Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Sven Mislintat

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 01 april 2025 om 22:53:

Wess schreef op 01 april 2025 om 21:45:

Dit noem ik een analytische, realistische en objectieve reactie!
Ik ben dan ook benieuwd naar jouw antwoord op mijn vraag: heeft Mislintat (gering) aandeel in het huidig kampioenschap?

Mooie constatering dat Mislintat hoe dan ook in korte tijd een grotendeels nieuw elftal moest samenstellen (een moeilijke situatie dat weinigen bij Ajax in korte tijd is gelukt. Ik ken alleen 1 persoon die dat lang geleden wel is gelukt bij Ajax...)

Ik vind dat hij zeker een aandeel heeft gehad, want de selectie is nog nagenoeg hetzelfde. De grootste zwakke plek hier is de voorhoede, en die was onder Mislintat zelfs beter.

Dat de selectie nagenoeg gelijk is gebleven, is natuurlijk niet altijd op het conto van Mislintat te schrijven. Hato en Taylor waren er onder die man al, maar zijn natuurlijk niet zijn verdiensten.

Mislintat moet wat mij betreft absoluut de credits krijgen voor zijn inzet en volhardendheid om Sutalo te halen. Ramaj en Gaaei waren aankopen die niet voor de hand lagen, maar zeker wel goed zijn uitgepakt. De rest vind ik (nog) niet indrukwekkend, zeker niet als je prijs-kwaliteit bekijkt.

Al sluit ik zeker niet uit dat er nog jongens van hem doorbreken zoals Mannsverk.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 01 april 2025 om 23:14:

Dat de selectie nagenoeg gelijk is gebleven, is natuurlijk niet altijd op het conto van Mislintat te schrijven. Hato en Taylor waren er onder die man al, maar zijn natuurlijk niet zijn verdiensten.

Mislintat moet wat mij betreft absoluut de credits krijgen voor zijn inzet en volhardendheid om Sutalo te halen. Ramaj en Gaaei waren aankopen die niet voor de hand lagen, maar zeker wel goed zijn uitgepakt. De rest vind ik (nog) niet indrukwekkend, zeker niet als je prijs-kwaliteit bekijkt.

Al sluit ik zeker niet uit dat er nog jongens van hem doorbreken zoals Mannsverk.

Zou raar zijn als letterlijk iedere selectiespeler een aankoop van hem zou zijn. Ik zie de relevantie van de opmerking ook niet zo. Niemand zegt dat hij credits voor die spelers verdient. Waar het om gaat is dat de selectie nog maar nauwelijks is veranderd. Al die spelers die er zogenaamd niets van konden blijken zo slecht nog niet. Met Mikautadze en Forbs er nog bij hadden we echt zoveel meer gescoord dit seizoen. Mikautadze is momenteel in topvorm en gaf laatst Van 't Schip in twee interlands nog een pak op de broek.

+1/-0

thomas83 schreef op 01 april 2025 om 23:37:

Zou raar zijn als letterlijk iedere selectiespeler een aankoop van hem zou zijn. Ik zie de relevantie van de opmerking ook niet zo. Niemand zegt dat hij credits voor die spelers verdient. Waar het om gaat is dat de selectie nog maar nauwelijks is veranderd. Al die spelers die er zogenaamd niets van konden blijken zo slecht nog niet. Met Mikautadze en Forbs er nog bij hadden we echt zoveel meer gescoord dit seizoen. Mikautadze is momenteel in topvorm en gaf laatst Van 't Schip in twee interlands nog een pak op de broek.

Je zegt dat M een aandeel heeft in het huidige succes, omdat de selectie die hij samenstelde nauwelijks gewijzigd zou zijn. Nou, zijn daadwerkelijke aandeel in die selectie is grotendeels ongedaan gemaakt. Alleen Sutalo en Gaaei dragen zijn signatuur.

Mikautadze zou in dit voetbal denk ik wel goed uit de verf komen. Maar goed, dan moet je ook een trainer zoeken die wat kan met het materiaal dat je haalt. Over Forbs ben ik net iets minder enthousiast.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 01 april 2025 om 23:52:

thomas83 schreef op 01 april 2025 om 23:37:

Je zegt dat M een aandeel heeft in het huidige succes, omdat de selectie die hij samenstelde nauwelijks gewijzigd zou zijn. Nou, zijn daadwerkelijke aandeel in die selectie is grotendeels ongedaan gemaakt. Alleen Sutalo en Gaaei dragen zijn signatuur.

Mikautadze zou in dit voetbal denk ik wel goed uit de verf komen. Maar goed, dan moet je ook een trainer zoeken die wat kan met het materiaal dat je haalt. Over Forbs ben ik net iets minder enthousiast.

Gezien de hoeveelheid minuten die Rasmussen en Akpom gemaakt hebben op de vleugels had Forbs bij ons gewoon 25 wedstrijden gespeeld dit seizoen. Met mogelijk meer... contributies! dan die twee.

+1/-0

Ik denk dat de kwaliteit van de spelers die Mislintat gehaald heeft best ok is, met een paar uitschieters naar boven en onder zoals elke TD dat heeft. Maar op het moment dat je een prutser als Steijn trainer maakt dan heb je gewoon gefaald. Je kunt een geweldig talentvolle groep hebben en niks winnen (vraag maar aan Peter Bosz haha). Maar met een geweldige trainer en een middelmatige spelersgroep kun je wel meedoen om de knikkers. Mislintat heeft één grote fout gemaakt: Steijn. De rest is bijzaak...

+2/-0

YAKUBU22 schreef op 02 april 2025 om 08:03:

Ik denk dat de kwaliteit van de spelers die Mislintat gehaald heeft best ok is, met een paar uitschieters naar boven en onder zoals elke TD dat heeft. Maar op het moment dat je een prutser als Steijn trainer maakt dan heb je gewoon gefaald. Je kunt een geweldig talentvolle groep hebben en niks winnen (vraag maar aan Peter Bosz haha). Maar met een geweldige trainer en een middelmatige spelersgroep kun je wel meedoen om de knikkers. Mislintat heeft één grote fout gemaakt: Steijn. De rest is bijzaak...

Nou ja, het aantal spelers dat hij haalde vond ik ook wel een grote fout. Je kunt natuurlijk uittekenen dat op het moment dat je 12 (!!!) nieuwe spelers haalt voor het eerste, het altijd even duurt voordat er een team staat. En dan ook nog zo'n halfbakken trainer, tsjah...

En dat aantal spelers was ook gewoon absoluut niet nodig. We hadden niet drie verdedigende middenvelders nodig. En ook geen twee extra spitsen. Bassey dwingen te vertrekken en Avila ervoor terughalen was ook onzinnig. Zelfde met Wijndal vs Sosa. Conceicao wegsturen en Forbs terughalen, zeg het maar.

Je had zeker 4, 5 aankopen achterwege moeten laten en (deels) moeten vasthouden aan spelers die je al had. Zo'n enorme volksverhuizing is vrijwel altijd een slecht idee, zeker als je ook nog de trainer moet vervangen. Eenvoudigweg een grote inschattingsfout.

+2/-1

Dit succes is 100% op het conto toe te schrijven van Farioli en zijn staf.

+3/-0

spelbos schreef op 02 april 2025 om 08:19:

Farioli heeft 100% goed werk gedaan en verdient alle lof (en hopelijk nog een seizoen).

Echter is niet te ontkennen dat hij het heeft gedaan met 30% Mislintat spelers. De reputatie van Mislintat komt er door dit succes 30% beter uit dan 1 jaar geleden (toen aangenomen werd dat 100% van zijn werk troep was)...?

Dit bericht is gewijzigd op 2 april 2025, 09:33:29.

+1/-0

Sevic schreef op 02 april 2025 om 08:09:

YAKUBU22 schreef op 02 april 2025 om 08:03:

Nou ja, het aantal spelers dat hij haalde vond ik ook wel een grote fout. Je kunt natuurlijk uittekenen dat op het moment dat je 12 (!!!) nieuwe spelers haalt voor het eerste, het altijd even duurt voordat er een team staat. En dan ook nog zo'n halfbakken trainer, tsjah...

En dat aantal spelers was ook gewoon absoluut niet nodig. We hadden niet drie verdedigende middenvelders nodig. En ook geen twee extra spitsen. Bassey dwingen te vertrekken en Avila ervoor terughalen was ook onzinnig. Zelfde met Wijndal vs Sosa. Conceicao wegsturen en Forbs terughalen, zeg het maar.

Je had zeker 4, 5 aankopen achterwege moeten laten en (deels) moeten vasthouden aan spelers die je al had. Zo'n enorme volksverhuizing is vrijwel altijd een slecht idee, zeker als je ook nog de trainer moet vervangen. Eenvoudigweg een grote inschattingsfout.

KLopt, heb je zeker een punt. Teveel nieuwe spelers halen was ook een (grote) fout.

+1/-0

Ik vraag me werkelijk af waarom Mislintat hier nog credits krijgt.

Alleen Sutalo is van het niveau wat Ajax nastreeft. En heel misschien Ramaj, maar dat moet nog blijken.

Voor de rest kunnen alle spelers de prullenbak in. Niet meer dan max subtop en dat zijn er maar weinig.

Deze man heeft zoveel geld verbrand en de club aan de rand van de afgrond gebracht. Overigens alle toenmalige directieleden en RvC leden zijn mede verantwoordelijk daarvoor.
Hij is nu ook niet voor niets ook bij Dortmund weggejaagd. Het is gewoon een clown die overal zijn zakken vult en een puinhoop achterlaat.

Het huidige succes is volledig op konto van Farioli en de nieuwe mensen aan het roer bij Ajax toe te schrijven.
Blijft een feit dat er nog steeds middelmatige spelers rondlopen die momenteel boven hun kunnen presteren door het collectief dat Farioli gesmeed heeft.

Zoals iemand hier al eerder heeft gezegd. De juiste man op de juiste plaats en het juiste moment.

+2/-1

tackle schreef op 02 april 2025 om 11:11:

Deze man heeft zoveel geld verbrand en de club aan de rand van de afgrond gebracht.

Ons eigen vermogen is sinds 2022 onafgebroken 200 miljoen euro of meer geweest. Eenvoudig terug te lezen in alle jaarcijfers en halfjaarcijfers.

Als dat de rand van de afgrond is, dan liggen alle andere Nederlandse BVO's in die afgrond.

Dat mensen dit lulverhaal nog geloven, onbegrijpelijk.

+4/-2

Wess schreef op 02 april 2025 om 09:24:

Farioli heeft 100% goed werk gedaan en verdient alle lof (en hopelijk nog een seizoen).

Echter is niet te ontkennen dat hij het heeft gedaan met 30% Mislintat spelers. De reputatie van Mislintat komt er door dit succes 30% beter uit dan 1 jaar geleden (toen aangenomen werd dat 100% van zijn werk troep was)...?

De opmars van met name Gaaei en Sutalo, die na vorig seizoen min of meer afgeschreven waren, is natuurlijk deels wel een positieve opsteker voor Mislintat. Ramaj wil ik ook wel als goede aankoop betitelen en met zijn prestaties bij Lyon bewijst Mikautadze ook dat er wel muziek in hem zit. Akpom was te duur maar in mijn ogen een acceptabele reservespits.

Mannsverk en Avila zou ik dan het predikaat "too early to call" willen geven door hun blessures.

Branco, Sosa, Medic, Tahirovic en Forbs dan de miskopen.

Vind het zelf nog steeds te weinig voor die 100M, maar zo dramatisch als het altijd afgeschilderd wordt is het inderdaad ook niet.

+1/-2

ElSimao2 schreef op 02 april 2025 om 11:36:

Wess schreef op 02 april 2025 om 09:24:

De opmars van met name Gaaei en Sutalo, die na vorig seizoen min of meer afgeschreven waren, is natuurlijk deels wel een positieve opsteker voor Mislintat. Ramaj wil ik ook wel als goede aankoop betitelen en met zijn prestaties bij Lyon bewijst Mikautadze ook dat er wel muziek in hem zit. Akpom was te duur maar in mijn ogen een acceptabele reservespits.

Mannsverk en Avila zou ik dan het predikaat "too early to call" willen geven door hun blessures.

Branco, Sosa, Medic, Tahirovic en Forbs dan de miskopen.

Vind het zelf nog steeds te weinig voor die 100M, maar zo dramatisch als het altijd afgeschilderd wordt is het inderdaad ook niet.

Van al de aankopen hebben alleen Ramaj, Gaaei, Sutalo, vd Boomen, Tahirovic en Akpom langere tijd actief (fit) met Farioli gewerkt.

Ramaj en Akpom zijn naar behoorlijke clubs gedaan en hebben perspectief. Ramaj om tactische redenen op de bank en Akpom vrijwel nooit op zijn eigen plek gespeeld.

Vd Boomen en Tahirovic hebben kansen gekregen en passen gewoonweg niet in de speelwijze.

De rest was al in de zomer weg of vaak geblesseerd. Wat Farioli uit hen had kunnen halen als hij langer met ze had kunnen werken is lastig te zeggen, maar als je spelers als Gaaei en Sutalo als referentiepunt gebruikt zouden er nog verrassingen tussen hebben kunnen zitten. Bekijk ook eens hoe Wijndal de laatste twee jaar erbij liep en vergelijk dat met hoe hij nu in zijn beperkte speeltijd overkomt.

Sosa is Kroatisch international met jaren ervaring in de Bundesliga. Forbes scoorde aan de lopende band in de jeugd van Manchester City. Mikautadze heeft intrensiek veel van wat je in een Ajacied wil zien.

Afgezien van Hato en Brobbey zag iedere basisspeler van dit seizoen er vorig seizoen uit alsof ze rechtstreeks uit de kelder klasse kwamen.

Dat is wat je krijgt als je twee jaar lang zonder trainer werkt.

Sommige spelers passen niet in de speelwijze, er zijn teveel aankopen gedaan in één transferperiode en over de hele is er teveel betaald voor spelers, maar veel aankopen waren op dat moment individueel prima verdedigbaar. Niet anders dan Bassey en co het seizoen daarvoor, maar daar hoor je een stuk minder commentaar over want dat was deels onder echte Ajacied Huntelaar.

+3/-0

Sevic schreef op 02 april 2025 om 11:27:

tackle schreef op 02 april 2025 om 11:11:

Deze man heeft zoveel geld verbrand en de club aan de rand van de afgrond gebracht.

Ons eigen vermogen is sinds 2022 onafgebroken 200 miljoen euro of meer geweest. Eenvoudig terug te lezen in alle jaarcijfers en halfjaarcijfers.

Als dat de rand van de afgrond is, dan liggen alle andere Nederlandse BVO's in die afgrond.

Dat mensen dit lulverhaal nog geloven, onbegrijpelijk.

Eigen vermogen heeft niets te maken met werk vermogen.

Die 200 miljoen is niet bedoeld om in transfers te steken. Ajax zat volledig klem ivm transfers. Dat is duidelijk gecommuniceerd door de huidige leiding.
Anders was de selectie echt wel versterkt.

Het is te danken aan de leiding dat Farioli is aangetrokken en dat hij met beperkte middelen een enorm succes boekt. Iedereen was er van overtuigd dat het jaren zou duren voordat Ajax er sportief en financieel bovenop zou komen.
Dat er bijna een wonder is geschied dat dit nu al in zicht is, daar mogen we onze trainer heel heel erg voor bedanken en indirect de leiding ook.

En het klopt dat er een behoorlijk aantal BVO's in de afgrond liggen. En in het buitenland is dat niet anders. De voetbalwereld is een wonderlijke wereld dat nauwelijks lijkt op het gewone bedrijfsleven.

Dat jij het een lulverhaal noemt, is voor jouw rekening en je geeft hier wel mee aan dat je geen vertrouwen hebt in de leiding die dit zelf herhaaldelijk naar buiten heeft gebracht.

+3/-1

Waar het hier om gaat zijn de doemverhalen. Er was (en is) niet veel geld op de korte termijn beschikbaar, maar dat wil niet zeggen dat Ajax financieel aan de afgrond staat, alleen dat ze het zuiniger aan moeten doen in vergelijking met de voorgaande jaren.

Dat het jaren zou duren voor Ajax er sportief weer bovenop zou komen dat heb ik nooit ook maar een moment in geloofd. Als je dat denkt dan ken je de voetbalwereld niet. Bij een club als Ajax speel je nog geen drie jaar op rij met dezelfde selectie. Daarnaast had je vorig jaar veel onderpresteerders door alle interne onrust en zwakke trainers. Nu je weer een goede trainer hebt speelt je weer om de drie bovenste plaatsen, zoals het hoort. Dit is niet een of andere unieke situatie die alleen maar mogelijk is doordat Farioli een of andere wonderdokter is. Met een beetje pech hadden we evengoed ook tweede of derde kunnen staan.

ElSimao2 schreef op 01 april 2025 om 23:52:

We hebben het over de algehele samenstelling van de selectie, en in de volgende zin heb je het ineens alleen over zijn aankopen.

Voor een TD die er maar een paar maanden heeft gezeten is twee aankopen in de basis niet eens zo'n heel slechte score in een situatie waarin veel aankopen actief worden tegengewerkt door Kroes. Daarnaast hebben Mannsverk en Avila ook blessurepech gehad. Als iedereen gewoon gelijke kansen had gekregen dan hadden Forbs en Akpom behoorlijk wat speeltijd gekregen denk ik. Het lijkt me niet dat Weghorst op voorspraak van Farioli is gekomen, en het vertrek van Forbs leek ook niet echt zijn keuze te zijn geweest.

Mikautadze kan in ieder systeem wel uit de voeten en had veel gespeeld, en zelfs Tahirovic had nog redelijk wat minuten gekregen, aangezien Henderson onder Mislintat nooit was gehaald. Bij Sosa kan je je wel afvragen hoeveel speeltijd hij had gekregen. Hato is maar zelden niet inzetbaar, en achterin is er nooit veel gerouleerd.

Sevic schreef op 02 april 2025 om 08:09:

Wie is de derde verdedigende middenvelder na Mannsverk en Tahirovic? Van den Boomen is toch wat aanvallender ingesteld. Mikautadze is niet per se een spits. Die kan op alle posities voorin spelen. Wat Avila voor Bassey betreft ben ik het wel met je eens, al was de roep toen wel sterk om een meer voetballende centrale verdediger te halen. Grillitsch had van mij ook best mogen blijven. Conceicao werd niet weggestuurd, die wilde zelf weg.

Mike1976 schreef op 02 april 2025 om 16:57:

Van al de aankopen hebben alleen Ramaj, Gaaei, Sutalo, vd Boomen, Tahirovic en Akpom langere tijd actief (fit) met Farioli gewerkt.

Ramaj en Akpom zijn naar behoorlijke clubs gedaan en hebben perspectief. Ramaj om tactische redenen op de bank en Akpom vrijwel nooit op zijn eigen plek gespeeld.

Vd Boomen en Tahirovic hebben kansen gekregen en passen gewoonweg niet in de speelwijze.

De rest was al in de zomer weg of vaak geblesseerd. Wat Farioli uit hen had kunnen halen als hij langer met ze had kunnen werken is lastig te zeggen, maar als je spelers als Gaaei en Sutalo als referentiepunt gebruikt zouden er nog verrassingen tussen hebben kunnen zitten. Bekijk ook eens hoe Wijndal de laatste twee jaar erbij liep en vergelijk dat met hoe hij nu in zijn beperkte speeltijd overkomt.

Sosa is Kroatisch international met jaren ervaring in de Bundesliga. Forbes scoorde aan de lopende band in de jeugd van Manchester City. Mikautadze heeft intrensiek veel van wat je in een Ajacied wil zien.

Afgezien van Hato en Brobbey zag iedere basisspeler van dit seizoen er vorig seizoen uit alsof ze rechtstreeks uit de kelder klasse kwamen.

Dat is wat je krijgt als je twee jaar lang zonder trainer werkt.

Sommige spelers passen niet in de speelwijze, er zijn teveel aankopen gedaan in één transferperiode en over de hele is er teveel betaald voor spelers, maar veel aankopen waren op dat moment individueel prima verdedigbaar. Niet anders dan Bassey en co het seizoen daarvoor, maar daar hoor je een stuk minder commentaar over want dat was deels onder echte Ajacied Huntelaar.

Op wat je over Tahirovic zegt na ben ik het wel met je eens. Die heeft ook maar amper mogen spelen onder Farioli. 48 minuten in Europa en 77 in de Eredivisie noem ik niet veel. Hoe zag Gaaei eruit in die eerste krap anderhalve wedstrijd onder Farioli? Niet zo goed als nu in elk geval.

+1/-0

Aan de andere kant heeft Tahirovic dit seizoen in 10 wedstrijden 607 minuten gespeeld, over alle competities heen. Ik denk dat we ondertussen wel kunnen stellen dat het niet aan de trainers ligt, maar dat er toch een gebrek aan kwaliteit is. Of 4 trainers zien het niet, dat kan ook natuurlijk.

+2/-0

Farioli had 100% ook de Mislintat aankopen die er niet meer zijn beter gemaakt.
Alleen we weten waarom deze spelers weg moeten(een loonsverhoging bij het behalen van CL)

+3/-0

Ik denk niet dat we de vraag moeten stellen of Farioli met speler X uit de voeten had gekund. Die man bedenkt wel een systeem om iemands kwetsbaarheden (zeker bij verdedigende spelers) te maskeren, maar dat wil niet zeggen dat iemand het niveau heeft dat we na moeten streven. Zo'n Lucas Rosa doet het goed tegen PSV in die context, maar ik denk dat hij tekort komt als je echt Ajax-voetbalnastreeft. Ondanks zijn leuke wedstrijd kom je waarschijnlijk beteurerd uit als je de illusie hebt dat de nieuwe Cafú in Amsterdam is gearriveerd.

+1/-0

Bjorn121 schreef op 02 april 2025 om 21:03:

Aan de andere kant heeft Tahirovic dit seizoen in 10 wedstrijden 607 minuten gespeeld, over alle competities heen. Ik denk dat we ondertussen wel kunnen stellen dat het niet aan de trainers ligt, maar dat er toch een gebrek aan kwaliteit is. Of 4 trainers zien het niet, dat kan ook natuurlijk.

We moeten niet vergeten dat Tahirovic maanden niet heeft gespeeld. Dan ben je ook niet gelijk op niveau. Traoré heeft de laatste jaren ook niet per se ieder seizoen even veel gespeeld, en die is nog steeds aan het aanhaken. Die kan nog geen twee keer in de week spelen.

spelbos schreef op 02 april 2025 om 21:19:

Farioli had 100% ook de Mislintat aankopen die er niet meer zijn beter gemaakt.
Alleen we weten waarom deze spelers weg moeten(een loonsverhoging bij het behalen van CL)

Alle spelers met een flexibel contract krijgen een loonsverhoging bij het behalen van de CL. Dat is ook alleen maar goed. Uiteindelijk komt het neer op een overschot aan spelers. Dat betekent alleen niet dat de Mislintat-aankopen steeds de klos moeten zijn.

+1/-0

tackle schreef op 02 april 2025 om 18:25:

Eigen vermogen heeft niets te maken met werk vermogen.

Die 200 miljoen is niet bedoeld om in transfers te steken.

Dit beweert ook niemand. Ik althans niet.

Ajax zat volledig klem ivm transfers. Dat is duidelijk gecommuniceerd door de huidige leiding.

De enige die dit herhaaldelijk heeft gecommuniceerd, is Kroes zelf. Dezelfde man die zijn voorganger betichtte van oplichting, zonder daarbij bewijzen te leveren. Dezelfde man die diezelfde voorganger "een klap geven" wilde. En dezelfde man die zelf aandelen kocht op een moment dat dat niet mocht en daarmee zelf een vermogensdelict beging. De overige directieleden hebben nooit gesproken over een "gitzwart scenario" of de "rand van de afgrond". Het is alleen Kroes geweest die Mislintat doorlopend zwartmaakte in de media, met denkelijk maar één doel: er zelf beter uitkomen. Hoe groter je de zogenaamde puinzooi van je voorganger doet voorkomen, hoe meer krediet je immers zelf krijgt om die zogenaamde puinzooi op te ruimen.

Als Ajax er na de transferzomer onder Mislintat zo slecht voor stond, waarom is direct daarna dan nog Henderson aangetrokken voor 2,5 seizoen met een contract à 4,5 miljoen euro per jaar? Dat is onder de huidige directie (Beuker en De Lang) gebeurd. Kennelijk was daar dus gewoon ruimte voor.

Dat jij het een lulverhaal noemt, is voor jouw rekening en je geeft hier wel mee aan dat je geen vertrouwen hebt in de leiding die dit zelf herhaaldelijk naar buiten heeft gebracht.

In Kroes? Nee, absoluut geen vertrouwen in inderdaad. Het aantrekken van Farioli was een meesterzet (wat de rol van Kroes hierin is geweest weten we niet, wel is bekend dat Beuker en Farioli elkaar reeds kenden), maar nagenoeg alles wat hij verder heeft gedaan is een puinhoop geworden. Hij heeft Farioli opgescheept met 3 spitsen en 1 linksbuiten, verprutste de Sulemana-transfer op een genante manier en heeft daar vervolgens dagenlang over gelogen in de media. Hij heeft onnodige onrust veroorzaakt met dat aandelengedoe op een wijze die een professionele bestuurder onwaardig is. Alle aankopen die hij heeft gedaan (op Klaassen en wellicht Weghorst na) zijn bankzitters en hij mag blij zijn dat Mislintat nooit aangifte tegen hem heeft gedaan wegens laster. Zeer onbeschaafd en ook onprofessioneel hoe hij sprak over zijn voorganger. Hou het gewoon bij jezelf.

Fun fact: de salarislasten voor de A-selectie zijn onder Mislintat gedaald van 110 miljoen p/j naar 102 miljoen p/j. En de transferbalans was 64 miljoen euro positief. Bron: jaarcijfers 2023/2024. "Rand van de afgrond", uhuh.

Lees gewoon de jaarverslagen na met daarin de harde cijfers. Je kunt op je kop gaan staan, maar Ajax heeft nooit aan de rand van de afgrond gebungeld. Waarom Kroes dat continu beweerde, laat zich raden.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Sven Mislintat