Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 43 pagina's: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 augustus 2026 om 13:12:

Soms zijn het ook dingen die niet gebeuren die irritatie opwekken. Baas heeft nog een 2-jarig contract, dus dat zou eigenlijk verlengen of verkopen moeten zijn. Wat wordt het, Jordi? Ik denk oprecht dat het hem geen zak interesseert, want hij focust zich alleen op komend seizoen. Wat er daarna gebeurt, zal hem om het even zijn.

Mocht hij bijtekenen zou ik Baas centraal zetten, ook zou ik vertrouwen blijven houden in Bouwman. Hij maakt fouten maar we hebben geen alternatief. Je kunt een ervaren man halen maar je ziet aan Itakura en Sutalo dat allemaal veel geld kost en evenmin zekerheid biedt. Janse dan als backup voor beiden zodat ie ook veel aan spelen toekomt. Blind dan als invaller voor wedstrijden waarin we een voetballende impuls nodig hebben.

Eventueel kan wat mij betreft Blind ook opgenomen worden in de TS en dat we een soort huurdeal zoals Rugani doen die dan Bouwman (en Baas en Janse) kan begeleiden en er vrede mee heeft dat ie in principe niet speelt.

Blijft van mijn kant ook puur speculeren, maar ik denk dat het hem zeer zeker wel interesseert, maar op dit moment echt puur met verkopen van overbodige spelers bezig is en aantrekken van spelers. Daar ligt op dit moment veel meer prioriteit. Na de transferperiode is het een mooi moment om met Baas te gaan spreken.

+1/-0

Mie Toe schreef op 19 augustus 2026 om 12:59:

Misschien wel, maar dat komt dan vooral door de onderhandelingspositie van Ajax. Enerzijds weten clubs dat Ajax van spelers af moet (waarbij er vanuit Ajax continu geluiden zijn geweest dat die eigen spelers er helemaal niets van kunnen). Anderzijds haalt Jordi ruim 80 miljoen op met alleen al Steur en Godts, dus valt ook een beetje de incentive weg om het onderste uit de kan bij spelers als Gaaei, Itakura en Šutalo te halen.

Ik blijf erbij dat een speler als Šutalo die bij (het nog altijd gerenommeerde) Ajax heeft laten zien wat hij onder een goede trainer kan, en met zijn status bij het gerenommeerde Kroatische nationale elftal, onder normale omstandigheden meer dan 20 miljoen zou moeten opleveren. Als de omstandigheden niet normaal zijn, dan wordt zo'n suffe huurconstructie met een Italiaanse subtopper een stuk aannemelijker.

Mocht je, met de informatie die we nu hebben, alsnog het gedicht doen zou ik dat wel klasse vinden, aangezien je er wat mij betreft technisch onderuit zou kunnen.

Sutalo had in de zomer van 2025 verkocht moeten worden. Het was een veeg teken dat er toen nauwelijks interesse in hem leek te zijn. Het is dan simpele logica dat het een jaar later, waarin hij slecht gepresteerd heeft, er niet beter op wordt.

Als hij er goed op zou staan in het buitenland, zouden clubs natuurlijk veel eerder actie ondernemen. De omstandigheden zijn ook lang niet zo slecht als jij doet voorkomen. Je doet alsof we bijna failliet zijn en iedereen tegen een bodemprijs weg mag. Dat is natuurlijk niet waar, er is net gecashed voor Godts dus is er ruimte voor versterkingen. Dat Jordi wellicht meer wil zou kunnen, maar ik denk niet dat men in het buitenland als een soort aasgieren op Ajax loeren. Face it, Sutalo is gewoon slecht.

+1/-0

3LittleBirds schreef op 19 augustus 2026 om 13:23:
Na de transferperiode is het een mooi moment om met Baas te gaan spreken.

Dan ben je obviously te laat, want dan kun je hem niet meer verkopen met een 2-jarig contract. Dit had allang voor de transferperiode geregeld moeten zijn.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 19 augustus 2026 om 13:12:

Eventueel kan wat mij betreft Blind ook opgenomen worden in de TS en dat we een soort huurdeal zoals Rugani doen die dan Bouwman (en Baas en Janse) kan begeleiden en er vrede mee heeft dat ie in principe niet speelt.

Blind zou ook als speler/trainer opgenomen kunnen worden in de Technische staf, waarbij hij als speler backup kan zijn voor Baas en Bouwman en ook op de momenten dat er voetballend wat extra wordt gevraagd zijn speelminuten kunnen maken. Daarnaast kan er ook gerouleerd worden zoals Farioli dat deed.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 augustus 2026, 14:37:58.

+1/-0

We kunnen ook gaan stemmen of ElSimao2 de bet al heeft gewonnen of niet. Ik stem van wel, omdat: Ajax heeft een bod geaccepteerd waarbij Sutalo voor minder dan 20 miljoen euro Ajax gaat verlaten, tenzij de criteria bij Lazio niet worden volbracht. Wat betekent dat Ajax daadwerkelijk akkoord is gegaan met het vertrek van Sutalo voor een bedrag onder de 20 miljoen euro: dit is essentieel. (Semi-verplicht klinkt al vrij serieus; semi-committed, zeg maar.)

+1/-0

Kiki schreef op 19 augustus 2026 om 14:20:

We kunnen ook gaan stemmen of ElSimao2 de bet al heeft gewonnen of niet. Ik stem van wel, omdat: Ajax heeft een bod geaccepteerd waarbij Sutalo voor minder dan 20 miljoen euro Ajax gaat verlaten, tenzij de criteria bij Lazio niet worden volbracht. Wat betekent dat Ajax daadwerkelijk akkoord is gegaan met het vertrek van Sutalo voor een bedrag onder de 20 miljoen euro: dit is essentieel. (Semi-verplicht klinkt al vrij serieus; semi-committed, zeg maar.)

Zoals je het stelt, heb je misschien ook technisch wel gewoon gelijk. Scherpe formulering.

Maar goed, Mie Toe heeft zich er volgens mij al bij neergelegd. Waarvoor hulde want je kunt een boom opzetten als je wil.

+3/-0

Kiki schreef op 19 augustus 2026 om 14:20:

Het is duidelijk: Sutalo gaat in het meest gunstige geval nog maar 10 miljoen aan transfersom opleveren (maar de helft van 20 miljoen) en dan alleen als aan voorwaarden wordt voldaan die een verplichte koopoptie doen activeren.

Anders komt hij volgend jaar terug en bestaat het risico dat hij gratis (zonder transfersom) uit zijn contract loopt. ElSimao2 heeft gewonnen, bij deze van harte gefeliciteerd!

+2/-0

Ik accepteer geen AI-gegenereerde gedichten trouwens.

Dan weten jullie dat vast

+3/-0

ElSimao2 schreef op 19 augustus 2026 om 13:23:
Je doet alsof we bijna failliet zijn en iedereen tegen een bodemprijs weg mag.

Gelukkig niet, want dan had je ook niet relatief goed voor Steur en Godts geboerd.

Nee, er zijn gewoon een aantal overbodige spelers waar vanuit Ajax al jaren geroepen wordt dat ze miskopen zijn die tegen elke prijs weg mogen. De selectie is op een aantal posities overduidelijk overbezet, en er is al het een en ander gehaald, dus nu kun je niet eens meer doen alsof je niet per se hoeft te verkopen. Iedereen weet dat je moet verkopen, en mede door al het wanbeleid en de trainerwisselingen hebben veel spelers zich niet kunnen onderscheiden. Daarbij neem je niet eens de moeite om te zeggen dat je met bepaalde spelers hun nog 2 jaar durende contract wilt verlengen (Baas, Gaaei, Šutalo). Dat zijn allerlei dingen waarmee je je eigen onderhandelingspositie ondergraaft, wat ook in zekere zin logisch is na TD's als Mislintat en al zeker Kroes. En nogmaals, Jordi heeft onderhand al genoeg geld opgehaald. Het gaat nu niet meer zozeer om transferwaardes, maar om die afschrijvingsberekeningen en ruimte maken in het salarishuis voor nog een paar aankopen die hopelijk wel de kans krijgen en niet na 2 weken al een label opgeplakt krijgen waar ze niet meer van afkomen.

We kunnen pas over een paar jaar zeggen hoe goed of slecht Šutalo daadwerkelijk is. Als hij het in Italië goed doet en Kroatisch basisklant blijft, dan was het gewoon een ongelukkig huwelijk op het verkeerde moment bij Ajax.

+1/-1

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Mie Toe schreef op 19 augustus 2026 om 14:50:
Het gaat nu niet meer zozeer om transferwaardes, maar om die afschrijvingsberekeningen en ruimte maken in het salarishuis voor nog een paar aankopen die hopelijk wel de kans krijgen en niet na 2 weken al een label opgeplakt krijgen waar ze niet meer van afkomen.

Over Sutalo was iedereen, inclusief Maurice Steijn ("Met Sutalo kan ik natuurlijk prima leven, maar verder zijn het niet mijn spelers" ) , aanvankelijk positief. Het is absoluut niet zo dat hij vanaf minuut 1 tegen een muur van onwil op moest voetballen. Hij heeft 3 jaar lang ook vrijwel altijd in de basis gestaan. Anders dan Sosa, Forbs etc. is hij ook nooit weggepest of in kleedkamer B gezet.

Sutalo is bij Ajax altijd uitermate fair (en zelfs meer dan dat) behandeld. Hij heeft het gewoon niet zo goed gedaan en dat is waarom je nu naar een deal als deze kijkt.

+1/-0

Ik kan nu eigenlijk al in retrospectief zeggen dat ik de weddenschap definitief heb verloren toen de transfer van Godts naar PSG rond was. Ik ging te veel mee in de discussie over hoe goed Šutalo eigenlijk wel of niet is, en wat een verdediger op basis van zijn reputatie, de reputatie van Ajax en dingen als contractduur zou moeten opleveren, terwijl andere aspecten ook een rol spelen, zeker als een club in de positie zit waar Ajax zich momenteel in bevindt. Dat heb ik onderschat.

Ik had liever gezien dat Ajax spelers als Šutalo en Itakura voor betere bedragen had verkocht, en dat Godts dan nog een jaar langer was gebleven, maar dat was waarschijnlijk mission impossible.

Ik heb sowieso, nog afgezien van deze weddenschap, gemengde gevoelens over de transferwindow. Het is in wezen hetzelfde als de Mislintat-zomer, met het verschil dat Jordi waarschijnlijk beter weet wat bij Ajax past en hij zelf z'n trainer mocht aanstellen. Ik ben zelf sowieso geen fan van halve selecties vervangen, maar het is nu gewoon afwachten geblazen. Hopelijk niet te veel missers en dat de boel maar snel iets van een vaste vorm krijgt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 augustus 2026, 15:56:48.

+2/-0

Kiki schreef op 19 augustus 2026 om 11:44:

ElSimao2 schreef op 19 augustus 2026 om 11:36:

T-Bag schreef op 19 augustus 2026 om 11:19:

Jij denkt dat het anders zal zijn hier wanneer jij of ik betreffende functies zouden bekleden? Het ideale scenario zou zijn wanneer we een dag lang vragen mogen afvuren aan diverse personen bij Ajax om meer inzicht te krijgen over bepaalde keuzes en of hoe ze tot die keuzes zijn gekomen. En vervolgens met eigen inbreng en ideeen komen of alternatieven aandragen, waarop ze te zijner tijd op kunnen reageren. Maar ja, dat gaat nooit gebeuren natuurlijk. De rest zijn allemaal open deuren en hebben we makkelijk praten.

Ik denk dat je onze TD's van de laatste tijd lichtelijk overschat. En ja, ik heb makkelijk praten, maar alsnog.

Los daarvan, Sutalo voor 3M en een niet-verplichte koopoptie verhuurd aan Lazio volgens di Marzio. Hoeveel die koopoptie is, is mij niet bekend.

Naar verluid 10 miljoen euro bovenop de 3 miljoen huursom en het heet een semi-verplichte koopoptie. Verplicht mits gedurende het seizoen aan bepaalde criteria wordt voldaan. Gefeliciteerd! You just won the bet. Verder wederom puur wanbeleid van Jordi.

Nou, dat zou een fantastische deal zijn. 3m huursom is bovenop het salaris toch? Dan krijg je in feite 13m. Volgend jaar heeft hij nog 1 jaar contract. Als je nog 13m kan terugkrijgen voor deze speler mag je je in de handjes knijpen.

Als je Sutalo nu verkoopt zonder eerst te verhuren, dan is Sutalo gewoon niet veel meer waard dan 10m. Hij heeft twee dramatische jaren gehad. Iedereen weet dat hij bij Ajax geen toekomst heeft. Dan is die waarde gewoon ingestort. Vorig jaar is de kapitale blunder begaan om hem te houden na zijn redelijke seizoen onder Farioli. Het was te voorspellen dat hij weer terug zou vallen in zijn fouten en onzekerheden in een elftal dat weer verder van de goal zou gaan spelen. Oerdom geweest van Kroes en co om hem vorige zomer niet te verkopen. Dan hadden we gewoon de aankoopprijs terug kunnen halen en misschien wel iets meer. Vorig jaar kon je hem nog verkopen met het verhaal '1 jaar nodig gehad om te acclimatiseren, daarna een solide verdediger geworden, international van Kroatie, etc'. Nu is het verhaal '3 jaar in Amsterdam, 1 jaar redelijk in een defensief elftal en 2 jaar dramatisch, bij zijn NT ook een wissel'. Iedereen weet dat hij niet bij Ajax past - dus ook iedere koper. Dan stort je transferwaarde gewoon in (als je zo'n speler voor een groot bedrag hebt gekocht zoals bij Sutalo).

Alles wat je nu boven de 10m krijgt is gewoon een goede deal. Ik las dat Lazio het hele salaris doorbetaald. Als Ajax daar dan nog 3m huursom bovenop krijgt en daarna een koopsom van 10m opneemt, dan doe je het prima. Misschien mislukt hij bij Lazio en dan krijg je hem terug. Dat kan inderdaad. Maar ja, zou het dan niet aan Sutalo liggen? Als hij daar ook mislukt, dan is hij misschien gewoon een prutser en dan kunnen we Jordi niet kwalijk nemen dat er ooit iemand is geweest die hem heeft gehaald en dat hij hem niet voor de jackpot kan verkopen.

Sutalo weg is het belangrijkst. Ik zou eerlijk gezegd met 5m nog blij zijn, gewoon omdat hij dan weg is. Maar hij is wel meer waard (nu nog) dan 5m. 10m+ mogen we ook met het bedrag blij zijn. We kunnen niet als supporters altijd vanuit onze eigen positie redeneren. Iedereen moet maar goedkoop komen en duur vertrekken. Een speler die hier mislukt, daar daalt de transferwaarde gewoon van. Dan moet je met minder dan je aankoopprijs genoegen nemen. Zo werkt het in de wereld.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 augustus 2026, 16:48:56.

+3/-1

Kiki schreef op 18 augustus 2026 om 22:32:

Zijaanzij schreef op 18 augustus 2026 om 22:29:

Kiki schreef op 18 augustus 2026 om 21:42:

Zijaanzij schreef op 18 augustus 2026 om 21:37:

Minimaal 7 voor Itakura zou normaal zijn. 4 is echt te weinig net als 2,5 voor Kaplan.
Was wel een po werkweigeraar.

Ik vraag me af... wat als je Blind niet haalde, Bouwman en Janse verhuurt en dan gewoon met Baas, Kaplan, Itakura en Sutalo het seizoen inging en enkel bij het juiste bod verkoopt. Je kunt moeilijk zeggen dat deze vier niet goed genoeg zijn.

Ik vermoed dat zn werkweigering tegen Utrecht Jordi hem zwaar aanrekent. Was natuurlijk ongehoord. Je werkgever zo in de steek laten.

Ah, zijn eigen wanbeleid bij een ander leggen. Heerlijk dit weer!

Nou nee maar met zulke spelers ga je niks winnen. Zelfde geldt voor Sutalo. Ajax had toen iedereen nodig maar deze heren en Tomiyasu kozen toen voor het eigen wk belang. Is toen niet echt heel breed uitgemeten maar reken maar dat dit heibel in de tent gaf.
Snap dat jij deze werkweigering Jordi aanrekent. Flauwekul natuurlijk.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 augustus 2026, 16:24:51.

+2/-0

T-Bag schreef op 19 augustus 2026 om 16:01:

Ook Gooijer weg voor 500k blijkbaar. Tis opruiming ineens

Mooi, weg is weg. Kan er niet veel van en die zware blessures hebben 'm niet geholpen.

+2/-0

Mie Toe schreef op 19 augustus 2026 om 15:41:

Ik kan nu eigenlijk al in retrospectief zeggen dat ik de weddenschap definitief heb verloren toen de transfer van Godts naar PSG rond was.

"Ik dacht dat ie meer op kon leveren, kennelijk zag ik dat verkeerd."

Niks mis mee bro. Ik zit zelf ook om de haverklap mis.

+4/-0

Ajax en de entourage van buitenspeler Leon Bailey hebben dinsdag een oriënterend gesprek gehad met elkaar, bevestigen bronnen aan VI. De international van Jamaica staat nog een jaar onder contract bij Aston Villa en werd in het verleden ook al meerdere malen gelinkt aan Ajax.

van VI dus. Daar gaan we weer... :denk

+1/-0

Gabriel_Batistuta schreef op 19 augustus 2026 om 19:07:

Voor de 4e keer onderhand? Had die gast niet een vervelende vader/zaakwaarnemer die elke keer Ajax gebruikte om elders een betere deal te krijgen?

+1/-0

Mie Toe schreef op 19 augustus 2026 om 19:50:

Gabriel_Batistuta schreef op 19 augustus 2026 om 19:07:

Voor de 4e keer onderhand? Had die gast niet een vervelende vader/zaakwaarnemer die elke keer Ajax gebruikte om elders een betere deal te krijgen?

Ja, volgens mij wel. Lijkt me wel een keer klaar toch?

In ander nieuws; schijnt dat Ajax een bod gaat doen (heeft gedaan?) op Patrick Berg van Bodø/Glimt.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 43 pagina's: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027