Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Chuba Akpom

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Voor Kudus is wel ongeveer betaald wat hij waard is. Misschien dat je kort na het WK meer had kunnen cashen, maar hij is niet zo goed dat een club even 50 miljoen of meer voor hem betaalt. Voor Alvarez had dat wel gekund als hij wat eerder in de transferperiode verkocht was. Akpom ga je op zijn leeftijd inderdaad niet meer voor gigantisch veel geld verkopen. Daarom lijkt verkopen me ook helemaal niet interessant. Hij is een prima oplossing voor op de korte termijn.

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 29 november 2023 om 09:55:

Je hebt zowel Brobbey als Akpom dit seizoen keihard nodig. Daarnaast kunnen ze ook samenspelen, Akpom achter Brian.

Akpom heef een giga meerwaarde doordat hij een erg goede kopper is en prima afwerkt. Brobbey heeft ook zo zijn kwaliteiten. We hebben ze hard nodig, allebei.



Dat sowieso. Op bepaalde posities heb je echt gewoon goede concurrentie nodig vind ik. Zeker in de as van de ploeg moet je altijd kwaliteit hebben lopen. Al vind ik op dit moment het verschil tussen Akpom en Brobbey nog behoorlijk groot. Brobbey heeft alleen als supersub laten zien echt iets extra's te kunnen brengen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 29 november 2023 om 14:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 29 november 2023 om 14:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 28 november 2023 om 09:10:

Brobbey gaat je, mits hij zich blijft ontwikkelen, 40-50-60M opleveren. Akpom 15M.



Sorry, dat ben ik niet met je eens (wel van Brobbey). Een Engelsman die veel scoort, en dan ook nog eens bij A-merk Ajax, levert ook 40-50-60 miljoen op. Kijk alleen al naar Bassey.

Het zou mooi zijn als het een én-én verhaal kan worden, in plaats van óf-óf. De een 60 minuten laten spelen, de ander 30 minuten, en zo nu en dan samen, als het kan.



We zijn helaas geen A-merk meer.

Daarnaast was Bassey nog jong. Akpom loopt tegen de 30. Daar wordt geen 50 miljoen voor betaald.



In Oktober 28 jaar geworden. :denk

 

+4/-0

Wat. Een. Held. :B

 

+3/-0

Alle Engelse premier league clubs geven tientallen miljoenen uit. Dus ook een Brobbey gaat naar de premier league. Misschien naar de kelder van de Premier Leagie, misschien middenmoot. Als hij zich stormachtig ontwikkeld misschien zelfs wel de top of subtop. Maar die gaat gewoon 40-50M opleveren. Een supersterke, snelle spits? 100%. Als je hem 4 jaar vastlegt en hij redt het niet en moet een stapje terugdoen, dan is hij nog steeds 20-30 waard. Maar hij kan ook a la Lukaku naar de 100M gaan. De restwaarde van die jongen en 'afschrijving' is verwaarloosbaar. daarom betalen die clubs dit er ook voor!

Akpom, het zou best kunnen dat hij nog 20M waar zal worden. Maar we hebben er 11 voor betaald. De man is voorlopig supersub in een Ajax dat in de middenmoot staat. Hij heeft als je hem nu koopt, met zijn 28 jaar, is zijn restwaarde na zijn volgende contract weinig. Dus die gaat het geld niet meer opleveren.

Ik zie nog niet hoe hij samen met Brobbey in de basis moet komen waarbij je beide maximaal kunt benutten. Tenzij je 5-3-2 gaat spelen ofzo. Dat is gezien ons gebrek aan buitenspelers niet eens zo'n gek idee, maar het gaat wel erg tegen de traditie in.

Ramaj
Gaaei - Rensch, Sutalo, Hato, Martha
Hlynsson - Vos - Taylor
Brobbey - Akpom

Zoiets? Beetje vloeken in de kerk... Tegen de Volendams en Almere's van de wereld kun je ook nog:

Ramaj
Rensch - Sutalo - Hato - Martha
Vos - Taylor
Hlynsson -Akpom - Bergwijn
Brobbey

doen...

 

+1/-0

Eeuwig zonde dat deze speler niet verhuurd is met die verplichte optie tot koop voor 15/16 miljoen. Je had gewoon winst (!!!) kunnen maken op toch wel een miskoop en met Rijkhoff heb je in principe je reservespits al in huis. Snap hier niet veel van.

Deze meneer is 28 jaar, het bedrag dat Nottingham wilde betalen, ga je nooit meer voor 'm krijgen. Hij heeft geen basisplaats en ja, zijn stats zien er voor een reserve redelijk uit, maar kom op jongens: we gaan toch geen 28-jarige Engelsman van 13 miljoen als reservespits op de bank zetten bij Ajax? Ik denk dat ieder serieus talent 90% van de goals die Akpom heeft gemaakt er ook wel in had gelegd. Dit hoeft geen 13 miljoen (waarschijnlijk met bijpassend salaris) te kosten.

Onbegrijpelijk dat het bod van Nottingham is afgewimpeld. Je kunt nu doodleuk salaris blijven doorbetalen en de transfersom afschrijven, want in de zomer krijg je traditioneel veel minder voor je spelers, als er überhaupt nog een club geïnteresseerd is tegen die tijd. Ben ook bang dat we in de zomer nu weer het verhaal krijgen dat er geen financiële ruimte is voor versterkingen op posities waar dat nodig is (rechtsbuiten bijvoorbeeld). Dat veroorzaak je dan natuurlijk zelf door dit soort aanbiedingen naast je neer te leggen.

Enige wat ik me kan bedenken is dat de voorwaarden van de koopoptie erg onaantrekkelijk waren. Minimaal 15 basisplaatsen of zo. Maar wat ik las, ging het alleen om handhaving. Nou, die gok had ik wel genomen, met het oog op 15 miljoen kunnen bijschrijven voor een, uiteindelijk, overbodige speler.

 

+1/-4

Ik snap het wel. Plek 3 ligt weer binnen handbereik en stel dat Brobbey geblesseerd raakt (volgens mij heeft hij nog nooit een vol seizoen gespeeld), dan speel je dus de rest van het seizoen met Rijkhoff in de spits? Akpom kun je deze zomer ook nog wel verkopen, misschien niet voor 15/16 miljoen, maar stel hij doet exact hetzelfde wat hij de afgelopen 6 maanden heeft gedaan. Dan acht ik de kans vrij groot dat je hem wel kan verkopen voor 12/13 miljoen.

 

+4/-0

Ben blij dat hij is gebleven. Ik vind hem nog steeds onze beste spits, ook al heeft hij die status niet onder Van 't Schip. Brobbey doet het ook goed nu natuurlijk, maar ik vind Akpom eigenlijk in alles beter. Brobbey is alleen sneller en sterker. Zou het ook heel dom gevonden hebben om steeds om ervaren spelers te roepen en dan een van je weinige spelers die wat ouder is te laten gaan.

 

+1/-0

Brobbey was onlangs jarig op 1 februari. Hij werd toen 22. Akpom wordt in oktober 29. Tot nu toe heeft Akpom vrij weinig laten zien op het niveau dat Ajax nastreeft. Of je moet een lagere Engelse competitie of Griekse competitie serieus laten meetellen. Van 't Schip en Valkanis zijn overigens niet onbekend met de Griekse competitie.

Toch krijgt Brobbey de voorkeur. Volgens veel kenners terecht. Maar toch zijn er dan weer geluiden die menen dat Van 't Schip vooral bezig is om de achterban te pleasen en dat daarom Brobbey de voorkeur krijgt.

Brobbey heeft volgens mij veel meer kwaliteiten en ook meer potentie naar de toekomst. Zou vreemd zijn om Akpom boven he te verkiezen.

 

+1/-0

Het CV van een speler is lang niet zo relevant als wat ze nu kunnen brengen. Akpom is een van je weinige ervaren aanvallers, en de enige die daar echt naar speelt. Dat Brobbey meer kwaliteiten/aanleg heeft waag ik ook te betwijfelen. Dan staar je je blind op voor wat voor clubs hij gespeeld heeft. Akpom stond op de leeftijd van Brobbey als minstens zo'n groot talent bekend. Je krijgt alleen bij de meeste andere clubs niet zoveel kansen als bij Ajax.

 

+1/-0

Akpom in de basis maakt ons een tandeloze tijger. Hij is een fantastische afmaker, maar je hebt niet zoveel aan hem buiten de laatste 15 minuten.

 

+1/-0

Waar is dit op gebaseerd?

 

+1/-0

Wedstrijden kijken waarschijnlijk.

 

+2/-0

Het is jammer dat Rensch gisteren uitviel, want ik had graag rond minuut 70 Berghuis en Bergwijn eraf gehaald voor een extra verdediger en Akpom. Hato, Sutalo en Rensch centraal zodat Sosa en Gaaei wat meer in hun element konden komen en zich met aanvallen bezig konden houden. Akpom dan achter / naast Brobbey. Dan had hij ballen van de zijkant en een ijzersterk aanspeelpunt voor zich. Valt ie dan goed, heb je bij Chuba veel kans ie dan hangt.

Zonder Rensch had je dan Medic moet brengen en ik snap dat je daar niet al te vrolijk van wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 04 februari 2024 om 19:28:

Wedstrijden kijken waarschijnlijk.



Lollig, maar ik ben meer geïnteresseerd in waarom hij dat vindt. Een speler die het vooral van zijn snelheid moet hebben heeft misschien alleen meerwaarde in de laatste 15 minuten, maar Akpom is niet zo'n speler.

 

+1/-0

Ok, dus ik heb even zitten terugzoeken, maar er zijn maar 2 wedstrijden geweest waarin hij in de basis heeft gestaan: AEK en PEC. De ene was hij op zoek naar zijn hattrick en de ander was... tja.

Over 2 basisplaatsen kun je idd moeilijk wat zinnigs zeggen, maar de wedstrijden dat hij daadwerkelijk meer dan 10 minuten gespeeld heeft, komt hij voetballend te weinig in het spel voor. Ik weet dat het bij spitsen om goals gaat, en ik kan wel een hele waslijst aan redenen verzinnen. Maar ik vind hem voetballend niet goed genoeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 05 februari 2024 om 21:02:

Ok, dus ik heb even zitten terugzoeken, maar er zijn maar 2 wedstrijden geweest waarin hij in de basis heeft gestaan: AEK en PEC. De ene was hij op zoek naar zijn hattrick en de ander was... tja.

Over 2 basisplaatsen kun je idd moeilijk wat zinnigs zeggen, maar de wedstrijden dat hij daadwerkelijk meer dan 10 minuten gespeeld heeft, komt hij voetballend te weinig in het spel voor. Ik weet dat het bij spitsen om goals gaat, en ik kan wel een hele waslijst aan redenen verzinnen. Maar ik vind hem voetballend niet goed genoeg.



Er is dit seizoen 1 lichtpuntje en dat is Brobbey, die is ook nog jong, kan meer waard worden en moet de man worden die ons uit de financiele zorgen gaan helpen. De club gaat zijn opmars niet stuiten om een vage Engelsman van bijna 30 de kans te geven en dat is begrijpelijk.

Toch is het ook een beetje unfair naar Akpom toe. Doet tot nu toe wat ie moet doen. 9 goals tot nu toe en heeft slechts 75 minuten per goal nodig gehad. Dan verdien je eigenlijk een serie van een wedstrijd of minimaal 5 om erin te groeien en te laten zien wat hij nog meer kan.

 

+1/-0

Meevoetballend vond ik hem niet uit de toon vallen vooralsnog. Hij is geen Kluivert nee, maar dat is Brobbey ook niet. Ik geloof niet dat je voetbal er op achteruit gaat als Akpom in de spits staat. Ik zie Brobbey nooit een pass uit de draai geven of ruimte voor een ander creëren. Het is vooral veel leunen en sleuren bij hem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 februari 2024 om 22:07:

Meevoetballend vond ik hem niet uit de toon vallen vooralsnog. Hij is geen Kluivert nee, maar dat is Brobbey ook niet. Ik geloof niet dat je voetbal er op achteruit gaat als Akpom in de spits staat. Ik zie Brobbey nooit een pass uit de draai geven of ruimte voor een ander creëren. Het is vooral veel leunen en sleuren bij hem.



"Je voetbal" is nogal een breed begrip natuurlijk. Technisch is de passing van Brobbey natuurlijk niet van een extreem hoog niveau, de zachte voetjes van een Tadic heeft hij niet. Zijn vermogen om vrijwel altijd aangespeeld te worden en de bal bij zich te houden of het duel te winnen waarna hij een simpel tikje naar een medespeler kan geven is echter maar weinigen gegeven. Ik vind het een mooie ontwikkeling dat hij zijn fysieke kracht nu ook in weet te zetten om assists mee te geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 februari 2024 om 22:25:

"Je voetbal" is nogal een breed begrip natuurlijk. Technisch is de passing van Brobbey natuurlijk niet van een extreem hoog niveau, de zachte voetjes van een Tadic heeft hij niet. Zijn vermogen om vrijwel altijd aangespeeld te worden en de bal bij zich te houden of het duel te winnen waarna hij een simpel tikje naar een medespeler kan geven is echter maar weinigen gegeven. Ik vind het een mooie ontwikkeling dat hij zijn fysieke kracht nu ook in weet te zetten om assists mee te geven.



Je zegt het zelf eigenlijk al: hij is vooral nuttig om aan de bal te blijven. Bij een aanvaller die meevoetbalt denk ik meer aan iemand die kansen kan creëren en veel assists heeft. Je ziet het bij dit team de laatste twee seizoenen vrij vaak gebeuren dat een aanval zo lang duurt dat een uiteindelijk schot vervolgens geblokt wordt. Dat komt mede doordat aanvallen via Brobbey vrij traag en voorspelbaar verlopen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 februari 2024 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 februari 2024 om 22:25:

"Je voetbal" is nogal een breed begrip natuurlijk. Technisch is de passing van Brobbey natuurlijk niet van een extreem hoog niveau, de zachte voetjes van een Tadic heeft hij niet. Zijn vermogen om vrijwel altijd aangespeeld te worden en de bal bij zich te houden of het duel te winnen waarna hij een simpel tikje naar een medespeler kan geven is echter maar weinigen gegeven. Ik vind het een mooie ontwikkeling dat hij zijn fysieke kracht nu ook in weet te zetten om assists mee te geven.



Je zegt het zelf eigenlijk al: hij is vooral nuttig om aan de bal te blijven. Bij een aanvaller die meevoetbalt denk ik meer aan iemand die kansen kan creëren en veel assists heeft. Je ziet het bij dit team de laatste twee seizoenen vrij vaak gebeuren dat een aanval zo lang duurt dat een uiteindelijk schot vervolgens geblokt wordt. Dat komt mede doordat aanvallen via Brobbey vrij traag en voorspelbaar verlopen.



Je kunt Brobbey voorspelbaar vinden, maar het zoals bij Robben wil dat niet direct zeggen dat er ook makkelijk iets tegen te doen is. De man is 12 wedstrijden op rij bij een goal betrokken, en heeft daarmee een 50 jaar oud record verbroken. Oftewel, of het nou bij jouw idee van een voetballende spits past: effectief is het wel.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Spelers » Chuba Akpom