Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli

Deze normale topic is open en bestaat uit 47 pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 43 44 45 46 47

+2/-0

+1/-0

+2/-0

+3/-0

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 10 januari 2025 om 02:07:

Er zijn eigenlijk twee fases te onderscheiden in de eerste seizoenhelft. De eerste, zeg maar ruwweg tot en met PSV-thuis, was defensief en organisatorisch inderdaad dik in orde. Sindsdien is het echter helemaal anders en hebben we een serie gehad waarin de defensie zo lek als een mandje was. Zelf heb je gewezen op de terugkeer van Berghuis die negatief zou zijn: nou dat is dezelfde periode die ik bedoel en waar nog geen einde aan lijkt gezien het feit dat Berghuis zelfs basisklant lijkt te worden.

Zo ja dan is er zeker werk aan de winkel wat betreft de defensieve stabiliteit.

De terugkeer van Berghuis heeft inderdaad een kwalijke invloed gehad. Daarnaast is de ploeg er op een gegeven moment ook wel wat vermoeid uit gaan zien, wat ook niet zo gek is als er op bepaalde posities weinig te kiezen valt. De frisheid is er gewoon eeb beetje uit verdwenen, en dat heb je wel nodig om zuiver aan de bal te blijven en het ook compact te houden.

Wat dat laatste betreft, dat is iets waar ik graag wel verbetering in wil zien. In een ideaal scenario kan Ajax altijd vol druk zetten met linies die kort op elkaar staan. Ik zie uiteindelijk liever dat de kansen die je tegen krijgt zijn uit counters en opportunistisch spel dan dat ze zich er doorheen weten te spelen. Dat gebeurt momenteel nog iets te vaak.

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 januari 2025 om 11:28:

Ik neem xG ook met een korreltje zout. Het spelbeeld nemen we het beste waar door hele wedstrijden te kijken. Na Feyenoord en PSV werd de organisatie achterin minder. Dat moet nu wel weer beter worden, want anders gaat 2e blijven enorm lastig worden. We kwamen een aantal keer goed weg namelijk. Daar heb je geen xGT en xG voor nodig om dat te realiseren. Daarom zou ik het eens met jou kunnen zijn dat een half jaar voldoende was, als die verdedigende organisatie ook vanaf Twente tot aan vandaag nog in orde is. Nu moet ik eerst zien of dat straks weer in orde komt, want anders tast dit behoorlijk Farioli zijn seizoen aan. We begonnen enorm sterk in de EL, maar dat werd minder. Dat gaat ook nog spannend worden.

Ik denk niet dat de moeilijkheidsgraad in de tweede seizoenshelft per se hoger ligt. Als er goed is wordt er nog in elk geval 1 versterking gehaald, en kijkend naar het programma is dat ook niet echt zwaarder. Als ik zo kijk naar de wedstrijden waarin we punten hebben verspeeld dan viel er eigenlijk altijd wel wat te zeggen over de spelers die beschikbaar waren. Als Mannsverk nu fit blijft en we in elk geval een extra buitenspeler hebben dan kun je al wat logischere opstellingen maken.

+1/-0

+2/-0

+1/-0

Hij zei dat hij Sutalo zijn minuten in de nationale ploeg mee had gerekend. Vind het trouwens wel zorgwekkend dat Sutalo er morgen alweer niet bij is. Die heeft wel erg veel wedstrijden gemist door een simpel griepje. Dan ga je je afvragen of er meer aan de hand is.

Meer lopen en vooral meer sprints zijn wel heel belangrijk. Je moet naar dynamisch spel streven met veel loopacties en beweging. Bij Brobbey ging het er geloof ik om dat hij meer belastbaar is nu.

+1/-0

+2/-0

+1/-0

+1/-0

+2/-1

+3/-1

+1/-0

+1/-0

+2/-1

+2/-0

+1/-0

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 47 pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 43 44 45 46 47

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli