Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Chuba Akpom

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 februari 2024 om 22:41:

Je kunt Brobbey voorspelbaar vinden, maar het zoals bij Robben wil dat niet direct zeggen dat er ook makkelijk iets tegen te doen is. De man is 12 wedstrijden op rij bij een goal betrokken, en heeft daarmee een 50 jaar oud record verbroken. Oftewel, of het nou bij jouw idee van een voetballende spits past: effectief is het wel.



Als we het over een meevoetballende spits hebben dan hebben we het volgens mij over het algemeen over een spits die meer doet dan alleen doelpunten maken. Dat is niet mijn eigen unieke beeld van wat een voetballende spits inhoudt.

In die twaalf wedstrijden waarin Brobbey betrokken was bij een doelpunt was hij vooral het eindstation, en in de meeste gevallen ging er geen voor hem typische actie aan vooraf. En dit gaat dan alleen maar om de aanvallen die succesvol waren, en niet om de andere kansen die misschien meer op hadden kunnen leveren als de verdedigers van de tegenstanders niet allemaal al wisten wat er zou gaan gebeuren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 05 februari 2024 om 23:53:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 februari 2024 om 22:41:

Je kunt Brobbey voorspelbaar vinden, maar het zoals bij Robben wil dat niet direct zeggen dat er ook makkelijk iets tegen te doen is. De man is 12 wedstrijden op rij bij een goal betrokken, en heeft daarmee een 50 jaar oud record verbroken. Oftewel, of het nou bij jouw idee van een voetballende spits past: effectief is het wel.



Als we het over een meevoetballende spits hebben dan hebben we het volgens mij over het algemeen over een spits die meer doet dan alleen doelpunten maken. Dat is niet mijn eigen unieke beeld van wat een voetballende spits inhoudt.

In die twaalf wedstrijden waarin Brobbey betrokken was bij een doelpunt was hij vooral het eindstation, en in de meeste gevallen ging er geen voor hem typische actie aan vooraf. En dit gaat dan alleen maar om de aanvallen die succesvol waren, en niet om de andere kansen die misschien meer op hadden kunnen leveren als de verdedigers van de tegenstanders niet allemaal al wisten wat er zou gaan gebeuren.



Brobbey had tegen PSV 2 goals en nog 2 assists erbij kunnen hebben. Die twee goals maakt hij niet niet omdat hij te voorspelbaar is, maar omdat hij op hoge snelheid net de techniek en de beheersing ontbeert om ook daar succesvol mee te hebben. Die twee extra assists heeft hij niet omdat Taylor twee goede kansen, mogelijk gemaakt door Brobbey, om zeep hielp.

We moeten kritisch op Brobbey blijven, maar het punt dat hij te voorspelbaar is zie ik niet zo. Wellicht ben je in de war met zijn goede vriend aan de linkerkant, die maar 1 trucje heeft dat dit seizoen niet meer werkt. Over voorspelbaarheid gesproken, ben je nog zo positief over Bergwijn?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 06 februari 2024 om 00:07:

Brobbey had tegen PSV 2 goals en nog 2 assists erbij kunnen hebben. Die twee goals maakt hij niet niet omdat hij te voorspelbaar is, maar omdat hij op hoge snelheid net de techniek en de beheersing ontbeert om ook daar succesvol mee te hebben. Die twee extra assists heeft hij niet omdat Taylor twee goede kansen, mogelijk gemaakt door Brobbey, om zeep hielp.

We moeten kritisch op Brobbey blijven, maar het punt dat hij te voorspelbaar is zie ik niet zo. Wellicht ben je in de war met zijn goede vriend aan de linkerkant, die maar 1 trucje heeft dat dit seizoen niet meer werkt. Over voorspelbaarheid gesproken, ben je nog zo positief over Bergwijn?



Voortdurend de discussie proberen te verleggen naar Bergwijn is ook voorspelbaar. ;)

Ik heb nergens gezegd dat iedere kans die Brobbey niet benut aan zijn voorspelbaarheid te wijten valt. De wedstrijd tegen PSV staat enigszins op zichzelf. Bosz speelt altijd aanvallend voetbal waarbij veel ruimte wordt weggegeven, en PSV heeft amper goede verdedigers. De voorspelbaarheid wordt alleen een probleem als een tegenstander wat meer inzakt. Dan is ieder beetje ruimte dat er is kostbaar. Dat kan je niet altijd met brute kracht forceren, ongeacht wie de speler is.

Wat die gemiste kansen van Taylor betreft, wat is die tweede waar je op doelt? Dat schot op Benitez in blessuretijd? Dat is gewoon een snelle kaats zoals iedere speler ze wel geeft. Idem voor die vrije schotkans die Taylor niet op doel kreeg. Daar hoef je geen Brobbey voor te heten. Bij typische Brobbey-acties denk ik meer aan zijn assists tegen Almere City of zijn assist tegen NEC.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 06 februari 2024 om 19:07:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 06 februari 2024 om 00:07:

Brobbey had tegen PSV 2 goals en nog 2 assists erbij kunnen hebben. Die twee goals maakt hij niet niet omdat hij te voorspelbaar is, maar omdat hij op hoge snelheid net de techniek en de beheersing ontbeert om ook daar succesvol mee te hebben. Die twee extra assists heeft hij niet omdat Taylor twee goede kansen, mogelijk gemaakt door Brobbey, om zeep hielp.

We moeten kritisch op Brobbey blijven, maar het punt dat hij te voorspelbaar is zie ik niet zo. Wellicht ben je in de war met zijn goede vriend aan de linkerkant, die maar 1 trucje heeft dat dit seizoen niet meer werkt. Over voorspelbaarheid gesproken, ben je nog zo positief over Bergwijn?



Voortdurend de discussie proberen te verleggen naar Bergwijn is ook voorspelbaar. ;)

Ik heb nergens gezegd dat iedere kans die Brobbey niet benut aan zijn voorspelbaarheid te wijten valt. De wedstrijd tegen PSV staat enigszins op zichzelf. Bosz speelt altijd aanvallend voetbal waarbij veel ruimte wordt weggegeven, en PSV heeft amper goede verdedigers. De voorspelbaarheid wordt alleen een probleem als een tegenstander wat meer inzakt. Dan is ieder beetje ruimte dat er is kostbaar. Dat kan je niet altijd met brute kracht forceren, ongeacht wie de speler is.

Wat die gemiste kansen van Taylor betreft, wat is die tweede waar je op doelt? Dat schot op Benitez in blessuretijd? Dat is gewoon een snelle kaats zoals iedere speler ze wel geeft. Idem voor die vrije schotkans die Taylor niet op doel kreeg. Daar hoef je geen Brobbey voor te heten. Bij typische Brobbey-acties denk ik meer aan zijn assists tegen Almere City of zijn assist tegen NEC.



Begin van het seizoen ging je all-in erop dat Brobbey er geen zak van zou kunnen. Nu is hij echter al tijden de gevierde man. In plaats van gewoon blij te zijn met zijn opmars ga je alles doen om toch nog je gelijk te claimen. Akpom is in alles beter en wat wel goed gaat bij Brob, is makkelijk of ligt aan de slechte tegenstander. Ja hoor :)

Pak je rust, als Bergwijn toch nog een opleving krijgt ben ik de eerste om dat toe te geven. Sterker nog, ik hoop er ook op. Waarom niet? Hij speelt nog steeds bij Ajax.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 06 februari 2024 om 19:54:

Begin van het seizoen ging je all-in erop dat Brobbey er geen zak van zou kunnen. Nu is hij echter al tijden de gevierde man. In plaats van gewoon blij te zijn met zijn opmars ga je alles doen om toch nog je gelijk te claimen. Akpom is in alles beter en wat wel goed gaat bij Brob, is makkelijk of ligt aan de slechte tegenstander. Ja hoor :)

Pak je rust, als Bergwijn toch nog een opleving krijgt ben ik de eerste om dat toe te geven. Sterker nog, ik hoop er ook op. Waarom niet? Hij speelt nog steeds bij Ajax.



Hoe kom je daar nu weer bij? Ik heb eergister nog gepost dat ik blij ben met de positieve sfeer die er nu om hem heen hangt en heb ook zijn ontwikkeling een aantal keer geprezen en de onderdelen van zijn spel die hij heeft verbeterd ook benoemd. Ik heb hem zelfs nog wel eens verdedigd hier.

Dat neemt alleen niet weg dat ik hem nog steeds een spits met zijn beperkingen vind. Behalve zijn kracht en snelheid vind ik hem nergens echt in uitblinken. Dat hij een waardevolle selectiespeler kan zijn heb ik altijd al geroepen.

 

+1/-0

Dat Akpom een betere spits voor Ajax is dan Brobbey, wordt natuurlijk door alle objectieve feiten ontkracht. Ik kan mij niet voorstellen dat daar bij iemand nog enige twijfel over bestaat. Ik zou het in ieder geval lachwekkend vinden.

 

+1/-0

Minuten per goal is geen heel onbelangrijke statistiek, toch? Op dat vlak scoort Akpom aanzienlijk beter, en niet gebaseerd op slechts een handjevol wedstrijden. Het grootste verschil tussen beiden is vooral dat Brobbey altijd het vertrouwen krijgt.

Vond het overigens wel wat raar dat hij in mocht vallen vandaag. Als je de blessuretijd door moet komen met een man minder lijkt Brobbey me de meer voor de hand liggende spits. Of Brobbey moet echt niet meer verder hebben gekund of zo.

 

+1/-0

Nogal logisch dat Akpom beter scoort op die statistiek omdat hij het vooral moet doen met korte invalbeurten. Het effect van een doelpunt is dan enorm op die statistiek en zegt dan ook vrij weinig. Wel een heel bizar stukje framen als je dit serieus als argument probeert aan te dragen dat hij zogenaamd de betere spits zou zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 03 maart 2024 om 20:29:

Nogal logisch dat Akpom beter scoort op die statistiek omdat hij het vooral moet doen met korte invalbeurten. Het effect van een doelpunt is dan enorm op die statistiek en zegt dan ook vrij weinig. Wel een heel bizar stukje framen als je dit serieus als argument probeert aan te dragen dat hij zogenaamd de betere spits zou zijn.



Klopt, alleen heeft hij er niet 2 of 3 inliggen, maar 10. Het is een speler die echt wel wat kan. Thomas onderschat Brobbey een beetje, maar ik denk dat veel anderen Akpom te makkelijk afschrijven. Aan het begin van het seizoen was 90% ervan overtuigd dat Brian er geen zak van kon, nu is hij onmisbaar volgens dezelfde mensen. Als Brobbey zo´n ommezwaai kan maken, waarom zou Akpom dat niet kunnen?

Het is wat Thomas zegt, hij krijgt nooit een langere serie de kans. Nou is dat gezien de vorm van de Brobster ook best begrijpelijk, maar om Akpom met de grond gelijk te maken omdat ie naast zijn goals voetballend niet meteen een wonder is, gaat me te ver.

 

+2/-0

Wat anderen van Akpom vinden is natuurlijk niet aan mij. Ik vind hem een heel nuttige spits, maar dan wel in de rol zoals hij nu heeft. In mijn ogen is er geen enkele discussie wie de betere spits is en dus staat Brobbey volledig terecht in de basis. Misschien dat alleen PSV met Pepi een betere stand-in heeft, maar verder zou ik geen club kunnen noemen die een betere reserve spits heeft.

Wie maakt Akpom overigens met de grond gelijk? Wellicht dat ik reacties over het hoofd heb gezien, maar ik heb ze niet gelezen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 03 maart 2024 om 20:29:

Nogal logisch dat Akpom beter scoort op die statistiek omdat hij het vooral moet doen met korte invalbeurten. Het effect van een doelpunt is dan enorm op die statistiek en zegt dan ook vrij weinig



Zoals ik al zei, deze cijfers zijn niet gebaseerd op slechts een handjevol wedstrijden of goals. Natuurlijk is het aantal minuten per goal lager als je minder speeltijd krijgt, maar het cijfer is ook een indicatie van hoe weinig kansen Akpom nodig heeft. Het is niet zo dat hij een counterspits is die in de slotfase steeds kan profiteren van vermoeide tegenstanders. Het team is dit seizoen niet dominant genoeg om vaak die luxe te hebben gehad. Sterker nog, de pijp was vaak eerder leeg bij Ajacieden in de slotfase.

open/sluit de onderstaande quote:

Wel een heel bizar stukje framen als je dit serieus als argument probeert aan te dragen dat hij zogenaamd de betere spits zou zijn.



Ik probeer niets te framen. Blumenkraft stelt dat objectieve feiten ontkrachten dat Akpom een betere spits zou zijn dan Brobbey, en ik wijs op een niet onbelangrijke statistiek waarmee de effectiviteit van een spits gemeten kan worden. Statistieken lijken me vrij objectief. Mijn argumenten waarom ik Akpom een betere spits vind heb ik in eerdere posts al aangegeven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 03 maart 2024 om 21:34:

Klopt, alleen heeft hij er niet 2 of 3 inliggen, maar 10. Het is een speler die echt wel wat kan. Thomas onderschat Brobbey een beetje, maar ik denk dat veel anderen Akpom te makkelijk afschrijven. Aan het begin van het seizoen was 90% ervan overtuigd dat Brian er geen zak van kon, nu is hij onmisbaar volgens dezelfde mensen. Als Brobbey zo´n ommezwaai kan maken, waarom zou Akpom dat niet kunnen?



Ik vind Brobbey een prima speler, alleen schat ik zijn concurrenten hoger in. Ik ben er van overtuigd dat zij minstens zo veel zouden scoren als ze dezelfde kansen zouden krijgen van de coach.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 04 maart 2024 om 00:28:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 03 maart 2024 om 21:34:

Klopt, alleen heeft hij er niet 2 of 3 inliggen, maar 10. Het is een speler die echt wel wat kan. Thomas onderschat Brobbey een beetje, maar ik denk dat veel anderen Akpom te makkelijk afschrijven. Aan het begin van het seizoen was 90% ervan overtuigd dat Brian er geen zak van kon, nu is hij onmisbaar volgens dezelfde mensen. Als Brobbey zo´n ommezwaai kan maken, waarom zou Akpom dat niet kunnen?



Ik vind Brobbey een prima speler, alleen schat ik zijn concurrenten hoger in. Ik ben er van overtuigd dat zij minstens zo veel zouden scoren als ze dezelfde kansen zouden krijgen van de coach.


Ik betwijfel dat. Ik vind dat Brobbey best veel mogelijkheden voor zichzelf creëert op basis van kracht, doorzettingsvermogen en snelheid. Op dezelfde manier creëert hij ook regelmatig kansen voor een ander, wat zich uitdrukt in een aardig aantal assists.

Ik vond in de zomer dat we Akpom niet moesten kopen, wat wel gebeurde, en ik vond in januari dat we 'm moesten verkopen, wat niet gebeurde.

Deze speler is te duur voor wat hij toevoegt en heeft straks geen restwaarde meer. Je moet nu hopen dat er in de zomer nog een club zo gek is om een acceptabel bedrag te bieden, anders zit je er voor de rest van zijn contractperiode helaas aan vast. Dure mispeer, dit.

We hebben Akpom niet (meer) nodig. Rijkhoff kan prima op het bankje zitten en af en toe invallen. Brobbey is gewoon eerste spits en verdient dat ook.

 

+1/-0

Zeg ik iets heel raars met deze woorden: Lucca kopen van de zomer zou best goed kunnen uitgepakken, zeker met de huidige manier van spelen. Dat zou dan i.p.v. Mikautadze geweest zijn, want die kwam ná Akpom.

Akpom is duidelijk en terecht tweede keuze achter Brobbey. Laatste tijd is Akpom minder scherp, maar wat wil je, met zo weinig speeltijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 04 maart 2024 om 10:14:

Zeg ik iets heel raars met deze woorden: Lucca kopen van de zomer zou best goed kunnen uitgepakken, zeker met de huidige manier van spelen. Dat zou dan i.p.v. Mikautadze geweest zijn, want die kwam ná Akpom.

Akpom is duidelijk en terecht tweede keuze achter Brobbey. Laatste tijd is Akpom minder scherp, maar wat wil je, met zo weinig speeltijd.



Akpom is een prima pinchhitter. Dus achter Brobbey een prima invaller. Je zag in Bodo dat hij niet geschikt is om echt lang te spelen. Ja, misschien als Ajax hele goede buitenspelers zou hebben en een vaardige tien....maar die hebben we dus niet. Met deze spelers is hij teveel op zichzelf aangewezen en daarvoor mist hij de kracht en de snelheid. En de vaardigheid vooral.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 maart 2024 om 11:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 04 maart 2024 om 10:14:

Zeg ik iets heel raars met deze woorden: Lucca kopen van de zomer zou best goed kunnen uitgepakken, zeker met de huidige manier van spelen. Dat zou dan i.p.v. Mikautadze geweest zijn, want die kwam ná Akpom.

Akpom is duidelijk en terecht tweede keuze achter Brobbey. Laatste tijd is Akpom minder scherp, maar wat wil je, met zo weinig speeltijd.



Akpom is een prima pinchhitter. Dus achter Brobbey een prima invaller. Je zag in Bodo dat hij niet geschikt is om echt lang te spelen. Ja, misschien als Ajax hele goede buitenspelers zou hebben en een vaardige tien....maar die hebben we dus niet. Met deze spelers is hij teveel op zichzelf aangewezen en daarvoor mist hij de kracht en de snelheid. En de vaardigheid vooral.


Ik ben tevreden met Akpom. Inderdaad goede pinchitter. Op zich Brobbey, Akpom en Rijkhoff. Prima. Nu de vleugels en #10 nog.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 04 maart 2024 om 10:14:

Zeg ik iets heel raars met deze woorden: Lucca kopen van de zomer zou best goed kunnen uitgepakken, zeker met de huidige manier van spelen. Dat zou dan i.p.v. Mikautadze geweest zijn, want die kwam ná Akpom.

Akpom is duidelijk en terecht tweede keuze achter Brobbey. Laatste tijd is Akpom minder scherp, maar wat wil je, met zo weinig speeltijd.



Die huidige manier van spelen heeft wat mij betreft een zeer tijdelijk karakter. Naar mijn mening moeten we zo snel mogelijk terug naar de huisstijl. Nog niet tegen Aston Villa maar we moeten 541 niet normaal gaan vinden als Ajax zijnde.

Ik ben zoals gezegd tevreden over Akpom, maar als Brobbey blijft heb ik graag dat hij verkocht wordt aangezien we ook Rijkhoff nog hebben. Waarom je Lucca erbij wil hebben ontgaat me echt volledig.

 

+1/-0

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als Bergwijn en Berghuis weer fit zijn. Als je een aanvaller voor een middenvelder brengt is het toch wel heel anders.

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 04 maart 2024 om 01:09:

Ik betwijfel dat. Ik vind dat Brobbey best veel mogelijkheden voor zichzelf creëert op basis van kracht, doorzettingsvermogen en snelheid. Op dezelfde manier creëert hij ook regelmatig kansen voor een ander, wat zich uitdrukt in een aardig aantal assists.



Ik zie hem niet zo vaak echt kansen voor zichzelf of anderen creëren. Ligt er misschien aan wat je onder kansen verstaat. Gister was er bijvoorbeeld een moment waarop hij helemaal in zijn eentje in de 37ste minuut door Henderson werd weggestuurd, maar het was lastig om uit die situatie dan tot een goed schot te komen. Dat zou ik geen voorbeeld noemen van een spits die echt een kans voor zichzelf creëert. Dan denk ik meer aan momenten zoals Rijkhoff zijn eerste goal tegen MVV, toen hij vanuit een ongevaarlijke situatie met een onverwachte aanname door de benen van de tegenstander ruimte vond om te schieten.


open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 04 maart 2024 om 11:46:


Akpom is een prima pinchhitter. Dus achter Brobbey een prima invaller. Je zag in Bodo dat hij niet geschikt is om echt lang te spelen. Ja, misschien als Ajax hele goede buitenspelers zou hebben en een vaardige tien....maar die hebben we dus niet. Met deze spelers is hij teveel op zichzelf aangewezen en daarvoor mist hij de kracht en de snelheid. En de vaardigheid vooral.



Hij is niet zo sterk en snel als Brobbey, maar er is weinig mis met zijn kracht, en zijn snelheid is ook wel ok volgens mij. Mensen doen alsof hij een pure targetman is of zo. Hij is echt wel wat sneller en bewegelijker dan pakweg Haller. Bovendien heeft hij te weinig speeltijd gekregen om qua vorm en fysieke gesteldheid op de toppen van zijn kunnen te zijn. We hebben het beste van hem nog niet mogen zien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 04 maart 2024 om 18:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 04 maart 2024 om 10:14:

Zeg ik iets heel raars met deze woorden: Lucca kopen van de zomer zou best goed kunnen uitgepakken, zeker met de huidige manier van spelen. Dat zou dan i.p.v. Mikautadze geweest zijn, want die kwam ná Akpom.

Akpom is duidelijk en terecht tweede keuze achter Brobbey. Laatste tijd is Akpom minder scherp, maar wat wil je, met zo weinig speeltijd.



Die huidige manier van spelen heeft wat mij betreft een zeer tijdelijk karakter. Naar mijn mening moeten we zo snel mogelijk terug naar de huisstijl. Nog niet tegen Aston Villa maar we moeten 541 niet normaal gaan vinden als Ajax zijnde.

Ik ben zoals gezegd tevreden over Akpom, maar als Brobbey blijft heb ik graag dat hij verkocht wordt aangezien we ook Rijkhoff nog hebben. Waarom je Lucca erbij wil hebben ontgaat me echt volledig.



Wat is zeer tijdelijk? Ik denk dat niemand hier een 5-4-1 als normaal ziet, maar als de spelers hierin renderen, waarom zou je dat dan niet even hanteren? Lijkt me namelijk goed voor het vertrouwen als je als team een serie maakt waarin er weinig tegendoelpunten worden geïncasseerd. Denk dat zo’n Sosa zich ook wat comfortabeler voelt als hij wat hoger mag staan en hij weet dat er achter hem een extra slot op de deur is.

Persoonlijk zou ik het meer accentueren naar een 5-3-2/3-4-1-2, waarbij je een middenvelder inruilt voor een aanvaller. In dit geval zou ik dus Taylor inruilen voor Bergwijn als die weer fit is. Die kan dan in een wat vrijere rol rondom Brobbey spelen, wat hem ook beter ligt dan meer aan de zijkant en we hebben op rechts geen fatsoenlijke vleugelaanvaller. Daarachter een 10 (Berghuis/Hlynsson) en dan Henderson en Mannsverk als blok. En dan zien we volgend seizoen wel of we weer materiaal ter beschikking krijgen om weer fatsoenlijk 4-3-3 te kunnen spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 04 maart 2024 om 23:49:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 04 maart 2024 om 18:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 04 maart 2024 om 10:14:

Zeg ik iets heel raars met deze woorden: Lucca kopen van de zomer zou best goed kunnen uitgepakken, zeker met de huidige manier van spelen. Dat zou dan i.p.v. Mikautadze geweest zijn, want die kwam ná Akpom.

Akpom is duidelijk en terecht tweede keuze achter Brobbey. Laatste tijd is Akpom minder scherp, maar wat wil je, met zo weinig speeltijd.



Die huidige manier van spelen heeft wat mij betreft een zeer tijdelijk karakter. Naar mijn mening moeten we zo snel mogelijk terug naar de huisstijl. Nog niet tegen Aston Villa maar we moeten 541 niet normaal gaan vinden als Ajax zijnde.

Ik ben zoals gezegd tevreden over Akpom, maar als Brobbey blijft heb ik graag dat hij verkocht wordt aangezien we ook Rijkhoff nog hebben. Waarom je Lucca erbij wil hebben ontgaat me echt volledig.



Wat is zeer tijdelijk? Ik denk dat niemand hier een 5-4-1 als normaal ziet, maar als de spelers hierin renderen, waarom zou je dat dan niet even hanteren? Lijkt me namelijk goed voor het vertrouwen als je als team een serie maakt waarin er weinig tegendoelpunten worden geïncasseerd. Denk dat zo’n Sosa zich ook wat comfortabeler voelt als hij wat hoger mag staan en hij weet dat er achter hem een extra slot op de deur is.

Persoonlijk zou ik het meer accentueren naar een 5-3-2/3-4-1-2, waarbij je een middenvelder inruilt voor een aanvaller. In dit geval zou ik dus Taylor inruilen voor Bergwijn als die weer fit is. Die kan dan in een wat vrijere rol rondom Brobbey spelen, wat hem ook beter ligt dan meer aan de zijkant en we hebben op rechts geen fatsoenlijke vleugelaanvaller. Daarachter een 10 (Berghuis/Hlynsson) en dan Henderson en Mannsverk als blok. En dan zien we volgend seizoen wel of we weer materiaal ter beschikking krijgen om weer fatsoenlijk 4-3-3 te kunnen spelen.




Dat we op deze manier tegen Villa spelen, is vervelend maar gezien de kracht van de tegenstander te accepteren. Tegen Fortuna thuis bijvoorbeeld is dit toch zwaar onnodig?

Het probleem in de voorgaande wedstrijden was dat Sutalo geen solide verdediger bleek en dat ook een fatsoenlijke 6 ontbrak. Met Kaplan en Mannsverk ziet het er wat mij betreft al een stuk beter uit en is die derde verdediger wat mij betreft veel teveel van het goede.

Taylor er ook nog uit en Godts op links opstellen en Berghuis rechts. Bergwijn mag invallen en zal echt moeten leveren om weer kans te maken op een basisplaats. Brobbey in de punt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Spelers » Chuba Akpom