Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Chuba Akpom

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Je had deze speler NOOIT moeten kopen. Het zegt ook wel wat dat geen enkele club uit de Premier League hem in juni/juli heeft gekocht. Het bedrag waarvoor hij te koop was, is voor dat soort clubs wisselgeld. Deze man is een typische eendagsvlieg die in het Championship 1 leuk seizoen heeft gehad. We hebben de Britse Björn Vleminckx gekocht.

Had dan gewoon Ünüvar erbij gehouden voor op 10. Die had het daar niet slechter gedaan en had zich dan kunnen ontwikkelen.

Bizarre aankoop. Kijk er niet raar van op als in de toekomst nog eens uitkomt dat hier spelersmakelaars of andere droeftoeters aan de touwtjes hebben getrokken en een berg geld aan hebben verdiend.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 september 2023 om 18:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 17 september 2023 om 16:40:

Wat hebben we hier nou aan. Het is geen echte spits en ook geen creatieve, voetballende nummer 10. En daar is dan 12 miljoen voor betaald.


Is hij een 9? Is hij een 10?

Wat ik en met mij zowat elke Ajacied wel weet is dat hij zeker geen rechtsbuiten is. En juist daar wordt hij opgesteld door ons muitende Haagse genie ...



Ja.

Maar het was ook helemaal niet de bedoeling dat we tegen Twente met een rechtsbuiten zouden spelen. De bedoeling was dat Akpom zich achter Brobbey zou opstellen.

Dat er in het AD drie namen achter de laatste punt komma staan, betekent nog niet dat ze voorin dan op dezelfde lijn voetballen.

 

+1/-0

Een goede vriend van mij is die hard PAOK supporter. Hij is super enthousiast over Akpom juist als aanspeelpunt en centrale spits in de tijd dat hij daar speelde. Sterk, snel, balvast en goede kopper. Ik denk dus dat hij een echte nr 9 is en wellicht ook wel een die daar in een 433 juist goed past.

 

+2/-0

Vind het nog veel te vroeg voor conclusies. Het verbaasde me een beetje dat hij door velen zo negatief werd uitgelicht afgelopen wedstrijd. Goed spelen deed hij niet natuurlijk, maar ik had juist het idee dat hij een paar keer de bal goed meenam en de ploeg had kunnen laten doorvoetballen, alleen werd er dan door Twente telkens een overtreding gemaakt. In het laatste trainingsfilmpje leek hij veruit de beste kopper te zijn van de aanvallers, en technisch en fysiek is hij volgens mij ook wel in orde. Ik zou hem graag eens in de spits willen zien.

 

+2/-0

Dit is niet best.

 

+2/-0

Nog steeds niet in gevaarlijke situaties aan de bal gekregen. Jammer dat die pas van Bergwijn onderschept werd. Dat zijn de situaties waarop je hem voornamelijk op moet beoordelen.

 

+1/-1

Kunnen we hem in januari weer verkopen?

 

+1/-1

Kansloos. Wat een droeftoeter.

 

+1/-1

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/08/transfer-van-chuba-akpom-naar-ajax-wekt-verbazing-in-engeland-het-is-een-bloody-miraclelink

Iedereen zal het inmiddels wel weten:

1. We hebben te veel betaald voor Akpom.
2. Hij kan niet voorin spelen.
3. Heeft enkel afgelopen seizoen het goed gedaan.
4. Je moet hem vlak achter de spits zetten, wil je hem een kans van slagen geven.

Dus vlak achter Brobbey of Mikautadze zetten, om zo met een schaduwspits te spelen in plaats van een #10, wat niet handig is in een 4-3-3 formatie, want dan speel je met twee middenvelders en vier aanvallers.

Briljante aankoop!

5. We geven hem een contract tot 2028 en hij is 27 jaar oud.

Hij kan tot en met zijn 32e levensjaar, dus vijf seizoenen lang, zijn bankrekening gaan spekken bij ons. Dat is vijfmaal zo lang als dat ene seizoen waarin hij goed heeft gepresteerd, in een systeem welke wij niet spelen, op een positie waar wij geen gebruik van maken.

De corrupte Mislintat heeft ons benadeeld.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14 oktober 2023, 16:42:48.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 oktober 2023 om 16:07:

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/08/transfer-van-chuba-akpom-naar-ajax-wekt-verbazing-in-engeland-het-is-een-bloody-miraclelink

Iedereen zal het inmiddels wel weten:

1. We hebben te veel betaald voor Akpom.
2. Hij kan niet voorin spelen.
3. Heeft enkel afgelopen seizoen het goed gedaan.
4. Je moet hem vlak achter de spits zetten, wil je hem een kans van slagen geven.

Dus vlak achter Brobbey of Mikautadze zetten, om zo met een schaduwspits te spelen in plaats van een #10, wat niet handig is in een 4-3-3 formatie, want dan speel je met twee middenvelders en vier aanvallers.

Briljante aankoop!

5. We geven hem een contract tot 2028 en hij is 27 jaar oud.

Hij kan tot en met zijn 32e levensjaar, dus vijf seizoenen lang, zijn bankrekening gaan spekken bij ons. Dat is vijfmaal zo lang als dat ene seizoen waarin hij goed heeft gepresteerd, in een systeem welke wij niet spelen, op een positie waar wij geen gebruik van maken.

De corrupte Mislintat heeft ons benadeeld.



Mislintat heeft ons benadeeld, maar ik vraag me echt af hoe mensen erbij komen dat Akpom niet voorin kan spelen. Als je zijn filmpje van vorig jaar ziet, zie je allemal spitsengoals, kopballen en intikkers. Hij is opzich ook lang en sterk genoeg, dus ik vraag me af of welke positie hij anders moet dan centrumspits.

Ja, ik weet dat ie bij Birmingham op papier op 10 stond, maar als je zijn goals ziet, zie je dat ie duidelijk als centrumspits opereerde.

Dat ik denk dat ie het niveau niet heeft, doet daar niks aan af.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 14 oktober 2023 om 21:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 oktober 2023 om 16:07:

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/08/transfer-van-chuba-akpom-naar-ajax-wekt-verbazing-in-engeland-het-is-een-bloody-miraclelink

Iedereen zal het inmiddels wel weten:

1. We hebben te veel betaald voor Akpom.
2. Hij kan niet voorin spelen.
3. Heeft enkel afgelopen seizoen het goed gedaan.
4. Je moet hem vlak achter de spits zetten, wil je hem een kans van slagen geven.

Dus vlak achter Brobbey of Mikautadze zetten, om zo met een schaduwspits te spelen in plaats van een #10, wat niet handig is in een 4-3-3 formatie, want dan speel je met twee middenvelders en vier aanvallers.

Briljante aankoop!

5. We geven hem een contract tot 2028 en hij is 27 jaar oud.

Hij kan tot en met zijn 32e levensjaar, dus vijf seizoenen lang, zijn bankrekening gaan spekken bij ons. Dat is vijfmaal zo lang als dat ene seizoen waarin hij goed heeft gepresteerd, in een systeem welke wij niet spelen, op een positie waar wij geen gebruik van maken.

De corrupte Mislintat heeft ons benadeeld.



Mislintat heeft ons benadeeld, maar ik vraag me echt af hoe mensen erbij komen dat Akpom niet voorin kan spelen. Als je zijn filmpje van vorig jaar ziet, zie je allemal spitsengoals, kopballen en intikkers. Hij is opzich ook lang en sterk genoeg, dus ik vraag me af of welke positie hij anders moet dan centrumspits.

Ja, ik weet dat ie bij Birmingham op papier op 10 stond, maar als je zijn goals ziet, zie je dat ie duidelijk als centrumspits opereerde.

Dat ik denk dat ie het niveau niet heeft, doet daar niks aan af.


Vooralsnog heb ik nog niks goeds gezien wat betreft Akpom in ons shirt. Ook heb ik een cringe gevoel wanneer hij invalt. Het zal mij verbazen als hij wat voor ons gaat worden. Dit lijkt mij onze grootste aankoop van afgelopen zomer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 oktober 2023 om 23:51:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 14 oktober 2023 om 21:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 14 oktober 2023 om 16:07:

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/08/transfer-van-chuba-akpom-naar-ajax-wekt-verbazing-in-engeland-het-is-een-bloody-miraclelink

Iedereen zal het inmiddels wel weten:

1. We hebben te veel betaald voor Akpom.
2. Hij kan niet voorin spelen.
3. Heeft enkel afgelopen seizoen het goed gedaan.
4. Je moet hem vlak achter de spits zetten, wil je hem een kans van slagen geven.

Dus vlak achter Brobbey of Mikautadze zetten, om zo met een schaduwspits te spelen in plaats van een #10, wat niet handig is in een 4-3-3 formatie, want dan speel je met twee middenvelders en vier aanvallers.

Briljante aankoop!

5. We geven hem een contract tot 2028 en hij is 27 jaar oud.

Hij kan tot en met zijn 32e levensjaar, dus vijf seizoenen lang, zijn bankrekening gaan spekken bij ons. Dat is vijfmaal zo lang als dat ene seizoen waarin hij goed heeft gepresteerd, in een systeem welke wij niet spelen, op een positie waar wij geen gebruik van maken.

De corrupte Mislintat heeft ons benadeeld.



Mislintat heeft ons benadeeld, maar ik vraag me echt af hoe mensen erbij komen dat Akpom niet voorin kan spelen. Als je zijn filmpje van vorig jaar ziet, zie je allemal spitsengoals, kopballen en intikkers. Hij is opzich ook lang en sterk genoeg, dus ik vraag me af of welke positie hij anders moet dan centrumspits.

Ja, ik weet dat ie bij Birmingham op papier op 10 stond, maar als je zijn goals ziet, zie je dat ie duidelijk als centrumspits opereerde.

Dat ik denk dat ie het niveau niet heeft, doet daar niks aan af.


Vooralsnog heb ik nog niks goeds gezien wat betreft Akpom in ons shirt. Ook heb ik een cringe gevoel wanneer hij invalt. Het zal mij verbazen als hij wat voor ons gaat worden. Dit lijkt mij onze grootste aankoop van afgelopen zomer.



Dat laatste vrees ik ook. Ik vraag me ook af hoe iemand erbij komt om een speler als Akpom te kopen, nog los van het debiele bedrag dat er vervolgens is betaald. Mislintat schijnt erom bekend te staan dat hij leunt op objectieve spelersdata, maar ik vraag me af naar welke data je dan precies kijkt. Alleen naar afgelopen seizoen, of zo?

Iedereen met een heel klein beetje voetbalverstand had kunnen voorspellen dat de kans klein was dat Akpom bij Ajax een succes zou worden. Je had 'm hoogstens binnen kunnen hengelen als tweede spits als ie toevallig transfervrij beschikbaar was. Zodra je echter meer dan tien miljoen uitgeeft, vind ik dat je echt behoorlijk overtuigd moet kunnen zijn dat een speler iets gaat toevoegen en de investering waard is. Nogmaals, ik ben zeer benieuwd welke data/cijfers/inzichten bij Mislintat ten grondslag hebben gelegen aan die overtuiging. Ik kan het niet reconstrueren.

Hoe dan ook, we zitten eraan vast want niemand gaat deze gozer nog overnemen voor een vergelijkbaar bedrag. Wellicht in de tweede seizoenshelft verhuren aan een Championship-club, hopen dat hij er daar 10-15 in knalt en dat je 'm dan in de zomer voor tien miljoen definitief kunt laten overnemen. Of voor welk bedrag dan ook.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 16 oktober 2023 om 04:45:
Vooralsnog heb ik nog niks goeds gezien wat betreft Akpom in ons shirt. Ook heb ik een cringe gevoel wanneer hij invalt. Het zal mij verbazen als hij wat voor ons gaat worden. Dit lijkt mij onze grootste aankoop van afgelopen zomer.



Dat laatste vrees ik ook. Ik vraag me ook af hoe iemand erbij komt om een speler als Akpom te kopen, nog los van het debiele bedrag dat er vervolgens is betaald. Mislintat schijnt erom bekend te staan dat hij leunt op objectieve spelersdata, maar ik vraag me af naar welke data je dan precies kijkt. Alleen naar afgelopen seizoen, of zo?

Iedereen met een heel klein beetje voetbalverstand had kunnen voorspellen dat de kans klein was dat Akpom bij Ajax een succes zou worden. Je had 'm hoogstens binnen kunnen hengelen als tweede spits als ie toevallig transfervrij beschikbaar was. Zodra je echter meer dan tien miljoen uitgeeft, vind ik dat je echt behoorlijk overtuigd moet kunnen zijn dat een speler iets gaat toevoegen en de investering waard is. Nogmaals, ik ben zeer benieuwd welke data/cijfers/inzichten bij Mislintat ten grondslag hebben gelegen aan die overtuiging. Ik kan het niet reconstrueren.

Hoe dan ook, we zitten eraan vast want niemand gaat deze gozer nog overnemen voor een vergelijkbaar bedrag. Wellicht in de tweede seizoenshelft verhuren aan een Championship-club, hopen dat hij er daar 10-15 in knalt en dat je 'm dan in de zomer voor tien miljoen definitief kunt laten overnemen. Of voor welk bedrag dan ook.



Ik vraag het mij toch af of hij niet succesvol bij ons kan zijn. Tijdens de wedstrijden loopt hij verdwaald rond, maar dat doet de rest van het team ook. Als ik trainingsbeelden kijk vind ik zijn aannames en afronding erg goed. Ik denk dat hij op "10" best nog kan renderen, maar dan moeten andere spelers hem complimenteren. Als Brobbey met zijn rug naar de goal een beetje inzakt en zo 1-2 verdedigers uit het centrum weghaalt, ingespeeld wordt en de bal aan Akpom mee kan geven zie ik hem de kansen wel afmaken. Alleen moet je dan zorgen dat je het veld breed houdt, zodat hij ruimte krijgt om die loopacties te maken i.p.v. in een fuik loopt.

Ik heb een beetje een idee dat Steijn een bepaald type spel voor ogen heeft (wat dat is, overigens nog geen idee) en dan maar spelers erin zet in de hoop dat ze het uitvoeren, i.p.v. kijken hoe spelers als collectief kunnen presteren. Anders ga je niet starten met Sosa (aanvallende linksback met goede voorzet, maar kan minder verdedigen) om daarna Hato als linksback op te gaan stellen. Akpom erin zetten zonder aanvoer gaat ook niet werken.

 

+2/-0

Akpom is een speler die ritme nodig heeft.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 16 oktober 2023 om 12:49:

Akpom is een speler die ritme nodig heeft.


En dat wordt lastig bij ons.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 16 oktober 2023 om 14:53:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 16 oktober 2023 om 12:49:

Akpom is een speler die ritme nodig heeft.


En dat wordt lastig bij ons.




Precies, daarom wordt het niets.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 16 oktober 2023 om 15:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 16 oktober 2023 om 14:53:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 16 oktober 2023 om 12:49:

Akpom is een speler die ritme nodig heeft.


En dat wordt lastig bij ons.




Precies, daarom wordt het niets.


Ik denk als je Akpom wilt zien slagen bij ons, dat je 4-5-1 moet spelen. Hoewel ik geen voorstander ben om de formatie te wijzigen voor Akpom, is het wel zijn topic, dus bij deze:

Mikautadze SP/LB

Akpom CAM/SS
Taylor LM/LCM, Tahirovic CM/CVM, Vos CM/RCM, Forbs RM/RB

Sosa LA/LVV, Hato CV/LCV, Sutalo CV, Rensch RA/RCV/RVV

Ramaj DM

Namelijk een middenvelder als linkshalf en een rechtsbuiten als rechtshalf, om zo toch drie middenvelders en drie aanvallers te hebben. Mikautadze trekt naar links toe, Akpom gaat naar voren en Forbs pakt de rechterzijde, terwijl Taylor het middenveld versterkt.

Je kunt ook Brobbey in de spits zetten en/of de formatie in spiegelbeeld uitvoeren.

 

+1/-0

Akpom past totaal niet in het systeem dat we bij Ajax (willen) spelen. Precies wat Kiki zegt hierboven. Het is pijnlijk om te zien dat er in de technische staf niemand met elkaar heeft gesproken bij de aankoop van spelers. Dat zie je aan alles af. Steijn wilde spelers en die kocht Mislintat niet. Steijn weet niet wat de favorite positie is van sommige spelers. Er is totaal geen communicatie geweest in de transferperiode.

De spelers kunnen individueel echt wel wat (waarschijnlijk), maar doordat er geen communicatie is geweest, past dit team niet bij elkaar en presteren ze week na week onder de maat. Zonde, ellendig maar waar...

 

+3/-0

De stelling dat Akpom in ons systeem niet in de spits zou kunnen spelen is nergens op gebaseerd. Hij heeft een groot deel van zijn carrière veelal met drie aanvallers voorin in de spits gespeeld. Ik zie ook niet echt specifiek eigenschappen die hem ongeschikt zouden maken. Hij is een doelpuntenmaker, is sterk en hij kan koppen. Dit is verre van een Cvitanich- of Rosenberg-achtige situatie.

 

+1/-2

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Spelers » Chuba Akpom