Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 02 juni 2026 om 15:59:

Girona is niet zonder reden gedegradeerd net als het behalen van de CL met goede reden gebeurd is. In beide gevallen met Blind in de basis als bepalende speler. Hij blijft een goede spelmaker voor een verdediger en heeft ook andere kwaliteiten, maar fysiek is hij gewoon nagenoeg klaar en op. Ajax moet dit nóóit willen! Het zal Daley's zwartste periode ooit bij Ajax gaan worden als hij nu nog terugkomt als speler. Dat moet hij zelf simpelweg ook niet willen.

Ik hoor de spreekkoren nu al van de tribune klinken!

+1/-0

Dani Ceballos zou voor 6 miljoen (en ongetwijfeld een flink salaris) op het punt staan om naar Ajax te komen.

Grote naam, maar ik kan mij de laatste Zuid Europeaan die geslaagd is bij Ajax niet meer herinneren... Wie weet veranderd dat nu met een Spaanse trainer.

+1/-0

Robkuh84 schreef op 03 juni 2026 om 06:39:

Dani Ceballos zou voor 6 miljoen (en ongetwijfeld een flink salaris) op het punt staan om naar Ajax te komen.

Grote naam, maar ik kan mij de laatste Zuid Europeaan die geslaagd is bij Ajax niet meer herinneren... Wie weet veranderd dat nu met een Spaanse trainer.

Voor Martinez was er ook nog nooit een Argentijn geslaagd (ondanks mijn persoonlijke sympathie met Rosales), dus één moet er de eerste zijn.

Over Ceballos: zou in één klap je beste middenvelder zijn natuurlijk, en logischerwijs ook je aanvoerder. Een uitstekende passer, enorm veel controle over de bal, sublieme eerste aanname en geweldig overzicht. Geen typische 10, maar hij zou er wel kunnen spelen. Meer een spelmakende 8. Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij in de Eredivisie gewoon op elke positie op het middenveld de beste zou zijn. Kan ook verdedigen hoor, sterke tackle en veel power in z'n spel.

Eén van de redenen dat hij eruit moet bij Real is zijn persoonlijke vete met die trainer. Da's natuurlijk goed nieuws, want dat is geen sportieve reden. Als ze 'm weg wilden doen omdat ie het allemaal niet meer aankan, zou dat een rode vlag zijn.

6 miljoen vind ik te verantwoorden. Lui als Itakura en Dolberg (zelfde leeftijdscategorie) waren aanzienlijk duurder, maar slechter. Om maar eens een vergelijking te maken.

Zou een Tadic-achtige aankoop kunnen blijken straks. Op zich wel positief over.

Wel wordt het middenveld een beetje een legpuzzel en moet je ergens naartoe met je tienen. Wellicht zoiets, als Godts verkocht wordt:

Gloukh, Dolberg, Carrizo
Steur, Ceballos, Mokio

Klaassen en Berghuis eruit fietsen, maar da's logisch.

+4/-0

Inmiddels geeft ESPN aan dat Dani Ceballos simpelweg onhaalbaar is voor Ajax i.v.m. z'n salaris. Verdient ruim 10 miljoen bij Real. Hier kan Ajax natuurlijk niet bij in de buurt komen. Er zullen genoeg andere clubs zijn die meer salaris kunnen bieden dan Ajax en ook nog eens in de Champions League, of Europa League spelen. Ik verwacht dus ook niet dat hij zo vroeg al haalbaar is. Hooguit eind Augustus als er nog geen andere club met een grotere portemonnee zich gemeld heeft.

+1/-0

“ESPN geeft aan dat lalala…”

We wachten dus rustig af.

+1/-0

De bomen groeien niet tot aan den hemel, maar volgens mij is er toch nog wel wat mogelijk bij Ajax. Afgelopen winter had ‘armoedzaaier’ Ajax nog 15 miljoen euro transfersom + 4,5 jaar salaris over voor het contracteren van Kodai Sano en in de tussentijd is Chuba Akpom voor 9,3 miljoen euro verkocht.

+2/-0

Sjakie Meulemans schreef op 03 juni 2026 om 11:29:

De bomen groeien niet tot aan den hemel, maar volgens mij is er toch nog wel wat mogelijk bij Ajax. Afgelopen winter had ‘armoedzaaier’ Ajax nog 15 miljoen euro transfersom + 4,5 jaar salaris over voor het contracteren van Kodai Sano en in de tussentijd is Chuba Akpom voor 9,3 miljoen euro verkocht.

Ja interessant. dus 15 miljoen + 5 jaar salaris x 4,5 miljoen is in totaal een slordige 37 miljoen. Als je dan 6 miljoen aan Real moet geven voor Dani dan kan je blijkbaar nog 30 miljoen uitgeven. Dan zal dat wel met tekengeld worden opgelost, contract voor 3 jaar hooguit.

Dan moet je hem wel na 2 seizoenen verklopen, kan je wellicht er nog een leuk bedrag aan overhouden. Er zal ook wel afgesproken worden dat Ajax daar aan mee werkt. Denk dat zo'n speler die bij Real heeft gespeeld hier niet jaren in de ED wilt voetballen. Maar je moet dus flink gaan betalen en dat met een Conference league begroting.

+2/-0

Sevic schreef op 01 juni 2026 om 21:17:

Sjakie Meulemans schreef op 01 juni 2026 om 21:05:

De rechtsbuiten is niet de eerste levensbehoefte kwa nodige versterkingen. Komend seizoen zie ik daar graag Maher Carrizo, Rayane Bounida en Oscar Gloukh voetballen. Daarnaast staan ook nog Steven Berghuis en Jan Faberski als rechtsbuiten op de loonlijst. Meer dan genoeg rechtsbuitens.

Jordi Cruijff kan de beperkte financiële middelen beter besteden aan een goede doelman die punten voor ons pakt, een goede linksback, een goede rechtsback, de 6 waar ze al zo lang naar op zoek zijn en een veel en makkelijk scorende meevoetballende spits.

Als je denkt dat er voldoende middelen zijn om vijf volwaardige basisspelers te halen, kan ik je uit de droom helpen.

Die 9 miljoen voor Akpom helpt enorm, maar er zal alsnog eerst iemand voor een vette zak geld moeten vertrekken voordat er transferbudget vrijkomt. En voorlopig zit het salarisbudget ook zo ongeveer aan z'n plafond (met dank aan ome Alex die even 6 miljoen per jaar besloot stuk te slaan op Itakura en Dolberg).

Goed, Weghorst stroomt uit, dat scheelt 2 miljoen. Maar er komen ook weer wat huurlingen terug.

Ik zou het enorm toejuichen als Jordi vaart maakt met overbodige spelers eruit bonjouren. Dan maar tegen wat lagere bedragen, maar het helpt enorm als je voor 1 juli al wat slagkracht krijgt. Als je na afloop van het WK nog moet opstarten omdat je dan pas wat cash hebt, moet je het niet alleen doen met de kruimels, maar kun je ook overal de hoofdprijs aftikken.

Kaplans exit z.s.m. rond maken dus, lijkt me prio 1.

Jordi Cruijff lijkt toch echt voornemens om een keeper, een linksback, een rechtsback, een controlerende middenvelder (ook wel een 6 genoemd), een spits en verschilmakers op de vleugels naar Ajax te halen. Zie: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/2096572/halve-ajax-selectie-in-de-etalage-cruijff-wil-meerdere-versterkingen.htmllink

De financiële middelen zijn al voor een deel aanwezig (15 miljoen + 4,5 jaar salaris niet uitgegeven aan Kodai Sano + 9,3 miljoen opbrengst Chuba Akpom) en de rest moet komen uit de opbrengst van nog te verkopen spelers (daartoe is de helft van de huidige selectie inmiddels te koop aangeboden op Transferroom). Zie: https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/2096578/cruijff-gaat-voor-ervaring-en-zet-halve-ajax-selectie-in-de-etalage.htmllink

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 juni 2026, 01:40:37.

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027