Vak: -
Forumreacties: 3.444
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Ajax-Go Ahead Eagles
Man van de Wedstrijd Ajax-Union Sint-Gillis: -
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 14 februari 2025 om 00:36:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 14 februari 2025 om 00:04:
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 13 februari 2025 om 21:36:
Hij heeft het voor elkaar gekregen dat de spelers voor elkaar door het vuur gaan.
Ik dacht dat hij met de opstelling vandaag het Europees voetbal wou beëindigen maar heeft het weer voor mekaar gekregen dat we met de winst huiswaarts gaan.
Toppertje onze coach.
Nou was dat Union ook wel bedroevend slecht.
Maar met Pasveer, Gaaei, Sutalo, Baas en Hato staat er qua bezetting bijna dezelfde verdediging als de gatenkaas van vorig jaar die nu juist een ijzersterke verdediging vormen. Van Schreuder, Heitinga, Steijn en Schip zou per direct hun trainerslicentie moeten worden afgenomen wegens volslagen incompetentie. Een trainer maakt wel degelijk het verschil.
Wat Heitinga betreft, die komt pas kijken en is inmiddels assistent bij een topclub, dus is nog lerende. Heb nog hoop dat hij uitgroeit tot een goede trainer.
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.247
Reg.: 3 mei 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.701
Reg.: 25 april 2004
Was eigenlijk best wel blij met die ouderwetse variant met een valse spits die tussen de linies probeert te spelen en verdedigers voor de keuze stelt om ze of aan de bal te laten of uit te stappen om dan ruimtes prijs te geven. Op zo'n manier krijg je vaak veel meer voetbal dan wanneer je Brobbey in de spits hebt voor een kaats terug of een pass in de breedte.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.351
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Ajax-Go Ahead Eagles 3-1 (1-0)
Man van de Wedstrijd Ajax-Union Sint-Gillis: Josip Šutalo
Kluivert_beste_9_ooit
Fan van Ajax
Uit: Breskens
Forumreacties: 5.472
Reg.: 28 november 2010
Ajax voetbalt vooral vanuit de reactie. Zelfs met het vele balbezit.
De wil om te voetballen is er totaal niet. Het vele balbezit zegt weinig. Ajax straalt helaas angst uit, heel veel angst.
In balbezit op een tergend langzame manier de bal naar elkaar spelen is te afschuwelijk voor woorden om naar te kijken.
Wedstrijd na wedstrijd hetzelfde gedrocht van een voetbal. Natuurlijk is het een zo-zo selectie, maar dan alsnog wordt er qua voetbal veel te weinig uitgehaald. Het is vaak meer geluk dan wijsheid dat een wedstrijd van Ons Aller Ajax loopt zoals die loopt. Bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Fortuna. In de eerste helft mogen we van geluk spreken dat de lat en paal doelpunten verhinderen, anders gaan we rusten met 3-0 of 4-0.
Met de huidige selectie is er veel meer uit te halen. Ik heb het niet over rendement, dat ook, maar bovenal het voetbal of beter gezegd het veelal ontbreken daarvan.
De en lafheid voeren de boventoon en dat maakt mij extreem verdrietig.
Farioli zal Ajax absoluut niet des-Ajax laten voetballen, ook een eventueel volgend seizoen niet. De vooruitzichten zijn git- en gitzwart.
Volgend seizoen moet er anders gevoetbald worden, de angst om veelal vooruit te voetballen moet eruit geband worden. Het niét durven te voetballen in ruimtes waar het wel kan, een doorn in het oog is het.
Maar aangezien we Champions League moeten halen, puur na de ranglijst kijkend zijn we er goed op weg naar, is dit spel misschien wel noodzakelijk is wellicht de gedachte bij Farioli en consorten.
Uit de grond van mijn hart hoop ik dat er volgend seizoen weer tekenen zijn (heel wat meer als nu het geval is) van des-Ajax voetbal. Anders wordt het opnieuw een zwaar seizoen.
Of dit met Farioli zal zijn, heb ik mijn twijfels bij.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.351
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Ajax-Go Ahead Eagles 3-1 (1-0)
Man van de Wedstrijd Ajax-Union Sint-Gillis: Josip Šutalo
Forumreacties: 3.451
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Kluivert_beste_9_ooit schreef op 19 februari 2025 om 21:51:
De wil om te voetballen is er totaal niet. Het vele balbezit zegt weinig. Ajax straalt helaas angst uit, heel veel angst.
In balbezit op een tergend langzame manier de bal naar elkaar spelen is te afschuwelijk voor woorden om naar te kijken.
Wedstrijd na wedstrijd hetzelfde gedrocht van een voetbal. Natuurlijk is het een zo-zo selectie, maar dan alsnog wordt er qua voetbal veel te weinig uitgehaald. Het is vaak meer geluk dan wijsheid dat een wedstrijd van Ons Aller Ajax loopt zoals die loopt. Bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Fortuna. In de eerste helft mogen we van geluk spreken dat de lat en paal doelpunten verhinderen, anders gaan we rusten met 3-0 of 4-0.
Met de huidige selectie is er veel meer uit te halen. Ik heb het niet over rendement, dat ook, maar bovenal het voetbal of beter gezegd het veelal ontbreken daarvan.
Farioli zal Ajax absoluut niet des-Ajax laten voetballen, ook een eventueel volgend seizoen niet. De vooruitzichten zijn git- en gitzwart.
Volgend seizoen moet er anders gevoetbald worden, de angst om veelal vooruit te voetballen moet eruit geband worden. Het niét durven te voetballen in ruimtes waar het wel kan, een doorn in het oog is het.
Maar aangezien we Champions League moeten halen, puur na de ranglijst kijkend zijn we er goed op weg naar, is dit spel misschien wel noodzakelijk is wellicht de gedachte bij Farioli en consorten.
Uit de grond van mijn hart hoop ik dat er volgend seizoen weer tekenen zijn (heel wat meer als nu het geval is) van des-Ajax voetbal. Anders wordt het opnieuw een zwaar seizoen.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.701
Reg.: 25 april 2004
De bal achterin rondspelen in je eigen zestien zou ik nou niet bepaald angstig voetbal noemen. Dat vraagt een hoop lef. Het is ook een misvatting dat een langzame opbouw per se een slechte opbouw is. Als je je er steeds makkelijk onderuit weet te voetballen (zoals ook bijna altijd gebeurt) en daarna in staat bent om het spel te versnellen dan verloopt de opbouw gewoon uitstekend. Dat het vervolgens voorin vaak wordt verprutst ligt niet aan de spelers achterin. Die hebben de juiste voorwaarden gecreëerd voor de aanvallers.
Het lijkt wel alsof veel critici echt alleen maar naar de aanvallers kijken of zo. Van Basten en Kieft zeggen nu ook ineens dat Ajax leuk voetbalt, terwijl er aan het spel toch echt niets is veranderd. Het enige serieuze verschil is dat er voorin meer effectiviteit was afgelopen zondag, en dat we daardoor ook heel de tijd comfortabel op de helft van Heracles hebben kunnen spelen.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.933
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 19 februari 2025 om 22:02:
open/sluit de onderstaande quote:Kluivert_beste_9_ooit schreef op 19 februari 2025 om 21:51:
Is het logischer dat een team altijd "geluk" heeft of dat er toch een logisch mechanisme is dat wedstrijden zo gaan zoals ze gaan?
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli