Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 23 juni 2026 om 13:25:

Het lijkt alsof de linksback de enige positie is bij Ajax. Tenzij ik mij ergens vergis, zijn Butera en Jetten gedumpt, hebben we voor 9,5 miljoen euro een nieuwe linksback op leeftijd gehaald, tevens een jongere speler die bij JA begint (nog niet bevestigd?) en willen we óók nog eentje huren van Barça zodat ie bij ons vlieguren kan gaan maken. Voor de volledigheid is Tomiyasu al reeds vertrokken. Tot zover zet ik mijn vraagtekens bij dit beleid op z'n zachts gezegd. Oh ja, tot slot, Wijndal staat op de transferlijst en Rosa wordt mogelijk in 1e instantie als rechtsback gezien.



Wijndal hebben ze al 3 jaar proberen te overtuigen zijn heil elders te zoeken.Rosa speelde vorig jaar helemaal niet slecht als linksback. Sterker nog, hij was constant, en leverde in alle wedstrijden waar het er om ging.

Henrique zie ik wel zitten, ook omdat hij de nodige ervaring en leiderschap brengt. Leeftijds is ook nog OK.

Ik maak mij meer zorgen dat we nog steeds blijkbaar ook naar Blind kijken, terwijl ik toch neit hoop dat die in beeld is voor 6.

 

+2/-0

Ik zou dat geruchtje over die 19-jarige Barca-speler niet zo serieus nemen. Werd een paar weken geleden ook geplugd. Komt op mij over als een zaakwaarnemer die zijn cliënt wat naamsbekendheid probeert te geven.

 

+2/-0

Nadat Jordi al de carriere van Oscar uit het slop getrokken heeft, ten koste van Ajax, gaat nu voormalig assistent Carlos Garcia deze molen in. Hij wordt trainer van Jong Ajax. Je zou wellicht denken dat dit een probleem is omdat we dan een assistent missen, maar gelukkig is de werkloosheid in Spanje nog steeds hoog en is "oom" Toni Astorgano bereid gevonden Carlos bij te staan. Beide heren weten hun gebrek aan cv en bewezen kwaliteiten te compenseren met hun goede band met Jordi.

Het is een beetje Trumpiaans allemaal. Qua gedrag lijkt Jordi daar ook een beetje op.

 

+1/-3

Liever Carlos dan de broer van Willem Weijs. :B

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 23 juni 2026 om 19:39:

Liever Carlos dan de broer van Willem Weijs. :B



De hoofdtrainer, trainer van JA, de belangrijkste man qua scouting en het grootste gedeelte van hun staf bestaat uit mensen met een bedenkelijk cv maar met connecties met Jordi. En dan rekenen we Oscar die van hetzelfde laken een pak is niet mee.

Vind jij dat goed beleid?

 

+1/-1

Dat is nog onbekend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 23 juni 2026 om 23:22:

Dat is nog onbekend.



Vind jij de hele manouvre met Oscar die eerst Jong deed en toen het 1e (nog steeds credits dat je dit plan zo snel doorzag) nog zo goed uitgepakt? In mijn ogen is dit wat er gebeurt als je je op vriendjespolitiek ipv op kwaliteit baseert.

 

+1/-1

Lastig te zeggen. Het seizoen was al professioneel om zeep geholpen door Kroes. Misschien had Jordi beter een andere vriend kunnen vragen, maar midden in een lopend seizoen zijn de keuzes beperkt.

Het kan zijn dat het niet slim is om alles met bekenden te doen, maar het idee dat alles beheersbaar is en je enkel alleen even de kwaliteit hoeft binnen te halen, is in mijn ogen ietwat onrealistisch, al zeker bij een club als Ajax.

Ik heb er niet zo'n probleem mee dat alles over de Spaanse boeg gegooid wordt. Heb je geluk, dan breekt na deze fase misschien weer een mooie tijd aan. En anders duurt het nog wat langer. Zo gaat dat.

 

+3/-0

Šutalo speelt wederom een redelijk foutloze wedstrijd, maar brengt ook niets extra's. Wordt nog lastig voor Kroatië om de poule door te komen, maar als het lukt, dan moet Jordi er toch wat uit kunnen peuren. Misschien heeft hij nog ergens een vriend met 25 miljoen in het nachtkastje?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 24 juni 2026 om 02:57:

Šutalo speelt wederom een redelijk foutloze wedstrijd, maar brengt ook niets extra's. Wordt nog lastig voor Kroatië om de poule door te komen, maar als het lukt, dan moet Jordi er toch wat uit kunnen peuren. Misschien heeft hij nog ergens een vriend met 25 miljoen in het nachtkastje?



Šutalo kan verdedigend wel aardig zijn mannetje staan maar vind hem alles behalve een zekere factor. Daarnaast houdt het daarbij vaak gelijk op en brengt hij in de (tegen)opbouw weinig tot niets.

Voor het waard is, het kan ook spel zijn, maar qua; Henrique:

[Update II] 'Ajax en Henrique nog ver uit elkaar over persoonlijke voorwaarden'

Update II - 20.20 uur (23 juni 2026) - 'Ajax en Henrique nog ver uit elkaar over persoonlijke voorwaarden'
Ajax en Caio Henrique weten elkaar nog niet te vinden in de persoonlijke voorwaarden van de voetballer, zo schrijft Voetbal International. De Amsterdamse club zou met AS Monaco al een akkoord hebben bereikt en de Braziliaanse linksback zou een transfer naar Ajax zien zitten.

'Een akkoord met de speler is er nog niet en is ook nog niet in zicht', zo wordt echter geschreven. Het is zodoende nog maar de vraag of de transfer van Henrique van AS Monaco naar Ajax überhaupt doorgang zal vinden. Vooralsnog is en blijft de Braziliaan contractspeler van AS Monaco.

Bron: [Update II] 'Ajax en Henrique nog ver uit elkaar over persoonlijke voorwaarden'

 

+1/-0

Als die Henrique én ruim 10 miljoen moet kosten én nog eens een gigasalaris wil, dan laat het lekker zitten en probeer het met Janse, Baas (verlengen aub), Rosa en die nieuwe 20-jarige aanwinst op te lossen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 24 juni 2026 om 02:02:

Lastig te zeggen. Het seizoen was al professioneel om zeep geholpen door Kroes.



Kroes heeft er weinig van gebakken maar toen hij aftrad stonden we 3e. Die positie had minimaal behouden moeten blijven.

open/sluit de onderstaande quote:

Misschien had Jordi beter een andere vriend kunnen vragen, maar midden in een lopend seizoen zijn de keuzes beperkt.



Naief natuurlijk. Als Ajax met een meerjarig contract op de stoep staat, zullen de meeste trainers in de Eredivisie en daarbuiten kruipend naar de ArenA komen. Niet alleen omdat het Ajax is, maar omdat je er financieel gewoon dik op vooruit gaat. Die mensen hebben ook gewoon een hypotheek natuurlijk.

open/sluit de onderstaande quote:

Het kan zijn dat het niet slim is om alles met bekenden te doen, maar het idee dat alles beheersbaar is en je enkel alleen even de kwaliteit hoeft binnen te halen, is in mijn ogen ietwat onrealistisch, al zeker bij een club als Ajax.



Het probleem is niet dat het Spanjaarden of dat het bekenden zijn. Als jouw Spaanse bekende Guardiola is, kraait er niemand naar. Het probleem is dat het vriendjes zijn van Jordi die allemaal over weinig bewezen kwaliteiten beschikken.

Het draait uiteraard wel om kwaliteit. Je ziet dat zo'n Farioli er het optimale uithaalt ondanks alle problemen waar hij tegenaan gelopen is. Zulke mensen moet je scouten, niet vriendjes waarmee je die niet serieuze pretbaantjes gedaan hebt.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 24 juni 2026 om 09:04:

Als die Henrique én ruim 10 miljoen moet kosten én nog eens een gigasalaris wil, dan laat het lekker zitten en probeer het met Janse, Baas (verlengen aub), Rosa en die nieuwe 20-jarige aanwinst op te lossen.



Ik dacht dat Caio dolgraag naar Ajax wilde om zich hier in de kijker te spelen bij de Seleccao? ;)

Als journalisten iets beweren zonder bron is het waarschijnlijk gewoon onzin. Dan gaan ze elkaar napraten en staat het overal, maar het blijft fantasie.

Mocht zo'n man willen dan betekent het dat wij dus inderdaad zo'n megasalaris aanbieden. In dit geval natuurlijk niet te verantwoorden, ondanks dat het volgens mij wel een redelijke speler is.

 

+1/-1

Krijg nog niet een heel erg goed gevoel bij Jordi.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 23 juni 2026 om 20:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 23 juni 2026 om 19:39:

Liever Carlos dan de broer van Willem Weijs. :B



De hoofdtrainer, trainer van JA, de belangrijkste man qua scouting en het grootste gedeelte van hun staf bestaat uit mensen met een bedenkelijk cv maar met connecties met Jordi. En dan rekenen we Oscar die van hetzelfde laken een pak is niet mee.

Vind jij dat goed beleid?


Valt allemaal nog niet mee. En Jordi zit er al ruim 4 maanden.

 

+1/-0

Met al die Spaanse aanwinsten en de verwachting dat dit nog maar het begin is, kunnen we net zo goed meedoen aan de La Liga. Al die redenen waarom de Benelux of BeNeLiga een goed idee is, maar dan beter! Op de geografie na dan. Klein detail.

 

+2/-0

Atlético en Ajax naderen akkoord over Monserrate

Volgens diverse media in Spanje als Marca en AS is Ajax in vergevorderde onderhandeling met Atlético Madrid over een aanstaande transfer van Jano Monserrate (20). Volgens AS ligt er in de Johan Cruijff ArenA een driejarig contract klaar voor de aanvallende middenvelder. De gesprekken tussen Ajax en Atlético zouden inmiddels in de afrondende fase zijn beland, waar het nog lijkt te gaan over de mogelijke bonussen en een doorverkoop-percentage.

Het is een behoorlijke verrassing, aangezien het vooralsnog behoorlijk stil is gebleven rondom nieuwe spelers deze zomer bij Ajax. Tot vandaag dus, aangezien Monserrate de eerste versterking lijkt te worden voor komend seizoen. Het is de Spaanse media nog niet duidelijk welk bedrag Ajax gaat betalen aan Atlético. Het is ook nog onduidelijk of hij direct aan zal sluiten bij de hoofdmacht of juist eerst gaat acclimatiseren bij Jong Ajax.

Ik hoor wel heel vaak Jong Ajax de afgelopen tijd, dat is prima maar de focus moet nu wel op Ajax 1 liggen.

Bron: Atlético en Ajax naderen akkoord over Monserrate

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 24 juni 2026 om 13:20:

Atlético en Ajax naderen akkoord over Monserrate

Volgens diverse media in Spanje als Marca en AS is Ajax in vergevorderde onderhandeling met Atlético Madrid over een aanstaande transfer van Jano Monserrate (20). Volgens AS ligt er in de Johan Cruijff ArenA een driejarig contract klaar voor de aanvallende middenvelder. De gesprekken tussen Ajax en Atlético zouden inmiddels in de afrondende fase zijn beland, waar het nog lijkt te gaan over de mogelijke bonussen en een doorverkoop-percentage.

Het is een behoorlijke verrassing, aangezien het vooralsnog behoorlijk stil is gebleven rondom nieuwe spelers deze zomer bij Ajax. Tot vandaag dus, aangezien Monserrate de eerste versterking lijkt te worden voor komend seizoen. Het is de Spaanse media nog niet duidelijk welk bedrag Ajax gaat betalen aan Atlético. Het is ook nog onduidelijk of hij direct aan zal sluiten bij de hoofdmacht of juist eerst gaat acclimatiseren bij Jong Ajax.

Ik hoor wel heel vaak Jong Ajax de afgelopen tijd, dat is prima maar de focus moet nu wel op Ajax 1 liggen.



Die man is 20,5. Die komt natuurlijk niet voor Jong Ajax.

Het is een aanvallende middenvelder, daar hebben we reeds Gloukh, Bounida, Ouazane en (helaas) Klaassen al. Beetje overbodig.

 

+2/-0

Ik ken hem niet, maar ik zie geen aanknopingspunten dat hij in de buurt komt van het talent van Bounida, Gloukh of zelfs de reeds vertrokken Hlynsson; laat staan Ouazane.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 juni 2026 om 14:21:

Ik ken hem niet, maar ik zie geen aanknopingspunten dat hij in de buurt komt van het talent van Bounida, Gloukh of zelfs de reeds vertrokken Hlynsson; laat staan Ouazane.


Nou ja, meer dan 10-voudig Spaans U19-international word je niet omdat je er geen zak van kunt natuurlijk.

Maar het is wel een positie waar we al goed bezet zijn, dus inderdaad onnodig.

Tenzij hij ook wat meer teruggetrokken op het middenveld terecht kan komen. Als ik naar zijn contributies kijk, is het in ieder geval geen heel doelgerichte 10 met bergen assists en goals.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 12 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027