Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 10 juni 2026 om 16:31:

Maar goed, interpreteer zijn uitspraken zoals je wilt. Volgens mij was de strekking gericht op het beleid en niet op Gloukh. Maar omdat jullie iets tegen Berghuis hebben draaien jullie de boel om.

Berghuis is een kerel die poeslief is tegen mensen als ze er zijn, om ze dan naderhand te bekritiseren en te "analyseren" wat ze allemaal fout gedaan hebben. Heeft ie ook bij Farioli gedaan. Filmpjes waarin ie overdreven positief over de man en zijn aanpak was. Toen hij vertrokken was, lag zijn matige productie vorig seizoen ineens aan diezelfde man. Nu doet ie hetzelfde met Kroes, Heitinga en Grim.

Daarnaast hoor je hem alleen maar over zaken die hem goed uit komen. Zo'n beetje de meest belachelijke beslissing is om hem met 2 jaar te verlengen, maar daar hoor je hem niet over.

Dus ja, heel makkelijk allemaal en self-serving. Maar wees gerust onder de indruk hoor.

+1/-1

Derk Johanssen schreef op 10 juni 2026 om 16:50:

Kiki schreef op 10 juni 2026 om 16:38:

Derk Johanssen schreef op 10 juni 2026 om 16:31:

ElSimao2 schreef op 09 juni 2026 om 18:48:

Kiki schreef op 09 juni 2026 om 18:18:

Als je de schijnheilige BS achterwege haalt, dan blijft het volgende over:

'Neem Oscar Gloukh. Hij wordt met bepaalde verwachtingen gehaald, maar zit nu gewoon onder z’n kunnen', zo zegt Steven Berghuis.

Als een ervaren rot met AZ+Feyenoord roots zo praat over jou als nieuwe aankoop, terwijl jij het beste rendement(!) kent ná Mika Godts, dan heb je zand in de ogen wanneer je zegt dat dit support is vanuit Berghuis richting Gloukh. Een speler wie zelf een extreem laag rendement kent (zeker voor zijn doen). Berghuis kan kennelijk wel op meerdere posities uit de voeten, maar Gloukh niet. Gloukh kan niet renderen met de huidige visie, maar Berghuis wél. Ook al zeggen de cijfers en míjn eigen ogen exact het tegenovergestelde!

Precies en nog los van Gloukh is het ook heel makkelijk om "het beleid" en "alle wisselingen" de schuld te geven. Er is op een gegeven moment voor gekozen om defensiever te spelen, dat was omdat o.a. hij niet leverde en we met name in de CL weggeveegd werden. Maar dat zul je hem niet horen zeggen, het ligt altijd aan anderen.

Waren we trouwens blijven aanvallen zonder resultaat had ie iets geroepen als: "Het is heel romantisch hoe we spelen, maar soms moet je ook kijken naar wat werkt, zoals vorig seizoen onder Farioli". Achteraf weet ie het allemaal erg goed en het ligt nooit aan hem. Met zn hoge stemmetje.

Los van dat jullie beide nogal vooringenomen zijn over Berghuis even een observatie.

Berghuis was zo ongeveer de gehele periode van september tot januari geblesseerd. Dus dat hij 'niet leverde' in de CL lijkt me vrij logisch, niet?

Maar goed, interpreteer zijn uitspraken zoals je wilt. Volgens mij was de strekking gericht op het beleid en niet op Gloukh. Maar omdat jullie iets tegen Berghuis hebben draaien jullie de boel om.

Hoe bedoel je?

Berghuis neemt Gloukh als voorbeeld van dat het beleid bij Ajax afgelopen seizoen meermaals is gewijzigd. Heitinga wou in den beginne met een 10 spelen. Vervolgens wil men meer zekerheid inbouwen en vallen we terug op de Farioli tactiek met inzakkende 6. Dat is wat Berghuis aankaart. Dat je dus spelers haalt voor een bepaald systeem en dan dat systeem niet hanteert. Dat is toch de rode lijn door wat hij zegt?

Jij en Simao halen er vervolgens allemaal dingen bij dat hij daarmee dus vindt dat Gloukh niet op andere plekken kan spelen, maar hij wel. Of dat hij Gloukh niet goed vindt (hij zegt letterlijk het tegenovergestelde).

En als je enigzins logisch nadenkt dan is het ook wel te snappen. Die Gloukh komt uit Oostenrijk, wordt als de grootste aankoop die zomer binnengehaald, moet nog wennen aan de omgeving en zijn nieuwe teamgenoten en vervolgens is z'n positie er niet meer. En dan verwachten we wel met z'n allen dat ie de pannen van het dak speelt.

En face it, eigenlijk heeft Oscar het best prima gedaan als je naar de statistieken kijkt. en eigenlijk hebben de trainers het slecht gedaan, want ik ben van menign dat je als trainer simpelweg moet zorgen dat je beste spelers gaan functioneren. Als je een -zelfs al is het maar in potentie- sterspeler op de bank moet zetten omdat je je systeem moet aanpassen, dan doe je volgens mij iets verkeerd in de opbouwfase van je team.

Maar goed. Ik zie dus niet Berghuis als de bron van het kwaad. In mijn ogen bedoeld hij het goed.

Vind jij dat Gloukh rendeert of kan renderen in een systeem met de punt naar achteren?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027