Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 593
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd PSV-Ajax: Davy Klaassen
Vorig seizoen was het een gatenkaas met 61(!) tegentreffers in de competitie. Farioli komt, metselt de boel dicht en we krijgen dit seizoen tussen de 30 en 40 goals minder tegen. En wie heerst er? Sutalo, een jongen die vorig seizoen zo dramatisch speelde; niets leek te lukken. En nu onmisbaar. De achterhoede, inclusief keepers, staat als een huis. Sutalo, Hato, Baas, Gaaei en nu ook Rosa en zelfs Wijndal doet het voor zijn doen prima toch?
We hebben hier te maken met een toptrainer die van de hele selectie een team heeft gevormd, niet slechts 11 spelers, maar iedereen draagt bij. En ze zijn bovendien allemaal tevreden. Ach, misschien op Ramaj na, maar die heeft inmiddels al een andere club.
Onder Farioli zie je dat spelers stuk voor stuk top presteren. We gaan nog lang van hem horen bij de Europese top. Hopelijk nog minimaal één jaar bij Ajax. Ik wil het zien met betere spelers.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.800
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd PSV-Ajax: -
Ik moest wel weer even aan de ongeorganiseerde chaos onder Van 't Schip denken toen er op het einde van de wedstrijd na wat wissels en omzettingen aan beide kanten een briefje rondging. Iedereen wist precies wat hij moest doen. Farioli zijn wedstrijdmanagement krijgt nog niet altijd helemaal de lof die het verdient.
EigenKracht
Fan van Ajax
Uit: Uden
Forumreacties: 574
Reg.: 13 maart 2009
Ik vind Francesco een held. Het spel is niet helemaal des Ajax, maar de resultaten zijn er wel.
Spelers die afgelopen jaar stuk voor stuk zeer matig speelden, zijn bijna allemaal opgestaan en goed en degelijk gaan spelen. Chapeau.
En in interviews blijft hij rustig en laat zich niks in de mond leggen.
Met champions league in het vooruitzicht komende zomer wat gerichte aankopen doen, hopen dat Farioli nog minstens een jaar blijft, en dan ben ik echt benieuwd naar komend seizoen.
Als dit zo doorzet is dit hands down de beste trainer die we ooit gehad hebben en zeker mijn favoriete.
Nog 7 wedstrijden waarvan 4 thuis. We staan er obviously goed voor maar ik hou nog wel een slag om de arm. Bijna iedere wedstrijd is voor ons "complicated", we winnen de laatste tijd bijna alles maar zelden gaat het makkelijk. Van NAC en WII moet sowieso gewonnen worden zodat we eventueel puntverlies tegen Utrecht kunnen hebben zonder dat het weer heel close wordt.
Ik kijk nu zelfs regelmatig op Google in de hoop dat Feyenoord voorstaat. Hoe dichter ze bij PSV komen, hoe meer gemotiveerd ze zullen zijn in het onderlinge duel tegen ze. Het moet niet gekker worden.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.125
Reg.: 19 maart 2003
Farioli bewijst ondertussen keer op keer dat de trainers van het vorige seizoen hopeloos gefaald hebben.
Dit is misschien wel, in verhouding gezien, de beste trainer ooit die we gehad hebben. Deze man is in staat om alle spelers het maximale te laten presteren. En bovenal een hecht team te smeden.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1266900/het-verschil-tussen-psv-en-ajax-is-francesco-farioli-een-analyse.htmllink
Deze analyse onderstreept mooi hoe geweldig Farioli het team altijd voorbereidt. Bosz is tactisch echt totaal afgetroefd.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 593
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 31 maart 2025 om 00:54:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1266900/het-verschil-tussen-psv-en-ajax-is-francesco-farioli-een-analyse.htmllink
Deze analyse onderstreept mooi hoe geweldig Farioli het team altijd voorbereidt. Bosz is tactisch echt totaal afgetroefd.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.181
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 31 maart 2025 om 08:36:
Absoluut. Bosz liep ook werkelijk volledig in het mes. Heb echt genoten van het tactische steekspel gisteren. Geweldig hoe Farioli bijvoorbeeld zijn keeper anders laat spelen op het moment dat de tegenstander één van de twee voorstoppers laat doordekken op onze 10. De structurele rugdekking bij Lang en Perisic (90 minuten lang niet één keer verzaakt!), PSV telkens maar dwingen tot kansloze hoge balletjes richting De Jong, heb echt van alles genoten.
Dit Ajax swingt niet, maar de speldiscipline en het zeer professionele verdedigen zijn echt het aanschouwen waard. Ik denk dat Farioli één van de beste Ajax-trainers van de afgelopen 35 jaar is. Ik denk zelfs samen met Van Gaal zo ongeveer de beste. De overprestatie is bizar. Niets hiervan is op basis van individuele kwaliteit van een paar topspelers, alles is op basis van uitmuntende tactiek, speldiscipline, fitheid en organisatie.
Waanzinnig gewoon.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.470
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Als het moet kan deze man ook leuk voetbal spelen, dit seizoen moest hij het zelfvertrouwen en geloof bij de spelers terug zien te krijgen en dat is hem en zijn staf meer dan gelukt,
Hij heeft spelers zichtbaar beter gemaakt en met punten komt het geloof en vertrouwen van zelf terug.
Ajax moet zijn contract openbreken en langer vastleggen want we hebben weer een topper in huis gehaald.
Ook mooi om te zien hoe zijn stafleden meejuichen bij de doelpunten.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.181
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 31 maart 2025 om 11:52:
Als het moet kan deze man ook leuk voetbal spelen, dit seizoen moest hij het zelfvertrouwen en geloof bij de spelers terug zien te krijgen en dat is hem en zijn staf meer dan gelukt,
Hij heeft spelers zichtbaar beter gemaakt en met punten komt het geloof en vertrouwen van zelf terug.
Ajax moet zijn contract openbreken en langer vastleggen want we hebben weer een topper in huis gehaald.
Ook mooi om te zien hoe zijn stafleden meejuichen bij de doelpunten.
Forumreacties: 3.488
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 31 maart 2025 om 09:51:
Absoluut. Bosz liep ook werkelijk volledig in het mes. Heb echt genoten van het tactische steekspel gisteren. Geweldig hoe Farioli bijvoorbeeld zijn keeper anders laat spelen op het moment dat de tegenstander één van de twee voorstoppers laat doordekken op onze 10. De structurele rugdekking bij Lang en Perisic (90 minuten lang niet één keer verzaakt!), PSV telkens maar dwingen tot kansloze hoge balletjes richting De Jong, heb echt van alles genoten.
Dit Ajax swingt niet, maar de speldiscipline en het zeer professionele verdedigen zijn echt het aanschouwen waard. Ik denk dat Farioli één van de beste Ajax-trainers van de afgelopen 35 jaar is. Ik denk zelfs samen met Van Gaal zo ongeveer de beste. De overprestatie is bizar. Niets hiervan is op basis van individuele kwaliteit van een paar topspelers, alles is op basis van uitmuntende tactiek, speldiscipline, fitheid en organisatie.
Waanzinnig gewoon.
Het had meer weg van hoe ik me een veldslag tussen de oude Romeinen en Germanen voorstel. Het is niet dat de Romeinse soldaten individueel nou zo sterk waren, sterker nog, fysiek deden ze vaak onder voor de Galliers en Germanen. Ze waren echter erg georganiseerd en legden en ijzeren discipline aan de dag aangevoerd door een opgeleide generaal die ieder detail taktisch uit probeert te buiten. Dat terwijl de Germanen een lokale chieftain aan het hoofd hebben die in strategisch opzicht niet veel meer te bieden heeft dan die ene taktiek: gewoon alles en iedereen naar voren sturen.
Waanzinnig gewoon.
Keizer Farioli. De beste aankoop van het afgelopen seizoen en gezien de staat van Ajax aan het begin van dit seizoen, wellicht één van de beste aankopen ooit. De juiste man op de juiste plaats, op het juiste moment en met de beste werkwijze voor deze groep. Een vakidioot pur sang, tactisch ontzettend sterk en een bedrevenheid die je zelden ziet.
Niemand had met deze selectie, waarbij het op creatief gebied armoedig is, dit kunnen presteren. Ajax floreert vooral wanneer het niet zelf het spel hoeft te maken, wat niet wil zeggen dat ze niet fatsoenlijk kunnen aanvallen. Genoeg supporters die eerst Ajax maar constant aan dezelfde hoge lat bleven leggen (lees: Ajax is aanvallen, branie etc..), zien ook in dat de methode Farioli voor deze groep een schot in de roos is gebleken. En zoals hierboven al meermaals is gezegd: aanvallend is Ajax te weinig doeltreffend geweest en daar valt nog winst te behalen.
Ik blijf een liefhebber van aantrekkelijk voetbal, maar ik zie ook absoluut de schoonheid van deze aankomende titel in. Machtsvertoon laten zien door je tegenstander geen kans te geven, is ook een vorm kan kunst en een uitstekende kwaliteit. Net als je tegenstander tactisch ontregelen. Bosz is een one trick pony en een sierpaard, Farioli opereert als een groep georganiseerde orka’s die hun prooi in de val lokt en oppeuzelt.
Het ontbeert er in het conservatieve, Nederlandse gedachtegang vaak aan invloeden van buitenaf. Dit betekent niet dat je je filosofie overboord moet gooien waarmee je groot mee bent geworden, maar meebewegen met de huidige voetbaltrend is echt geen vies woord. Er is niets mis met een stukje Farioli of Mourinho in je voetbalvisie. Als het namelijk niet mooi kan, moet je ook op een andere manier kunnen winnen. Hopelijk volgen er in de toekomst meer vakidioten als Ten Hag en Slot, die aantrekkelijk willen spelen maar ook pragmatisch kunnen denken.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.470
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Als hij dit al kan met deze spelers, wat kan hij dan met betere spelers.
Je moet ook spelers hebben die tegen roulatie kunnen.
Dit seizoen hebben de spelers het omarmd maar hoe gaan ze er volgend seizoen mee om?
Als fan vond ik het soms al erg vervelend al dat gewisseld.
Maar ik denk dat hij volgend seizoen al minder gaat rouleren omdat we geen Europese voorrondes moeten spelen.
Hij zal volgend seizoen ook een andere ploeg hebben om mee te werken want ik verwacht wel een aantal mutaties nog.
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 01 april 2025 om 09:45:
Keizer Farioli. De beste aankoop van het afgelopen seizoen en gezien de staat van Ajax aan het begin van dit seizoen, wellicht één van de beste aankopen ooit. De juiste man op de juiste plaats, op het juiste moment en met de beste werkwijze voor deze groep. Een vakidioot pur sang, tactisch ontzettend sterk en een bedrevenheid die je zelden ziet.
Niemand had met deze selectie, waarbij het op creatief gebied armoedig is, dit kunnen presteren. Ajax floreert vooral wanneer het niet zelf het spel hoeft te maken, wat niet wil zeggen dat ze niet fatsoenlijk kunnen aanvallen. Genoeg supporters die eerst Ajax maar constant aan dezelfde hoge lat bleven leggen (lees: Ajax is aanvallen, branie etc..), zien ook in dat de methode Farioli voor deze groep een schot in de roos is gebleken. En zoals hierboven al meermaals is gezegd: aanvallend is Ajax te weinig doeltreffend geweest en daar valt nog winst te behalen.
Ik blijf een liefhebber van aantrekkelijk voetbal, maar ik zie ook absoluut de schoonheid van deze aankomende titel in. Machtsvertoon laten zien door je tegenstander geen kans te geven, is ook een vorm kan kunst en een uitstekende kwaliteit. Net als je tegenstander tactisch ontregelen. Bosz is een one trick pony en een sierpaard, Farioli opereert als een groep georganiseerde orka’s die hun prooi in de val lokt en oppeuzelt.
Het ontbeert er in het conservatieve, Nederlandse gedachtegang vaak aan invloeden van buitenaf. Dit betekent niet dat je je filosofie overboord moet gooien waarmee je groot mee bent geworden, maar meebewegen met de huidige voetbaltrend is echt geen vies woord. Er is niets mis met een stukje Farioli of Mourinho in je voetbalvisie. Als het namelijk niet mooi kan, moet je ook op een andere manier kunnen winnen. Hopelijk volgen er in de toekomst meer vakidioten als Ten Hag en Slot, die aantrekkelijk willen spelen maar ook pragmatisch kunnen denken.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 01 april 2025 om 10:32:
De cliché-machine is terug.
open/sluit de onderstaande quote:Kroepoek schreef op 01 april 2025 om 10:43:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 01 april 2025 om 10:32:
De cliché-machine is terug.
Clichés zijn niet voor niets clichés. Zoals de verbinding maken tussen een uitstekend presterende Italiaan en een Romeinse veldheer
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli