Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Chuba Akpom

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax, Middlesbrough F.C. en Chuba Akpom hebben overeenstemming bereikt over de transfer van de spits naar Ajax. De 27-jarige Brit tekent een contract tot en met 30 juni 2028. Ajax betaalt een transfersom van € 12,3 miljoen aan Middlesbrough F.C., dit bedrag kan middels variabelen oplopen tot maximaal € 14,3 miljoen.



https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-contracteert-chuba-akpom/link

 

+1/-0

Tot zover is Medic uit een "2 tier" ploeg iemand wie ons blij heeft gemaakt, dus laten we hopen dat Akpom dat ook gaat doen. Een gevalletje van: ik laat me graag verrassen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 16 augustus 2023 om 18:05:

Tot zover is Medic uit een "2 tier" ploeg iemand wie ons blij heeft gemaakt, dus laten we hopen dat Akpom dat ook gaat doen. Een gevalletje van: ik laat me graag verrassen.



De statistieken van hem van vorig seizoen zijn geweldig, maar hij heeft nog nooit eerder zo'n seizoen gehad. Chuba lijkt een laatbloeier te zijn. We gaan het zien.

 

+1/-0

Weer best veel geld voor iemand die eigenlijk nog niets gepresteerd heeft. Al moet ik zeggen dat de compilatie van zijn goals steeds beter wordt naarmate de tijd verstrijkt. En hij zou ook op 10 kunnen spelen, waar de spoeling nu ook dun is met geschikte spelers.

 

+1/-0

Ben erg benieuwd naar hem. Ik heb bij hem echt het gevoel dat hij óf een sensatie wordt, óf helemaal niets en over 2 jaar na 12 wedstrijden met 2 goals afscheid gaat nemen. Ik hoop natuurlijk het eerste. En als zijn komst betekent dat Brobbey weer wat scherper wordt, sla je 2 vliegen in 1 klap. Laat ze het maar uitvechten, het wordt tijd dat Brobbey zichzelf gaat bewijzen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 17 augustus 2023 om 09:38:

Ben erg benieuwd naar hem. Ik heb bij hem echt het gevoel dat hij óf een sensatie wordt, óf helemaal niets en over 2 jaar na 12 wedstrijden met 2 goals afscheid gaat nemen. Ik hoop natuurlijk het eerste. En als zijn komst betekent dat Brobbey weer wat scherper wordt, sla je 2 vliegen in 1 klap. Laat ze het maar uitvechten, het wordt tijd dat Brobbey zichzelf gaat bewijzen.



Brobbey en zichzelf bewijzen. Dat is inmiddels een tegenstelling geworden. Als hij het nu niet begrijpt, dan zal het nooit meer gebeuren. Als je een concurrent nodig hebt om te gaan presteren ben je niet uit het goede hout gesneden.

Dat je iets extra's gaat brengen is nog tot daar aan toe. Boven jezelf uitstijgen heet dat.

Brobbey is niets en wordt ook niets meer. Die moet je zo snel mogelijk zien kwijt te raken. Hij stelt zwaar teleur!!

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 17 augustus 2023 om 11:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 17 augustus 2023 om 09:38:

Ben erg benieuwd naar hem. Ik heb bij hem echt het gevoel dat hij óf een sensatie wordt, óf helemaal niets en over 2 jaar na 12 wedstrijden met 2 goals afscheid gaat nemen. Ik hoop natuurlijk het eerste. En als zijn komst betekent dat Brobbey weer wat scherper wordt, sla je 2 vliegen in 1 klap. Laat ze het maar uitvechten, het wordt tijd dat Brobbey zichzelf gaat bewijzen.



Brobbey en zichzelf bewijzen. Dat is inmiddels een tegenstelling geworden. Als hij het nu niet begrijpt, dan zal het nooit meer gebeuren. Als je een concurrent nodig hebt om te gaan presteren ben je niet uit het goede hout gesneden.

Dat je iets extra's gaat brengen is nog tot daar aan toe. Boven jezelf uitstijgen heet dat.

Brobbey is niets en wordt ook niets meer. Die moet je zo snel mogelijk zien kwijt te raken. Hij stelt zwaar teleur!!



Brobbey was op zijn best toen hij Haller in de nek kon hijgen. Sommige spelers kunnen de motivatie uit zichzelf halen, anderen kunnen dat niet en hebben externe factoren nodig. Dat is voor iedereen anders. Het maakt mij niet zoveel uit waar hij z'n motivatie en drive vandaan haalt, als het maar gaat gebeuren.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vrees voor zijn toekomst en ik vraag mij af of hij het maximale uit zichzelf gaat halen. Ik denk dat hij verschrikkelijk veel moeite heeft om écht diep te gaan op de trainingen en alles opzij te zetten om het maximale uit zichzelf te halen. We lijken met een generatie (Wijndal, Rensch, Taylor, Brobbey) te maken te hebben die denkt dat het allemaal vanzelf wel goedkomt. Je kunt het eerste van Ajax halen op basis van je talent, maar hard werken gaat ervoor zorgen dat je gaat excelleren. Dat lijken een aantal spelers (nog) niet te begrijpen. Zitten volledig in hun comfort zone.

 

+3/-0

De afgelopen 25 jaar zijn enkel Huntelaar, Suárez, Milik, Tadic en Haller erin geslaagd om minstens 20 competitiedoelpunten te maken in één seizoen. Benieuwd of Akpom zich daarbij kan voegen.

 

+3/-0

Ik hoop natuurlijk dat Akpom een groot succes wordt, maar ik vind het een hele rare en onverstandige aankoop.

Je geeft fors meer dan 10 miljoen euro uit aan een speler die:
- al 27 jaar is en dus binnenkort op basis van zijn leeftijd in waarde gaat dalen
- waarschijnlijk niet meer significant beter wordt, maar op de toppen van zijn kunnen is
- in zijn hele carrière maar één succesvol seizoen heeft gehad, op het tweede niveau in Engeland

Je koopt hem nu op basis van dat ene seizoen, waardoor zijn waarde nu waarschijnlijk ook nog op zijn toppunt is.

De kans is daardoor enorm dat je te veel betaalt voor een speler die dat niveau van vorig jaar nooit meer gaat halen. Ondertussen wordt hij ouder en weet je vrij zeker dat je je investering nooit meer terugkrijgt.

Als een club als Ajax, die transferinkomsten nodig heeft om zwarte cijfers te schrijven, een speler van deze leeftijd koopt voor veel geld, moet dat een speler zijn waarvan je redelijkerwijs kunt verwachten dat je er significant beter van wordt. Die garantie heb je natuurlijk nooit, maar in het geval van Akpom is het afbreukrisico wel erg groot.

Al met al: rare aankoop. Je had voor hetzelfde geld toch wel een jongere spits kunnen vinden met min of meer dezelfde eigenschappen waarbij je in ieder geval nog uitzicht had op doorverkoop in de toekomst?

 

+2/-1

Laat ze al het zorgvuldig opgebouwde vermogen maar lekker verbrassen! Kunnen we eindelijk weer overgaan op onze core business! Opleiden, Doorstromen, presteren, verkopen!

Ajax kan gewoon niet omgaan met teveel geld (het zijn net mensen).
12/14 miljoen voor een 27-jarige speler uit de championship met een contract van 10 maanden is daar wederom een mooi voorbeeld van.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 augustus 2023 om 02:17:

Ik hoop natuurlijk dat Akpom een groot succes wordt, maar ik vind het een hele rare en onverstandige aankoop.

Je geeft fors meer dan 10 miljoen euro uit aan een speler die:
- al 27 jaar is en dus binnenkort op basis van zijn leeftijd in waarde gaat dalen
- waarschijnlijk niet meer significant beter wordt, maar op de toppen van zijn kunnen is
- in zijn hele carrière maar één succesvol seizoen heeft gehad, op het tweede niveau in Engeland

Je koopt hem nu op basis van dat ene seizoen, waardoor zijn waarde nu waarschijnlijk ook nog op zijn toppunt is.

De kans is daardoor enorm dat je te veel betaalt voor een speler die dat niveau van vorig jaar nooit meer gaat halen. Ondertussen wordt hij ouder en weet je vrij zeker dat je je investering nooit meer terugkrijgt.

Als een club als Ajax, die transferinkomsten nodig heeft om zwarte cijfers te schrijven, een speler van deze leeftijd koopt voor veel geld, moet dat een speler zijn waarvan je redelijkerwijs kunt verwachten dat je er significant beter van wordt. Die garantie heb je natuurlijk nooit, maar in het geval van Akpom is het afbreukrisico wel erg groot.

Al met al: rare aankoop. Je had voor hetzelfde geld toch wel een jongere spits kunnen vinden met min of meer dezelfde eigenschappen waarbij je in ieder geval nog uitzicht had op doorverkoop in de toekomst?




We gaan het meemaken hoor. Maar dit kon je een aantal jaar geleden ook over Tadic zeggen. Ik ken Akpom niet hoor. Niet zoals we Tadic kende, maar toch.

Tadic was ook op zijn top, ook duur. Werd ook niet meer beter. En Tadic had eigenlijk nog nooit een succesvol seizoen gehad. Die begon hier ineens statistieken te overleggen waar we de komende seizoenen nog wel eens aan terug gaan denken.

Ajax heeft resultaten nodig. Niet elke speler uit onze selectie hoeft 80M op te leveren op de transfermarkt. Wij moeten vooral Champions League halen. Om de coefficienten op peil te houden moeten we zorgen dat we met het Nederlands voetbal in de top 6 blijven. Daarvoor heb je kwaliteit nodig. Dat is niet haal baar met alleen maar -21 jarigen. Daar heb je ook gearriveerde, stabiele, volwassen en fysiek volgroeide spelers nodig.

Als Vos dit jaar doorbreekt en 15x Akpom alleen voor de keeper zet, dan is Vos de volgende die voor 50-70M verkocht wordt aan een topclub. Dat Akpom in de komende 5 jaar afgeschreven wordt naar 0 euro en bij wijze van, net als Tadic, transfervrij naar Turkije of Saudi Arabie gaat. So be it.

 

+5/-0

Je hebt een pinch-hitter (Brobbey) die nu al over zijn hoogtepunt heen is. ( belachelijk trouwens dat je een pinch-hitter vanaf de aftrap mee laat doen …trainer !)
En dan koop je daar nog een pich-hitter bij ..!
Waarom ..? Gewoon,omdat het kan …

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 18 augustus 2023 om 06:15:

Laat ze al het zorgvuldig opgebouwde vermogen maar lekker verbrassen! Kunnen we eindelijk weer overgaan op onze core business! Opleiden, Doorstromen, presteren, verkopen!

Ajax kan gewoon niet omgaan met teveel geld (het zijn net mensen).
12/14 miljoen voor een 27-jarige speler uit de championship met een contract van 10 maanden is daar wederom een mooi voorbeeld van.



Dit is echt complete onzin. Er is meer binnengekomen dan eruit gaat. Mislintat kent deze speler persoonlijk. Hij weet echt wel wie hij binnenhaalt.

Degene die zeggen dat Chuba Akpom op voorhand een slechte aankoop is die hebben totaal geen vertrouwen in Mislintat. Dat heb ik wel tot het tegendeel bewezen wordt. Maar dat laatste gaat denk ik niet gebeuren.

Juist Mislintat is de puinhopen van Overmars, van der Sar, Hamstra en Huntelaar aan het opruimen. Hij is alle spelers met veel te hoge salarissen aan het saneren. En aan het bouwen aan een nieuw team

Ik heb er alle vertrouwen in dat we een goed seizoen tegemoet gaan met een Ajax waardige selectie.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 augustus 2023 om 13:53:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 18 augustus 2023 om 06:15:

Laat ze al het zorgvuldig opgebouwde vermogen maar lekker verbrassen! Kunnen we eindelijk weer overgaan op onze core business! Opleiden, Doorstromen, presteren, verkopen!

Ajax kan gewoon niet omgaan met teveel geld (het zijn net mensen).
12/14 miljoen voor een 27-jarige speler uit de championship met een contract van 10 maanden is daar wederom een mooi voorbeeld van.



Dit is echt complete onzin. Er is meer binnengekomen dan eruit gaat. Mislintat kent deze speler persoonlijk. Hij weet echt wel wie hij binnenhaalt.

Degene die zeggen dat Chuba Akpom op voorhand een slechte aankoop is die hebben totaal geen vertrouwen in Mislintat. Dat heb ik wel tot het tegendeel bewezen wordt. Maar dat laatste gaat denk ik niet gebeuren.

Juist Mislintat is de puinhopen van Overmars, van der Sar, Hamstra en Huntelaar aan het opruimen. Hij is alle spelers met veel te hoge salarissen aan het saneren. En aan het bouwen aan een nieuw team

Ik heb er alle vertrouwen in dat we een goed seizoen tegemoet gaan met een Ajax waardige selectie.



Ik zeg overigens nergens dat ik het per definitie een slechte aankoop vind. Ik laat me graag verrassen en hoop op een topaankoop. Dat het een a-typische Ajax spits is, zal iedereen hier denk ik beamen.

12+ miljoen is gewoon echt wel een behoorlijk gok voor een a-typische Ajax spits, die, los van vorig seizoen, niet veel gepresteerd heeft. 10 maanden contract…….

Maar ja, wellicht schiet hij er 30 in en verkoop je hem volgend jaar voor 40 miljoen. Dan heb ik niks gezegd!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 augustus 2023 om 02:17:

Ik hoop natuurlijk dat Akpom een groot succes wordt, maar ik vind het een hele rare en onverstandige aankoop.

Je geeft fors meer dan 10 miljoen euro uit aan een speler die:
- al 27 jaar is en dus binnenkort op basis van zijn leeftijd in waarde gaat dalen
- waarschijnlijk niet meer significant beter wordt, maar op de toppen van zijn kunnen is
- in zijn hele carrière maar één succesvol seizoen heeft gehad, op het tweede niveau in Engeland

Je koopt hem nu op basis van dat ene seizoen, waardoor zijn waarde nu waarschijnlijk ook nog op zijn toppunt is.

De kans is daardoor enorm dat je te veel betaalt voor een speler die dat niveau van vorig jaar nooit meer gaat halen. Ondertussen wordt hij ouder en weet je vrij zeker dat je je investering nooit meer terugkrijgt.

Als een club als Ajax, die transferinkomsten nodig heeft om zwarte cijfers te schrijven, een speler van deze leeftijd koopt voor veel geld, moet dat een speler zijn waarvan je redelijkerwijs kunt verwachten dat je er significant beter van wordt. Die garantie heb je natuurlijk nooit, maar in het geval van Akpom is het afbreukrisico wel erg groot.

Al met al: rare aankoop. Je had voor hetzelfde geld toch wel een jongere spits kunnen vinden met min of meer dezelfde eigenschappen waarbij je in ieder geval nog uitzicht had op doorverkoop in de toekomst?



Ik denk dat Mislintat heeft gezocht naar een spits in deze leeftijdscategorie, omdat spelers van deze leeftijd vaak stabiel zijn. Je weet wat je aan ze hebt, ze brengen volwassenheid/ervaring en weten (hopelijk) van zichzelf wat ze wel en niet kunnen. Ik verwacht dat Brobbey gewoon eerste spits blijft, maar dat Mislintat iemand zocht die zijn positie kan overnemen als hij geblesseerd is, zonder dat je direct heel veel kwaliteit inlevert. Brobbey nu op de bank zetten betekent dat hij zich niet gaat ontwikkelen en dat je je investering er nooit meer uithaalt, en een spits van 18/19 halen en op de bank zetten is ook zonde.

 

+2/-0

Dat ie niet echt kan voetballen is een ding, maar gooi dan in ieder geval energie in de strijd.

 

+1/-0

Wat hebben we hier nou aan. Het is geen echte spits en ook geen creatieve, voetballende nummer 10. En daar is dan 12 miljoen voor betaald.

Net als de aanstelling van Steijn is deze aankoop alleen gebaseerd op prestaties van het laatste seizoen.

Wel is hij voetballend beter dan Brobbey en daardoor denk ook bal vaster. Zou hem een keer als spits proberen. Misschien kan er voorin dan meer gecombineerd worden met de buitenspelers en aansluitende middenvelders. Alhoewel Brobbey met zijn lichaam eigenlijk ook best balvast is. Het ontbreekt hem alleen aan techniek om er dan iets meer mee te doen dan een mislukte kaatsbal.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 september 2023, 17:05:50.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 17 september 2023 om 16:40:

Wat hebben we hier nou aan. Het is geen echte spits en ook geen creatieve, voetballende nummer 10. En daar is dan 12 miljoen voor betaald.


Is hij een 9? Is hij een 10?

Wat ik en met mij zowat elke Ajacied wel weet is dat hij zeker geen rechtsbuiten is. En juist daar wordt hij opgesteld door ons muitende Haagse genie ...

 

+1/-0

Heb slechts 1 compilatie van deze man gezien en ken hem verder niet. Het viel me in die video wel op dat hij ondanks zijn fysiek veel met het hoofd scoorde. Best knap in een fysieke competitie als het championship.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 september 2023 om 18:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 17 september 2023 om 16:40:

Wat hebben we hier nou aan. Het is geen echte spits en ook geen creatieve, voetballende nummer 10. En daar is dan 12 miljoen voor betaald.


Is hij een 9? Is hij een 10?

Wat ik en met mij zowat elke Ajacied wel weet is dat hij zeker geen rechtsbuiten is. En juist daar wordt hij opgesteld door ons muitende Haagse genie ...


Bijna net zo erg als Goalbein Sigthorsson op rechtsbuiten.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Spelers » Chuba Akpom