Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 2.462
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Ik heb schijt aan Henk Spaan, maar zijn laatste 2-3 columns zijn telkens de spijker op z'n kop:
Henk Spaan is niet te spreken van de berichtgeving van De Telegraaf over de te gortige eisen van Francesco Farioli bij Ajax. De columnist gelooft niets van het nieuws en hekelt het besluit van de krant om het toch naar buiten te brengen.
De krant kwam eerder deze week met het nieuws naar buiten dat Ajax en Farioli uit elkaar zijn gegaan vanwege 'te gortige' eisen van de coach. De Italiaan zou drie koks mee willen naar uitwedstrijden en meerdere extra dokters, fysiotherapeuten en mental coaches bij zijn staf willen hebben. Vanuit zowel Ajax als Farioli kwam er geen bevestiging van dit nieuws.
Spaan vertelt in zijn column in Het Parool dat hij het jammer vindt dat dit soort berichten nu naar buiten komen. "Het lekken vanuit Ajax naar de krant die alles opschrijft is begonnen en het populisme viert hoogtij, zoals overal in het voetbal. Het treurige aan Ajax vind ik dat niemand daar zal uitzoeken wie de onbetrouwbare bron is."
Ook vindt Spaan dat Farioli de goede keuze heeft gemaakt als je de huidige berichtgeving leest. "Ze zullen denken, ook Geelen en Gehrels: mooi, hoe meer ze hem afbranden, des te sneller is iedereen hem vergeten. Farioli heeft de weerzin tegen veranderingen en professionalisering een jaar aangekeken en de juiste conclusie getrokken. Jammer van de ambitie."
Uit: Hilversum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.772
Reg.: 19 november 2001
Favoriete opstelling: geen
Simonis kan een streep door lijkt me:
Paul Simonis heeft donderdag zijn verbintenis bij Go Ahead Eagles met één jaar verlengd. Ook de rest van de technische staf ligt nu tot medio 2027 vast bij de bekerwinnaar.
" Bij deze geweldige club heb ik het enorm naar mijn zin", zegt Simonis op de site van Go Ahead. "Het was een hartstikke mooi voorstel van de club. Er spreekt veel vertrouwen en waardering uit vanuit de club."
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli