Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40

Jordi doet behoorlijk aan kapitaalvernietiging (zo mogelijk nóg meer dan Kroes dat deed) en haalt uiteindelijk minstens zoveel nieuwe spelers naar Ajax toe dan dat Mislintat dat deed.

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 augustus 2026 om 21:10:

Mike1976 schreef op 18 augustus 2026 om 21:08:

Sevic schreef op 18 augustus 2026 om 21:04:

Itakura is van meet af aan een waanzinnige aankoop geweest. Als je voor een positie al een 25-jarige gozer hebt die ruim 2 miljoen verdient, ga je er natuurlijk niet nog een tweede gozer van 29 bij zetten die ook nog eens ruim 3 miljoen moet hebben.

Het dikke verlies op zijn verkoop nu is pijnlijk, maar het is alsnog de juiste keuze om 'm weg te doen. Je bespaart je zomaar 10 miljoen aan salariskosten en krijgt nog ruim 3 miljoen terug.

Itakura paste beter in het systeem dan Sutalo dus tenzij je hem ook weet te verkopen ga je er alsnog op achteruit, want ik vrees dat het idee is om er twee te verkopen en er één voor terug te halen.

Ja, ik las het ook. Sutalo ook voor peanuts weg dan, zodat Jordi weer een ... kan krijgen om een zoveelste 'eigen' speler naar de club te brengen. Mijn God. Kroes 2.0 dus tóch! Mislintat 3.0! Wie bij Ajax stelt al deze gasten aan? Was het Beuker ofzo? Geen idee...

Bouwman moest toch in de basis? Waren er een hoop die dat heel vorig seizoen hebben geroepen en ook een gedeelte van de voorbereiding. Hoor je nu ineens vrijwel niemand meer over ...

Jeugdspelers op het schild willen hijsen zonder die jeugdspelers regelmatig te hebben zien spelen is niet heel handig.

+1/-0

Mike1976 schreef op 18 augustus 2026 om 22:04:

Kiki schreef op 18 augustus 2026 om 21:10:

Mike1976 schreef op 18 augustus 2026 om 21:08:

Itakura is van meet af aan een waanzinnige aankoop geweest. Als je voor een positie al een 25-jarige gozer hebt die ruim 2 miljoen verdient, ga je er natuurlijk niet nog een tweede gozer van 29 bij zetten die ook nog eens ruim 3 miljoen moet hebben.

Het dikke verlies op zijn verkoop nu is pijnlijk, maar het is alsnog de juiste keuze om 'm weg te doen. Je bespaart je zomaar 10 miljoen aan salariskosten en krijgt nog ruim 3 miljoen terug.

Itakura paste beter in het systeem dan Sutalo dus tenzij je hem ook weet te verkopen ga je er alsnog op achteruit, want ik vrees dat het idee is om er twee te verkopen en er één voor terug te halen.

Ja, ik las het ook. Sutalo ook voor peanuts weg dan, zodat Jordi weer een ... kan krijgen om een zoveelste 'eigen' speler naar de club te brengen. Mijn God. Kroes 2.0 dus tóch! Mislintat 3.0! Wie bij Ajax stelt al deze gasten aan? Was het Beuker ofzo? Geen idee...

Bouwman moest toch in de basis? Waren er een hoop die dat heel vorig seizoen hebben geroepen en ook een gedeelte van de voorbereiding. Hoor je nu ineens vrijwel niemand meer over ...

Jeugdspelers op het schild willen hijsen zonder die jeugdspelers regelmatig te hebben zien spelen is niet heel handig.

Bouwman was schuldig aan zo ongeveer iedere tegengoal tijdens de voorbereiding en andere wedstrijden. Dan is simpelweg zijn moment bij Ajax niet nu.

+1/-0

Kiki schreef op 18 augustus 2026 om 21:42:

Zijaanzij schreef op 18 augustus 2026 om 21:37:

Minimaal 7 voor Itakura zou normaal zijn. 4 is echt te weinig net als 2,5 voor Kaplan.
Was wel een po werkweigeraar.

Ik vraag me af... wat als je Blind niet haalde, Bouwman en Janse verhuurt en dan gewoon met Baas, Kaplan, Itakura en Sutalo het seizoen inging en enkel bij het juiste bod verkoopt. Je kunt moeilijk zeggen dat deze vier niet goed genoeg zijn.

Janse is vorig seizoen verhuurd geweest en heeft het daar in de middenmoot Eredivisie goed gedaan. Als dat nog niet genoeg is om de kans te krijgen stop dan maar gewoon met de jeugdopleiding.

Kiki schreef op 18 augustus 2026 om 21:47:

Jordi ... en haalt uiteindelijk minstens zoveel nieuwe spelers naar Ajax toe dan dat Mislintat dat deed.

Gezien de wanprestaties van de afgelopen jaren is rigoreus doorselecteren m.i. wel degelijk gewenst inclusief winnaars en leiders binnenhalen ter vervanging want ook de jeugdspelers zijn veelal geboren slapjanussen. Helaas zijn het juist de constante faalhazen die wéér belangrijk worden gemaakt terwijl ze dat al jaren niet (meer) zijn. Wijndal, Regeer, Klaassen, Berghuis, Dolberg etc.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 augustus 2026, 22:12:10.

+1/-0

Mike1976 schreef op 18 augustus 2026 om 22:06:

Minimaal 7 voor Itakura zou normaal zijn. 4 is echt te weinig net als 2,5 voor Kaplan.

Ik vraag me af... wat als je Blind niet haalde, Bouwman en Janse verhuurt en dan gewoon met Baas, Kaplan, Itakura en Sutalo het seizoen inging en enkel bij het juiste bod verkoopt. Je kunt moeilijk zeggen dat deze vier niet goed genoeg zijn.

Janse is vorig seizoen verhuurd geweest en heeft het daar in de middenmoot Eredivisie goed gedaan. Als dat nog niet genoeg is om de kans te krijgen stop dan maar gewoon met de jeugdopleiding.

Kiki schreef op 18 augustus 2026 om 21:47:

Jordi ... en haalt uiteindelijk minstens zoveel nieuwe spelers naar Ajax toe dan dat Mislintat dat deed.

Gezien de wanprestaties van de afgelopen jaren is rigoreus doorselecteren m.i. wel degelijk gewenst inclusief winnaars en leiders binnenhalen ter vervanging want ook de jeugdspelers zijn veelal geboren slapjanussen. Helaas zijn het juist de constante faalhazen die wéér belangrijk worden gemaakt terwijl ze dat al jaren niet (meer) zijn. Wijndal, Regeer, Klaassen, Berghuis, Dolberg etc.

Baas, Janse, Itakura en Sutalo klinkt ook goed.

10+ spelers halen, pakt zelden goed uit. Natuurlijk blijven de ergsten het langste. Onkruid vergaat niet!

+2/-0

Als Jordi daadwerkelijk Itakura voor de helft van het aankoopbedrag aan z'n oude werkgever verpatst, dan hou ik m'n hart vast voor wat betreft m'n weddenschap over de nakende(?) Šutalo-transfer. De inkomsten uit de transfer van Steur en vervolgens Godts zouden ervoor kunnen zorgen dat de probleemgevallen nu allemaal voor een schijntje weg mogen. Ach, wat verlang ik toch terug naar Marc Netto!

+1/-0

Het is nog maar zeer de vraag of de (centrale) verdedigers waar Ajax, technisch directeur Jordi Cruijff en trainer Miguel Sanchez de voorkeur aan geven werkelijk beter zijn dan de afgedankte Baas, Kaplan, Itakura en Sutalo?

+1/-0

Mie Toe schreef op 18 augustus 2026 om 22:21:

Als Jordi daadwerkelijk Itakura voor de helft van het aankoopbedrag aan z'n oude werkgever verpatst, dan hou ik m'n hart vast voor wat betreft m'n weddenschap over de nakende(?) Šutalo-transfer. De inkomsten uit de transfer van Steur en vervolgens Godts zouden ervoor kunnen zorgen dat de probleemgevallen nu allemaal voor een schijntje weg mogen. Ach, wat verlang ik toch terug naar Marc Netto!

Het blijft de voetballerij he. Andere clubs kunnen ook in paniek raken en tegelijkertijd Josip op het oog hebben en om m maar snel binnen te hengelen net wat meer leggen. Het kan allemaal met de dag veranderen.

+1/-0

Ik vermoed dat zn werkweigering tegen Utrecht Jordi hem zwaar aanrekent. Was natuurlijk ongehoord. Je werkgever zo in de steek laten.

+1/-0

Baas/Wijndal, Kaplan/Janse, Itakura/Sutalo, Gaaei/Rosa. Bouwman verhuurd. 0 aankopen nodig gehad! Nu haalt Jordi voor veel te veel Henrique en Blind; om vervolgens Kaplan en Itakura voor pinda's te verkopen. Sutalo zal wel volgen en dan komt er weer een andere dure RCV. Iedere keer weer een andere TD; dit werkt voor geen meter!

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 18 augustus 2026 om 21:43:

De transfermarkt is nog maar een paar weken open. Om afgedankte spelers alsnog te slijten meent Jordi Cruijff waarschijnlijk toch wat te moeten doen met dit als resultaat.

Zou zo maar kunnen.

+2/-0

Zijaanzij schreef op 18 augustus 2026 om 22:29:

Ik vermoed dat zn werkweigering tegen Utrecht Jordi hem zwaar aanrekent. Was natuurlijk ongehoord. Je werkgever zo in de steek laten.

Ah, zijn eigen wanbeleid bij een ander leggen. Heerlijk dit weer!

+1/-0

Nu Ajax toch aan het opruimen is geslagen misschien een idee om afdankertjes Wijndal, Edvardsen en Dolberg naar de kringloopwinkel te brengen?

Ajax kan ook Wijndal, Edvardsen en Dolberg met een grote strik erom terugsturen naar respectievelijk AZ, Go Ahead Eagles en Silkeborg. En doe maar hetzelfde met Blind, Regeer, Klaassen en Berghuis. Opgeruimd staat netjes!

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 18 augustus 2026 om 22:32:

Nu Ajax toch aan het opruimen is geslagen misschien een idee om afdankertjes Wijndal, Edvardsen en Dolberg naar de kringloopwinkel te brengen?

Ajax kan ook Wijndal, Edvardsen en Dolberg met een grote strik erom terugsturen naar respectievelijk AZ, Go Ahead Eagles en Silkeborg. En doe maar hetzelfde met Blind, Regeer, Klaassen en Berghuis. Opgeruimd staat netjes!

Jordi heeft Blind zelf gehaald en Klaassen blijft aanvoerder onder zijn en Michel's beleid en Berghuis start iedere wedstrijd. Succes ermee!

+2/-0

Trainer Michel heeft al gezegd dat hij Daley Blind en Youri Baas als centraal verdedigingsduo als een serieuze mogelijkheid ziet. Met de talentvolle Aaron Bouwman en Dies Janse als backup blijven deze twee posities dubbel bezet, ook na een vertrek van Itakura en Sutalo.

+1/-0

Met de term waanzinnig ben je nog lief. Hij heeft Itakura gehaald omdat Sutalo door z'n enkel was gegaan in de voorbereiding.

+1/-0

Volgens transferjournalist Mounir Boualin heeft Ajax verregaande interesse in een nummer 6 die van de week in de play-offs tegen een Nederlandse club speelt.

Het lijkt om de 28-jarige Noorse international Patrick Berg te gaan die morgen met Bodø/Glimt tegen N.E.C. de heenwedstrijd speelt om een plaats in de poulefase van het kampioenenbal.

En de verwachting is dat zijn transfer naar Ajax Amsterdam volgende week na de terugwedstrijd wordt afgerond.

+2/-0

Het blijkt 5 miljoen te zijn, dus de schade valt wel mee. En inderdaad ben je van zijn salaris af.

+1/-0

Van de zomer zou Wolfsburg hem gewild hebben maar wimpelde Ajax dat volgens de overlevering hooghartig af. Was je toen gewoon overstag gegaan dan had je er waarschijnlijk meer voor gekregen en een half jaar extra aan salaris op bespaard. Dat is gewoon Jordi's fout.

Natuurlijk, hij was nog niet in dienst maar Kroes en Beuker konden er geen zak van, als die dan nog een transferperiode mogen doen, moeten ze dat onder auspicien van Jordi doen. Is dat niet gebeurd dan had Jordi dat moeten regelen. Carrizo valt wat mij betreft dus ook onder zijn verantwoordelijkheid

+1/-0

Calavaro schreef op 18 augustus 2026 om 23:07:

Met de term waanzinnig ben je nog lief. Hij heeft Itakura gehaald omdat Sutalo door z'n enkel was gegaan in de voorbereiding.

Alex Kroes heeft veel inspanningen gedaan om Itakura te verleiden om naar Ajax te komen.

Zo is hij o.a. naar Japan gereisd om Itakura rond een interland te ontmoeten en met hem
kennis te maken. Dit om Itakura te enthousiasmeren om voor Ajax te kiezen.

En dit was lang voordat de voorbereiding startte waarin Sutalo geblesseerd raakte.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027