Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Chuba Akpom

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ga ik toch echt niet in mee dat ie expres er een zooi van zou hebben gemaakt. Het levert uiteindelijk ook meer geld op wanneer ie goed zou presteren. Vind het een iets te vergezochte aanname als ik eerlijk moet zijn.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 06 november 2023 om 20:27:

Ga ik toch echt niet in mee dat ie expres er een zooi van zou hebben gemaakt. Het levert uiteindelijk ook meer geld op wanneer ie goed zou presteren. Vind het een iets te vergezochte aanname als ik eerlijk moet zijn.



Stel je voor jij wordt voor een super stressvolle baan gevraagd bij een organisatie die je eigenlijk haat en accepteert hem. Je bent continue in de media, het bezorgt je allemaal stress en je moet elke dag onder die omstandigheden aan het werk. Je krijgt wel goed betaald en aan het einde van de rit, na 3 jaar, ben je 3M rijker.

Of je zorgt ervoor dat men niet meer met je door wil. Al het gezeik heb je dan niet meer + 2M meteen in het handje.

Is het dan zo gek dat iemand voor optie 2 kiest? Mischien zelfs wel onbewust.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 06 november 2023 om 20:22:

Dat verhaal over dat hij alleen was en alleen gelaten is. Het is als werkgever natuurlijk wel zo netjes om nieuwe, uit het buitenland afkomstige, werknemers te begeleiden. Help ze een beetje op weg, met een huis, appartement, de regeltjes. Gewoon om ze een goede start te geven. Stress is nooit goed en stress thuis helemaal niet. Dat zie ik zelfs mijn werkgever doen en wij betalen geen miljoenen voor nieuwe werknemers...

Maarr... Ter nuance. Dit zijn allemaal miljonairs. Profs. Mensen die, als ze dat willen, gewoon iemand kunnen regelen die deze shit voor ze regelt. Ik vind het onbegrijpelijk, ook toendertijd met Alvarez en anderen, dat je als profvoetballer miljoenen waard bent en ook uren vrije tijd hebt, maar dat je niet in staat bent dit soort dingen te regelen. Dat begrijp ik totaal niet. Dat is ook een vorm van onprofessionalisme. En als je dan niet weet hoe je dit moet regelen, dan stap je binnen de club toch op iemand af? Dan ga je naar de assistent en zeg je: luister jongens, ik wil een appartement kopen of huren, ik vind dat hotel kut met peren. Wie binnen Ajax kan me helpen. Ga naar de team manager, ga naar iemand op de werkvloer die shit regelt.

2 maanden kniezend op je kamer gaan zitten, totaal niet presteren. WETEN dat je totaal niet functioneert en daar niks aan doen. Sorry,maar dat vind ik ook niet echt getuigen van mentaliteit. Dit zijn geen kinderen meer he. Waar is je verantwoordelijkheidsgevoel? Hoezo laat je dit gebeuren? Wat is dit...

Alsof de heren voetballertjes hun billen nog afgepoetst moetne krijgen... En als dat zo is vraag dan de beste meneer die dat doet meteen even hoe je een appartement koopt....



Tussen iemand kunnen betalen om alles te regelen en je gelukkig voelen in een nieuwe situatie is een groot verschil.
Ik heb in het verleden ook in zo'n situatie gezeten. In het buitenland. Nieuwe omgeving. In een hotel. Voor dat ik mijn draai had gevonden waren er ook 2-3 maanden voorbij. Bij Ajax veel nieuwe spelers. Dus een nog meer gecompliceerde situatie.

Ik denk echt dat er meerdere nieuwe aanwinsten met dit probleem zitten/zaten. Dit zie je overal gebeuren. En zeker in de sport waar alles 100% moet zijn om optimaal te presteren is het logisch dat de prestaties vaak tegenvallen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 06 november 2023 om 20:22:

Dat verhaal over dat hij alleen was en alleen gelaten is. Het is als werkgever natuurlijk wel zo netjes om nieuwe, uit het buitenland afkomstige, werknemers te begeleiden. Help ze een beetje op weg, met een huis, appartement, de regeltjes. Gewoon om ze een goede start te geven. Stress is nooit goed en stress thuis helemaal niet. Dat zie ik zelfs mijn werkgever doen en wij betalen geen miljoenen voor nieuwe werknemers...

Maarr... Ter nuance. Dit zijn allemaal miljonairs. Profs. Mensen die, als ze dat willen, gewoon iemand kunnen regelen die deze shit voor ze regelt. Ik vind het onbegrijpelijk, ook toendertijd met Alvarez en anderen, dat je als profvoetballer miljoenen waard bent en ook uren vrije tijd hebt, maar dat je niet in staat bent dit soort dingen te regelen. Dat begrijp ik totaal niet. Dat is ook een vorm van onprofessionalisme. En als je dan niet weet hoe je dit moet regelen, dan stap je binnen de club toch op iemand af? Dan ga je naar de assistent en zeg je: luister jongens, ik wil een appartement kopen of huren, ik vind dat hotel kut met peren. Wie binnen Ajax kan me helpen. Ga naar de team manager, ga naar iemand op de werkvloer die shit regelt.

2 maanden kniezend op je kamer gaan zitten, totaal niet presteren. WETEN dat je totaal niet functioneert en daar niks aan doen. Sorry,maar dat vind ik ook niet echt getuigen van mentaliteit. Dit zijn geen kinderen meer he. Waar is je verantwoordelijkheidsgevoel? Hoezo laat je dit gebeuren? Wat is dit...

Alsof de heren voetballertjes hun billen nog afgepoetst moetne krijgen... En als dat zo is vraag dan de beste meneer die dat doet meteen even hoe je een appartement koopt....




Maar hoe weet je dat hij er zelf niks aan gedaan heeft? Je loopt als Nederlander al snel tegen bureaucratie of onmogelijkheden aan, laat staan als buitenlander. En dan heb je nog de sociale kant van het verhaal. Het lijkt mij een vrij rustige, ingetogen gozer, misschien maakt hij in het begin niet zo makkelijk contact. Hij is niet aangenomen omdat-ie op feestjes zo'n lekkere gangmaker is.

 

+2/-0

Vond deze invalbeurt nog beter dan die van donderdag. Natuurlijk geeft Heerenveen op een gegeven moment ook wat meer ruimte weg, maar je ziet dat Akpom wel echt bijna alles goed deed als spits. Niet alleen scoort hij twee goals en waren al zijn doelpogingen tussen de palen (niet onbelangrijk, want dat gaat nog verrassend vaak fout), hij maakt ook ruimte voor medespelers en lijkt goed te weten hoe hij moet lopen en waar hij moet staan.

Zie bijvoorbeeld hoe hij voor zijn eerste goal ruimte creëert voor Berghuis met een schuine loopactie en zich daarna goed aan de blinde kant van Van Beek gaat staan, waardoor deze bij de rebound eigenlijk al kansloos is. Daarnaast stond hij als aanspeelpunt ook goed half ingedraaid waardoor hij Bergwijn voor de keeper kon zetten

Een hoop van dit soort dingen zijn best vanzelfsprekend voor een spits, maar bij Brobbey zien we dat vaak niet. Een echte spits die weet wat hij moet doen en slim speelt is gewoon heel belangrijk voor een team.

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 06 november 2023 om 09:54:

Jezus man. Die Akpom heeft in ALLE wedstrijden onder Steijn helemaal niks laten zien. Hij was niet aanspeelbaar, hij was niet gevaarlijk, hij hield geen ballen vast, was niet nuttig in de combinatie en was ook niet betrokken bij goals. En dan vraag je waar hij precies slecht in is? Omdat hij nu 3 goals maakt in de laatste 10 minuten tegen teams die het gevoel hebben dat er tegen het fragiele Ajax nog een puntje in zit? Dit is de overtreffende trap van opportunistisch.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie nu eindelijk bewegingen en acties waarvan ik denk: he, deze jongen is wel degelijk een spits/goalscorer. Maar voor die tijd was hij echt helemaal niks. En als nummer 10 kan het alleen werken als je in de verdediging een doorschuivende verdediger hebt. Want hij is als 10 gewoon een reserve spits en geen nummer 10 zoals Hlynsson of Berghuis, de verbinding naar de aanval toe.

Dat kan nuttig zijn als je moet breken, maar dat is natuurlijk geen #10 voor de basis. Kom nou.



Zoals Bjorn121 al zegt, eigenlijk al Akpom zijn invalbeurten onder Steijn waren nou niet echt momenten waarop hij nou in de gelegenheid kwam om zich te laten zien als aanvaller. Ik kan me wel wat te veel verloren duels herinneren, en tegen Twente en een wedstrijd daarna had hij een bal die wat onhandig van zijn borst sprong. Voor de rest kan ik me eigenlijk geen heel specifieke slechte momenten van hem heugen. Geen moment waarop hij een grote kans of aanval om zeep hielp, uit positie liep of een bal niet vasthield waar dat had gekund. Niemand weet vooralsnog echt concrete voorbeelden van zijn falen te noemen.

Daarbij mag hij ook niet vergeten dat Akpom in tegenstelling tot eigenlijk iedere andere speler de hele voorbereiding heeft moeten missen. Dan moet je dus werken aan je fitheid, spelritme én jezelf inpassen in een zwalkend team in wedstrijden die om de punten gaan. Probeer er dan maar eens gelijk te staan.

Ik heb altijd geroepen en zal altijd blijven roepen dat nieuwe aankopen het verdienen om niet te snel beoordeeld te worden. Daar is weinig opportunistisch aan.

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 06 november 2023 om 10:52:

Dat probleem is toch al jaren aan de gang? Alvarez had toch ook amper begeleiding en moest het ook doen met een hotelkamer. Het is een kritiek die wel vaker terugkomt en blijkbaar wordt daar nooit iets aan gedaan.



Iemand als Herman Pinkster doet goed werk volgens mij. De club zal weinig invloed hebben op het afhandelen van het papierwerk dat nodig is voor de spelers en hun familie. Dat een nieuwe buitenlandse speler aanvankelijk in een hotel zit lijkt me op zich ook wel normaal. Een nieuwe woning zoeken kost meestal tijd. Ik heb geen idee hoe de club dit beter zou kunnen doen.

In dit geval moet je denk ik vooral naar Steijn en zijn staf kijken. Blijkbaar was Steijn toch niet zo geweldige people manager. En daarnaast is iemand die niet aan spelen toekomt natuurlijk ook eerder ongelukkig.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 06 november 2023 om 20:22:

Dat verhaal over dat hij alleen was en alleen gelaten is. Het is als werkgever natuurlijk wel zo netjes om nieuwe, uit het buitenland afkomstige, werknemers te begeleiden. Help ze een beetje op weg, met een huis, appartement, de regeltjes. Gewoon om ze een goede start te geven. Stress is nooit goed en stress thuis helemaal niet. Dat zie ik zelfs mijn werkgever doen en wij betalen geen miljoenen voor nieuwe werknemers...

Maarr... Ter nuance. Dit zijn allemaal miljonairs. Profs. Mensen die, als ze dat willen, gewoon iemand kunnen regelen die deze shit voor ze regelt. Ik vind het onbegrijpelijk, ook toendertijd met Alvarez en anderen, dat je als profvoetballer miljoenen waard bent en ook uren vrije tijd hebt, maar dat je niet in staat bent dit soort dingen te regelen. Dat begrijp ik totaal niet. Dat is ook een vorm van onprofessionalisme. En als je dan niet weet hoe je dit moet regelen, dan stap je binnen de club toch op iemand af? Dan ga je naar de assistent en zeg je: luister jongens, ik wil een appartement kopen of huren, ik vind dat hotel kut met peren. Wie binnen Ajax kan me helpen. Ga naar de team manager, ga naar iemand op de werkvloer die shit regelt.

2 maanden kniezend op je kamer gaan zitten, totaal niet presteren. WETEN dat je totaal niet functioneert en daar niks aan doen. Sorry,maar dat vind ik ook niet echt getuigen van mentaliteit. Dit zijn geen kinderen meer he. Waar is je verantwoordelijkheidsgevoel? Hoezo laat je dit gebeuren? Wat is dit...

Alsof de heren voetballertjes hun billen nog afgepoetst moetne krijgen... En als dat zo is vraag dan de beste meneer die dat doet meteen even hoe je een appartement koopt....



Gevoelsmatig kan ik een eind met je meegaan, maar je hoort de laatste tijd erg vaak dat spelers zich niet goed voelen bij ons. Rulli wilde eigenlijk ook zo snel mogelijk weg en die komt uit een land met best een ruigere mentaliteit dan hier.

Als het thuisvoelen van spelers dan zo´n issue is, heb je als club echt een bord voor je kop als je dan vervolgens weer 110M gaat spenderen zonder ook maar iets te doen aan de begeleiding.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 06 november 2023 om 21:20:

Tussen iemand kunnen betalen om alles te regelen en je gelukkig voelen in een nieuwe situatie is een groot verschil.
Ik heb in het verleden ook in zo'n situatie gezeten. In het buitenland. Nieuwe omgeving. In een hotel. Voor dat ik mijn draai had gevonden waren er ook 2-3 maanden voorbij. Bij Ajax veel nieuwe spelers. Dus een nog meer gecompliceerde situatie.

Ik denk echt dat er meerdere nieuwe aanwinsten met dit probleem zitten/zaten. Dit zie je overal gebeuren. En zeker in de sport waar alles 100% moet zijn om optimaal te presteren is het logisch dat de prestaties vaak tegenvallen.




Fair enough. Ik denk ook echt wel dat het een issue is waar Ajax wat mee moet. Je moet natuurlijk wel goed met je mensen (en investeringen) omgaan. Maar ik vind het verhaal wat hij verteld wel erg eenzijdig. Ik herken de situatie ook wel, en niet voor iedereen is het dan makkelijk om jezelf dan maar een beetje in een sociale kring te gooien, maar je zou ook kunnen zeggen dat je juist toetrekt naar de mensen die ook nieuw zijn. Maar goed, hier zit ook wel een rol voor Ajax, dat bestrijd ik ook niet. Maar als iets een hel is, doe er dan wat aan...



open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 01:28:

Gevoelsmatig kan ik een eind met je meegaan, maar je hoort de laatste tijd erg vaak dat spelers zich niet goed voelen bij ons. Rulli wilde eigenlijk ook zo snel mogelijk weg en die komt uit een land met best een ruigere mentaliteit dan hier.

Als het thuisvoelen van spelers dan zo´n issue is, heb je als club echt een bord voor je kop als je dan vervolgens weer 110M gaat spenderen zonder ook maar iets te doen aan de begeleiding.




Sure. Je MOET hier wel wat mee als club. Zelfs als iemand wel makkelijk connectie maakt. Als je hem iets beter thuis kan laten voelen waardoor hij in de laatste minuut wel die winnende maakt. Het zit in kleine dingen. Maar, als prof moet je ook wel zelf actie ondernemen vind ik. Want als je prestaties er onder lijden dan ligt het ook bij jou als voetballer. Heel zwart-wit gezegd. Als je beter presteert omdat je elke dag 2 uur FIFA op de PS5 speelt, maar je hebt geen PS5, dan kun je na twee maanden huilen dat je geen PS5 hebt en daarom slecht speelt. Je kunt ook gewoon een PS5 gaan kopen en je eigen geluk maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 07 november 2023 om 10:23:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 06 november 2023 om 21:20:

Tussen iemand kunnen betalen om alles te regelen en je gelukkig voelen in een nieuwe situatie is een groot verschil.
Ik heb in het verleden ook in zo'n situatie gezeten. In het buitenland. Nieuwe omgeving. In een hotel. Voor dat ik mijn draai had gevonden waren er ook 2-3 maanden voorbij. Bij Ajax veel nieuwe spelers. Dus een nog meer gecompliceerde situatie.

Ik denk echt dat er meerdere nieuwe aanwinsten met dit probleem zitten/zaten. Dit zie je overal gebeuren. En zeker in de sport waar alles 100% moet zijn om optimaal te presteren is het logisch dat de prestaties vaak tegenvallen.




Fair enough. Ik denk ook echt wel dat het een issue is waar Ajax wat mee moet. Je moet natuurlijk wel goed met je mensen (en investeringen) omgaan. Maar ik vind het verhaal wat hij verteld wel erg eenzijdig. Ik herken de situatie ook wel, en niet voor iedereen is het dan makkelijk om jezelf dan maar een beetje in een sociale kring te gooien, maar je zou ook kunnen zeggen dat je juist toetrekt naar de mensen die ook nieuw zijn. Maar goed, hier zit ook wel een rol voor Ajax, dat bestrijd ik ook niet. Maar als iets een hel is, doe er dan wat aan...



open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 01:28:

Gevoelsmatig kan ik een eind met je meegaan, maar je hoort de laatste tijd erg vaak dat spelers zich niet goed voelen bij ons. Rulli wilde eigenlijk ook zo snel mogelijk weg en die komt uit een land met best een ruigere mentaliteit dan hier.

Als het thuisvoelen van spelers dan zo´n issue is, heb je als club echt een bord voor je kop als je dan vervolgens weer 110M gaat spenderen zonder ook maar iets te doen aan de begeleiding.




Sure. Je MOET hier wel wat mee als club. Zelfs als iemand wel makkelijk connectie maakt. Als je hem iets beter thuis kan laten voelen waardoor hij in de laatste minuut wel die winnende maakt. Het zit in kleine dingen. Maar, als prof moet je ook wel zelf actie ondernemen vind ik. Want als je prestaties er onder lijden dan ligt het ook bij jou als voetballer. Heel zwart-wit gezegd. Als je beter presteert omdat je elke dag 2 uur FIFA op de PS5 speelt, maar je hebt geen PS5, dan kun je na twee maanden huilen dat je geen PS5 hebt en daarom slecht speelt. Je kunt ook gewoon een PS5 gaan kopen en je eigen geluk maken.



Het zijn eigenlijk 2 zaken waarover geklaagd wordt:
1. de begeleiding buiten het veld
2. de sfeer in de kleedkamer / relatie met de staf etc.

Akpom beklaagt zich over beiden. Punt 1 vind ik ook een beetje aanstellerij in zijn situatie. Hij is 28 en heeft al bij veel clubs en in het buitenland gezeten. Inmiddels zou ie wel wat skills moeten hebben in het acclimatiseren, zeker als je over zijn budget beschikt. Laat onverlet dat dit bij veel (jonge) spelers gewoon echt nodig is. Iedereen kent de verhalen wel van jonge spelers die hier komen, ergens op een kamer in Diemen gestopt worden en het maar uit mogen zoeken.

Punt 2 kan ik me dan wel helemaal voorstellen. Als de staf niet naar je omkijkt en je zelf niet vreselijk sociaal bent, kan ik me voorstellen dat je het niet leuk vindt om bij een nieuwe club te komen en dat het tijd kost voordat je je happy voelt in die situatie. Steijn was gewoon een drama op dat gebied.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 11:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 07 november 2023 om 10:23:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 06 november 2023 om 21:20:

Tussen iemand kunnen betalen om alles te regelen en je gelukkig voelen in een nieuwe situatie is een groot verschil.
Ik heb in het verleden ook in zo'n situatie gezeten. In het buitenland. Nieuwe omgeving. In een hotel. Voor dat ik mijn draai had gevonden waren er ook 2-3 maanden voorbij. Bij Ajax veel nieuwe spelers. Dus een nog meer gecompliceerde situatie.

Ik denk echt dat er meerdere nieuwe aanwinsten met dit probleem zitten/zaten. Dit zie je overal gebeuren. En zeker in de sport waar alles 100% moet zijn om optimaal te presteren is het logisch dat de prestaties vaak tegenvallen.




Fair enough. Ik denk ook echt wel dat het een issue is waar Ajax wat mee moet. Je moet natuurlijk wel goed met je mensen (en investeringen) omgaan. Maar ik vind het verhaal wat hij verteld wel erg eenzijdig. Ik herken de situatie ook wel, en niet voor iedereen is het dan makkelijk om jezelf dan maar een beetje in een sociale kring te gooien, maar je zou ook kunnen zeggen dat je juist toetrekt naar de mensen die ook nieuw zijn. Maar goed, hier zit ook wel een rol voor Ajax, dat bestrijd ik ook niet. Maar als iets een hel is, doe er dan wat aan...



open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 01:28:

Gevoelsmatig kan ik een eind met je meegaan, maar je hoort de laatste tijd erg vaak dat spelers zich niet goed voelen bij ons. Rulli wilde eigenlijk ook zo snel mogelijk weg en die komt uit een land met best een ruigere mentaliteit dan hier.

Als het thuisvoelen van spelers dan zo´n issue is, heb je als club echt een bord voor je kop als je dan vervolgens weer 110M gaat spenderen zonder ook maar iets te doen aan de begeleiding.




Sure. Je MOET hier wel wat mee als club. Zelfs als iemand wel makkelijk connectie maakt. Als je hem iets beter thuis kan laten voelen waardoor hij in de laatste minuut wel die winnende maakt. Het zit in kleine dingen. Maar, als prof moet je ook wel zelf actie ondernemen vind ik. Want als je prestaties er onder lijden dan ligt het ook bij jou als voetballer. Heel zwart-wit gezegd. Als je beter presteert omdat je elke dag 2 uur FIFA op de PS5 speelt, maar je hebt geen PS5, dan kun je na twee maanden huilen dat je geen PS5 hebt en daarom slecht speelt. Je kunt ook gewoon een PS5 gaan kopen en je eigen geluk maken.



Het zijn eigenlijk 2 zaken waarover geklaagd wordt:
1. de begeleiding buiten het veld
2. de sfeer in de kleedkamer / relatie met de staf etc.

Akpom beklaagt zich over beiden. Punt 1 vind ik ook een beetje aanstellerij in zijn situatie. Hij is 28 en heeft al bij veel clubs en in het buitenland gezeten. Inmiddels zou ie wel wat skills moeten hebben in het acclimatiseren, zeker als je over zijn budget beschikt. Laat onverlet dat dit bij veel (jonge) spelers gewoon echt nodig is. Iedereen kent de verhalen wel van jonge spelers die hier komen, ergens op een kamer in Diemen gestopt worden en het maar uit mogen zoeken.

Punt 2 kan ik me dan wel helemaal voorstellen. Als de staf niet naar je omkijkt en je zelf niet vreselijk sociaal bent, kan ik me voorstellen dat je het niet leuk vindt om bij een nieuwe club te komen en dat het tijd kost voordat je je happy voelt in die situatie. Steijn was gewoon een drama op dat gebied.




Goeie observatie. Denk inderdaad dat een heel groot issue was het vreemdelingenlegioen en het feit dat Steijn niet comfortabel is in het engels. Dat maakt het teamgevoel en dergelijke een stuk lastiger. Ik vind het nu alleen al om die reden een goede zet om die buitenlandse assistent van Van t Schip mee te nemen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 11:42:

Het zijn eigenlijk 2 zaken waarover geklaagd wordt:
1. de begeleiding buiten het veld
2. de sfeer in de kleedkamer / relatie met de staf etc.



2 heeft ook wel invloed op 1. Als de relatie met je werkgever en de werksfeer niet al te best is, ga je ook weinig moeite doen om punt 1 in orde te brengen en is het makkelijk om in een neerwaartse spiraal te belanden. Ik denk dat we allemaal wel al eens in een situatie gezeten hebben waar het tegenzat en dan worden problemen nogal snel uitvergroot en lijkt er maar geen einde aan te komen.

Ik heb 5 jaar in Londen gewoond en die eerste 3-6 maanden waren allesbehalve leuk. Nog een aantal tegenslagen gehad ook in die periode, waardoor we dikwijls op het punt hebben gestaan om ons boeltje te pakken en terug te keren. Ik had ook 0 begeleiding van mijn werkgever en mijn team manager vond het ook nooit de moeite om op zijn minst al eens te informeren of alles ok ging, dus ik kan mij best inbeelden hoe Akpom zich voelde.

Ik ga akkoord dat hij genoeg geld verdient om daar iets aan te doen, maar ongeacht hoeveel geld op je bankrekening staat, het zijn ook maar mensen :).

 

+2/-0

Ik snap niet waarom de begeleiding vanuit Ajax al decennia zo gebrekkig is en blijft, vooral voor de jonge spelers, maar toch ook wel voor de oudere.

Sulejmani en Murić bijv. werden ook in Amsterdam gedumpt en aan hun lot overgelaten en ontspoorden compleet door alle verleidingen. Grote investeringen die je gewoon verwaarloosd en hoopt dat het vanzelf goed komt.

Als je ziet hoe dat bij buitenlandse clubs gaat ... Jongens worden op het vliegveld onthaalt (met een groep supporters erbij) door een lokale fixer die gelijk voor ze klaarstaat nog voordat ze landen om randzaken te regelen.

Wat is een FTE van €50k p/j op een investering van €5-30m + een miljoenensalaris nou helemaal?!?

Kwestie van gewoon één onnodige aankoop minder doen eens in de zoveel jaar en je hebt dat budget alweer binnen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 07 november 2023 om 13:32:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 11:42:

Het zijn eigenlijk 2 zaken waarover geklaagd wordt:
1. de begeleiding buiten het veld
2. de sfeer in de kleedkamer / relatie met de staf etc.



2 heeft ook wel invloed op 1. Als de relatie met je werkgever en de werksfeer niet al te best is, ga je ook weinig moeite doen om punt 1 in orde te brengen en is het makkelijk om in een neerwaartse spiraal te belanden. Ik denk dat we allemaal wel al eens in een situatie gezeten hebben waar het tegenzat en dan worden problemen nogal snel uitvergroot en lijkt er maar geen einde aan te komen.

Ik heb 5 jaar in Londen gewoond en die eerste 3-6 maanden waren allesbehalve leuk. Nog een aantal tegenslagen gehad ook in die periode, waardoor we dikwijls op het punt hebben gestaan om ons boeltje te pakken en terug te keren. Ik had ook 0 begeleiding van mijn werkgever en mijn team manager vond het ook nooit de moeite om op zijn minst al eens te informeren of alles ok ging, dus ik kan mij best inbeelden hoe Akpom zich voelde.

Ik ga akkoord dat hij genoeg geld verdient om daar iets aan te doen, maar ongeacht hoeveel geld op je bankrekening staat, het zijn ook maar mensen :).



Hier ben ik het mee eens. Denk ook dat in het verhaal Akpom het probleem voornamelijk was dat hij vanuit de staf min of meer verwaarloosd was. Dan bezie je de rest van je leven ook wat minder florissant.

Ik ken overigens wel een dame die "fixer" geweest zegt te zijn voor Sulejmani. Geen idee hoe dat dan zit en of dat vanuit Ajax kwam of van een externe organisatie waar ie dan wellich contact mee gehad heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 november 2023 om 01:28:

Gevoelsmatig kan ik een eind met je meegaan, maar je hoort de laatste tijd erg vaak dat spelers zich niet goed voelen bij ons. Rulli wilde eigenlijk ook zo snel mogelijk weg en die komt uit een land met best een ruigere mentaliteit dan hier.

Als het thuisvoelen van spelers dan zo´n issue is, heb je als club echt een bord voor je kop als je dan vervolgens weer 110M gaat spenderen zonder ook maar iets te doen aan de begeleiding.



Er is ook nooit ook maar enig betrouwbaar gerucht geweest dat Rulli weg wilde. Ik denk dat hij dan ook wel wat meer op een vertrek had aangestuurd toen Bayern München interesse toonde deze zomer.

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 november 2023 om 15:29:

Als je ziet hoe dat bij buitenlandse clubs gaat ... Jongens worden op het vliegveld onthaalt (met een groep supporters erbij) door een lokale fixer die gelijk voor ze klaarstaat nog voordat ze landen om randzaken te regelen.



Wat dacht je wat Herman Pinkster bij Ajax deed? Die zie je in beelden op social media zo vaak in filmpjes voorbijkomen als hij een nieuwe speler van het vliegveld ophaalt. En ver voordat de transfer van Sutalo officieel rond was had hij al contact met hem over Instagram.

 

+1/-0

Ik ben na het interview van Akpom toch ook een beetje benieuwd wat een zaakwaarnemer voor rol heeft in dit geheel. Pakt een paar miljoen bij zo'n deal, maar is blijkbaar niet in staat om zijn/haar cliënt te begeleiden in het buitenland en dingen te regelen. Ja, vanuit Ajax moet er begeleiding zijn en misschien moet er meer gedaan worden, vooral bij jonge spelers, maar er ligt ook een verantwoordelijkheid bij de speler zelf. Als zijn zaakwaarnemer dit soort dingen niet regelt, is het niet lastig om aan de trainer of medespelers te vragen bij wie je terecht kunt voor hulp bij het zoeken naar een woning, of andere zaken die je moet regelen.

Ik vraag mij af of ze dit bij PSV/Feyenoord/AZ anders/beter doen. En dat Steijn alleen goed is in communiceren met mensen buiten de club is wel gebleken :)

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 08 november 2023 om 13:32:

Ik ben na het interview van Akpom toch ook een beetje benieuwd wat een zaakwaarnemer voor rol heeft in dit geheel. Pakt een paar miljoen bij zo'n deal, maar is blijkbaar niet in staat om zijn/haar cliënt te begeleiden in het buitenland en dingen te regelen. Ja, vanuit Ajax moet er begeleiding zijn en misschien moet er meer gedaan worden, vooral bij jonge spelers, maar er ligt ook een verantwoordelijkheid bij de speler zelf. Als zijn zaakwaarnemer dit soort dingen niet regelt, is het niet lastig om aan de trainer of medespelers te vragen bij wie je terecht kunt voor hulp bij het zoeken naar een woning, of andere zaken die je moet regelen.

Ik vraag mij af of ze dit bij PSV/Feyenoord/AZ anders/beter doen. En dat Steijn alleen goed is in communiceren met mensen buiten de club is wel gebleken :)



Je maakt mij niet wijs dat die man kennelijk zo goed is in prominenten van de club en anderen in de media om zijn vinger te winden maar dat het hem niet lukt om te communiceren met zijn eigen spelers. Dat je wel koffie kunt drinken met VDV maar niet persoonlijk met Akpom kunt praten.

Nee, die heeft het expres laten versloffen allemaal.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 08 november 2023 om 13:32:

Ik ben na het interview van Akpom toch ook een beetje benieuwd wat een zaakwaarnemer voor rol heeft in dit geheel. Pakt een paar miljoen bij zo'n deal, maar is blijkbaar niet in staat om zijn/haar cliënt te begeleiden in het buitenland en dingen te regelen. Ja, vanuit Ajax moet er begeleiding zijn en misschien moet er meer gedaan worden, vooral bij jonge spelers, maar er ligt ook een verantwoordelijkheid bij de speler zelf. Als zijn zaakwaarnemer dit soort dingen niet regelt, is het niet lastig om aan de trainer of medespelers te vragen bij wie je terecht kunt voor hulp bij het zoeken naar een woning, of andere zaken die je moet regelen.

Ik vraag mij af of ze dit bij PSV/Feyenoord/AZ anders/beter doen. En dat Steijn alleen goed is in communiceren met mensen buiten de club is wel gebleken :)




Dit doen ze bij PSV/Feyenoord/AZ niet beter of anders. Zodra bij Feyenoord straks de klad erin komt of een miskoop gedaan wordt, komen die verhalen ook. Bij PSV hetzelfde. AZ en andere clubs zijn te klein om dat breed uit te meten in de media.

Bij FC Twente hebben ze een aanspreekpunt voor nieuwe spelers die je een beetje op weg helpt in de stad. Maar die hebben ook gewoon 6 appartementen waar die gasten enigzins bij elkaar gedumpt worden. Maar ik blijf er ook bij dat als je 25+ jaar oude spelers haalt, dat er een bepaalde verantwoordelijkheid moet liggen bij de speler zelf. Die zijn ook prima in staat om zelf aan te geven wat ze nodig hebben. En ik geloof er geen reet van dat Ajax, PSV, Feyenoord of welke club dan ook niet bereid is te helpen om hun eerste en tweede elftalspelers te helpen met wat dan ook...

 

+3/-0

Op zijn minst een cultheid onderhand. Tijd om hem eens wat langer te laten spelen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 12 november 2023 om 16:44:

Op zijn minst een cultheid onderhand. Tijd om hem eens wat langer te laten spelen.


Op welke positie? Als middenvelder speelt hij naar mijn mening, net als Klaassen en Siem de Jong, te veel verstoppertje. Hij staat te dicht tegen de spits aan, waardoor hij in de opbouw en qua voetbal op het middenveld niet echt aanwezig is.
Net als Mikautadze, beschouw ik Akpom vooral als spits. Wie van de drie de beste spits is, is voor mij nog niet duidelijk. Maar Brobbey, vooral zoals hij de laatste wedstrijden speelt, heeft op mij net een streepje voor.

Brobbey - 17 miljoen
Mikautadze- 16 miljoen
Akpom - 12 miljoen

Een ding is wel zeker. Er is voor de drie spitsen veel te veel geld betaald.

 

+1/-0

"Speeltje verstoppertje" is een populaire term geworden onder supporters die niet begrijpen dat als je direct achter de spits komt je niet per se veel en lang aan de bal kan komen. Als je wil aanvallen wil je een meerderheid op het veld creëren daar waar het toe doet. Dat gaat niet makkelijker met een ouderwetse nummer tien die balletjes op komt halen.

Akpom moet uiteraard in de spits, dat is zijn positie. Ik denk dat hij fysiek nog niet zo ver is dat hij al per se kan starten, maar daar moet je wel echt serieus naartoe gaan werken. Hij is duidelijk op dit moment je beste keuze. Mikautadze moet zich nog echt bewijzen. Daarnaast is hij net als Brobbey nog een jonge speler. Bij Akpom zie je dat hij al wat ouder is. Hij is iemand die er als hij fit is gelijk kan staan. Dat is hij nu al aan het laten zien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 12 november 2023 om 18:48:

"Speeltje verstoppertje" is een populaire term geworden onder supporters die niet begrijpen...


Ja, sorry. Niet iedereen snapt 'het spelletje' zo goed. Ik ben maar een simpele supporter die zijn mening geeft.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Spelers » Chuba Akpom