Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.583
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Ajax-Go Ahead Eagles
Man van de Wedstrijd RFS Riga-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 22 januari 2025 om 12:45:
Dit is onzin. Weghorst is gewoon een hele goede kopper, dus bij welke tegenstander zou je dan niet kiezen voor voorzetten? Daarnaast is het niet gezegd dat die voorzet altijd tot een goal van Weghorst moet leiden. Maar als je voorzetten geeft die weggekopt worden heb je ook die tweede bal nog. Of ballen die er tussen vallen, of weet ik wat. Natuurlijk moeten voorzetten richting Weghorst onderdeel zijn van het spel als Weghorst erin staat. Net als dat je met Brobbey op 9 juist Brobbey met z'n rug naar de goal in de 16 moet aanspelen. Zoals tegen Heerenveen. Met een beetje betere afwerking had ie er 2 of 3 assists bij gehad.
Forumreacties: 3.270
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 22 januari 2025 om 21:25:
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 22 januari 2025 om 12:45:
Dit is onzin. Weghorst is gewoon een hele goede kopper, dus bij welke tegenstander zou je dan niet kiezen voor voorzetten? Daarnaast is het niet gezegd dat die voorzet altijd tot een goal van Weghorst moet leiden. Maar als je voorzetten geeft die weggekopt worden heb je ook die tweede bal nog. Of ballen die er tussen vallen, of weet ik wat. Natuurlijk moeten voorzetten richting Weghorst onderdeel zijn van het spel als Weghorst erin staat. Net als dat je met Brobbey op 9 juist Brobbey met z'n rug naar de goal in de 16 moet aanspelen. Zoals tegen Heerenveen. Met een beetje betere afwerking had ie er 2 of 3 assists bij gehad.
Natuurlijk is Weghorst een goede kopper. Je kan alleen niet zeggen dat er sowieso hoge voorzetten moeten komen puur omdat Weghorst in het veld staat. Je moet ook kijken naar hoe de tegenstander speelt. En als je hem bedient met lage voorzetten of een steekpass of zo, dan is hij ook iemand die prima een goal kan maken. Variatie in je spel is altijd belangrijk. Anders ben je vaak makkelijk te verdedigen.
Brobbey met zijn rug naar het doel aanspelen vind ik overigens een slechte gewoonte. Een goed aanspeelpunt staat beter georiënteerd als hij wordt ingespeeld. Anders kan je vaak alleen maar terug of breed.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 22 januari 2025 om 21:29:
Weer suggereer je dat mensen vinden dat we alleen maar hoge ballen op Weghorst moeten geven. Nogmaals is daar geen sprake van.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 22 januari 2025 om 21:31:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 22 januari 2025 om 21:29:
Weer suggereer je dat mensen vinden dat we alleen maar hoge ballen op Weghorst moeten geven. Nogmaals is daar geen sprake van.
Dat suggereer ik helemaal nergens. Dat lees jij er alleen in op een of andere manier.
Uit: Den Haag
Vak: 406
Forumreacties: 35
Reg.: 27 mei 2024
Ajax-Go Ahead Eagles 2-0 (0-0)
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.739
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Camus schreef op 23 januari 2025 om 06:57:
Farioli is bezig met zijn laatste seizoen hier, ben ik bang.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.253
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Ajax-Go Ahead Eagles 3-1 (1-0)
Man van de Wedstrijd RFS Riga-Ajax:
Forumreacties: 3.379
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 23 januari 2025 om 09:21:
Wat niet per se een ramp zou zijn. Als hij straks plaatsing voor de CL realiseert en 'overwintert' in de EL (achterhaalde term, maar je snapt wat ik bedoel) dan heeft hij rust en broodnodig resultaat gebracht na twee jaar complete puinzooi. Dan ligt er een prima bodem voor een nieuwe trainer die het wellicht met iets sprankelender voetbal verder kan opbouwen.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 23 januari 2025 om 13:04:
Wat niet per se een ramp zou zijn. Als hij straks plaatsing voor de CL realiseert en 'overwintert' in de EL (achterhaalde term, maar je snapt wat ik bedoel) dan heeft hij rust en broodnodig resultaat gebracht na twee jaar complete puinzooi. Dan ligt er een prima bodem voor een nieuwe trainer die het wellicht met iets sprankelender voetbal verder kan opbouwen.
Farioli lijkt ook op ramkoers te liggen met Kroes. Weer geen linksbuiten die hem in de zomer al beloofd was, weer niet doorgeselecteerd.
En wie die blaaskaak dan als vervanger zou halen wil ik niet eens over nadenken. Kroes krijgt als compliment "Maar hij heeft wel Farioli binnengehaald!" ... alleen voor de wissel van Kroes waren Beuker en de Lang even verantwoordelijk voor alle technische zaken en gezien het uitgebreide verleden van zowel de Lang als Farioli bij City Group heb ik het vermoeden dat het spotten en binnenhalen van Farioli helemaal niks met Kroes te maken heeft en dat hij enkel met de eer is gaan strijken toen het goed bleek te gaan.
Maareuh een club 9-18 maanden zonder hoofdtrainer laten dat is toch vast vaker gebeurd in het voetbal?
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 23 januari 2025 om 13:14:
Snap de kritiek op Kroes niet zo.
Als de clubs teveel vragen voor de spelers dan geef ik hem groot gelijk om verder te kijken.
Ik ga er gewoon vanuit dat voor het einde van de transferperiode de positie van linksbuiten wordt vervuld.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 23 januari 2025 om 13:16:
Farioli lijkt ook op ramkoers te liggen met Kroes. Weer geen linksbuiten die hem in de zomer al beloofd was, weer niet doorgeselecteerd.
En wie die blaaskaak dan als vervanger zou halen wil ik niet eens over nadenken. Kroes krijgt als compliment "Maar hij heeft wel Farioli binnengehaald!" ... alleen voor de wissel van Kroes waren Beuker en de Lang even verantwoordelijk voor alle technische zaken en gezien het uitgebreide verleden van zowel de Lang als Farioli bij City Group heb ik het vermoeden dat het spotten en binnenhalen van Farioli helemaal niks met Kroes te maken heeft en dat hij enkel met de eer is gaan strijken toen het goed bleek te gaan.
Maareuh een club 9-18 maanden zonder hoofdtrainer laten dat is toch vast vaker gebeurd in het voetbal?
Dit zou wel een interessante zijn. Goed gespot dat ze beiden aan City Football Group gelieerd zijn/waren. Kan nog steeds zijn dat Kroes de contractonderhandeling heeft gedaan, maar de kans lijkt mij inderdaad niet gering dat Farioli niet uit zijn koker is gekomen.
3LittleBirds
Fan van Ajax
Forumreacties: 178
Reg.: 24 november 2003
Natuurlijk zou het vertrek van Farioli een ramp zijn. De club heeft na vier trainers in drie jaar sterk behoefte aan continuïteit. Het helpt dan niet als je de coach na een jaar alweer vertrekt. Daarnaast is het ook geen zekerheid dat een nieuwe trainer ook goed zou zijn.
Er is overigens weinig serieuze aanleiding om te denken dat hij het bij slechts 1 seizoen houdt. Daarvoor is wel wat meer nodig dan een vaag gerucht en uitspraken die als kritiek op Kroes zouden kunnen worden geïnterpreteerd.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 22 januari 2025 om 23:58:
Waarom anders benadrukken dat variatie belangrijk is?
Overigens vind ik Weghorst best prima ook met lage voorzetten, met steekpasses echter een stuk minder. Snelheid, wendbaarheid etc zijn geen sterke punten van hem.
Kroes krijgt als compliment "Maar hij heeft wel Farioli binnengehaald!" ... alleen voor de wissel van Kroes waren Beuker en de Lang even verantwoordelijk voor alle technische zaken en gezien het uitgebreide verleden van zowel de Lang als Farioli bij City Group heb ik het vermoeden dat het spotten en binnenhalen van Farioli helemaal niks met Kroes te maken heeft en dat hij enkel met de eer is gaan strijken toen het goed bleek te gaan.
Forumreacties: 2.830
Reg.: 21 januari 2021
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.434
Reg.: 23 juni 2014
Forumreacties: 3.681
Reg.: 10 juli 2003
Dit was weer niet best, nee. Hij wisselt je weer volledig kapot. Daarvoor was het ook al niet goed, maar ben ervan overtuigd dat je hem zonder het inbrengen van alleen maar statische nietskunners in ieder geval niet verloren had. En dan kun je zeggen dat ie niet veel keus heeft qua de bank, maar dan nog liever Faberski, Aalders e.d. erin dan Berghuis, Rasmussen, Akpom (op de flank) en Van den Boomen. Die keuze heeft ie wel, maar maakt ie dus niet.
Forumreacties: 3.379
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 23 januari 2025 om 14:31:
Ik denk dat je gewoon niet echt sprankelend voetbal kan spelen met deze selectie. Of Farioli dat wel kan met beter materiaal is een beetje de vraag idd, maar ik zou hem zeker nog een jaar geven.
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 23 januari 2025 om 23:03:
Dit was weer niet best, nee. Hij wisselt je weer volledig kapot. Daarvoor was het ook al niet goed, maar ben ervan overtuigd dat je hem zonder het inbrengen van alleen maar statische nietskunners in ieder geval niet verloren had. En dan kun je zeggen dat ie niet veel keus heeft qua de bank, maar dan nog liever Faberski, Aalders e.d. erin dan Berghuis, Rasmussen, Akpom (op de flank) en Van den Boomen. Die keuze heeft ie wel, maar maakt ie dus niet.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli