Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 38 pagina's: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38

open/sluit de onderstaande quote:

NW86 schreef op 16 augustus 2026 om 13:23:

ElSimao2 schreef op 16 augustus 2026 om 12:52:

NW86 schreef op 16 augustus 2026 om 11:28:

ElSimao2 schreef op 16 augustus 2026 om 11:03:

Mee eens dat Bounida en Carrizo niet zo veel hebben laten zien, dus wat mij betreft hoeven die 2 er ook niet in. Klaassen en Berghuis verdienen dit naar mijn mening echter ook niet, dus moeten ze wel gewoon vervangen worden. Dit kan door types als Ouazane en Gloukh of door het halen van andere jonge spelers van buitenaf.

Dat zou kunnen, maar die spelers moeten er gewoon uit gespeeld worden en als dat niet gebeurt, dan blijven ze staan. Daarom staat Berghuis er nog in. Als je weer een 'talent' haalt, dan heb je helemaal geen zekerheid dat die dat soort spelers eruit gaan spelen. Carrizo had dat talent moeten zijn. We zien dat hij er niet klaar voor is.

Godts vervangen met 'een talent' is een groot risico. Natuurlijk is er een kans dat het talent meteen tot je betere spelers hoort. Dan is er niets aan de hand. Maar we hebben dus voorbeelden te over dat dit niet altijd zo gaat. Zelfs Neres had een half jaar nodig. We zien nu met Carrizo dat hij er niet staat na een half jaar. Wie zegt dat 'een talent' uit het buitenland niet de volgende Carrizo wordt? Met het vertrek van Godts lever je 17 goals en 13 assist in. Als je een talent haalt die vervolgens nog tijd nodig hebt, dan speel je gewoon weer om plek 4 en 5.

Daarom moet je voor een speler met meer status en zekerheid gaan. Natuurlijk heb je nooit zekerheid bij een aankoop, maar een speler die wat ouder is en zeker als deze zich als in de Eredivisie bewezen heeft zijn de risico's wel een stuk kleiner.

Ik heb heel veel vertrouwen in Ouazane, maar hij moet zich wel in de basis spelen. Niet in de basis gezet worden omdat hij 'een groot talent' is. Ik zou op dit moment zeker geen dure aankoop halen voor de 10 positie, dat is wat anders. Zoals ik zei, ik zou juist eerder ruimte maken voor hem door Gloukh (die ook niet onomstreden is) te verkopen - zodat hij een stapje omhoog gaat in de pikorde en de concurrentie dunner is. Zoveel vertrouwen heb ik in hem. Je tekent hem op dit moment echter niet in bij de basisopstelling op de 10 positie, dat is gewoon veel te voorbarig. Dat moet hij verdienen.

Ruimte maken zodat hij hoger komt in de pikorde, dat is in mijn ogen hoe je dit verstandig managed. Maar dat doe je niet door een speler als Klaassen weg te doen, want dat is namelijk een heel ander profiel. Ten eerste qua leeftijd en ten tweede qua speelstijl. Er zijn wedstrijden waarin een type Klaassen erg nuttig is en zo'n type hebben we verder niet in de selectie. Dus zo'n type weghalen om ruimte te maken voor een heel ander type dat is niet logisch. Dat gooit alleen maar de balans van de selectie overhoop - ook qua leeftijd, ervaring en leiderschap, wat gewoon belangrijke peilers zijn in een selectieopbouw.

Daarom haal je een vergelijkbaar type speler weg om ruimte te maken. Ik zou dus Bounida of Gloukh verkopen. Dat zijn vergelijkbare types met Ouazane en ik zou één van hen verkopen zodat hij een plekje stijgt in de pikorde en makkelijker aan zijn minuten kan komen. Dat is mijn ogen hoe je de ontwikkeling van talenten moet managen. Vervolgens moet zo'n talent in die minuten zijn kans pakken en steeds vaker laten zien dat de trainer er niet omheen kan. Dan gaan de minuten omhoog en krijg je een uiteindelijk een basisplaats. Dat is de juiste volgorde.

Ik ben het met je eens dat oudere aankopen uit de Eredivisie met meer ervaring inderdaad zekerheid bieden. Het is alleen een zekerheid op zaken die je waarschijnlijk niet wil.

Al dat gefocus op status, zekerheid, verkleinen van risico's, hierarchie etc. werkt compleet averechts en houdt de club alleen maar tegen. Zoals zo'n Berghuis tegen PEC speelde, nou dan moet zijn contract toch meteen verscheurd worden?

"Dan moet een talent maar laten zien dat..." Nee, Berghuis moet naar kleedkamer C (niet eens meer naar B ) en er komt een talent is. Welk talent dat is kun je over discussieren, het kan er zelfs eentje van buitenaf zijn, maar dit kan toch niet. Zelfde met Klaassen en Blind. In iets minder extreme mate, maar hetzelfde principe.

Echt totaal mee oneens. Gewoon disrepect naar de oude garde. Status en balans in het elftal zijn wel degelijk wat waard. Nogmaals, Jong Ajax vorig jaar. Laatste.
...
Klaassen, Berghuis en Blind brengen nog veel meer dan alleen de dingen die jij ziet. Ervaring, leiderschap en status zijn geen loze termen.

Status en balans, nogmaals Ajax vorig jaar. Vijfde. Met de hoogste begroting en steeds meer leunend op status en balans naarmate het seizoen vorderde en het schip steeds verder zonk. Meer en meer status en balans. Vijfde.

Klaassen gaf zelf notabene vorig seizoen meerdere keren aan dat hij geen leider is en dat het aan leiderschap ontbreekt binnen de selectie, zowel op het veld als in de kleedkamer.

Jij verward leeftijd en dienstjaren met actief en passief leiderschap.

+3/-0

NW86 schreef op 16 augustus 2026 om 13:23:
Klaassen, Berghuis en Blind brengen nog veel meer dan alleen de dingen die jij ziet. Ervaring, leiderschap en status zijn geen loze termen. Dat zijn onmisbare termen binnen een groepsdynamiek. Alle TD's zijn hier naar op zoek, maar die zijn allemaal gek? Een kleine groep op internet weet het beter dan zo'n beetje iedereen die er voor aangesteld is?

Zou me niet verbazen.

Maar als alle TD's op zoek zijn naar die eigenschappen die Klaassen, Berghuis en Blind bezitten, zullen we wel om de haverklap aanbieden voor die lui krijgen of niet dan?

Kun je daar wat voorbeelden van geven?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 38 pagina's: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027