Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Sven Mislintat

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 15 16 17 18

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 07 juni 2023 om 12:50:

Sommige dingen betreffende Danny Blind zullen misschien kloppen maar dat Shota Arveladze 'AZ kampioen maakte' in ieder geval niet. AZ werd kampioen in 1981 en 2009....Arveladze speelde tot 2005 bij AZ.

Ik vind het moeilijk in te schatten of Blind integer is. Hij zal best wel regelmatig zaken bekokstoven.
Daley begint ook om zich heen te slaan als hij niet speelt, zo is gebleken.


Ik vind Danny eigenlijk vooral 'licht', in iedere positie die hij bekleedde. Hij kan het allemaal mooi vertellen maar het zijn vaak holle clichés



Kan me wel herinneren dat ik (en vele supporters met mij) er toen best van baalden dat Ajax Arveladze niet had opgepikt. De club koos toen voor Rosenberg, die meer een 4-4-2-spits bleek. En vervolgens moest halverwege het seizoen Huntelaar gehaald worden.

Daley is een beetje een chagrijn geworden sinds zijn spel minder is geworden naarmate hij ouder werd en zijn gezondheidsproblemen er ook bij kwamen. Dat zegt alleen niet per se iets over zijn vader. Die is volgens mij altijd wel basisspeler geweest in zijn carrière.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 07 juni 2023 om 19:13:

open/sluit de onderstaande quote:

MacManus schreef op 07 juni 2023 om 12:34:

Blind een integer persoon. Ach ik ken drie mensen die onder hem gewerkt hebben, als ik die jou hele betogen over Blind zouden lezen zouden ze echt hoofschuddend achter het scherm zitten. Je kan wel alles wat ik aangehaald heb ter zijde schuiven, doen alsof het niet gebeurd is of niet kan kloppen of minimaliseren maar meerdere dingen zijn makkelijk te verifiëren. Ik denk dat verdere discussie dan ook niet zoveel zin meer heeft. Heel blij met Mislintat, heel blij dat Blind niet meer in functie is bij Ajax.



Vind het wel jammer dat je nergens echt op in wil gaan. Je hele betoog heeft nu een erg groot "van horen zeggen"-gehalte. Ik kan niet zo veel met mensen die anoniem hun verhaal in de media doen. Dat is echt een ziekte binnen de club. Het is onmogelijk te controleren of de verhalen waar zijn.

Daarnaast mogen we niet vergeten dat mensen die lekken vaak een agenda hebben. En als je het als teken van Blind zijn slechte karakter gaat aanvoeren dat hij ooit als speler van Sparta een seizoenkaart bij Feyenoord had dan sta je er duidelijk niet helemaal nuchter in.


Kom op Thomas, wees dan gewoon eerlijk in de discussie. Ik som wel meer dan tien zaken op jij schuift het allemaal ter zijde, . De woorden op het bordes en de bekerviering van 2006 zijn gewoon terug te vinden hoor. De woorden van Tahamata zijn letterlijk in een interview gedaan: https://www.vi.nl/nieuws/tahamata-op-menselijk-vlak-schiet-ajax-tekortlink . Pienaar was niet de enige speler die bij Ajax toen ontevreden was dat waren er meer. De zaakwaarnemerskwestie ging over 2021. Maar er zijn ook gewoon genoeg acties door Blind gedaan die wel duidelijk waren, zijn terugkeer bij Ajax onder Van Gaal, Sturkenboom was natuurlijk ook een vreemde. En je had de situatie onder Jol: https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/directie-blind-en-jol-moeten-verder-.htmllink We kunnen natuuurlijk de positie innemen dat daarin helemaal niks te bewijzen is, want niet empirisch waargenomen en dergelijke. Maar waarom zouden we dan nog verder in discussie moeten? De Feyenoordseizoenskaart kan me an sich niet zoveel schelen, gaat me vooral om als ik mensen weer hoor over Danny Blind de geboren rasajacied, het is allemaal wat relatiever. Als ik zijn persoonlijke leven er echt had willen halen dan had ik het wel gehad over b.v. de dronken aanrijding die hij veroorzaakte, maar dat soort escpades heb ik bewust buiten de discussie gehouden.

 

+2/-0

Ooit gehoord van alinea's? :I

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

MacManus schreef op 07 juni 2023 om 20:58:

Kom op Thomas, wees dan gewoon eerlijk in de discussie. Ik som wel meer dan tien zaken op jij schuift het allemaal ter zijde, . De woorden op het bordes en de bekerviering van 2006 zijn gewoon terug te vinden hoor. De woorden van Tahamata zijn letterlijk in een interview gedaan: https://www.vi.nl/nieuws/tahamata-op-menselijk-vlak-schiet-ajax-tekortlink . Pienaar was niet de enige speler die bij Ajax toen ontevreden was dat waren er meer. De zaakwaarnemerskwestie ging over 2021. Maar er zijn ook gewoon genoeg acties door Blind gedaan die wel duidelijk waren, zijn terugkeer bij Ajax onder Van Gaal, Sturkenboom was natuurlijk ook een vreemde. En je had de situatie onder Jol: https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/directie-blind-en-jol-moeten-verder-.htmllink We kunnen natuuurlijk de positie innemen dat daarin helemaal niks te bewijzen is, want niet empirisch waargenomen en dergelijke. Maar waarom zouden we dan nog verder in discussie moeten? De Feyenoordseizoenskaart kan me an sich niet zoveel schelen, gaat me vooral om als ik mensen weer hoor over Danny Blind de geboren rasajacied, het is allemaal wat relatiever. Als ik zijn persoonlijke leven er echt had willen halen dan had ik het wel gehad over b.v. de dronken aanrijding die hij veroorzaakte, maar dat soort escpades heb ik bewust buiten de discussie gehouden.



Wat is er niet eerlijk aan de discussie die ik voer? Vind je het alleen maar eerlijk als iemand het met je eens is? De discussie ging over of op Blind het achter zijn ellebogen of iets dergelijks zou hebben. Vele van je voorbeelden zijn wat dat betreft volstrekt irrelevant. Je haalde er zelfs het feit bij dat hij als speler van Sparta een seizoenkaart bij Feyenoord had.

Het incident met Tahamata herinnerde ik me zelf ook nog, maar dat heeft niet zo veel met het achter de ellebogen hebben te maken. Dat is hooguit Blind die niet zo'n sociaal vlotte en joviale man is. Dat geloof ik op basis van zijn mediaoptredens direct. Het is een beetje een droogstoppel.

Wat je over Pienaar aanhaalde lijkt meer een geval van een speler en trainer die het sportief niet met elkaar eens zijn. Dat is natuurlijk verre van ongebruikelijk in de voetbalwereld. Het belang van een speler is niet altijd het belang van het team. Blinds eigen uitleg over het conflict vind ik ok klinken:

https://www.vi.nl/nieuws/coach-blind-neemt-pienaar-interview-kwalijklink

Sportief was de keuze denk ik ook niet zo raar met Wesley Sneijder in het team. Pienaar heeft in de rest van zijn carrière niet zo enorm vaak meer op tien gespeeld.

De bordesscène blaas je ook behoorlijk op. Blind werd toegezongen door de supporters en reageert daarop zonder iemand te schofferen of wat dan ook:

https://ajaxfanzone.nl/2006/05/08/ajax-tijdens-groot-feest-gehuldigd-op-leidseplein/link

Ik snap ook best dat hij zich geroepen voelt wat te zeggen als hij een opgefokte sfeer zo wordt toegezongen.

Bij Sparta is hij na een seizoen (die paar maanden waar jij het over hebt klinken een stuk dramatischer) weer teruggekeerd bij Ajax in een vergelijkbare functie. Dat mag gewoon. Het is ook promotie voor hem feitelijk. Zo werkt dat vaak in de voetbalwereld.

Zaakwaarnemer van zijn eigen zoon is hij voor zover ik weet nog nooit geweest. Dat klinkt echt belachelijk. Waarom zou hij? Heb je daar een bron voor? Ik geloof het ook niet zo dat de club dat niet als belangenverstrengeling had gezien en had toegestaan.

Tijdens de Fluwelen Revolutie zijn er inderdaad wel echt politieke spelletjes gepleegd, waaronder door Blind.

Dat vermeende conflict met Jol (laten we even aannemen dat het waar is) is een geval van een trainer en assistent die niet door een deur leken te kunnen. Een assistent moet zich altijd schikken naar de hoofdtrainer, maar de aanvaring lijkt me in de eerste plaats een gevolg van fouten vanuit de clubleiding.

Blind had op dat moment een dubbelfunctie als technisch manager en assistent, dat lijkt me al niet ideaal. En ik vraag me daarnaast af of het opnemen van Blind in de technische staf geen suggestie vanuit de club was. Een nieuwe trainer moet altijd volledig zijn eigen staf samen kunnen stellen, met zijn eigen vertrouwelingen.

 

+1/-0

Het schijnt dat we geïnteresseerd zijn in Eduard Spertsyan:

https://www.youtube.com/watch?v=chHgYo8Z1NMlink

Op basis van deze beelden: Yes, sir!

Hopelijk Klaassen, Alvarez en Grillitsch eruit voor Spertsyan, Vos en Branco. Dan ga je er voetballend zoveel op vooruit. Met Berghuis en Taylor heb je dan ook wat meer ervaring en loopvermogen erbij. Denk dat Brobbey dan ook meer gaat opleven met zoveel voetballend vermogen achter hem. Spertsyan steekt die donkere gozer in dat team vaak weg: dat kan ie bij ons met Brobbey doen.

Hopelijk dan nog Timber weg voor een kast die heerst in de lucht en hopelijk al wat ervaring heeft. Die dan samen met Hato in het centrum.

Bergwijn er gewoon lekker uit voor Godts en Tadic erbij om iedereen naar de gym te sturen en ik zie het allemaal wel zonnig in.

 

+2/-0

Ik las afgelopen nacht ook over Spertsyan. Hij is voor mij niet een bekende naam, maar wat ik over hem lees, is interessant. Zou hij de #10 voor ons kunnen zijn waar we naar smachten?

Álvarez gaat naar Dortmund, Grillitsch lijkt al weg te zijn, Vos komt aansluiten bij Ajax 1, ik hoop dat we afscheid nemen van Klaassen, Kudus wordt waarschijnlijk verkocht en ik zou Fitz-Jim overwegen om ook als Ajax 1-speler te zien. Hlynsson van Jong Ajax als extra optie zien. Mazumbo en Misehouy zijn ook talenten, maar dat is voor later, denk ik.

Spertsyan am, lb
Berghuis cm, am, rb
Fitz-Jim cm, vm, am
Van den Boomen cm, vm, am
Vos vm
Taylor cm, vm
Hlynsson am, cm (JA)

Op papier ziet het er redelijk oké uit:
Spertsyan/Berghuis
Taylor/Fitz-Jim, VdBoomen/Vos

Dat gezegd hebbende... zou ik Reijnders ook nog willen toevoegen. Hij is AZ ...ja... maar ik denk dat Reijnders echt goed is. De complete middenvelder. Ik zou hem zelfs naast Frenkie in Oranje zetten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bergwijn er gewoon lekker uit voor Godts en Tadic erbij om iedereen naar de gym te sturen en ik zie het allemaal wel zonnig in.


Ongelooflijk dat Bergwiin onze duurste aankoop ooit is. Ik verwachtte meer van hem. Hij lijkt mentaal gezien niet (meer) de profvoetballer te zijn waar ik op hoopte.

Van Axel Dongen gaat naar Ajax 1. Dus met hem en Godts hebben we twee talentvolle linksbuitens en met Bergwijn en Tadic twee ervaren. Ik zie Tadic echter als centrumspits tegenwoordig en Bergwijn speelt achter Brobbey de laatste tijd.

Over aanvallers gesproken: ik zou Zirkzee een kans geven. Die eerste wedstrijden voor Bayern waren geweldig: een échte Ajax-spits, van aanspeelpunt tot afmaker. Als hij nu voor goedkoop op te pikken is, zou ik de gok wagen.

Bergwijn/Godts/Axel, Tadic/Brobbey/Zirkzee, Berghuis/Chico/Rasmussen(JA)

Hansen is naar NEC. Wat een verrassing t.o.v. een aantal jaar geleden toen geruchten zei dat topclubs hem wilden.

 

+1/-0

Beelden zeggen niet alles, maar op basis daarvan zou hij een absolute meerwaarde zijn.
Een tweebenige creatieve 10 die medespelers kan wegzetten of zelf makkelijk scoort.

Zondag speelt hij de bekerfinale en daarna direct de onderhandelingen starten!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 juni 2023 om 17:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Bergwijn er gewoon lekker uit voor Godts en Tadic erbij om iedereen naar de gym te sturen en ik zie het allemaal wel zonnig in.


Ongelooflijk dat Bergwiin onze duurste aankoop ooit is. Ik verwachtte meer van hem. Hij lijkt mentaal gezien niet (meer) de profvoetballer te zijn waar ik op hoopte.

Van Axel Dongen gaat naar Ajax 1. Dus met hem en Godts hebben we twee talentvolle linksbuitens en met Bergwijn en Tadic twee ervaren. Ik zie Tadic echter als centrumspits tegenwoordig en Bergwijn speelt achter Brobbey de laatste tijd.

Over aanvallers gesproken: ik zou Zirkzee een kans geven. Die eerste wedstrijden voor Bayern waren geweldig: een échte Ajax-spits, van aanspeelpunt tot afmaker. Als hij nu voor goedkoop op te pikken is, zou ik de gok wagen.

Bergwijn/Godts/Axel, Tadic/Brobbey/Zirkzee, Berghuis/Chico/Rasmussen(JA)

Hansen is naar NEC. Wat een verrassing t.o.v. een aantal jaar geleden toen geruchten zei dat topclubs hem wilden.



Over Zirkzee heb ik ook wel eens gelezen dat het disciplinair allemaal niet overhoudt bij hem. We hebben al meerdere spelers die de kantjes er toch een beetje vanaf lopen en daar wil ik er niet nog eentje bij.

3 opties voor iedere positie is echt overkill trouwens. 2 is meer dan voldoende, bovendien heb je altijd nog spelers op andere posities die kunnen switchen. Zo'n Spertsyan kan vast ook lb bijvoorbeeld.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 juni 2023 om 18:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 juni 2023 om 17:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Bergwijn er gewoon lekker uit voor Godts en Tadic erbij om iedereen naar de gym te sturen en ik zie het allemaal wel zonnig in.


Ongelooflijk dat Bergwiin onze duurste aankoop ooit is. Ik verwachtte meer van hem. Hij lijkt mentaal gezien niet (meer) de profvoetballer te zijn waar ik op hoopte.

Van Axel Dongen gaat naar Ajax 1. Dus met hem en Godts hebben we twee talentvolle linksbuitens en met Bergwijn en Tadic twee ervaren. Ik zie Tadic echter als centrumspits tegenwoordig en Bergwijn speelt achter Brobbey de laatste tijd.

Over aanvallers gesproken: ik zou Zirkzee een kans geven. Die eerste wedstrijden voor Bayern waren geweldig: een échte Ajax-spits, van aanspeelpunt tot afmaker. Als hij nu voor goedkoop op te pikken is, zou ik de gok wagen.

Bergwijn/Godts/Axel, Tadic/Brobbey/Zirkzee, Berghuis/Chico/Rasmussen(JA)

Hansen is naar NEC. Wat een verrassing t.o.v. een aantal jaar geleden toen geruchten zei dat topclubs hem wilden.



Over Zirkzee heb ik ook wel eens gelezen dat het disciplinair allemaal niet overhoudt bij hem. We hebben al meerdere spelers die de kantjes er toch een beetje vanaf lopen en daar wil ik er niet nog eentje bij.

3 opties voor iedere positie is echt overkill trouwens. 2 is meer dan voldoende, bovendien heb je altijd nog spelers op andere posities die kunnen switchen. Zo'n Spertsyan kan vast ook lb bijvoorbeeld.


Berghuis is tevens een middenvelder, Rasmussen Jong Ajax en toevallig heb je met Godts en Axel twee jonge talenten voor de linksbuiten positie wie ook nog voor Jong kunnen spelen, dus het valt reuze mee met drie per positie.

Over Zirkzee: tsjah... ik weet er het fijne niet van. Als hij nog weet op te bloeien, dan zou hij bij ons goed passen.

 

+1/-0

Spertsyan ziet er inderdaad interessant uit. Echt een creatieve speler met een dribbel en een goede trap, en daarnaast ook energie en tempo in zijn spel. Hij doet me een beetje aan Ziyech denken, alleen dan iets minder rommelig en houterig in zijn spel, en een stuk sterker met zijn mindere been. Maar dat is puur op basis van een Youtubefilmpje.

Zirkzee komt mentaal inderdaad tekort. Het zou best nog wat kunnen worden, maar ik zou niet veel geld voor hem neerleggen. Ik vind hem in de lucht ook erg zwak voor een speler van zijn lengte. Dat zegt misschien ook wel wat over zijn instelling.

Berghuis moet natuurlijk gewoon verkocht worden. Hij is simpelweg niet goed genoeg. En als je Spertsyan en Van den Boomen haalt en een van de twee in de basis komt dan heb je zijn goede trap ook niet nodig. Dat is het enige waarmee hij nog enigszins wat toe zou kunnen voegen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 juni 2023 om 20:37:

Spertsyan ziet er inderdaad interessant uit. Echt een creatieve speler met een dribbel en een goede trap, en daarnaast ook energie en tempo in zijn spel. Hij doet me een beetje aan Ziyech denken, alleen dan iets minder rommelig en houterig in zijn spel, en een stuk sterker met zijn mindere been. Maar dat is puur op basis van een Youtubefilmpje.

Zirkzee komt mentaal inderdaad tekort. Het zou best nog wat kunnen worden, maar ik zou niet veel geld voor hem neerleggen. Ik vind hem in de lucht ook erg zwak voor een speler van zijn lengte. Dat zegt misschien ook wel wat over zijn instelling.

Berghuis moet natuurlijk gewoon verkocht worden. Hij is simpelweg niet goed genoeg. En als je Spertsyan en Van den Boomen haalt en een van de twee in de basis komt dan heb je zijn goede trap ook niet nodig. Dat is het enige waarmee hij nog enigszins wat toe zou kunnen voegen.


Hoezo natuurlijk? Berghuis was zo ongeveer onze beste speler dit seizoen. Ja, gebrek aan beter; dat is duidelijk. Berghuis kan zo ongeveer overal spelen wat betreft het middenveld en de aanval. Met hem heb je een soort van aanvoerder in huis, naast Tadic.

Je doet Berghuis tekort. Van den Boomen heeft een goede rechterbeen en Berghuis een linker. Berghuis is het probleem niet. Met hem heb je ervaring waar je nog van op aan kunt. Simpelweg niet goed genoeg? Niemand draaide een beter seizoen bij Ajax dan hij.

Zirkzee inderdaad enkel voor een koopje. Het zou een gok zijn.

 

+2/-0

Ik vond hem zeker niet de beste speler. Hij is leuk om erbij te hebben voor in de breedte, maar meer ook niet eigenlijk. Hij mist handelingssnelheid, is geen echte middenvelder en voor op rechtsbuiten heeft hij dan weer te weinig snelheid of een echte actie. Een leider vind ik hem ook totaal niet. Hij speelt meer als een jongere speler dan als een echte routinier. Alleen zijn trap is echt duidelijk bovengemiddeld, maar zelfs daarmee heeft hij geen gigantische impact op het spel gehad sinds hij voor Ajax speelt. Daarnaast is hij ook een dure speler qua salaris.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 juni 2023 om 23:08:

Ik vond hem zeker niet de beste speler. Hij is leuk om erbij te hebben voor in de breedte, maar meer ook niet eigenlijk. Hij mist handelingssnelheid, is geen echte middenvelder en voor op rechtsbuiten heeft hij dan weer te weinig snelheid of een echte actie. Een leider vind ik hem ook totaal niet. Hij speelt meer als een jongere speler dan als een echte routinier. Alleen zijn trap is echt duidelijk bovengemiddeld, maar zelfs daarmee heeft hij geen gigantische impact op het spel gehad sinds hij voor Ajax speelt. Daarnaast is hij ook een dure speler qua salaris.


Géénéén speler maakte een gigantische impact dit seizoen, laat staan op het spel. Dan deed Berghuis het hier en daar beter in dat opzicht dan de meesten.

Wat vind je van de rest van de middenvelders? Heb je liever Klaassen en Taylor dan Berghuis?

 

+1/-0

Ik vind dat hij die impact ook vorig seizoen al niet echt heeft. Vergelijk hem met Tadic en het verschil is gigantisch. En als we alleen naar afgelopen seizoen kijken dan scoort hij qua assists nog wel goed, maar in statistieken als gecreëerde kansen heeft hij een weinig dominante rol voor het soort speler dat hij is. Andere passers zoals Veerman, Kokcu en Eiting hebben wat dat betreft veel meer hun stempel kunnen drukken.

Klaassen en Taylor zou ik wel boven Berghuis verkiezen, maar ook voor Klaassen geldt dat hij niet goed genoeg meer is en veel te duur is om er voor op de bank bij te houden. Taylor is in tegenstelling tot Berghuis een echte middenvelder, en daarnaast een jong talent dat nog beter zal worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 juni 2023 om 23:44:

Ik vind dat hij die impact ook vorig seizoen al niet echt heeft. Vergelijk hem met Tadic en het verschil is gigantisch. En als we alleen naar afgelopen seizoen kijken dan scoort hij qua assists nog wel goed, maar in statistieken als gecreëerde kansen heeft hij een weinig dominante rol voor het soort speler dat hij is. Andere passers zoals Veerman, Kokcu en Eiting hebben wat dat betreft veel meer hun stempel kunnen drukken.

Klaassen en Taylor zou ik wel boven Berghuis verkiezen, maar ook voor Klaassen geldt dat hij niet goed genoeg meer is en veel te duur is om er voor op de bank bij te houden. Taylor is in tegenstelling tot Berghuis een echte middenvelder, en daarnaast een jong talent dat nog beter zal worden.


De eerste maanden was Berghuis onze beste speler. Tadic was toen niks. Later is Tadic beter geworden. Klaassen boven Berghuis verkiezen: wow. We hebben het seizoen niet met dezelfde ogen gezien. Taylor is inderdaad een echte middenvelder in tegenstelling tot Berghuis, want Berghuis is altijd een rechtsbuiten geweest. Veerman was ik altijd een liefhebber van. Sinds ik hem ken van Heerenveen wilde ik hem graag bij Ajax zien. Hij is een echte spelmaker.

Kokcu en Feyenoord hebben een uitstekend seizoen gedraaid. Niemand heeft een stempel kunnen drukken bij Ajax. Je maakt Berghuis graag af hier. Geen idee waarom. Eiting is een echte spelmaker. We kennen hem. Hij doet het bij Volendam goed. Bij Volendam...

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 juni 2023, 00:51:07.

 

+3/-0

Ik vind Berghuis, Kudus, Tadic en Alvarez de enigen die een (krappe) voldoende gehaald hebben dit seizoen. Aardig rendement maar te weinig dominant voor een 10. Een jaartje erbij als multifunctionele en ervaren reserve kan een optie zijn, alhoewel ik begrijp dat ie daar misschien te duur voor is. Het lijkt me ook een naar en snel gefrustreerd kereltje, dus wellicht kan ie niet omgaan met het bankzitten.

Lastig. Sowieso liever niet in de basis

 

+2/-0

Het zijn Youtube filmpjes, maar van wat ik heb gezien lijkt Spertsyan me een aanwinst voor Ajax. Ik geloof dat hij ook niet heel duur is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 10 juni 2023 om 03:23:

Ik vind Berghuis, Kudus, Tadic en Alvarez de enigen die een (krappe) voldoende gehaald hebben dit seizoen. Aardig rendement maar te weinig dominant voor een 10. Een jaartje erbij als multifunctionele en ervaren reserve kan een optie zijn, alhoewel ik begrijp dat ie daar misschien te duur voor is. Het lijkt me ook een naar en snel gefrustreerd kereltje, dus wellicht kan ie niet omgaan met het bankzitten.

Lastig. Sowieso liever niet in de basis


We kunnen ervan uitgaan dat we zonder Kudus en Álvarez het nieuwe seizoen ingaan. Met Tadic en Berghuis heb je twee ervaren krachten wie nog van waarde zijn. Genoeg mensen hier willen liever een basiself zonder deze twee, maar dat is op dit moment erg veel gevraagd. Het is goed om te streven naar meer, maar we kunnen niet zomaar alles in één keer omtoveren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 09 juni 2023 om 20:37:

Spertsyan ziet er inderdaad interessant uit. Echt een creatieve speler met een dribbel en een goede trap, en daarnaast ook energie en tempo in zijn spel. Hij doet me een beetje aan Ziyech denken, alleen dan iets minder rommelig en houterig in zijn spel, en een stuk sterker met zijn mindere been. Maar dat is puur op basis van een Youtubefilmpje.

Zirkzee komt mentaal inderdaad tekort. Het zou best nog wat kunnen worden, maar ik zou niet veel geld voor hem neerleggen. Ik vind hem in de lucht ook erg zwak voor een speler van zijn lengte. Dat zegt misschien ook wel wat over zijn instelling.

Berghuis moet natuurlijk gewoon verkocht worden. Hij is simpelweg niet goed genoeg. En als je Spertsyan en Van den Boomen haalt en een van de twee in de basis komt dan heb je zijn goede trap ook niet nodig. Dat is het enige waarmee hij nog enigszins wat toe zou kunnen voegen.



Vandaar dat Berghuis speler van het jaar is geworden. Hij is niet goed genoeg> Hoe kom je daarbij?
Er zijn diverse andere spelers waaronder Bergwijn, Klaassen en Taylor die mogen gelijk uit de basis. Taylor moeten ze verhuren en Bergwijn en Klaassen verkopen.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Sven Mislintat