Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 189
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Telstar-Ajax: -
Ik heb de wedstrijd tegen Telstar niet kunnen zien vandaag, maar als Klaassen (nog steeds) de aanvoerder is, dan was de opstelling logisch.
Wat ik wel moet zeggen, is dat ik het wisselbeleid van Grim erg goed vind:
'65 Kian Fitz-Jim voor Youri Regeer
'65 Rayane Bounida voor Oscar Gloukh
'75 Don-Angelo Konadu voor Kasper Dolberg
'75 Jorthy Mokio voor Sean Steur
'84 Oliver Edvardsen voor Anton Gaaei
Zo help je blessures voorkomen, én hou je de bank betrokken. Mokio moet inderdaad Steur aflossen (of andersom). Bounida voor Gloukh is ook logisch (liever nog voor Klaassen, als dat kan). Fitz-Jim voor Regeer, ook logisch tegen Telstar. Zuinig op Dolberg zijn, uiteraard (binnenkort kan Weghorst dan 15-30 minuten pakken). Ik had vanuit die optiek wellicht ook nog Moro voor Godts ingewisseld, ipv de Gaaei-wissel.
Maar goed gedaan van Grim!
---
edit: Ik lees nu dat mensen niet blij zijn met de wissel van FJ voor Regeer, dus misschien was dat niet zo denderend. Dan beter Sutalo erin en Itakura op 6, maar misschien was het daar te vroeg voor en wordt Sutalo gespaard.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 11 januari 2026, 16:53:50.
Forumreacties: 42
Reg.: 9 september 2024
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 11 januari 2026 om 16:43:
Ik heb de wedstrijd tegen Telstar niet kunnen zien vandaag, maar als Klaassen (nog steeds) de aanvoerder is, dan was de opstelling logisch.
Zo help je blessures voorkomen, én hou je de bank betrokken. Mokio moet inderdaad Steur aflossen (of andersom). Bounida voor Gloukh is ook logisch (liever nog voor Klaassen, als dat kan). Fitz-Jim voor Regeer, ook logisch tegen Telstar. Zuinig op Dolberg zijn, uiteraard (binnenkort kan Weghorst dan 15-30 minuten pakken). Ik had vanuit die optiek wellicht ook nog Moro voor Godts ingewisseld, ipv de Gaaei-wissel.
---
edit: Ik lees nu dat mensen niet blij zijn met de wissel van FJ voor Regeer, dus misschien was dat niet zo denderend. Dan beter Sutalo erin en Itakura op 6, maar misschien was het daar te vroeg voor en wordt Sutalo gespaard.
open/sluit de onderstaande quote:
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 3.691
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 11 januari 2026 om 18:35:
Wat zegt het over je slimheid als je dezelfde mening hebt als iemand die de wedstrijd niet heeft gezien?![]()
Ik kijk puur naar de wissels, het tijdstip en welk poppetje voor welk poppetje. Daarvoor hoef je niet altijd per se de wedstrijd te hebben gezien. Je zult me niet snel horen over hoe goed of slecht Ajax heeft gespeeld als ik de wedstrijd niet gezien heb.
Als de opstelling bijvoorbeeld ruk was geweest, en Dolberg wordt in de rust ongedwongen gewisseld voor Branco, of Steur voor Wijndal, dan hoef je de wedstrijd niet te zien om te weten dat het een puinhoop is.
Ik ben gewoon blij dat Grim vooralsnog alles doet wat hij hoort te doen. Logische opstelling, jeugd laten spelen, en goed alle wissels gebruiken (in plaats van roofbouw voor resultaat). C'est tout.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 11 januari 2026 om 16:43:
---
Forumreacties: 3.863
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Telstar-Ajax: Mika Godts
Als na Taylor ook deze maand V.d. Boomen, Berghuis, Edvardsen en Gaaei vertrekken en Ajax een goede doelman haalt en #6 (kopen), dan heb je niet veel meer nodig, denk ik:
Godts/Moro Dolberg/Weghorst Gloukh/Bounida
Steur/Fitz-Jim Mokio/Klaassen
Tóth/Regeer
Jetten/Wijndal Itakura/Baas Bouwman/Sutalo Tomiyasu/Rosa
Andrew/Jaros/Pasveer
Met Heerkens, Reverson, Alders, V.d. Lans, Johnson, Konadu, Ünüvar, Nash en nog veel anderen heb je voldoende jeugdspelers achter de hand. Alders en Konadu i.p.v. Tomiyasu en Weghorst bijvoorbeeld.
Wel bizar om 4 centrale verdedigers te hebben die allemaal in de basis horen te staan. Sutalo is wel het minste in vorm, dus als voor hem een goed bod komt...
Verder kan je ook al kijken naar spelers voor volgend seizoen. Weghorst, Jaros, Pasveer en mogelijk Tomiyasu mogen dan allemaal vertrekken. Zou leuk zijn als die laatste fit blijft en zelfs langer Ajacied wilt zijn.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax