Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 415
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 juni 2026 om 18:27:
Volgens pa Danny gaat Daley Blind niet terugkeren bij Ajax.
Godzijdank.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 263
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Vak: -
Forumreacties: 7.417
Reg.: 3 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 29 juni 2026 om 19:20:
Cruijff junior gaat te keer zoals Saddam in goede oude tijden. Alle mogelijke tegenstanders of concurrenten werden een kopje kleiner gemaakt tijdens “The purge”.
https://en.wikipedia.org/wiki/1979_Ba%27ath_Party_purge
Mike1234 had het over “zuiveringen”, vond dit daarom wel een passende analoog.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
De spelers mutaties volgen elkaar nu snel(ler) op;
Ajax bevestigt volgende uitgaande transfer: talentvolle verdediger tekent bij Sparta
Ajax heeft bevestigd dat Nick Verschuren zijn loopbaan vervolgt bij Sparta Rotterdam. Dat melden de Amsterdammers via de officiële kanalen. De 21-jarige verdediger, die in het afgelopen seizoen werd verhuurd aan FC Volendam, had bij Ajax nog een contract tot de zomer van 2028. In Rotterdam heeft Verschuren, zoals verwacht, getekend voor een periode van vier seizoenen.
Bron: Ajax bevestigt volgende uitgaande transfer: talentvolle verdediger tekent bij Sparta
Forumreacties: 6
Reg.: 15 september 2020
Henrique is officieel Ajacied!!!
https://www.ajax.nl/club/pers/persberichten/caio-henrique-naar-ajax/link
Ik ben blij met versterkingen maar ik vraag mij echt af of het allemaal wel verantwoord is.
Cruyff wil dat Ajax komend seizoen al kampioen wordt. We komen van ver en er moeten nog heel wat kanonnen gehaald worden willen we hetzelfde niveau als PSV aan kunnen tikken. Er wordt nu al 10 miljoen(excl. bonussen) betaald voor een linksback die ongetwijfeld een flink salaris gaat krijgen. Daarnaast worden er keepers genoemd die ook niet voor een appel en een ei komen. Ik ben bang dat Cruyff met e veel geldt gaat strooien en we uiteindelijk nog steeds geen kampioen worden, omdat er aankopen bijzitten die nog moeten wennen, te blessuregevoelig zijn, of gewoon niet leveren.
open/sluit de onderstaande quote:Robkuh84 schreef op 30 juni 2026 om 12:19:
Henrique is officieel Ajacied!!!
https://www.ajax.nl/club/pers/persberichten/caio-henrique-naar-ajax/link
Ik ben blij met versterkingen maar ik vraag mij echt af of het allemaal wel verantwoord is.
Cruyff wil dat Ajax komend seizoen al kampioen wordt. We komen van ver en er moeten nog heel wat kanonnen gehaald worden willen we hetzelfde niveau als PSV aan kunnen tikken. Er wordt nu al 10 miljoen(excl. bonussen) betaald voor een linksback die ongetwijfeld een flink salaris gaat krijgen. Daarnaast worden er keepers genoemd die ook niet voor een appel en een ei komen. Ik ben bang dat Cruyff met e veel geldt gaat strooien en we uiteindelijk nog steeds geen kampioen worden, omdat er aankopen bijzitten die nog moeten wennen, te blessuregevoelig zijn, of gewoon niet leveren.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 30 juni 2026 om 12:47:
14 miljoen euro voor een 28-jarige back is simpelweg een vorm van wanbeleid. Dan weet ik geeneens hoeveel salaris hij gaat opstrijken in 4 seizoenen tijd.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 juni 2026 om 13:01:
14 miljoen euro voor een 28-jarige back is simpelweg een vorm van wanbeleid. Dan weet ik geeneens hoeveel salaris hij gaat opstrijken in 4 seizoenen tijd.
14M transfersom + 4 jaar 3,5M salaris (gokje, maar je moet wat) + 2M tekengeld en commissies = 30M investering.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 30 juni 2026 om 13:03:
14M transfersom + 4 jaar 3,5M salaris (gokje, maar je moet wat) + 2M tekengeld en commissies = 30M investering.
Mag ik het zeggen? Wijndal kan zomaar niet meer onze grootste miskoop zijn geworden per vandaag wat betreft linksbacks. (Misschien bankt Lucas Rosa hem, haha!)
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.485
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 juni 2026 om 13:08:
Mag ik het zeggen? Wijndal kan zomaar niet meer onze grootste miskoop zijn geworden per vandaag wat betreft linksbacks. (Misschien bankt Lucas Rosa hem, haha!)
En dan is Owen er nog gewoon, net zoals die anderen in de verdediging zoals Sutalo en Itakura. Je zou zeggen dat je eerst moet verkopen voordat je zulke (grote) aankopen doet, maar dat boeit Jordi allemaal niet.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 juni 2026 om 13:12:
En dan is Owen er nog gewoon, net zoals die anderen in de verdediging zoals Sutalo en Itakura. Je zou zeggen dat je eerst moet verkopen voordat je zulke (grote) aankopen doet, maar dat boeit Jordi allemaal niet.
Henrique wordt natuurlijk betaald met de inkomsten van Akpom + Mannsverk en met het vrijgekomen salarisbudget van die twee + Weghorst en Van den Boomen.
Ik had hem nooit gehaald voor dit geld, laat dat helder zijn, maar het salarisbudget is er natuurlijk wel. Je kunt wel je vraagtekens zetten bij de transfersom. Er zijn eerst gaten te dichten, lijkt me. Ze zullen nog wel rekenen op een uitgaande transfer van Sutalo, waarvoor dan geen vervanger hoeft te komen.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.485
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 juni 2026 om 13:37:
Henrique wordt natuurlijk betaald met de inkomsten van Akpom + Mannsverk en met het vrijgekomen salarisbudget van die twee + Weghorst en Van den Boomen.
Ik had hem nooit gehaald voor dit geld, laat dat helder zijn, maar het salarisbudget is er natuurlijk wel. Je kunt wel je vraagtekens zetten bij de transfersom. Er zijn eerst gaten te dichten, lijkt me. Ze zullen nog wel rekenen op een uitgaande transfer van Sutalo, waarvoor dan geen vervanger hoeft te komen.
Ze zeggen altijd dat je maar 40% van de verkopen kunt herinvesteren. Dan red je het niet met de verkopen van Mannsverk en Akpom.
Daarnaast moeten de salariskosten wat mij betreft omlaag. Dat er nu een bepaald salaris op een speler staat wil wmb niet zeggen dat je dat zomaar kunt herinvesteren als een salaris wegvalt.
Naar mijn mening moet er eerst goed verkocht worden en komen er eventueel dan wat spelers bij. Jordi haalt eerst en kijkt later of ie nog wat kan verpatsen. Wat mij betreft niet de juiste instelling.
-
Deze reactie is verwijderd door de originele poster.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 30 juni 2026 om 14:43:
Ik had liever geen 28-jarige linksback gehaald voor vele miljoenen euro's en dan liever het seizoen ingaan met Rosa, Wijndal en die 20-jarige. Tenzij iemand interesse toont voor de voormalige aanvoerder van AZ.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 30 juni 2026 om 14:10:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 30 juni 2026 om 13:37:
Ze zeggen altijd dat je maar 40% van de verkopen kunt herinvesteren. Dan red je het niet met de verkopen van Mannsverk en Akpom.
Daarnaast moeten de salariskosten wat mij betreft omlaag. Dat er nu een bepaald salaris op een speler staat wil wmb niet zeggen dat je dat zomaar kunt herinvesteren als een salaris wegvalt.
Naar mijn mening moet er eerst goed verkocht worden en komen er eventueel dan wat spelers bij. Jordi haalt eerst en kijkt later of ie nog wat kan verpatsen. Wat mij betreft niet de juiste instelling.
Eens, maar don't blame the messenger.
Dat 40% verhaal is maar net wat je afspreekt met elkaar. Kennelijk heeft Jordi groen licht om deze deal rond te maken.
Stel die Henrique pakt 3 miljoen. Op Van den Boomen, Weghorst, Mannsverk en Akpom bespaar je sowieso al iets van 7,5 miljoen. Qua salariskosten vind ik het dus niet onverantwoord. Als je straks ook nog één of twee man uit het trio Dolberg-Itakura-Sutalo weet te verkopen, ga je zomaar 10+ miljoen omlaag in salarislasten. Het kan dus hand in hand gaan, ook als zo'n Ter Stegen nog voor 3 miljoen per jaar of zo zou komen kippenvangen.
Zoals ik al zei:
open/sluit de onderstaande quote:Daley Blind zal later in de transferperiode naar Ajax komen, zo vertelt Wilfred Genee in de uitzending van Vandaag Inside. De presentator zegt te weten hoe de vork in de steel zit: 'Hij gaat volgens mij gewoon naar Ajax, maar dat gaan ze pas later melden, zodat hij niet als eerste aankoop binnenkomt', aldus de verslaggever.
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Forumreacties: 11.629
Reg.: 26 september 2004
Toch wel jammer dat aankopen en beleid op voorhand al compleet afgeschoten worden, beter wachten we tot einde transferwindow en dat we aankopen daadwerkelijk aan het werk hebben gezien. Er wordt wel erg makkelijk met cijfers gesmeten zonder aantoonbare inside-info.
Een enkeling praat hier alsof het hun eigen geld is
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027