Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 26 juni 2026 om 10:37:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 25 juni 2026 om 23:24:

Eén ding dat vooralsnog wel positief stemt is dat we angstvallig weinig horen over Daley Blind. Hij is transfervrij en wil graag komen, Michel zal hem ook wel willen, dus zou je verwachten dat ie allang binnen zou zijn. Het feit dat dat niet gebeurt zegt misschien toch dat Jordi dit wel goed ziet.

Even afkloppen hoor, zul je anders net zien dat het morgen rond blijkt te zijn, maar alsnog. Geen bericht is goed bericht tot dusver.


Jordi weet ongetwijfeld dat dit gevoelig ligt, dus waarschijnlijk wordt dit zo laat mogelijk bekendgemaakt, in de slipstream van spectaculair transfernieuws waardoor er even een positieve teneur is, en iedereen zoiets heeft van: Ach ja, doe Blind er ook maar bij, hoor.

Tenzij er iets van animositeit tussen JC en Danny Blind is, zie ik niet in hoe dit niet door kan gaan.



Alsof de duivel ermee speelt: ik hoor net van iemand dat een "betrouwbaar twitter account" zou melden dat ie inderdaad komt.

Niemand van ons mag Kroes volgens mij, maar die zag er vorig jaar (toen Daley dus een jaar jonger was) vanaf he.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 juni 2026 om 11:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 26 juni 2026 om 10:37:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 25 juni 2026 om 23:24:

Eén ding dat vooralsnog wel positief stemt is dat we angstvallig weinig horen over Daley Blind. Hij is transfervrij en wil graag komen, Michel zal hem ook wel willen, dus zou je verwachten dat ie allang binnen zou zijn. Het feit dat dat niet gebeurt zegt misschien toch dat Jordi dit wel goed ziet.

Even afkloppen hoor, zul je anders net zien dat het morgen rond blijkt te zijn, maar alsnog. Geen bericht is goed bericht tot dusver.


Jordi weet ongetwijfeld dat dit gevoelig ligt, dus waarschijnlijk wordt dit zo laat mogelijk bekendgemaakt, in de slipstream van spectaculair transfernieuws waardoor er even een positieve teneur is, en iedereen zoiets heeft van: Ach ja, doe Blind er ook maar bij, hoor.

Tenzij er iets van animositeit tussen JC en Danny Blind is, zie ik niet in hoe dit niet door kan gaan.



Alsof de duivel ermee speelt: ik hoor net van iemand dat een "betrouwbaar twitter account" zou melden dat ie inderdaad komt.

Niemand van ons mag Kroes volgens mij, maar die zag er vorig jaar (toen Daley dus een jaar jonger was) vanaf he.



Weet je ook om welk Twitter (X) account het zou gaan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 26 juni 2026 om 12:12:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 juni 2026 om 11:54:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 26 juni 2026 om 10:37:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 25 juni 2026 om 23:24:

Eén ding dat vooralsnog wel positief stemt is dat we angstvallig weinig horen over Daley Blind. Hij is transfervrij en wil graag komen, Michel zal hem ook wel willen, dus zou je verwachten dat ie allang binnen zou zijn. Het feit dat dat niet gebeurt zegt misschien toch dat Jordi dit wel goed ziet.

Even afkloppen hoor, zul je anders net zien dat het morgen rond blijkt te zijn, maar alsnog. Geen bericht is goed bericht tot dusver.


Jordi weet ongetwijfeld dat dit gevoelig ligt, dus waarschijnlijk wordt dit zo laat mogelijk bekendgemaakt, in de slipstream van spectaculair transfernieuws waardoor er even een positieve teneur is, en iedereen zoiets heeft van: Ach ja, doe Blind er ook maar bij, hoor.

Tenzij er iets van animositeit tussen JC en Danny Blind is, zie ik niet in hoe dit niet door kan gaan.



Alsof de duivel ermee speelt: ik hoor net van iemand dat een "betrouwbaar twitter account" zou melden dat ie inderdaad komt.

Niemand van ons mag Kroes volgens mij, maar die zag er vorig jaar (toen Daley dus een jaar jonger was) vanaf he.



Weet je ook om welk Twitter (X) account het zou gaan?


Als Simao claimt dat het betrouwbare info is geloof ik hem wel.

 

+2/-0

Het contract met Paul Nuijten is ontbonden, daar is lang en zorgvuldig over nagedacht en heeft er niks mee te maken dat het geen Spanjool is die geen relatie met Jordi heeft.

Ook zou Monserrate binnen zijn. Zo'n Ouazane kan eigenlijk beter nu al conclusies trekken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 juni 2026 om 19:20:

Het contract met Paul Nuijten is ontbonden, daar is lang en zorgvuldig over nagedacht en heeft er niks mee te maken dat het geen Spanjool is die geen relatie met Jordi heeft.

Ook zou Monserrate binnen zijn. Zo'n Ouazane kan eigenlijk beter nu al conclusies trekken.



Jordi lijkt gewichtige keuzes te maken. Over Monserrate gesproken: daar straalt het plezier (er)van af. Hij is volgens mij links- of tweebenig. Dit geeft altijd een verrassingselement voor de tegenstander.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 26 juni 2026 om 21:03:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 juni 2026 om 19:20:

Het contract met Paul Nuijten is ontbonden, daar is lang en zorgvuldig over nagedacht en heeft er niks mee te maken dat het geen Spanjool is die geen relatie met Jordi heeft.

Ook zou Monserrate binnen zijn. Zo'n Ouazane kan eigenlijk beter nu al conclusies trekken.



Jordi lijkt gewichtige keuzes te maken. Over Monserrate gesproken: daar straalt het plezier (er)van af. Hij is volgens mij links- of tweebenig. Dit geeft altijd een verrassingselement voor de tegenstander.


Zul je altijd zien dat zelfs met Gloukh, Bounida én Monserrate in de selectie straks gewoon Klaassen weer op 10 staat.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 26 juni 2026 om 21:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 26 juni 2026 om 21:03:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 juni 2026 om 19:20:

Het contract met Paul Nuijten is ontbonden, daar is lang en zorgvuldig over nagedacht en heeft er niks mee te maken dat het geen Spanjool is die geen relatie met Jordi heeft.

Ook zou Monserrate binnen zijn. Zo'n Ouazane kan eigenlijk beter nu al conclusies trekken.



Jordi lijkt gewichtige keuzes te maken. Over Monserrate gesproken: daar straalt het plezier (er)van af. Hij is volgens mij links- of tweebenig. Dit geeft altijd een verrassingselement voor de tegenstander.


Zul je altijd zien dat zelfs met Gloukh, Bounida én Monserrate in de selectie straks gewoon Klaassen weer op 10 staat.



En dat Ouazane vertrekt door gebrek aan kansen.

Stond deze Iberische l*l op de scoutingslijstjes? Of boeit dat niet meer?

 

+1/-0

Laten we hopen dat er plek is voor zowel spelers als Ouazane als de nieuwelingen.

 

+2/-0

Laten we hopen dat ze elkaar allemaal beter maken en dat de beste speelt (Klaassen natuurlijk).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 27 juni 2026 om 11:04:

Laten we hopen dat ze elkaar allemaal beter maken en dat de beste speelt (Klaassen natuurlijk).


Met Klaassen heb ik een haat-liefde relatie. Ongeacht hoe ik over hem voel, hoop ik van harte dat Ajax eindelijk eens goed doorselecteert. Berghuis kan ook op 10 spelen, maar hij is de eerste wie ik eruit zou schoppen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juni 2026 om 12:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 27 juni 2026 om 11:04:

Laten we hopen dat ze elkaar allemaal beter maken en dat de beste speelt (Klaassen natuurlijk).


Met Klaassen heb ik een haat-liefde relatie. Ongeacht hoe ik over hem voel, hoop ik van harte dat Ajax eindelijk eens goed doorselecteert. Berghuis kan ook op 10 spelen, maar hij is de eerste wie ik eruit zou schoppen.



Dit is waarom ik er zo van baalde dat Klaassen in de playoffs 2x scoorde. Mensen herinneren Klaassen nu positief en dat wordt dus weer een seizoen langer dat ie blijft en in de basis aan mag modderen.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juni 2026 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juni 2026 om 12:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 27 juni 2026 om 11:04:

Laten we hopen dat ze elkaar allemaal beter maken en dat de beste speelt (Klaassen natuurlijk).


Met Klaassen heb ik een haat-liefde relatie. Ongeacht hoe ik over hem voel, hoop ik van harte dat Ajax eindelijk eens goed doorselecteert. Berghuis kan ook op 10 spelen, maar hij is de eerste wie ik eruit zou schoppen.



Dit is waarom ik er zo van baalde dat Klaassen in de playoffs 2x scoorde. Mensen herinneren Klaassen nu positief en dat wordt dus weer een seizoen langer dat ie blijft en in de basis aan mag modderen.


Klaassen, net als vele anderen, waren een gigantische teleurstelling afgelopen seizoen. Het enige positieve is dat hij opstaat tijdens de play-offs. Anders hadden we geeneens Europees voetbal bereikt. Het was eigenlijk een mooi moment geweest voor afscheid, want veel meer van hem verwacht ik niet in de toekomstige tijd als speler. Het is in ieder geval meer dan wat Berghuis heeft laten zien. Speelde hij überhaupt mee tijdens de play-offs?

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juni 2026 om 13:06:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juni 2026 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juni 2026 om 12:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 27 juni 2026 om 11:04:

Laten we hopen dat ze elkaar allemaal beter maken en dat de beste speelt (Klaassen natuurlijk).


Met Klaassen heb ik een haat-liefde relatie. Ongeacht hoe ik over hem voel, hoop ik van harte dat Ajax eindelijk eens goed doorselecteert. Berghuis kan ook op 10 spelen, maar hij is de eerste wie ik eruit zou schoppen.



Dit is waarom ik er zo van baalde dat Klaassen in de playoffs 2x scoorde. Mensen herinneren Klaassen nu positief en dat wordt dus weer een seizoen langer dat ie blijft en in de basis aan mag modderen.


Klaassen, net als vele anderen, waren een gigantische teleurstelling afgelopen seizoen. Het enige positieve is dat hij opstaat tijdens de play-offs. Anders hadden we geeneens Europees voetbal bereikt. Het was eigenlijk een mooi moment geweest voor afscheid, want veel meer van hem verwacht ik niet in de toekomstige tijd als speler. Het is in ieder geval meer dan wat Berghuis heeft laten zien. Speelde hij überhaupt mee tijdens de play-offs?



Je valt toch in die framing: "Zonder hem hadden we niet eens Europees voetbal gespeeld".

Daarnaast snap ik de vergelijking met Berghuis niet. Of hij meer of minder heeft laten zien dan hem boeit in wezen niet, ze moeten beiden weg.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juni 2026 om 15:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juni 2026 om 13:06:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juni 2026 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juni 2026 om 12:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 27 juni 2026 om 11:04:

Laten we hopen dat ze elkaar allemaal beter maken en dat de beste speelt (Klaassen natuurlijk).


Met Klaassen heb ik een haat-liefde relatie. Ongeacht hoe ik over hem voel, hoop ik van harte dat Ajax eindelijk eens goed doorselecteert. Berghuis kan ook op 10 spelen, maar hij is de eerste wie ik eruit zou schoppen.



Dit is waarom ik er zo van baalde dat Klaassen in de playoffs 2x scoorde. Mensen herinneren Klaassen nu positief en dat wordt dus weer een seizoen langer dat ie blijft en in de basis aan mag modderen.


Klaassen, net als vele anderen, waren een gigantische teleurstelling afgelopen seizoen. Het enige positieve is dat hij opstaat tijdens de play-offs. Anders hadden we geeneens Europees voetbal bereikt. Het was eigenlijk een mooi moment geweest voor afscheid, want veel meer van hem verwacht ik niet in de toekomstige tijd als speler. Het is in ieder geval meer dan wat Berghuis heeft laten zien. Speelde hij überhaupt mee tijdens de play-offs?



Je valt toch in die framing: "Zonder hem hadden we niet eens Europees voetbal gespeeld".

Daarnaast snap ik de vergelijking met Berghuis niet. Of hij meer of minder heeft laten zien dan hem boeit in wezen niet, ze moeten beiden weg.


Eens met de laatste vier woorden. Ik probeer echter Klaassen nog iets van credits te geven wat mij niet lukt bij mijnheer Berghuis. Je zag tijdens de play-offs wie tenminste een hart voor Ajax heeft en wie niet/enkel voor zichzelf.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juni 2026 om 15:48:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juni 2026 om 15:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juni 2026 om 13:06:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 juni 2026 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juni 2026 om 12:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 27 juni 2026 om 11:04:

Laten we hopen dat ze elkaar allemaal beter maken en dat de beste speelt (Klaassen natuurlijk).


Met Klaassen heb ik een haat-liefde relatie. Ongeacht hoe ik over hem voel, hoop ik van harte dat Ajax eindelijk eens goed doorselecteert. Berghuis kan ook op 10 spelen, maar hij is de eerste wie ik eruit zou schoppen.



Dit is waarom ik er zo van baalde dat Klaassen in de playoffs 2x scoorde. Mensen herinneren Klaassen nu positief en dat wordt dus weer een seizoen langer dat ie blijft en in de basis aan mag modderen.


Klaassen, net als vele anderen, waren een gigantische teleurstelling afgelopen seizoen. Het enige positieve is dat hij opstaat tijdens de play-offs. Anders hadden we geeneens Europees voetbal bereikt. Het was eigenlijk een mooi moment geweest voor afscheid, want veel meer van hem verwacht ik niet in de toekomstige tijd als speler. Het is in ieder geval meer dan wat Berghuis heeft laten zien. Speelde hij überhaupt mee tijdens de play-offs?



Je valt toch in die framing: "Zonder hem hadden we niet eens Europees voetbal gespeeld".

Daarnaast snap ik de vergelijking met Berghuis niet. Of hij meer of minder heeft laten zien dan hem boeit in wezen niet, ze moeten beiden weg.


Eens met de laatste vier woorden. Ik probeer echter Klaassen nog iets van credits te geven wat mij niet lukt bij mijnheer Berghuis. Je zag tijdens de play-offs wie tenminste een hart voor Ajax heeft en wie niet/enkel voor zichzelf.



Ik heb liever dat ze het allemaal voor de playoffs laten zien. Maar goed, uiteindelijk maakt het niet uit, want geen van beiden lijkt op de nominatie te staan om te vertrekken.

Dat lijkt wel te gelden Marijn Beuker. Ze willen hem nu aanpakken vanwege zijn bij elkaar gefantaseerde cv. Op zich niet echt een sterk argument, omdat we al een jaar ofzo weten dat zijn resume niet helemaal zuivere koffie was. Als je dat dan al die tijd accepteert en nu pas actie onderneemt, is dat niet geloofwaardig.

De echte reden is natuurlijk dat Jordi hem wil vervangen door een Spaans vriendje. Zoals je al eens eerder hebt vastgesteld, in jouw beste bijdrage ooit, was Kroes een soort mannetjesleeuw die het aanwezige kroost dood wilde bijten om de tribe met zijn eigen nageslacht te bevolken.

Nou, dat was correct maar geldt wellicht nog meer voor Jordi. Werkelijk overal in de organisatie moeten bekenden komen en zoals bij ieder fout regime staat de Telegraaf vooraan om de zaak op te hemelen. Monserrate was een groot talent waar Simeone boos over is dat ie weg is, Zahaouni is het grootste talent op de Afrikaanse velden en Jordi maakt vreselijk lange dagen. Tuurlijk hoor.

Ik hoop dat het mis gaat en dat we vanaf dan saaie maar serieuze types zoals die Rigaux van Feyenoord krijgen die serieus beleid voeren. Ben nu al klaar met de Jordi vanity act.

 

+2/-1

Henrique zou dit weekend medisch gekeurd gaan worden, ben benieuwd!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 27 juni 2026 om 18:29:

Henrique zou dit weekend medisch gekeurd gaan worden, ben benieuwd!


Ik verwacht dat hij door de keuring komt, maar het is inderdaad afwachten!

 

+3/-0

Šutalo wederom foutloos en kleurloos, paar goede interventies, paar goede passes. Kroatië door naar de volgende ronde, hebben problemen, maar spelen toch best aardig (Modrić was gisteren heel goed).

Tenzij Kroatië er in de volgende ronde tegen Portugal uit vliegt door een enorme blunder van onze passieve vriend, moet het nu toch echt wel mogelijk zijn om hem voor 20+ miljoen te verkopen? Ik zou zelfs 30+ willen zeggen, maar helaas is Overmars niet meer de TD. Maar een Italiaanse topclub hapt nu toch zeker toe voor 20+?

Overigens zette de Kroatische bondscoach in de tweede helft een spits erin die ik nog niet had gezien: Igor Matanović. Ik was meteen onder de indruk van zijn techniek en manier van bewegen. Volgens de commentatoren heeft hij het afgelopen seizoen ook erg goed gedaan bij SC Freiburg, vooral in de Europa League-campagne (finale gehaald). Ik weet niet of hij nog haalbaar is, maar is dit niet wat voor Ajax?

Ik had twee jaar geleden hetzelfde gevoel bij Martin Baturina, en die gaat binnenkort van Como naar de top.

Na Šutalo gaat het waarschijnlijk weer 40-50 jaar duren voordat Ajax een Kroaat haalt, terwijl het daar stikt van het talent.

Dit bericht is gewijzigd op 28 juni 2026, 14:05:39.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 28 juni 2026 om 13:55:
Tenzij Kroatië er in de volgende ronde tegen Portugal uit vliegt door een enorme blunder van onze passieve vriend, moet het nu toch echt wel mogelijk zijn om hem voor 20+ miljoen te verkopen?



Het zou kunnen hoor, hoop dat ook wel voor de club. Lief hoe ongelofelijk veel je ermee bezig bent.

open/sluit de onderstaande quote:

Ik zou zelfs 30+ willen zeggen, maar helaas is Overmars niet meer de TD.



Overmars verkocht alleen voor zulke bedragen na seizoenen waarin er goede prestaties, met name Europees, waren. Is dat iets waar je nog op ingaat of wil je gewoon de mythologie in stand houden?

open/sluit de onderstaande quote:


Na Šutalo gaat het waarschijnlijk weer 40-50 jaar duren voordat Ajax een Kroaat haalt, terwijl het daar stikt van het talent.



Waarom zou het nu 40-50 jaar duren voordat Ajax weer een Kroaat haalt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 28 juni 2026 om 13:55:

Šutalo wederom foutloos en kleurloos, paar goede interventies, paar goede passes. Kroatië door naar de volgende ronde, hebben problemen, maar spelen toch best aardig (Modrić was gisteren heel goed).

Tenzij Kroatië er in de volgende ronde tegen Portugal uit vliegt door een enorme blunder van onze passieve vriend, moet het nu toch echt wel mogelijk zijn om hem voor 20+ miljoen te verkopen? Ik zou zelfs 30+ willen zeggen, maar helaas is Overmars niet meer de TD. Maar een Italiaanse topclub hapt nu toch zeker toe voor 20+?

Overigens zette de Kroatische bondscoach in de tweede helft een spits erin die ik nog niet had gezien: Igor Matanović. Ik was meteen onder de indruk van zijn techniek en manier van bewegen. Volgens de commentatoren heeft hij het afgelopen seizoen ook erg goed gedaan bij SC Freiburg, vooral in de Europa League-campagne (finale gehaald). Ik weet niet of hij nog haalbaar is, maar is dit niet wat voor Ajax?

Ik had twee jaar geleden hetzelfde gevoel bij Martin Baturina, en die gaat binnenkort van Como naar de top.

Na Šutalo gaat het waarschijnlijk weer 40-50 jaar duren voordat Ajax een Kroaat haalt, terwijl het daar stikt van het talent.


Matanovic heeft nog een langdurig contract, speelt net een jaar bij Freiburg, gaat de Conference League in en heeft ondertussen een basisplaats in één van de grootste competities van Europa. Waarom zou ie in godsnaam naar Ajax willen? Volstrekt onhaalbaar en kost ook zomaar 35 miljoen verwacht ik.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027