Taylor-Wijndal.

Ik heb dit al eerder gepost over Itakura, maar de data op Transfermarkt gaat terug tot 2015 en daar staat geen enkele vermelding dat hij linksback heeft gespeeld. Alleen CV en VM.

+1/-0

Ik zou rouleren, maar in de belangrijkste wedstrijden zou dit idealiter mijn opstelling zijn:

Jaros
Gaaei
Sutalo
Itakura
Baas
Mokio
Taylor
Gloukh
Moro
Dolberg
Godts

Een aanvallende back en een meer verdedigend ingestelde back voor de balans dus in geval van Rosa aan de andere kant Mokio. In balbezit dus met drie achterop spelen. Als je twee heel goede verdedigers hebt moet je ze ook in hun kracht gebruiken. Baas kan op linksback itt Itakura dus Baas naar de linksback. Zolang Wijndal maar niet speelt.

McConnell heeft nog niks bewezen dus voorlopig zet ik Mokio daar neer. Bij een gelijk niveau eigen contractspelers voorrang geven.

Taylor want Klaassen, Fitz-Jim en Regeer vind ik nog minder en Steur gaat van Heitinga toch nooit de voorkeur krijgen boven al die na Taylor genoemde troep.

Van de weinige opties is Moro de minst slechte rechtsbuiten. Bij Spanje O21 speelde hij daar prima, maar die spelen dan ook een hoog tempo met veel beweging en diepte in hun spel. Zo'n beetje het anti-Ajax onder Heitinga zeg maar.

Weghorst is een pinchhitter. Voor roulatie met Dolberg zou ik eerder voor Konadu kiezen als meer gelijksoortige speler.

Godts ben ik niet onverdeeld gelukkig mee en ik zou persoonlijk net zo lief Edvardsen of Bounida daar neer zetten momenteel. Maar net wie er op dat moment in vorm lijkt te zijn zeg maar.

+3/-0

Mike1976 schreef op 03 september 2025 om 13:35:

Ik heb dit al eerder gepost over Itakura, maar de data op Transfermarkt gaat terug tot 2015 en daar staat geen enkele vermelding dat hij linksback heeft gespeeld. Alleen CV en VM.

Best kans dat Baas naar linksback gaat en Sutalo - Itakura het centrale duo wordt. Wijndal is na dit seizoen nog maar 1 jaar contract, dus weinig restwaarde. Baas heeft gewoon verdiend om te blijven staan.

+3/-0

+1/-0

+2/-0

+2/-0

Mike1976 schreef op 03 september 2025 om 13:35:

volgens deze link slechts 1 keer linksback en 4 keer rechtsback en een enkele keer CM. Dus de meest logische keuze is dat hij voor centrale verdediging is gehaald. Maar je gaat toch zeker geen man halen van 10 miljoen met een dik salaris als je Sutalo en Baas al hebt, een heel degelijk duo, in deze financiele situatie.

Kijk heb je voldoende geld en wil je flink presteren dan kan je best een goede back-up hebben voor 2 plekken in de centrale verdediging. Maar als je daar omheen nog wat zwakke plekken hebt zoals linksback dan is zo'n aankoop toch eigenlijk van de zotte. Al ben ik wel blij met Itakura, want het is een goede speler. Ik snap alleen Kroes hier totaal niet.

Ben nu toch wel heel benieuwd wat Heytinga gaat doen als Itakura, Baas en Sutalo allemaal fit zijn. Of wordt Baas dan de nieuwe Hato richting linksback. Ik kan hier nog heel veel over schrijven, maar we gaan het zien komende weken.

+3/-0

+1/-0

+1/-0

+2/-0

Jaros
Galei - Sutalo - Baas - Mokio
Itakura
Glouk Taylor
Moro Dolberg Godts

+2/-0

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax