Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 41 pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 18 augustus 2026 om 21:08:

Itakura paste beter in het systeem dan Sutalo dus tenzij je hem ook weet te verkopen ga je er alsnog op achteruit, want ik vrees dat het idee is om er twee te verkopen en er één voor terug te halen.

Als je Sutalo kwijt kunt voor een enigszins reëel bedrag, moet je dat óók doen, gezien zijn leeftijd en contractstatus. Staat in principe los van Itakura. Itakura voldoet niet (geheel) aan het gewenste niveau en verdiende ruim 3 miljoen, daar moet je dan altijd vanaf als je de kans krijgt, los van de situatie rondom Sutalo. Je kunt niet telkens maar afwachten wat er met een andere speler gebeurt want dan heb je ze worst case scenario begin september beiden nog op de loonlijst en dat moet je ten koste van alles voorkomen.

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 augustus 2026 om 21:08:

Maar slecht voor de boeken, toch??? Iets met 10,5(?) miljoen gedeeld door 5 maal 4 is veel meer dan die 3,5+.

Hij had een vierjarig contract dus stond nog voor zo'n 7,5 miljoen in de boeken, dus je pakt 4 miljoen verlies op je transferbudget. Maar dat transferbudget is door de verkoop van Godts en Steur enorm gegroeid, dus die schade valt momenteel mee. En dan is een besparing van 3,5 miljoen op je salariskosten (meer dan 5 procent van je totale salarisbudget!) erg aantrekkelijk. Daar kun je 2, 3 andere spelers mee financieren.

Ik zou nu trouwens een serieuze poging wagen om Baas te verlengen zodat die dit jaar naast Blind in de basis kan spelen. Als hij dat niet wil, moet hij ook weg. Ik zou het dan maar gewoon met Bouwman gaan doen, want volgend seizoen moet je centrale duo naar mijn idee Janse - Bouwman worden, dus daar moet je op gaan voorsorteren. Muzungu en Johnson vind ik veelbelovend en kun je als noodoplossingen gebruiken.

Als je nu een nieuwe RCV koopt, blokkeer je Bouwman. Die maakt de nodige foutjes de laatste weken, maar is uiteindelijk wel talentvol en moet je helpen doorontwikkelen. Waarde creëren.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 41 pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027