Vak: -
Forumreacties: 3.355
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 16 januari 2025 om 19:50:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 16 januari 2025 om 12:49:
Farioli was in het begin zo inventief, zowel met nieuwe taktieken als met ideeen omtrent spelers. Sinds PSV lijkt dit volkomen in elkaar gezakt te zijn en lijkt hij te vertrouwen op wat hij tot dan toe bedacht had.
Hopelijk komt hij op tijd tot inkeer. De beker is verloren maar dat is de minst belangrijke competitie, in de ED staan we er nog goed voor en kwalificeren voor de volgende ronde in de EL behoort ook nog tot de mogelijkheden.
Dat is niet helemaal waar. Alleen tegen PSV, Feyenoord en tegen de twee spitsen van Willem II heeft hij het team echt aangepast. Voor de rest was het hooguit wat accenten anders leggen. Het is ook niet nodig om iets te veranderen. De manier van spelen is het probleem niet.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.559
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 16 januari 2025 om 21:23:
Nou de speelwijze aanpassen aan de selectie zou geen overbodige luxe zijn ipv een hoop spelers in zijn speelwijze te persen terwijl dat duidelijk niet is wat ze gewend zijn en waar ze de ploeg meer in de weg lopen dan helpen. Akpom op linksbuiten, Berghuis op 10, vd Boomen op VM, Hato op linksback, Rasmussen überhaupt speeltijd geven, Weghorst laten spelen zonder spelers die een hoge voorzet willen én kunnen geven etc.
Forumreacties: 3.238
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 16 januari 2025 om 22:59:
Nou de speelwijze aanpassen aan de selectie zou geen overbodige luxe zijn ipv een hoop spelers in zijn speelwijze te persen terwijl dat duidelijk niet is wat ze gewend zijn en waar ze de ploeg meer in de weg lopen dan helpen. Akpom op linksbuiten, Berghuis op 10, vd Boomen op VM, Hato op linksback, Rasmussen überhaupt speeltijd geven, Weghorst laten spelen zonder spelers die een hoge voorzet willen én kunnen geven etc.
De meeste spelers passen prima in de manier van spelen. Alleen op de vleugels en met Berghuis, Van den Boomen (en in mindere mate Klaassen) op het middenveld is het verre van het ideaalplaatje. Hato doet het juist uitstekend als inverted back en is een van de betere spelers dit seizoen. Hij is bij veel goals en aanvallen betrokken en heeft zeker ook als hij de Europese top wil halen echt toekomst op deze positie. Weghorst heeft aanzienlijk meer doelpunten met zijn voeten dan met zijn hoofd gemaakt in zijn carrière.
Forumreacties: 3.355
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 januari 2025 om 00:08:
De meeste spelers passen prima in de manier van spelen. Alleen op de vleugels en met Berghuis, Van den Boomen (en in mindere mate Klaassen) op het middenveld is het verre van het ideaalplaatje. Hato doet het juist uitstekend als inverted back en is een van de betere spelers dit seizoen. Hij is bij veel goals en aanvallen betrokken en heeft zeker ook als hij de Europese top wil halen echt toekomst op deze positie. Weghorst heeft aanzienlijk meer doelpunten met zijn voeten dan met zijn hoofd gemaakt in zijn carrière.
Je moet naar mijn mening kijken naar waar hij relatief sterker in is. Hoewel hij best wel eens leuke dingen over de grond gedaan heeft is het voor mij duidelijk dat zijn capaciteiten in de lucht vele malen beter zijn. Als je hem opstelt zouden voorzetten minimaal een component van het spel uit moeten maken.
Forumreacties: 2.808
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 17 januari 2025 om 18:24:
Je moet naar mijn mening kijken naar waar hij relatief sterker in is. Hoewel hij best wel eens leuke dingen over de grond gedaan heeft is het voor mij duidelijk dat zijn capaciteiten in de lucht vele malen beter zijn. Als je hem opstelt zouden voorzetten minimaal een component van het spel uit moeten maken.
Luuk de Jong die er verder niet zoveel van kan heeft er een carrière aan over gehouden.
Het zou best kunnen dat Weghorst vaker met zijn voeten gescoord heeft dan met het hoofd, echter zou dat niet terzake doen, omdat hij zeer waarschijnlijk ook veel meer kansen met zijn voeten gekregen heeft dan bruikbare ballen op zijn bolletje.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 17 januari 2025 om 19:48:
Het zou best kunnen dat Weghorst vaker met zijn voeten gescoord heeft dan met het hoofd, echter zou dat niet terzake doen, omdat hij zeer waarschijnlijk ook veel meer kansen met zijn voeten gekregen heeft dan bruikbare ballen op zijn bolletje.
Waarom zou je voorspelbaar alles door de lucht spelen als hij het ook over de grond kan? Je maakt je aanvalsspel dan alleen maar eenzijdig, waar variatie juist belangrijk is.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 januari 2025 om 21:09:
Ik zeg letterlijk dat voorzetten "minimaal een component van het spel uit zouden moeten maken" waar jij doodleuk van maakt dat ik zou stellen dat alles door de lucht zou moeten.
Los daarvan, als je je afvraagt waarom het een goed idee zou zijn om een kopsterke gozer van bijna 2 meter wat meer door de lucht te zoeken is een discussie sowieso overbodig. Wat ik overigens al constateerde aan het begin van deze saga.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 17 januari 2025 om 23:38:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 januari 2025 om 21:09:
Ik zeg letterlijk dat voorzetten "minimaal een component van het spel uit zouden moeten maken" waar jij doodleuk van maakt dat ik zou stellen dat alles door de lucht zou moeten.
Los daarvan, als je je afvraagt waarom het een goed idee zou zijn om een kopsterke gozer van bijna 2 meter wat meer door de lucht te zoeken is een discussie sowieso overbodig. Wat ik overigens al constateerde aan het begin van deze saga.
Ik vind alleen niet dat je geforceerd steeds naar voorzetten moet zoeken. Tenzij dat echt een zwak punt is van de tegenstander misschien. Ander soort voorzetten zijn vaak veel gevaarlijker.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 januari 2025 om 23:44:
Ik reageer simpelweg niet meer op je als je gewoon niet leest wat ik opschrijf.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli