Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 51 pagina's: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51

Breng Edvardsen en Ouazane er maar in straks. Dan gebeurt er tenminste nog iets op de vleugels. Dit is al helemaal bar en boos.

Berghuis kan echt niet meer. En het is ook wel duidelijk dat Gloukh meer tot z'n recht komt op 10.

+1/-0

Zoals het nu lijkt is het hopen op een zondagschot van Gaaei. Triest maar waar.

+2/-0

Volgens Fabrizio Romano zou Ajax opnieuw in gesprek zijn met Napoli in de hoop om voor het einde van de zomerse transferwindow tot een transfer van Noa Lang naar Ajax te komen.

+2/-0

Gaat hard ineens, Carrizo en Regeer weg, Baas waarschijnlijk weg.

Ik ben erg benieuwd naar wie ze als RCV erbij gaan halen. Er zal ook nog wel een 8 (Ounahi?) en een linksbuiten bij komen. Ik geloof er nog niet zo in dat Lang haalbaar is.

Hopelijk komen er nog kopers voor Berghuis en Wijndal, maar diep respect voor wat Cruijff bij elkaar aan het boksen is.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

De Das schreef op 30 augustus 2026 om 18:12:

Ik ben erg benieuwd naar wie ze als RCV erbij gaan halen. Er zal ook nog wel een 8 (Ounahi?) en een linksbuiten bij komen. Ik geloof er nog niet zo in dat Lang haalbaar is.

Hopelijk komen er nog kopers voor Berghuis en Wijndal, maar diep respect voor wat Cruijff bij elkaar aan het boksen is.

Ounahi zou ik te gek voor woorden vinden. Amrabat op 6 en voor de 8/10 positie hebben we Brandt, Klaassen, Gloukh, Bounida, Ouazane, Mokio en ook Berghuis die er kan spelen. Ounahi lijkt me een gepasseerd station vanaf het moment dat Brandt is gekomen. Als je Gloukh of Bounida verkoopt zou je kunnen overwegen om er dan een vervanger voor bij te halen maar zelfs dan moet je je afvragen of dat noodzakelijk is.

Jordi doet tot dusver prima werk. Hij heeft de laatste week toch veel van de openstaande issues opgelost. Hij is wat dure jongens kwijtgeraakt en heeft eindelijk een 6 binnen gehaald. Nog een linksbuiten (Noa Lang) en een RCV en we hebben echt een prima team staan die wellicht mee kan doen om de titel (moet je alleen niet teveel punten verspelen in de fase dat je nog op elkaar ingespeeld moet raken).

+5/-1

NW86 schreef op 30 augustus 2026 om 20:00:

Ounahi zou ik te gek voor woorden vinden. Amrabat op 6 en voor de 8/10 positie hebben we Brandt, Klaassen, Gloukh, Bounida, Ouazane, Mokio en ook Berghuis die er kan spelen. Ounahi lijkt me een gepasseerd station vanaf het moment dat Brandt is gekomen. Als je Gloukh of Bounida verkoopt zou je kunnen overwegen om er dan een vervanger voor bij te halen maar zelfs dan moet je je afvragen of dat noodzakelijk is.

Jordi doet tot dusver prima werk. Hij heeft de laatste week toch veel van de openstaande issues opgelost. Hij is wat dure jongens kwijtgeraakt en heeft eindelijk een 6 binnen gehaald. Nog een linksbuiten (Noa Lang) en een RCV en we hebben echt een prima team staan die wellicht mee kan doen om de titel (moet je alleen niet teveel punten verspelen in de fase dat je nog op elkaar ingespeeld moet raken).

Eigenlijk al het hele seizoen speel Míchel met 3 verschillende types op het middenveld. een #6 voor de controle. een nummer #8 voor de verbinding en een #10 voor de creativiteit. In balverlies speler wij zelfs bijna een soort 4-4-2, waarbij de #10 met drukzetten positie kiest naast de spits.

Voor de #10 positie hebben we Brandt, Gloukh, Ouazane en Bounida. (al denk ik dat linksbuiten de beste positie is voor Bounida)

Voor de #8 positie hebben we alleen Klaassen en Mokio. (En met het vertrek van Regeer, en wellicht ook Baas, is Mokio ook je enig back-up voor de 6 Positie.

(+ waarschijnlijk is dit ook Klaassen zijn laatste seizoen)
Een extra #8 (Ounahi) zou geen overbodige luxe zijn.

Een middenveld met bijvoorbeeld Brandt, Amrabat, Gloukh zie ik onder Míchel niet snel gebeuren.

+2/-1

DionO schreef op 30 augustus 2026 om 20:43:

NW86 schreef op 30 augustus 2026 om 20:00:

Eigenlijk al het hele seizoen speel Míchel met 3 verschillende types op het middenveld. een #6 voor de controle. een nummer #8 voor de verbinding en een #10 voor de creativiteit. In balverlies speler wij zelfs bijna een soort 4-4-2, waarbij de #10 met drukzetten positie kiest naast de spits.

Voor de #10 positie hebben we Brandt, Gloukh, Ouazane en Bounida. (al denk ik dat linksbuiten de beste positie is voor Bounida)

Voor de #8 positie hebben we alleen Klaassen en Mokio. (En met het vertrek van Regeer, en wellicht ook Baas, is Mokio ook je enig back-up voor de 6 Positie.

(+ waarschijnlijk is dit ook Klaassen zijn laatste seizoen)
Een extra #8 (Ounahi) zou geen overbodige luxe zijn.

Een middenveld met bijvoorbeeld Brandt, Amrabat, Gloukh zie ik onder Míchel niet snel gebeuren.

Brandt heeft ook al op 8 gespeeld. Als je Ounahi gaat halen, dan blokkeer je dus echt de minuten voor een speler als Mokio en indirect ook voor spelers als Ouazane en Bounida aangezien Ounahi ook op 10 kan spelen. Ik vind het daarmee weldegelijk een (totaal) overbodige luxe. Als er niemand gaat is het niet noodzakelijk om nog een middenvelder te halen.

Als je al nog een speler zou halen is het een reserve 6 achter Amrabat. Met de huidige selectie kun je ook nog stellen dat Mokio, Baas en Camara daar kunnen spelen. Maar goed, Baas gaat misschien nog, Mokio als 6 daar kun je niet langere tijd op vertrouwen (daarom moest er een ander komen) en Camara begint voorlopig bij Jong Ajax. Vanuit dat perspectief zou je kunnen zeggen dat er nog een back-up 6 moet komen (vooral als Baas gaat). Creatieve (10) en verbindingsspelers (8) hebben we zat. Eerder te veel zelfs.

+3/-1

Ik vraag me af wat er met Dolberg gaat gebeuren... 3 spitsen (met dit salaris) kan echt niet

+1/-0

pony schreef op 31 augustus 2026 om 12:58:

Ik vraag me af wat er met Dolberg gaat gebeuren... 3 spitsen (met dit salaris) kan echt niet

Ik verwacht dat hij wordt verhuurd als verkoop niet lukt.

+3/-0

Ik denk dat Daley Blind halen, om vervolgens Youri Baas te verkopen, een grote fout is.

+3/-1

6: Amrabat, Johnson en Baas als hij blijft.
8: Klaassen, Mokio en Abdalla.
10: Brandt, Gloukh en Ouazane.

Je kunt met spelers 'schuiven' zoals met Baas al wordt gedaan (en alle nummer 10's kunnen op de vleugels spelen), maar als je puur kijkt naar het middenveld, dan is dit hoe ik het m.n. wil zien. Ik hoop van harte dat Baas 'gewoon' blijft en evengoed veel aan spelen toekomt. Hij heeft naar mijn mening het juiste profiel om óók op 6 te spelen. Net als Regeer eerder dit seizoen kan hij dan de plek van Blind overnemen gedurende de wedstrijd, maar dan béter! Véél beter!! Mokio zie ik liever op 8 dan 6, maar hey, het is een optie! Een 'reserve 6' halen, zie ik niet zitten. Sevic zegt altijd je koopt voor de basis, niet bank. Plus de jeugd (JA) if I may add! En ik vergeet bijna die huurling als extra optie op 6.

+1/-0

Ajax lijkt zich niet langer te mengen in de strijd om de handtekening van Azzedine Ounahi, zo blijkt uit berichtgeving van Ivan Quirós op X. De journalist weet te melden dat de Amsterdamse club een persoonlijk akkoord had bereikt met de middenvelder, maar een deal met Girona - de huidige club van de Marokkaan - werd nog niet gesloten.

Mocht dit waar zijn dan verwacht ik dat PSV aan het langste eind trekt in geval van deze speler.

Bron: Geruchtenmolen: 'Ajax trekt zich ondanks persoonlijk akkoord terug uit strijd om Ounahi'

+1/-0

Er komt helemaal niemand meer (?).

+1/-0

Zijaanzij schreef op 31 augustus 2026 om 20:53:

Transfermarkt in Nederlands sluit om woensdag 2 september, 23:59

1 dag later dan Engeland, Frankrijk, Spanje en Italië.
En Duitsland sluit vandaag al.

+1/-0

DionO schreef op 31 augustus 2026 om 21:04:

Zijaanzij schreef op 31 augustus 2026 om 20:53:

Transfermarkt in Nederlands sluit om woensdag 2 september, 23:59

1 dag later dan Engeland, Frankrijk, Spanje en Italië.
En Duitsland sluit vandaag al.

I know. Had al wat verwacht vandaag.

+1/-0

Nog 1 dag om Baas, Wijndal en Dolberg te verpatsen. Dat wordt billenknijpen.

+1/-1

Sevic schreef op 31 augustus 2026 om 21:25:

Ik tel 2 dagen. En om Baas te verpatsen... niet mijn belevingswereld per se.

+1/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 31 augustus 2026 om 19:17:

Ajax lijkt zich niet langer te mengen in de strijd om de handtekening van Azzedine Ounahi, zo blijkt uit berichtgeving van Ivan Quirós op X. De journalist weet te melden dat de Amsterdamse club een persoonlijk akkoord had bereikt met de middenvelder, maar een deal met Girona - de huidige club van de Marokkaan - werd nog niet gesloten.

Mocht dit waar zijn dan verwacht ik dat PSV aan het langste eind trekt in geval van deze speler.

Ik hoop dat het waar is. Wat moeten we in godsnaam nog met Ounahi? Zie het lijstje van Kiki een post erboven. We zijn ruim bezet op het middenveld. En dan kunnen Bounida en Berghuis ook nog op 10 en Ouazane en Brandt kunnen ook op 8. Het middenveld is eerder overbezet dan onderbezet. Zolang er daar niemand gaat, zou je echt niet nog een middenvelder moeten halen.

+2/-0

Sevic schreef op 31 augustus 2026 om 21:25:

Waarom billenknijpen?

Jordi is zo'n beetje alle ballast al kwijt. Baas kunnen we sowieso goed gebruiken. In mijn ogen Dolberg ook nog steeds, want Leonardo bakt er weinig van en van Tolu ben ik niet overtuigd als eerste spits op wat langere termijn. In mijn ogen is Dolberg gewoon nog steeds de beste spits. Ik snap uiteraard dat we met Tolu en Leonardo andere spelers hebben, dat hij een dik salaris heeft en dat hij dus weg mag, maar mocht hij toch blijven dan zou het sportief zomaar eens goed kunnen uitpakken.

Prima als we nog wat kwijtraken, maar zo niet dan ben ik ook al tevreden met de opruiming die we al gezien hebben. De selectie is al grondig gerenoveerd. Het belangrijkste is dat er nog een linksbuiten en/of een RCV bij komt.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 51 pagina's: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027