Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Sven Mislintat

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18

open/sluit de onderstaande quote:

gg schreef op 19 september 2023 om 23:02:

Het is mij inmiddels wel duidelijk dat er stromingen binnen Ajax zijn die van Sven af willen. De Telegraaf is er al langer op uit. Vorig jaar hebben alle deals met hulp van de zaakwaarnemer van Tadic plaatsgevonden, een aaneenschakeling van belangenverstrengelingen en toen kraaide er helemaal niemand naar, waarom nu wel? Nadat Schreuder dat bij Excelsior aangaf zou je toch verwachten dat de Telegraaf daar vol op zou duiken, toch gebeurde er niets.
Wat ook de uitkomst van het onderzoek is, de bedoeling is dat Sven eruit gaat. Hopelijk lukt het hem om voor die tijd Steijn er nog uit te werken.



Met alle respect, maar als de berichtgeving klopt dan zie ik geen manier hoe Ajax dit over zijn kant kan laten gaan. Een Calimero-verhaal dat ze allemaal maar hem eruit willen hebben is dan ongepast. Overigens hebben velen van ons hun afschuw uitgesproken over de gang van zaken vorig jaar.

Eens met de hoop dat hij Steijn nog eruit kan werken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 september 2023 om 23:03:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 september 2023 om 22:19:

Mislintat is kennelijk aandeelhouder in een bedrijf in voetbalgerelateerde data, Matchmetrics. Tot 5 weken geleden was hij met 4 anderen aandeelhouder en had hij 20% van de shares in handen. Toen heeft er kennelijk een wijziging plaatsgevonden waardoor hij 35% van de aandelen in handen kreeg en 2 zaakwaarnemers van een zaakwaarnemerskantoor 3%. Via dat zaakwaarnemerskantoor zou vervolgens Sosa gekocht zijn.



Vraag is of hij zich heeft verrijkt of niet transparant is geweest/niet volgens de regels heeft gehandeld. Dat eerste vraag ik me dus sowieso al af. Hij kent een van die aanhouders van dat bedrijf goed en heeft met hem gewerkt om transfers (proberen) rond te krijgen, maar een databedrijf verdient niets aan een transfer lijkt mij.

Verder heeft Van Halst aangegeven dat de club voordat Mislintat werd aangesteld al op de hoogte was van zijn aandeelhouderschap en bepaalde contractuele afspreken daarover heeft gemaakt met hem. Het onderzoek zal er dan neem ik aan vooral over gaan of hij deze afspraken geschonden heeft.



Die zaakwaarnemer koopt aandelen in het bedrijf van Mislintat en wordt vervolgens aan potentiele aankopen opgedrongen omdat ze anders de transfer naar Ajax niet kunnen maken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 september 2023 om 23:10:

Die zaakwaarnemer koopt aandelen in het bedrijf van Mislintat en wordt vervolgens aan potentiele aankopen opgedrongen omdat ze anders de transfer naar Ajax niet kunnen maken.



Dat zou de deal kunnen zijn ja, maar een directe connectie met zelfverrijking zie ik zo op het eerste gezicht niet per se. Het lijkt me meer een zet om die andere zaakwaarnemer buitenspel te zetten. Ik kan me voorstellen dat dit een technische directeur op deze manier probeert te zorgen dat hij de touwtjes in handen heeft. Je moet willen voorkomen dat 1 bepaalde zaakwaarnemer onevenredig veel macht heeft bij een club.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 september 2023 om 23:26:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 september 2023 om 23:10:

Die zaakwaarnemer koopt aandelen in het bedrijf van Mislintat en wordt vervolgens aan potentiele aankopen opgedrongen omdat ze anders de transfer naar Ajax niet kunnen maken.



Dat zou de deal kunnen zijn ja, maar een directe connectie met zelfverrijking zie ik zo op het eerste gezicht niet per se. Het lijkt me meer een zet om die andere zaakwaarnemer buitenspel te zetten. Ik kan me voorstellen dat dit een technische directeur op deze manier probeert te zorgen dat hij de touwtjes in handen heeft. Je moet willen voorkomen dat 1 bepaalde zaakwaarnemer onevenredig veel macht heeft bij een club.



Ik zal de situatie nog 1 keer uitleggen.

Een zaakwaarnemer stopt geld in het bedrijf van Mislintat, die daardoor verrijkt wordt.

Vervolgens krijgt diezelfde zaakwaarnemer voordelen bij toekomstige deals, spelers worden verplicht hun huidige management te vervangen door die man die net geld in het bedrijf van Sven gestoken heeft.

Zie je dat dit belangenverstrengeling is?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 september 2023 om 23:34:

Ik zal de situatie nog 1 keer uitleggen.

Een zaakwaarnemer stopt geld in het bedrijf van Mislintat, die daardoor verrijkt wordt.

Vervolgens krijgt diezelfde zaakwaarnemer voordelen bij toekomstige deals, spelers worden verplicht hun huidige management te vervangen door die man die net geld in het bedrijf van Sven gestoken heeft.

Zie je dat dit belangenverstrengeling is?



Het zou belangenverstrengeling kunnen zijn ja (vandaar ook het onderzoek), maar dit is wat Mislintat er volgens de club zelf over zei:

'Sven heeft verklaard dat in 2020 een investeringsronde heeft plaatsgevonden waarbij verschillende partijen in Matchmetrics geïnvesteerd hebben. Bij het maken van de afspraken ter zake de investering is meteen ook afgesproken dat deze lening op een later moment omgezet zou worden naar een 3% aandeelhouderschap.'

In dit scenario is er dus in een veel eerder stadium al geïnvesteerd. De timing van alles is genoeg reden voor argwaan natuurlijk, maar er zijn dus wel scenario's te bedenken waarin Mislintat zich in elk geval niet verrijkt heeft.

Vraag is wel of het verstandig is om zaken te doen met iemand die aandelen heeft in jouw bedrijf. Maar goed, dit soort schijn van belangenverstrengeling is in de voetbalwereld niet ongebruikelijk. Ik zou niet durven zeggen of deze deal hierin verder gaat dan normaal. Dat moet uit het onderzoek dan maar blijken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 september 2023 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 september 2023 om 23:34:

Ik zal de situatie nog 1 keer uitleggen.

Een zaakwaarnemer stopt geld in het bedrijf van Mislintat, die daardoor verrijkt wordt.

Vervolgens krijgt diezelfde zaakwaarnemer voordelen bij toekomstige deals, spelers worden verplicht hun huidige management te vervangen door die man die net geld in het bedrijf van Sven gestoken heeft.

Zie je dat dit belangenverstrengeling is?



Het zou belangenverstrengeling kunnen zijn ja (vandaar ook het onderzoek), maar dit is wat Mislintat er volgens de club zelf over zei:

'Sven heeft verklaard dat in 2020 een investeringsronde heeft plaatsgevonden waarbij verschillende partijen in Matchmetrics geïnvesteerd hebben. Bij het maken van de afspraken ter zake de investering is meteen ook afgesproken dat deze lening op een later moment omgezet zou worden naar een 3% aandeelhouderschap.'

In dit scenario is er dus in een veel eerder stadium al geïnvesteerd. De timing van alles is genoeg reden voor argwaan natuurlijk, maar er zijn dus wel scenario's te bedenken waarin Mislintat zich in elk geval niet verrijkt heeft.

Vraag is wel of het verstandig is om zaken te doen met iemand die aandelen heeft in jouw bedrijf. Maar goed, dit soort schijn van belangenverstrengeling is in de voetbalwereld niet ongebruikelijk. Ik zou niet durven zeggen of deze deal hierin verder gaat dan normaal. Dat moet uit het onderzoek dan maar blijken.



Ik hoor dat Sosa met het oude management een deal zou hebben gehad tot en met 31 Augustus. In die zin is het natuurlijk wel heel toevallig dat Sosa juist op de laatste dag (1 September) gehaald is (met Beck als zaakwaarnemer). De vraag is dan of Sosa juist toen gehaald is zodat zijn zakelijke partner ervan mee kon profiteren. In dat geval is Ajax benadeeld, omdat er minder tijd is geweest om hem voor te bereiden op het nieuwe seizoen.

Ik denk dat je je met zulke constructies zeer snel op glad ijs begeeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 september 2023 om 00:02:



Ik hoor dat Sosa met het oude management een deal zou hebben gehad tot en met 31 Augustus. In die zin is het natuurlijk wel heel toevallig dat Sosa juist op de laatste dag (1 September) gehaald is (met Beck als zaakwaarnemer). De vraag is dan of Sosa juist toen gehaald is zodat zijn zakelijke partner ervan mee kon profiteren. In dat geval is Ajax benadeeld, omdat er minder tijd is geweest om hem voor te bereiden op het nieuwe seizoen.

Ik denk dat je je met zulke constructies zeer snel op glad ijs begeeft.



Misschien vroeg die andere zaakwaarnemer een lagere vergoedingssom dan zijn voorganger en was het daarom gunstig om een deal met Beck te maken. Glad ijs is het wel ja, maar ongebruikelijk niet per se. Moeilijk te zeggen als outsider.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 september 2023 om 00:13:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 september 2023 om 00:02:



Ik hoor dat Sosa met het oude management een deal zou hebben gehad tot en met 31 Augustus. In die zin is het natuurlijk wel heel toevallig dat Sosa juist op de laatste dag (1 September) gehaald is (met Beck als zaakwaarnemer). De vraag is dan of Sosa juist toen gehaald is zodat zijn zakelijke partner ervan mee kon profiteren. In dat geval is Ajax benadeeld, omdat er minder tijd is geweest om hem voor te bereiden op het nieuwe seizoen.

Ik denk dat je je met zulke constructies zeer snel op glad ijs begeeft.



Misschien vroeg die andere zaakwaarnemer een lagere vergoedingssom dan zijn voorganger en was het daarom gunstig om een deal met Beck te maken. Glad ijs is het wel ja, maar ongebruikelijk niet per se. Moeilijk te zeggen als outsider.



Het is mij wel heel toevallig dat Sosa een nieuwe zaakwaarnemer moest hebben van Mislintat en dat dat heel toevallig een vent is die in zijn bedrijf investeert. En dat de deal net op de eerste dag dat die man in functie is rond komt.

Als je zoiets al doet, moet je daar naar de club toe erg transparant in zijn. Kennelijk is hij dat niet geweest, aangezien Ajax door het nieuws verrast was. Ik vind het geen beste situatie.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 september 2023 om 22:24:

Borna Sosa zou op de laatste dag van de transfermarkt door Mislintat gebeld zijn en te horen hebben gekregen dat hij naar Ajax kan, maar dat hij zijn huidige management moet dumpen en gebruik moest maken van de diensten van Artur Beck, dat is een van de zaakwaarnemers van dat kantoor dat aandelen gekocht had in het bedrijf van Mislintat.

Als het waar is natuurlijk een kwalijke zaak, waar wat mij betreft direct ontslag op moet volgen.



Waarom is dit een kwalijke zaak en waarom moet er ontslag volgen? Welke regels heeft Mislintat hiermee overtreden? Er zijn zoveel spelers die vlak voor een transfer van zaakwaarnemer wisselen, om zo een deal makkelijker te maken. De transfer is geïnitieerd op deadline-day, waardoor alles snel moest gebeuren. Als je e.e.a. kan versnellen door met een zaakwaarnemer te werken die je al kent, is dat niet heel gek.

Ik vind het onderzoek goed, maar de manier waarop Mislintat al aan de galg wordt gehangen is echt belachelijk. Laten we eerst eens afwachten of hij iets verkeerd heeft gedaan, de regels heeft overtreden of iets anders wat negatieve consequenties heeft.

Vorig jaar was de zaakwaarnemer van de trainer verantwoordelijk voor alle transfers en het beleid, dat is nog veel schimmiger. Bij Mislintat gaat het om vage banden (aandeelhouders in zijn bedrijf).

Er is een hetze gaande vanuit een bepaalde hoek in de media gaande tegen Mislintat. Sinds de Telegraaf geen scoops meer krijgt zijn ze begonnen met zwartmaken en schrijven ze iedere dag wel een artikel waarbij de conclusie is dat alles wat fout gaat in de wereld de schuld van Mislintat is. Ongeacht wat je van zijn kwaliteiten als TD vindt is zo'n persoonlijke hetze ronduit belachelijk.

 

+5/-0

Eigenlijk is Ajax geimplodeerd sinds het vertrek van Overmars, en zijn er daarna alleen nog maar foute beslissingen genomen met steeds grotere gevolgen. Van der Sar heeft hier een groot aandeel in gehad. Was de aanstelling van Bosz niet tegengehouden door eerst vd Sar (persoonlijke rancune) en later Mislantat (om er zelf beter van te worden) want geen zeggenschap voor Steijn, dan had je nu niet alleen een véél betere trainer gehad, maar ook veel betere en gerichte aankopen. Die precies bij het Ajax voetbal zouden passen. Bosz had echt alleen spelers gewild waar hij 100 procent achter had gestaan. Voor ajax voetbal moet je daardoor nu naar Psv kijken.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 20 september 2023 om 07:37:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 september 2023 om 22:24:

Borna Sosa zou op de laatste dag van de transfermarkt door Mislintat gebeld zijn en te horen hebben gekregen dat hij naar Ajax kan, maar dat hij zijn huidige management moet dumpen en gebruik moest maken van de diensten van Artur Beck, dat is een van de zaakwaarnemers van dat kantoor dat aandelen gekocht had in het bedrijf van Mislintat.

Als het waar is natuurlijk een kwalijke zaak, waar wat mij betreft direct ontslag op moet volgen.


Er is een hetze gaande vanuit een bepaalde hoek in de media gaande tegen Mislintat. Sinds de Telegraaf geen scoops meer krijgt zijn ze begonnen met zwartmaken en schrijven ze iedere dag wel een artikel waarbij de conclusie is dat alles wat fout gaat in de wereld de schuld van Mislintat is. Ongeacht wat je van zijn kwaliteiten als TD vindt is zo'n persoonlijke hetze ronduit belachelijk.


Dit lijkt mij echt onzin. Voetbal International, het AD en ook de NOS zijn met informatie naar buiten gekomen. Het is echt niet alleen de Telegraaf die negatief is.
Ook veel oud-spelers en supporters zijn vanaf het begin al kritisch op de aanstelling van Mislinat.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 20 september 2023 om 07:59:

Dit lijkt mij echt onzin. Voetbal International, het AD en ook de NOS zijn met informatie naar buiten gekomen. Het is echt niet alleen de Telegraaf die negatief is.
Ook veel oud-spelers en supporters zijn vanaf het begin al kritisch op de aanstelling van Mislinat.



Die volgens mij allemaal elkaar quoten en zich baseren op wat Ajax ook zelf naar buiten gebracht heeft.

We zullen zien wat het onderzoek naar buiten brengt. Vooralsnog heb ik een much ado about nothing bij heel dit verhaal. Mislintat is ook niet van gisteren, lijkt mij sterk dat hij op zo'n lompe manier zijn vingers heeft verbrand. En als het wel zo is, afscheid van nemen. Maar laat ons eerst eens het onderzoek afwachten, vooraleer we moord en brand schreeuwen.

 

+6/-0

Er zijn nu ook twee kampen ontstaan: Steijn vs. Mislinat. Eerlijk gezegd zie ik beiden het liefst vertrekken. Maar het vertrek van Mislinat lost op de korte termijn weinig op, de selectie staat er nu eenmaal en daar is tot de winterstop niets aan te doen. Een goede trainer voor de groep zou meer effect hebben.

Mislinat zou diamanten ogen hebben en op die manier in een vroeg stadium onbekend talent scouten voor weinig geld. Hij heeft nu veel onbekende spelers gehaald, maar wel voor een hoofdprijs. Die Duitse keeper zou, naast Sosa, nu ook via die zakelijke relatie bij Ajax zijn gekomen. Dat verklaart misschien waarom daar 5 miljoen voor betaald was en Olij niet gekomen is. Niet dat Olij een topkeeper is, maar ik vind het toch een gek verhaal.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 20 september 2023 om 07:37:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 september 2023 om 22:24:

Borna Sosa zou op de laatste dag van de transfermarkt door Mislintat gebeld zijn en te horen hebben gekregen dat hij naar Ajax kan, maar dat hij zijn huidige management moet dumpen en gebruik moest maken van de diensten van Artur Beck, dat is een van de zaakwaarnemers van dat kantoor dat aandelen gekocht had in het bedrijf van Mislintat.

Als het waar is natuurlijk een kwalijke zaak, waar wat mij betreft direct ontslag op moet volgen.



Waarom is dit een kwalijke zaak en waarom moet er ontslag volgen? Welke regels heeft Mislintat hiermee overtreden? Er zijn zoveel spelers die vlak voor een transfer van zaakwaarnemer wisselen, om zo een deal makkelijker te maken. De transfer is geïnitieerd op deadline-day, waardoor alles snel moest gebeuren. Als je e.e.a. kan versnellen door met een zaakwaarnemer te werken die je al kent, is dat niet heel gek.

Ik vind het onderzoek goed, maar de manier waarop Mislintat al aan de galg wordt gehangen is echt belachelijk. Laten we eerst eens afwachten of hij iets verkeerd heeft gedaan, de regels heeft overtreden of iets anders wat negatieve consequenties heeft.

Vorig jaar was de zaakwaarnemer van de trainer verantwoordelijk voor alle transfers en het beleid, dat is nog veel schimmiger. Bij Mislintat gaat het om vage banden (aandeelhouders in zijn bedrijf).

Er is een hetze gaande vanuit een bepaalde hoek in de media gaande tegen Mislintat. Sinds de Telegraaf geen scoops meer krijgt zijn ze begonnen met zwartmaken en schrijven ze iedere dag wel een artikel waarbij de conclusie is dat alles wat fout gaat in de wereld de schuld van Mislintat is. Ongeacht wat je van zijn kwaliteiten als TD vindt is zo'n persoonlijke hetze ronduit belachelijk.



Voor een directeur van een beursgenoteerd bedrijf gelden er simpelweg hele strenge regels op het gebied van belangenverstrengeling. Je moet als directeur zijnde al je belangen en mogelijke conflicten vermelden en vanuit de rvc toestemming krijgen als er mogelijk sprake is van conflicterende belangen.

Als er op de laatste speeldag een speler gehaald wordt die net een nieuwe zaakwaarnemer heeft die heel toevallig een zakenrelatie vanuit een andere functie (aandeelhouder van een ander bedrijf) is die je bovendien zelf aan die speler opgedrongen hebt, heb je de schijn al snel tegen. Zoiets had gemeld moeten worden maar dat is uit de berichtgeving niet gebeurd.

Vraag is dan ook vooral of Mislintat bij het nemen van beslissingen door andere belangen dan die van Ajax beïnvloed geweest is. Wat mij betreft heeft hij die schijn tegen, het gaat mij dan vooral om de timing. De speler eerder halen was beter voor Ajax, maar als er gewacht is tot het moment dat zijn zakenrelatie van de deal kon profiteren handelt hij niet alleen in het belang van Ajax.

Persoonlijk zou ik een zero-tolerance beleid tegen dit soort onzin voeren.

 

+4/-0

Los van alles, denk ik wel dat er een aantal goede spelers zijn gehaald, maar dat de selectie uit balans is en dat baart mij zorgen. Je kunt geen 4-3-3 spelen, zelfs niet met een volledig fitte selectie, zonder dat er spelers ergens neergezet worden waar ze niet goed uit de voeten kunnen.

Dus het beleid is niet goed. In januari is het een noodzaak dat er een aantal transfers wordt gedaan om dit op te lossen; na eerst een aantal maanden geduld te hebben dat de huidige selectie op elkaar is ingespeeld.

In januari zijn we geen titelkandidaat meer en waarschijnlijk is plek 2 ook ver van ons verwijderd. Ik wil Ajax volgend seizoen weer in de CL zien, maar dat verwacht ik niet. De titel zie ik sowieso niet gebeuren dit seizoen.

Als alle nieuwe aanwinsten tenminste één heel seizoen blijven, dan moet Bergwijn in januari verkocht worden, minstens één rechtsbuiten gehaald worden en een #10.

Salah-Eddine is niet goed genoeg, maar weigert te vertrekken. Ik zou hem zowel op de transferlijst zetten als verhuren aan wie wil. In de tussentijd bij JA stallen.

Rensch moet de komende maanden laten zien Ajax-waardig te zijn, of anders ook hem gaan vervangen. Ik ben er klaar mee dat hij tien slechte wedstrijden nodig heeft om vervolgens iedere keer maar eenmaal goed te spelen.

Mislintat zegt tevreden te zijn met zijn eerste transfermarkt hier, maar ik ben dat niet. Ook zijn Steijn aanstelling is behoorlijk waardeloos gebleken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 20 september 2023 om 09:34:

Er zijn nu ook twee kampen ontstaan: Steijn vs. Mislinat. Eerlijk gezegd zie ik beiden het liefst vertrekken. Maar het vertrek van Mislinat lost op de korte termijn weinig op, de selectie staat er nu eenmaal en daar is tot de winterstop niets aan te doen. Een goede trainer voor de groep zou meer effect hebben.

Mislinat zou diamanten ogen hebben en op die manier in een vroeg stadium onbekend talent scouten voor weinig geld. Hij heeft nu veel onbekende spelers gehaald, maar wel voor een hoofdprijs. Die Duitse keeper zou, naast Sosa, nu ook via die zakelijke relatie bij Ajax zijn gekomen. Dat verklaart misschien waarom daar 5 miljoen voor betaald was en Olij niet gekomen is. Niet dat Olij een topkeeper is, maar ik vind het toch een gek verhaal.



Steijn vertrekken kan iets veranderen, als Mislintat nu gaat verandert er niets. Ja, we hebben wederom geen enkele technische sturing.

Over Mislintat: ik kan niet beoordelen of hij ergens geld aan verdiend aan heeft. Ik weet wel dat dit normaal is in de voetbalwereld, hoe slecht dat ook is. Ajax kan toch echter zelf zien aan wie ze geld overmaken? In het verleden betaalden ze aan 'makelaars' een recordbedrag. Toen werden er nooit vragen gesteld.

Om één of andere duistere reden moet Mislintat al vanaf het begin af aan kennelijk hangen van het journaille. Om die reden vind ik de meesten een stelletje losers.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 september 2023 om 00:50:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 september 2023 om 00:13:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 september 2023 om 00:02:



Ik hoor dat Sosa met het oude management een deal zou hebben gehad tot en met 31 Augustus. In die zin is het natuurlijk wel heel toevallig dat Sosa juist op de laatste dag (1 September) gehaald is (met Beck als zaakwaarnemer). De vraag is dan of Sosa juist toen gehaald is zodat zijn zakelijke partner ervan mee kon profiteren. In dat geval is Ajax benadeeld, omdat er minder tijd is geweest om hem voor te bereiden op het nieuwe seizoen.

Ik denk dat je je met zulke constructies zeer snel op glad ijs begeeft.



Misschien vroeg die andere zaakwaarnemer een lagere vergoedingssom dan zijn voorganger en was het daarom gunstig om een deal met Beck te maken. Glad ijs is het wel ja, maar ongebruikelijk niet per se. Moeilijk te zeggen als outsider.



Het is mij wel heel toevallig dat Sosa een nieuwe zaakwaarnemer moest hebben van Mislintat en dat dat heel toevallig een vent is die in zijn bedrijf investeert. En dat de deal net op de eerste dag dat die man in functie is rond komt.

Als je zoiets al doet, moet je daar naar de club toe erg transparant in zijn. Kennelijk is hij dat niet geweest, aangezien Ajax door het nieuws verrast was. Ik vind het geen beste situatie.



Ik vind het gewoon ruiken naar belangenverstrengeling.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 september 2023 om 00:50:

Het is mij wel heel toevallig dat Sosa een nieuwe zaakwaarnemer moest hebben van Mislintat en dat dat heel toevallig een vent is die in zijn bedrijf investeert. En dat de deal net op de eerste dag dat die man in functie is rond komt.

Als je zoiets al doet, moet je daar naar de club toe erg transparant in zijn. Kennelijk is hij dat niet geweest, aangezien Ajax door het nieuws verrast was. Ik vind het geen beste situatie.



Ik denk dat je wat te veel waarde hecht aan die timing van de zaakwaarnemerswissel. Zoals Shogun al zegt, dat lijkt helemaal niet zo ongebruikelijk te zijn in de voetbalwereld. Als Mislintat regels heeft overtreden dan hebben die lijkt mij puur te maken met de extra regels die gelden voor Ajax als beursgenoteerde club.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 20 september 2023 om 09:34:

Die Duitse keeper zou, naast Sosa, nu ook via die zakelijke relatie bij Ajax zijn gekomen. Dat verklaart misschien waarom daar 5 miljoen voor betaald was en Olij niet gekomen is. Niet dat Olij een topkeeper is, maar ik vind het toch een gek verhaal.



Olij zit al aan zijn top en wordt nooit significant meer waard, Ramaj zou een ruwe diamant zijn (zelfde verhaal als met Onana). Mislintat heeft het regelmatig gehad over waardevermeerdering willen bewerkstelligen bij aankopen.

Olij onder de lat zou de afgelopen weken niks uit hebben gemaakt. Heb hem vaak genoeg gezien bij NAC en ja daar blonk hij vaak uit, maar dat kwam ook omdat hij zoveel te doen kreeg met die krakkemikkige elftallen van NAC. Dan pak je mooie ballen, maar er gaan er ook zat in, ook houdbare ballen. Alleen de prachtige reddingen blijven hangen en de blunders vergeet je als supporter liefst zo snel mogelijk.

Olij is niet de ervaren topspeler die je ineens een kwaliteits -en mentaliteitsimpuls geeft zoals Blind en Tadic dat deden. Mocht hij zijn gehaald dan zou hij op de berg "aankopen uit C-divisies" zijn gegooid. Of de "vriendje van de trainer"-kaart was getrokken als Steijn geen vriendjes had gehad in de media.

Zoals anderen al aangeven er is een hetze gaande tegen Mislintat. Damned if you do and damned if you don't.

Er lekte niks uit, er dreigt voor Steijn de weg richting de uitgang en ineens lekt alles weer uit. Lijkt mij duidelijk waar het lek zit.

Dit bericht is gewijzigd op 20 september 2023, 14:58:44.

 

+2/-0

Volgens ICM Stellar Sports, het oude management van Sosa, hangt er een vreemd luchtje aan de transfer. “Zij weerleggen de uitspraken van Beck en geven een interessant inkijkje in de gang van zaken. Zo heeft Mislintat al half augustus de interesse in Sosa bij de Kroaat kenbaar gemaakt, maar daarbij wel gevraagd om dit voor zichzelf te houden, omdat ze hem pas in de laatste twee dagen van de transferperiode wilden halen. Een eerdere overgang was geen optie en de deal moest lopen via Beck. VfB Stuttgart was daar heel verbaasd over, waarbij ook hardnekkige geluiden klonken dat Beck wel degelijk een mandaat van Ajax had en dus ook namens de Amsterdamse club onderhandelde.”

------------------------

Goed, de bron is wellicht niet helemaal objectief (oude management van Sosa dat omwille van deze transfer opzij geschoven is), maar als dit zo is dan wordt het uiterst verdacht allemaal. Het was in het belang van Ajax om de speler zo snel mogelijk te halen, zodat hij zo snel mogelijk inzetbaar voor de club was. Als er bewust gewacht is omdat de transfer via Beck moest verlopen, moet hij wel hele goede argumenten hebben dat hij dat toch in het belang van de club gedaan heeft.

Wat er in deze context exact bedoeld wordt met dat Beck een mandaat zou hebben gehad om namens Ajax te onderhandelen wordt mij niet duidelijk, maar ook dat klinkt niet als zuivere koffie.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Sven Mislintat