Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Vak: -
Forumreacties: 7.414
Reg.: 3 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 23 juni 2026 om 13:25:
Het lijkt alsof de linksback de enige positie is bij Ajax. Tenzij ik mij ergens vergis, zijn Butera en Jetten gedumpt, hebben we voor 9,5 miljoen euro een nieuwe linksback op leeftijd gehaald, tevens een jongere speler die bij JA begint (nog niet bevestigd?) en willen we óók nog eentje huren van Barça zodat ie bij ons vlieguren kan gaan maken. Voor de volledigheid is Tomiyasu al reeds vertrokken. Tot zover zet ik mijn vraagtekens bij dit beleid op z'n zachts gezegd. Oh ja, tot slot, Wijndal staat op de transferlijst en Rosa wordt mogelijk in 1e instantie als rechtsback gezien.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.469
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Nadat Jordi al de carriere van Oscar uit het slop getrokken heeft, ten koste van Ajax, gaat nu voormalig assistent Carlos Garcia deze molen in. Hij wordt trainer van Jong Ajax. Je zou wellicht denken dat dit een probleem is omdat we dan een assistent missen, maar gelukkig is de werkloosheid in Spanje nog steeds hoog en is "oom" Toni Astorgano bereid gevonden Carlos bij te staan. Beide heren weten hun gebrek aan cv en bewezen kwaliteiten te compenseren met hun goede band met Jordi.
Het is een beetje Trumpiaans allemaal. Qua gedrag lijkt Jordi daar ook een beetje op.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 399
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:
Lastig te zeggen. Het seizoen was al professioneel om zeep geholpen door Kroes. Misschien had Jordi beter een andere vriend kunnen vragen, maar midden in een lopend seizoen zijn de keuzes beperkt.
Het kan zijn dat het niet slim is om alles met bekenden te doen, maar het idee dat alles beheersbaar is en je enkel alleen even de kwaliteit hoeft binnen te halen, is in mijn ogen ietwat onrealistisch, al zeker bij een club als Ajax.
Ik heb er niet zo'n probleem mee dat alles over de Spaanse boeg gegooid wordt. Heb je geluk, dan breekt na deze fase misschien weer een mooie tijd aan. En anders duurt het nog wat langer. Zo gaat dat.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 230
Reg.: 9 februari 2026
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 24 juni 2026 om 02:57:
Šutalo speelt wederom een redelijk foutloze wedstrijd, maar brengt ook niets extra's. Wordt nog lastig voor Kroatië om de poule door te komen, maar als het lukt, dan moet Jordi er toch wat uit kunnen peuren. Misschien heeft hij nog ergens een vriend met 25 miljoen in het nachtkastje?
Bron: [Update II] 'Ajax en Henrique nog ver uit elkaar over persoonlijke voorwaarden'
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 24 juni 2026 om 02:02:
Lastig te zeggen. Het seizoen was al professioneel om zeep geholpen door Kroes.
open/sluit de onderstaande quote:Misschien had Jordi beter een andere vriend kunnen vragen, maar midden in een lopend seizoen zijn de keuzes beperkt.
open/sluit de onderstaande quote:Het kan zijn dat het niet slim is om alles met bekenden te doen, maar het idee dat alles beheersbaar is en je enkel alleen even de kwaliteit hoeft binnen te halen, is in mijn ogen ietwat onrealistisch, al zeker bij een club als Ajax.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 24 juni 2026 om 09:04:
Als die Henrique én ruim 10 miljoen moet kosten én nog eens een gigasalaris wil, dan laat het lekker zitten en probeer het met Janse, Baas (verlengen aub), Rosa en die nieuwe 20-jarige aanwinst op te lossen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 23 juni 2026 om 20:14:
De hoofdtrainer, trainer van JA, de belangrijkste man qua scouting en het grootste gedeelte van hun staf bestaat uit mensen met een bedenkelijk cv maar met connecties met Jordi. En dan rekenen we Oscar die van hetzelfde laken een pak is niet mee.
Vind jij dat goed beleid?
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 230
Reg.: 9 februari 2026
Atlético en Ajax naderen akkoord over Monserrate
Volgens diverse media in Spanje als Marca en AS is Ajax in vergevorderde onderhandeling met Atlético Madrid over een aanstaande transfer van Jano Monserrate (20). Volgens AS ligt er in de Johan Cruijff ArenA een driejarig contract klaar voor de aanvallende middenvelder. De gesprekken tussen Ajax en Atlético zouden inmiddels in de afrondende fase zijn beland, waar het nog lijkt te gaan over de mogelijke bonussen en een doorverkoop-percentage.
Het is een behoorlijke verrassing, aangezien het vooralsnog behoorlijk stil is gebleven rondom nieuwe spelers deze zomer bij Ajax. Tot vandaag dus, aangezien Monserrate de eerste versterking lijkt te worden voor komend seizoen. Het is de Spaanse media nog niet duidelijk welk bedrag Ajax gaat betalen aan Atlético. Het is ook nog onduidelijk of hij direct aan zal sluiten bij de hoofdmacht of juist eerst gaat acclimatiseren bij Jong Ajax.
Ik hoor wel heel vaak Jong Ajax de afgelopen tijd, dat is prima maar de focus moet nu wel op Ajax 1 liggen.
Bron: Atlético en Ajax naderen akkoord over Monserrate
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 24 juni 2026 om 13:20:
Atlético en Ajax naderen akkoord over Monserrate
Volgens diverse media in Spanje als Marca en AS is Ajax in vergevorderde onderhandeling met Atlético Madrid over een aanstaande transfer van Jano Monserrate (20). Volgens AS ligt er in de Johan Cruijff ArenA een driejarig contract klaar voor de aanvallende middenvelder. De gesprekken tussen Ajax en Atlético zouden inmiddels in de afrondende fase zijn beland, waar het nog lijkt te gaan over de mogelijke bonussen en een doorverkoop-percentage.
Het is een behoorlijke verrassing, aangezien het vooralsnog behoorlijk stil is gebleven rondom nieuwe spelers deze zomer bij Ajax. Tot vandaag dus, aangezien Monserrate de eerste versterking lijkt te worden voor komend seizoen. Het is de Spaanse media nog niet duidelijk welk bedrag Ajax gaat betalen aan Atlético. Het is ook nog onduidelijk of hij direct aan zal sluiten bij de hoofdmacht of juist eerst gaat acclimatiseren bij Jong Ajax.
Ik hoor wel heel vaak Jong Ajax de afgelopen tijd, dat is prima maar de focus moet nu wel op Ajax 1 liggen.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 24 juni 2026 om 14:21:
Ik ken hem niet, maar ik zie geen aanknopingspunten dat hij in de buurt komt van het talent van Bounida, Gloukh of zelfs de reeds vertrokken Hlynsson; laat staan Ouazane.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027