Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 48 pagina's: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 24 augustus 2026 om 22:01:

En afgelopen seizoen is het hem samen met Daley Blind en trainer Miguel Sanchez ook niet gelukt om degradatie te voorkomen.

Tussen de nummer 10 en de nummer 19 (Girona) zat na 38 wedstrijden 5 punten verschil. Letterlijk één wedstrijd dat alles tegenzit en je hangt. Er wordt met gedaan alsof ze stijf onderaan zijn geëindigd doordat iedereen Falentijn nalult.

https://www.footballcritic.com/la-liga/season-2025-2026/6/76309link

+3/-1

Mike1976 schreef op 25 augustus 2026 om 11:27:

En afgelopen seizoen is het hem samen met Daley Blind en trainer Miguel Sanchez ook niet gelukt om degradatie te voorkomen.

Tussen de nummer 10 en de nummer 19 (Girona) zat na 38 wedstrijden 5 punten verschil. Letterlijk één wedstrijd dat alles tegenzit en je hangt. Er wordt met gedaan alsof ze stijf onderaan zijn geëindigd doordat iedereen Falentijn nalult.

Op welke manier weerlegt dit de stelling dat het Tsygankov, Blind en Michel niet gelukt is om degradatie te voorkomen?

+3/-2

Eigenlijk zie ik de komst van Tsygankov niet zo zitten. Ik was vooral enthousiast dat er eindelijk een gerucht kwam dat Berghuis mocht vertrekken bij Ajax.

+1/-0

Kiki schreef op 25 augustus 2026 om 11:44:

Eigenlijk zie ik de komst van Tsygankov niet zo zitten. Ik was vooral enthousiast dat er eindelijk een gerucht kwam dat Berghuis mocht vertrekken bij Ajax.

Ownee @Klausz, daar gaat de positiviteitsmeter van Kiki!

+2/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 25 augustus 2026 om 13:06:

Zit ik in de nieuwe Truman (Kiki) Show?

+1/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 25 augustus 2026 om 13:06:

forumillustratie
:\( :\(

+1/-0

Mike1976 schreef op 25 augustus 2026 om 11:27:

Ik vond dit ook wel een zorgenpuntje, maar nu ik die stand zo zie is het eigenlijk een heel stuk genuanceerder. Nou heeft Valentijn feitelijk gezien wel gelijk, maar sommige dingen zijn niet zo zwart-wit.

Nr 7 - Getafe - 51 punten
Nr 19 - Girona - 41 punten

Als het twee wedstrijden wat meer had mee gezeten dan hadden ze in het linkerrijtje kunnen eindigen.

Als ik andere jaren check van La Liga is die eindstand niet echt een uitzondering, met uitzonderingen daarbuiten gelaten :D . Verschil in punten tussen degradatie en ongeveer plek 10 is niet zo groot.

Dit bericht is gewijzigd op 26 augustus 2026, 23:41:11.

+3/-0

Tsygankov lijkt me niet het gewenste type. Je gaat je afvragen of er binnen de club wel het besef is dat je voorin veel meer snelheid en diepgang nodig hebt, want aan de spelers die aan de club worden gelinkt vooralsnog merk je dat in elk geval niet.

Zag voor de positie van verdedigende middenvelder de naam van Bissouma nog voorbijkomen. Dat is wel echt een speler die zeer interessant zou kunnen zijn. Hij is sterk en snel en kan ook nog goed voetballen. Er is wel een hoop serieus gezeik buiten het veld geweest met hem. Maar puur als voetballer zeer interessant. Ook nog transfervrij.

+3/-0

Tsygankow gaat een drie jarig contract tekenen De clubs zijn eruit. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ik ken hem niet goed genoeg om hierover een oordeel te gaan geven.

In ieder geval welkom bij Ajax!

+1/-0

Tsygankov is dus zo goed als rond.

Ik lees op het forum veel mensen die hem het verkeerde type vinden, en verwijten hem een gebrek aan snelheid en diepgang, maar daar ben ik het niet mee eens.
Het is wel een speler die de bal graag in de voet krijgt aangespeelt en van daaruit een actie maakt. Maar hij heeft wel degelijk de snelheid en actie om buitenom te passeren (i.t.t. een Berghuis).

Met nog een week te gaan hebben we zeker nog een linksbuiten en een verdedigende middenvelder. De tijd begint te dringen! Ik hoop op Leon Bailey en Marc Casadó.

Als Baas nog vertrekt moet er ook een rechtercentrale verdediger bij.

+2/-0

Michel heeft specifiek gezegd dat Tsygankov niet de vervanger van Godts is en dat er wat dat betreft juist nog een ander type bij mij. Een type met meer snelheid en een één op één actie. Dat hebben ze dus wel degelijk goed in de gaten.

Een 6 en een linksvoor moeten nog komen. Wat mij betreft gewoon lekker makkelijk met het bord op schoot Noa Lang en Alvarez. Je weet wat je krijgt en die twee spelers hebben precies de kwaliteiten die deze selectie mist. Soms moet je het niet moeilijker maken dan nodig is.

Marc Casado voor 6 zou natuurlijk ook prima zijn, al is hij een heel ander type dan Alvarez. Dus die lost niet dezelfde problemen op (defensieve balans), maar zou wel een type 'buitenkans' zijn. Alleen verwacht ik dat hij niet haalbaar gaat zijn. Voor hem staan genoeg clubs in de rij die hem een beter sportief en financieel plan kunnen bieden lijkt mij.

+2/-1

Tsygankov, 28 jaar oud, wederom een bekende van Michel. Een 3-jarig contract voor een kleine 5 miljoen euro. Het salaris is mij onbekend. Hopelijk valt het enorm mee. Ook ken ik de speler niet goed. Berghuis mag nu dus weg, maar is nog altijd Ajacied. Sowieso 1 ding: ga nooit en te nimmer het contract van Tsygankov verlengen! 31 jaar is oud genoeg en je hoeft geen geld aan hem te verdienen.

+2/-1

Kiki schreef op 27 augustus 2026 om 12:42:

Tsygankov, 28 jaar oud, wederom een bekende van Michel. Een 3-jarig contract voor een kleine 5 miljoen euro. Het salaris is mij onbekend. Hopelijk valt het enorm mee. Ook ken ik de speler niet goed. Berghuis mag nu dus weg, maar is nog altijd Ajacied. Sowieso 1 ding: ga nooit en te nimmer het contract van Tsygankov verlengen! 31 jaar is oud genoeg en je hoeft geen geld aan hem te verdienen.

Wat een onzin zeg. Berghuis was duidelijk in het jaar voor zijn contractverlenging al klaar. Dat we een dwaas als TD hadden die graag spelers te vriend houdt was het probleem en niet Berghuis an sich. Als Tsygankov in het laatste jaar van zijn contract nog geen tekenen van slijtage vertoond en goed presteert kan/moet dat contract gewoon verlengd worden.

+3/-1

Mike1976 schreef op 27 augustus 2026 om 16:41:

Kiki schreef op 27 augustus 2026 om 12:42:

Wat een onzin zeg. Berghuis was duidelijk in het jaar voor zijn contractverlenging al klaar. Dat we een dwaas als TD hadden die graag spelers te vriend houdt was het probleem en niet Berghuis an sich. Als Tsygankov in het laatste jaar van zijn contract nog geen tekenen van slijtage vertoond en goed presteert kan/moet dat contract gewoon verlengd worden.

Was jij niet degene die Tsygankov qua snelheid en diepgang hetzelfde deed klinken als Berghuis? En hoe is dat stukje over Berghuis in vredesnaam een gepaste reactie op mijn stuk?

+1/-0

De 26-jarige Brian Rodríguez van Club América wordt mogelijk onze nieuwe linksbuiten. Ajax zou een bod van 10 miljoen dollar hebben uitgebracht en supporters van de Mexicaanse topclub reageren begrijpelijkerwijs emotioneel. Zij willen liever niet dat hun sterspeler vertrekt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 augustus 2026, 10:12:46.

+3/-0

Word hier niet heel warm van. Dure aankoop en in vergelijking met Godts ga je er flink op achteruit. Deze jongen heeft een vrij lage handelingssnelheid, zelfs in z'n hightlights-video.

+1/-1

Quido schreef op 28 augustus 2026 om 11:09:

Word hier niet heel warm van. Dure aankoop en in vergelijking met Godts ga je er flink op achteruit. Deze jongen heeft een vrij lage handelingssnelheid, zelfs in z'n hightlights-video.

Klopt, de handelingssneldheid ligt in Mexico een stuk lager. Vraag is of op je 26e nog daaraan kan aanpassen, vast wel, maar de vraag is hoe lang. De meeste Mexicanen kwamen op jongere leeftijd naar NL op een Guardado na en dat is toch makkelijker aanpassen.

+1/-0

Brian Rodríguez is een behendige dribbelaar die zijn tegenstander weet te passeren, met een goede voorzet en een goed schot. In mijn ogen een goede linksbuiten met ook diepgang. Van mij mag hij naar Ajax komen!

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 augustus 2026, 13:28:04.

+2/-1

Sjakie Meulemans schreef op 28 augustus 2026 om 13:04:

Brian Rodríguez is een behendige dribbelaar die zijn tegenstander weet te passeren, met een goede voorzet en een goed schot. In mijn ogen een goede rechtsbuiten met ook diepgang. Van mij mag hij naar Ajax komen!

Linksbuiten*

+1/-0

Kiki schreef op 28 augustus 2026 om 13:23:

Sjakie Meulemans schreef op 28 augustus 2026 om 13:04:

Brian Rodríguez is een behendige dribbelaar die zijn tegenstander weet te passeren, met een goede voorzet en een goed schot. In mijn ogen een goede rechtsbuiten met ook diepgang. Van mij mag hij naar Ajax komen!

Linksbuiten*

Herstel linksbuiten, aangepast.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 48 pagina's: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027