open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 28 augustus 2026 om 13:29:
Herstel linksbuiten, aangepast.open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 28 augustus 2026 om 13:23:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 28 augustus 2026 om 13:04:
Brian Rodríguez is een behendige dribbelaar die zijn tegenstander weet te passeren, met een goede voorzet en een goed schot. In mijn ogen een goede rechtsbuiten met ook diepgang. Van mij mag hij naar Ajax komen!
Linksbuiten*
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.881
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Ajax-FC Sion: -
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 28 augustus 2026 om 13:53:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 28 augustus 2026 om 13:29:
Herstel linksbuiten, aangepast.open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 28 augustus 2026 om 13:23:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 28 augustus 2026 om 13:04:
Brian Rodríguez is een behendige dribbelaar die zijn tegenstander weet te passeren, met een goede voorzet en een goed schot. In mijn ogen een goede rechtsbuiten met ook diepgang. Van mij mag hij naar Ajax komen!
Linksbuiten*
Daar staat echter een nog veel groter talent dan Mika Godts. Die mag dan gaan banken neem ik aan?
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 28 augustus 2026 om 13:56:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 28 augustus 2026 om 13:53:
Linksbuiten*
Daar staat echter een nog veel groter talent dan Mika Godts. Die mag dan gaan banken neem ik aan?
Hoe Ouazane zich nu ontwikkelt zou ik 'm ook niet zomaar blokkeren. Enige issue is zijn contractsituatie, maar wellicht zijn daar goede afspraken over te maken. Lijkt me geen domme gozer.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.892
Reg.: 14 mei 2024
-
Deze reactie is verwijderd door de originele poster.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.581
Reg.: 25 april 2004
Ook al is Tsygankov niet het type speler dat ik gehaald zou hebben, een speler van zijn kaliber en met zijn ervaring gaat het aanvalsspel wel een impuls geven denk ik. Berghuis is al jarenlang echt alleen maar een momentenvoetballer die soms een paar weken goed in vorm is. Vijf miljoen is ook een koopje.
Bij die Rodriguez weet ik het niet helemaal. Van wat ik lees is hij behoorlijk snel en heeft hij ook directheid in zijn spel, maar in de compilaties zie ik dat niet zo enorm terug. Ik zie meer een vrij typische buitenspeler die op de meeste vlakken wel redelijk goed scoort en vrij veel met zijn mindere been doet. Waar ik op hoop is iemand met veel intensiteit in zijn spel die keer op keer agressief de ruimtes aan kan vallen met zijn snelheid en de 1 op 1 op kan zoeken. Ik ben wel een beetje klaar met al die buitenspelers die de bal niet eens naar voren aannemen als dat kan.
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Forumreacties: 11.661
Reg.: 26 september 2004
Die zagen we niet aankomen, dat vind ik meestal wel leuk. Heb eigenlijk niet echt een idee wat we hiervan moeten verwachten. Eerste gedachte is dat ik hoopte op een grotere naam,maar kan er werkelijk niet echt iets over zeggen momenteel. Transfervrij is sowieso natuurlijk prima. Zou niet raar staan kijken als het niet bij deze ene 6 blijft, dat dan ook weer
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.581
Reg.: 25 april 2004
Geen slechte keuze op zich, zeker als het transfervrij is. Hij is echt een felle en agressieve verdediger. Als je hem met iemand als Alvarez gaat vergelijken dan kan hij ook wel duidelijk beter voetballen en is hij ook wat sneller. Hij heeft natuurlijk ook best veel ervaring opgedaan in het buitenland. Het zal alleen wel weer een tijd duren voordat hij volledig fit is. Afgelopen seizoen heeft hij ook behoorlijk wat wedstrijden gemist door blessures.
Ken de man niet zo, buiten dat ik het wel een strijder vond bij Marokko. Zoals Regeer weggezet werd bij die 1-1 van Sion zie ik bij hem niet gebeuren, zeg maar. Probleem is uiteraard dat ie 30 is en dat je met Klaassen en Brandt een volledig middenveld van 30'ers hebt. Hij heeft ook veel met blessures gekampt, dus het is maar de vraag of en hoe vaak hij zijn topniveau aan gaat tikken dit jaar.
Zeker transfervrij vind ik het in isolatie op het eerste gezicht geen slechte aanwinst, maar bij alle andere geriatrische gevallen slaat de balans wat naar de ouderen uit.
Forumreacties: 1.380
Reg.: 21 mei 2008
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 29 augustus 2026 om 21:18:
Ken de man niet zo, buiten dat ik het wel een strijder vond bij Marokko. Zoals Regeer weggezet werd bij die 1-1 van Sion zie ik bij hem niet gebeuren, zeg maar. Probleem is uiteraard dat ie 30 is en dat je met Klaassen en Brandt een volledig middenveld van 30'ers hebt. Hij heeft ook veel met blessures gekampt, dus het is maar de vraag of en hoe vaak hij zijn topniveau aan gaat tikken dit jaar.
Zeker transfervrij vind ik het in isolatie op het eerste gezicht geen slechte aanwinst, maar bij alle andere geriatrische gevallen slaat de balans wat naar de ouderen uit.
open/sluit de onderstaande quote:Zijaanzij schreef op 29 augustus 2026 om 21:54:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 29 augustus 2026 om 21:18:
Je zou hooguit kunnen zeggen dat 30 het nieuwe 28 is oid.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.454
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
Sifan Amrabat, is pas vorige week 30 jaar geworden. Hij is dus nog een heel jonge dertiger. Maar ik ben het wel met ElSimao2 eens dat de balans wat naar de ouderen doorslaat.
Met een middenveld Klaassen, Brandt en Amrabat en een aanval Tsygankov of Berghuis, Leonardo of Arokadare en de nog nieuw aan te trekken linksbuiten vrees ik dat er voor jongere spelers zoals Oscar Gloukh, Yorthy Mokio, Rayane Bounida, Abdellah Ouazane, Maher Carrizo en Youri Baas maar bar weinig uitzicht op speeltijd zal overblijven.
Dit bericht is gewijzigd op 29 augustus 2026, 23:05:36.
Forumreacties: 3.135
Reg.: 27 april 2004
Forumreacties: 212
Reg.: 2 augustus 2026
Toch wel een positieve verrassing denk ik.
Ik vind hem meer een type Alvarez dan een type 'voetballer' en daar ben ik - als één van de weinigen - blij mee. Ik vind dat we zo'n type echt missen in de selectie. Een voetballer is leuk, maar die hebben we achterin in overvloed. Achterin kunnen ze amper verdedigen en op het middenveld eigenlijk ook niet. Dan is het toch wel lekker een speler erbij te hebben die dat wel meer in zijn bloed heeft. Nou ja, lekker zeg ik. Dat is een understatement. Gewoon een noodzaak is een betere omschrijving.
Had wel liever Alvarez gezien omdat hij verdedigend mijns inziens nog iets beter is én ook zowel verdedigend als aanvallend echt een meerwaarde is bij standaardsituaties. Dat laatste is bij Amrabat niet zo. Heeft zich wel bijzonder ontwikkeld. Bij Utrecht en Feyenoord was hij juist nog meer een type middenvelder die frivool was aan de bal, maar later in zijn carrière veel meer een pure defensieve middenvelder geworden die opvalt door zijn power / duelkracht. Goede toevoeging aan de selectie. Sowieso een verbetering t.o.v. Regeer.
Ik kan me ook wel voorstellen dat jonge, Marokkaanse spelers opkijken naar Amrabat en dat zijn komst hen een boost geeft en hopelijk een factor kan zijn in het bijtekenen van Ouazane.
Betrap mezelf erop dat ik deze transfer wel zie zitten, al is dat wel gebaseerd op de spelers die hij in 2022 was. We zijn defensief zo pek als een mandje, dus als je zwakke broeder Regeer kunt vervangen door deze agressieve kleerkast lijkt me dat geen nadeel. Is volgens mij ook dynamischer en beter aan de bal dan Alvarez.
Forumreacties: 4.245
Reg.: 14 december 2005
Man van de Wedstrijd Ajax-FC Sion: Tolu Arokodare
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 29 augustus 2026 om 22:50:
Inmiddels alweer een paar jaar geleden, maar op het WK in 2022 was Amrabat erg belangrijk. Heeft wel wat blessures gehad geloof ik.
Vergeleken met Regeer en het feit dat hij transfervrij overkomt is het prima.
En wie weet is Camara al snel klaar voor Ajax 1.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.881
Reg.: 16 augustus 2007
Ben niet echt fan van de speler Amrabat maar als tussenpaus voor één à twee seizoenen terwijl we ondertussen lui als Johnson en Camara klaarstomen vind ik het eigenlijk wel prima. Had de indruk dat hij vooral bankzitter was de laatste jaren, maar afgelopen seizoen gewoon nog 29 wedstrijden gespeeld zie ik. Seizoenen daarvoor 43, 30 en 49 (!!) wedstrijden. Denk dat hij wel snel wedstrijdfit kan zijn. Lijkt me ook iemand die goed voor z'n lichaam zorgt.
Sowieso een stap vooruit ten opzichte van Vergeer, dus dat is al iets om enthousiast van te worden. Vind zijn ervaring in de Serie A ook wel waardevol.
Grootste prio op dit moment lijkt me Dolberg verkopen. Liefst ook Wijndal en Berghuis natuurlijk, maar Dolberg is degene die nog enigszins geld kan opbrengen en wiens waarde het komend jaar door het putje gaat gezien alle concurrentie.
Denk dat Jordi ook nog wel een RCV gaat toevoegen.
Elftalletje is over de hele linie wel veel te oud nu. Aan Michel om de aanstormende talenten langzaam de plekken van lui als Klaassen en Blind over te laten nemen.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.454
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
De komst van Amrabat is een regelrechte versterking, maar tegelijkertijd ook sneu voor Vergeer. Misschien kan Hein zijn schaatsen weer uit het vet halen. Zie: https://youtu.be/scThSgJOjhM?is=0a03udGH9WYcWRztlink
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 449
Reg.: 24 november 2003
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027