open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 19 augustus 2026 om 13:12:
Soms zijn het ook dingen die niet gebeuren die irritatie opwekken. Baas heeft nog een 2-jarig contract, dus dat zou eigenlijk verlengen of verkopen moeten zijn. Wat wordt het, Jordi? Ik denk oprecht dat het hem geen zak interesseert, want hij focust zich alleen op komend seizoen. Wat er daarna gebeurt, zal hem om het even zijn.
Mocht hij bijtekenen zou ik Baas centraal zetten, ook zou ik vertrouwen blijven houden in Bouwman. Hij maakt fouten maar we hebben geen alternatief. Je kunt een ervaren man halen maar je ziet aan Itakura en Sutalo dat allemaal veel geld kost en evenmin zekerheid biedt. Janse dan als backup voor beiden zodat ie ook veel aan spelen toekomt. Blind dan als invaller voor wedstrijden waarin we een voetballende impuls nodig hebben.
Eventueel kan wat mij betreft Blind ook opgenomen worden in de TS en dat we een soort huurdeal zoals Rugani doen die dan Bouwman (en Baas en Janse) kan begeleiden en er vrede mee heeft dat ie in principe niet speelt.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 19 augustus 2026 om 12:59:
Misschien wel, maar dat komt dan vooral door de onderhandelingspositie van Ajax. Enerzijds weten clubs dat Ajax van spelers af moet (waarbij er vanuit Ajax continu geluiden zijn geweest dat die eigen spelers er helemaal niets van kunnen). Anderzijds haalt Jordi ruim 80 miljoen op met alleen al Steur en Godts, dus valt ook een beetje de incentive weg om het onderste uit de kan bij spelers als Gaaei, Itakura en Šutalo te halen.
Ik blijf erbij dat een speler als Šutalo die bij (het nog altijd gerenommeerde) Ajax heeft laten zien wat hij onder een goede trainer kan, en met zijn status bij het gerenommeerde Kroatische nationale elftal, onder normale omstandigheden meer dan 20 miljoen zou moeten opleveren. Als de omstandigheden niet normaal zijn, dan wordt zo'n suffe huurconstructie met een Italiaanse subtopper een stuk aannemelijker.
open/sluit de onderstaande quote:3LittleBirds schreef op 19 augustus 2026 om 13:23:
Na de transferperiode is het een mooi moment om met Baas te gaan spreken.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 1.424
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 19 augustus 2026 om 13:12:
Eventueel kan wat mij betreft Blind ook opgenomen worden in de TS en dat we een soort huurdeal zoals Rugani doen die dan Bouwman (en Baas en Janse) kan begeleiden en er vrede mee heeft dat ie in principe niet speelt.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 augustus 2026, 14:37:58.
Forumreacties: 4.574
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-2-4
We kunnen ook gaan stemmen of ElSimao2 de bet al heeft gewonnen of niet. Ik stem van wel, omdat: Ajax heeft een bod geaccepteerd waarbij Sutalo voor minder dan 20 miljoen euro Ajax gaat verlaten, tenzij de criteria bij Lazio niet worden volbracht. Wat betekent dat Ajax daadwerkelijk akkoord is gegaan met het vertrek van Sutalo voor een bedrag onder de 20 miljoen euro: dit is essentieel. (Semi-verplicht klinkt al vrij serieus; semi-committed, zeg maar.)
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 19 augustus 2026 om 14:20:
We kunnen ook gaan stemmen of ElSimao2 de bet al heeft gewonnen of niet. Ik stem van wel, omdat: Ajax heeft een bod geaccepteerd waarbij Sutalo voor minder dan 20 miljoen euro Ajax gaat verlaten, tenzij de criteria bij Lazio niet worden volbracht. Wat betekent dat Ajax daadwerkelijk akkoord is gegaan met het vertrek van Sutalo voor een bedrag onder de 20 miljoen euro: dit is essentieel. (Semi-verplicht klinkt al vrij serieus; semi-committed, zeg maar.)
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.424
Reg.: 3 september 2005
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 19 augustus 2026 om 14:20:
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.834
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: geen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 564
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 19 augustus 2026 om 13:23:
Je doet alsof we bijna failliet zijn en iedereen tegen een bodemprijs weg mag.
-
Deze reactie is verwijderd door de originele poster.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 19 augustus 2026 om 14:50:
Het gaat nu niet meer zozeer om transferwaardes, maar om die afschrijvingsberekeningen en ruimte maken in het salarishuis voor nog een paar aankopen die hopelijk wel de kans krijgen en niet na 2 weken al een label opgeplakt krijgen waar ze niet meer van afkomen.
Ik kan nu eigenlijk al in retrospectief zeggen dat ik de weddenschap definitief heb verloren toen de transfer van Godts naar PSG rond was. Ik ging te veel mee in de discussie over hoe goed Šutalo eigenlijk wel of niet is, en wat een verdediger op basis van zijn reputatie, de reputatie van Ajax en dingen als contractduur zou moeten opleveren, terwijl andere aspecten ook een rol spelen, zeker als een club in de positie zit waar Ajax zich momenteel in bevindt. Dat heb ik onderschat.
Ik had liever gezien dat Ajax spelers als Šutalo en Itakura voor betere bedragen had verkocht, en dat Godts dan nog een jaar langer was gebleven, maar dat was waarschijnlijk mission impossible.
Ik heb sowieso, nog afgezien van deze weddenschap, gemengde gevoelens over de transferwindow. Het is in wezen hetzelfde als de Mislintat-zomer, met het verschil dat Jordi waarschijnlijk beter weet wat bij Ajax past en hij zelf z'n trainer mocht aanstellen. Ik ben zelf sowieso geen fan van halve selecties vervangen, maar het is nu gewoon afwachten geblazen. Hopelijk niet te veel missers en dat de boel maar snel iets van een vaste vorm krijgt.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 augustus 2026, 15:56:48.
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Forumreacties: 11.653
Reg.: 26 september 2004
Forumreacties: 172
Reg.: 2 augustus 2026
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 19 augustus 2026 om 11:44:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 19 augustus 2026 om 11:36:
open/sluit de onderstaande quote:T-Bag schreef op 19 augustus 2026 om 11:19:
Jij denkt dat het anders zal zijn hier wanneer jij of ik betreffende functies zouden bekleden? Het ideale scenario zou zijn wanneer we een dag lang vragen mogen afvuren aan diverse personen bij Ajax om meer inzicht te krijgen over bepaalde keuzes en of hoe ze tot die keuzes zijn gekomen. En vervolgens met eigen inbreng en ideeen komen of alternatieven aandragen, waarop ze te zijner tijd op kunnen reageren. Maar ja, dat gaat nooit gebeuren natuurlijk. De rest zijn allemaal open deuren en hebben we makkelijk praten.
Ik denk dat je onze TD's van de laatste tijd lichtelijk overschat. En ja, ik heb makkelijk praten, maar alsnog.
Los daarvan, Sutalo voor 3M en een niet-verplichte koopoptie verhuurd aan Lazio volgens di Marzio. Hoeveel die koopoptie is, is mij niet bekend.
Naar verluid 10 miljoen euro bovenop de 3 miljoen huursom en het heet een semi-verplichte koopoptie. Verplicht mits gedurende het seizoen aan bepaalde criteria wordt voldaan. Gefeliciteerd! You just won the bet. Verder wederom puur wanbeleid van Jordi.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 augustus 2026, 16:48:56.
Forumreacties: 1.334
Reg.: 21 mei 2008
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 18 augustus 2026 om 22:32:
open/sluit de onderstaande quote:Zijaanzij schreef op 18 augustus 2026 om 22:29:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 18 augustus 2026 om 21:42:
open/sluit de onderstaande quote:Zijaanzij schreef op 18 augustus 2026 om 21:37:
Minimaal 7 voor Itakura zou normaal zijn. 4 is echt te weinig net als 2,5 voor Kaplan.
Was wel een po werkweigeraar.
Ik vraag me af... wat als je Blind niet haalde, Bouwman en Janse verhuurt en dan gewoon met Baas, Kaplan, Itakura en Sutalo het seizoen inging en enkel bij het juiste bod verkoopt. Je kunt moeilijk zeggen dat deze vier niet goed genoeg zijn.
Ik vermoed dat zn werkweigering tegen Utrecht Jordi hem zwaar aanrekent. Was natuurlijk ongehoord. Je werkgever zo in de steek laten.
Ah, zijn eigen wanbeleid bij een ander leggen. Heerlijk dit weer!
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 augustus 2026, 16:24:51.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.834
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:T-Bag schreef op 19 augustus 2026 om 16:01:
Ook Gooijer weg voor 500k blijkbaar. Tis opruiming ineens
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 19 augustus 2026 om 15:41:
Ik kan nu eigenlijk al in retrospectief zeggen dat ik de weddenschap definitief heb verloren toen de transfer van Godts naar PSG rond was.
Gabriel_Batistuta
Fan van Ajax
Forumreacties: 2.553
Reg.: 20 juni 2002
open/sluit de onderstaande quote:Ajax en de entourage van buitenspeler Leon Bailey hebben dinsdag een oriënterend gesprek gehad met elkaar, bevestigen bronnen aan VI. De international van Jamaica staat nog een jaar onder contract bij Aston Villa en werd in het verleden ook al meerdere malen gelinkt aan Ajax.
open/sluit de onderstaande quote:
Gabriel_Batistuta
Fan van Ajax
Forumreacties: 2.553
Reg.: 20 juni 2002
Ja, volgens mij wel. Lijkt me wel een keer klaar toch?open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 19 augustus 2026 om 19:50:
open/sluit de onderstaande quote:
Voor de 4e keer onderhand? Had die gast niet een vervelende vader/zaakwaarnemer die elke keer Ajax gebruikte om elders een betere deal te krijgen?
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027