Vak: -
Forumreacties: 3.137
Reg.: 27 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Telstar-Ajax: -
Forumreacties: 3.137
Reg.: 27 april 2004
afca1900
Fan van Ajax
Winnaar Interlands Klassement Ajax Netwerk VoVo 2010/2011
Winnaar Beker Klassement Soccer Netwerk VoVo 2009/2010
Winnaar Beker Klassement Ajax Netwerk VoVo 2011/2012
Forumreacties: 2.762
Reg.: 26 februari 2005
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.455
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 43
Reg.: 9 november 2016
Gaat hard ineens, Carrizo en Regeer weg, Baas waarschijnlijk weg.
Ik ben erg benieuwd naar wie ze als RCV erbij gaan halen. Er zal ook nog wel een 8 (Ounahi?) en een linksbuiten bij komen. Ik geloof er nog niet zo in dat Lang haalbaar is.
Hopelijk komen er nog kopers voor Berghuis en Wijndal, maar diep respect voor wat Cruijff bij elkaar aan het boksen is.
Forumreacties: 229
Reg.: 2 augustus 2026
open/sluit de onderstaande quote:De Das schreef op 30 augustus 2026 om 18:12:
Ik ben erg benieuwd naar wie ze als RCV erbij gaan halen. Er zal ook nog wel een 8 (Ounahi?) en een linksbuiten bij komen. Ik geloof er nog niet zo in dat Lang haalbaar is.
Hopelijk komen er nog kopers voor Berghuis en Wijndal, maar diep respect voor wat Cruijff bij elkaar aan het boksen is.
Uit: Gouda
Forumreacties: 1.219
Reg.: 3 juli 2006
open/sluit de onderstaande quote:NW86 schreef op 30 augustus 2026 om 20:00:
Ounahi zou ik te gek voor woorden vinden. Amrabat op 6 en voor de 8/10 positie hebben we Brandt, Klaassen, Gloukh, Bounida, Ouazane, Mokio en ook Berghuis die er kan spelen. Ounahi lijkt me een gepasseerd station vanaf het moment dat Brandt is gekomen. Als je Gloukh of Bounida verkoopt zou je kunnen overwegen om er dan een vervanger voor bij te halen maar zelfs dan moet je je afvragen of dat noodzakelijk is.
Jordi doet tot dusver prima werk. Hij heeft de laatste week toch veel van de openstaande issues opgelost. Hij is wat dure jongens kwijtgeraakt en heeft eindelijk een 6 binnen gehaald. Nog een linksbuiten (Noa Lang) en een RCV en we hebben echt een prima team staan die wellicht mee kan doen om de titel (moet je alleen niet teveel punten verspelen in de fase dat je nog op elkaar ingespeeld moet raken).
open/sluit de onderstaande quote:DionO schreef op 30 augustus 2026 om 20:43:
open/sluit de onderstaande quote:NW86 schreef op 30 augustus 2026 om 20:00:
Ounahi zou ik te gek voor woorden vinden. Amrabat op 6 en voor de 8/10 positie hebben we Brandt, Klaassen, Gloukh, Bounida, Ouazane, Mokio en ook Berghuis die er kan spelen. Ounahi lijkt me een gepasseerd station vanaf het moment dat Brandt is gekomen. Als je Gloukh of Bounida verkoopt zou je kunnen overwegen om er dan een vervanger voor bij te halen maar zelfs dan moet je je afvragen of dat noodzakelijk is.
Jordi doet tot dusver prima werk. Hij heeft de laatste week toch veel van de openstaande issues opgelost. Hij is wat dure jongens kwijtgeraakt en heeft eindelijk een 6 binnen gehaald. Nog een linksbuiten (Noa Lang) en een RCV en we hebben echt een prima team staan die wellicht mee kan doen om de titel (moet je alleen niet teveel punten verspelen in de fase dat je nog op elkaar ingespeeld moet raken).
Eigenlijk al het hele seizoen speel Míchel met 3 verschillende types op het middenveld. een #6 voor de controle. een nummer #8 voor de verbinding en een #10 voor de creativiteit. In balverlies speler wij zelfs bijna een soort 4-4-2, waarbij de #10 met drukzetten positie kiest naast de spits.
Voor de #10 positie hebben we Brandt, Gloukh, Ouazane en Bounida. (al denk ik dat linksbuiten de beste positie is voor Bounida)
Voor de #8 positie hebben we alleen Klaassen en Mokio. (En met het vertrek van Regeer, en wellicht ook Baas, is Mokio ook je enig back-up voor de 6 Positie.
(+ waarschijnlijk is dit ook Klaassen zijn laatste seizoen)
Een extra #8 (Ounahi) zou geen overbodige luxe zijn.
Een middenveld met bijvoorbeeld Brandt, Amrabat, Gloukh zie ik onder Míchel niet snel gebeuren.
Uit: Utrecht
Forumreacties: 67
Reg.: 4 februari 2011
Forumreacties: 1.920
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:pony schreef op 31 augustus 2026 om 12:58:
Ik vraag me af wat er met Dolberg gaat gebeuren... 3 spitsen (met dit salaris) kan echt niet
Forumreacties: 4.697
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-2-4
6: Amrabat, Johnson en Baas als hij blijft.
8: Klaassen, Mokio en Abdalla.
10: Brandt, Gloukh en Ouazane.
Je kunt met spelers 'schuiven' zoals met Baas al wordt gedaan (en alle nummer 10's kunnen op de vleugels spelen), maar als je puur kijkt naar het middenveld, dan is dit hoe ik het m.n. wil zien. Ik hoop van harte dat Baas 'gewoon' blijft en evengoed veel aan spelen toekomt. Hij heeft naar mijn mening het juiste profiel om óók op 6 te spelen. Net als Regeer eerder dit seizoen kan hij dan de plek van Blind overnemen gedurende de wedstrijd, maar dan béter! Véél beter!! Mokio zie ik liever op 8 dan 6, maar hey, het is een optie! Een 'reserve 6' halen, zie ik niet zitten. Sevic zegt altijd je koopt voor de basis, niet bank. Plus de jeugd (JA) if I may add! En ik vergeet bijna die huurling als extra optie op 6.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 460
Reg.: 9 februari 2026
open/sluit de onderstaande quote:Ajax lijkt zich niet langer te mengen in de strijd om de handtekening van Azzedine Ounahi, zo blijkt uit berichtgeving van Ivan Quirós op X. De journalist weet te melden dat de Amsterdamse club een persoonlijk akkoord had bereikt met de middenvelder, maar een deal met Girona - de huidige club van de Marokkaan - werd nog niet gesloten.
Bron: Geruchtenmolen: 'Ajax trekt zich ondanks persoonlijk akkoord terug uit strijd om Ounahi'
Forumreacties: 1.391
Reg.: 21 mei 2008
Uit: Gouda
Forumreacties: 1.219
Reg.: 3 juli 2006
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 1.391
Reg.: 21 mei 2008
open/sluit de onderstaande quote:DionO schreef op 31 augustus 2026 om 21:04:
open/sluit de onderstaande quote:
Transfermarkt in Nederlands sluit om woensdag 2 september, 23:59
1 dag later dan Engeland, Frankrijk, Spanje en Italië.
En Duitsland sluit vandaag al.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.906
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 31 augustus 2026 om 21:25:
Nog 1 dag om Baas, Wijndal en Dolberg te verpatsen. Dat wordt billenknijpen.
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 31 augustus 2026 om 19:17:
open/sluit de onderstaande quote:Ajax lijkt zich niet langer te mengen in de strijd om de handtekening van Azzedine Ounahi, zo blijkt uit berichtgeving van Ivan Quirós op X. De journalist weet te melden dat de Amsterdamse club een persoonlijk akkoord had bereikt met de middenvelder, maar een deal met Girona - de huidige club van de Marokkaan - werd nog niet gesloten.
Mocht dit waar zijn dan verwacht ik dat PSV aan het langste eind trekt in geval van deze speler.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 31 augustus 2026 om 21:25:
Nog 1 dag om Baas, Wijndal en Dolberg te verpatsen. Dat wordt billenknijpen.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027