Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Sven Mislintat

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18

Soms leer je meer van de fouten die je hebt gemaakt dan van wat je goed hebt gedaan. Ik denk dat hij het op zijn periodes als trainer en TD na gewoon goed heeft gedaan in al zijn functies. Daarnaast worden er van een commissaris heel andere dingen gevraagd. Het is zijn algemeen een minder veeleisende klus dan die van een trainer of directeur. Tot voor kort stond er niet eens een vergoeding tegenover.

 

+1/-0

Interessant dat Van Gaal met de naam van Marijn Beuker is gekomen. Ik kende hem niet, maar het is wellicht een teken dat Ajax toch niet helemaal terugvalt op een conservatieve koers. Ik las elders dat wat mensen bang zijn dat de club Cruijff zijn opvattingen om bij het opleiden van spelers focus op het individu in plaats van op het team te leggen zal laten vallen nu, maar dat zie ik niet echt terug in de beschrijving van zijn manier van werken.

Het enige waar ik wel mijn twijfels bij heb is de suggestie dat Beuker een voorstander is van een organisatie met een directeur voetbalzaken naast een technisch directeur. Dan ga je weer terug naar onnodige extra functies. Ik ben juist een voorstander van korte lijntjes waar dat mogelijk is.

Ik denk ook niet dat er met de organisatie binnen Ajax nou per se zoveel mis is. Het is vooral een kwestie van alle belangrijke posities opnieuw invullen en orde op zake stellen in de scouting. De ledenraad is wel een slangenkuil, maar dat is iets wat waarschijnlijk nooit zal veranderen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 11 oktober 2023 om 19:01:

Interessant dat Van Gaal met de naam van Marijn Beuker is gekomen. Ik kende hem niet, maar het is wellicht een teken dat Ajax toch niet helemaal terugvalt op een conservatieve koers. Ik las elders dat wat mensen bang zijn dat de club Cruijff zijn opvattingen om bij het opleiden van spelers focus op het individu in plaats van op het team te leggen zal laten vallen nu, maar dat zie ik niet echt terug in de beschrijving van zijn manier van werken.

Het enige waar ik wel mijn twijfels bij heb is de suggestie dat Beuker een voorstander is van een organisatie met een directeur voetbalzaken naast een technisch directeur. Dan ga je weer terug naar onnodige extra functies. Ik ben juist een voorstander van korte lijntjes waar dat mogelijk is.

Ik denk ook niet dat er met de organisatie binnen Ajax nou per se zoveel mis is. Het is vooral een kwestie van alle belangrijke posities opnieuw invullen en orde op zake stellen in de scouting. De ledenraad is wel een slangenkuil, maar dat is iets wat waarschijnlijk nooit zal veranderen.



De rol van TD zoals ie nu is behelst verschillende facetten, je moet een visie op voetbalgebied hebben en die uitvoeren en je moet goed deals kunnen maken. Ik vind er wel wat voor te zeggen om dat uit elkaar te halen. Als Beuker een goede visie heeft en zich volledig wil storten op het implementeren daarvan binnen alle geledingen van de club lijkt t me een goed idee dat hij dan niet de hele dag metzaakwaarnemers moet bellen maar dat een ander dat doet.

Vaak vind je beide competenties ook niet in 1 persoon.

 

+2/-0

Het is op zich vrij standaard dat een TD zowel kan onderhandelen als aan langetermijnplanning doet. In de praktijk zal het meeste werk qua transfers en contacten met zaakwaarnemers en andere partijen denk ik in en rond de transferperiodes plaatsvinden. Als die drukste periode voorbij is blijft er tijd over voor andere dingen.

Andere leden van de directie willen ook nog weleens aan de onderhandelingstafel schuiven als je in de afrondende fase van een transfer zit. Daarnaast wordt er al werk uit handen van de TD (en AD) genomen sinds er een technisch manager (Huntelaar) en Chief Sports Officer (Hendriks) zijn aangesteld. En dan is er ook nog Kreek als nieuwe loan coach, maar daar zal wel niet enorm veel tijd in zitten als hij dat met een stage bij Heerenveen kan combineren.

Ben wel benieuwd hoe Kroes tegen dit soort dingen aankijkt. Er waren eerder verhalen dat hij geen fan is van een al te grote organisatie volgens mij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 12 oktober 2023 om 00:20:

Het is op zich vrij standaard dat een TD zowel kan onderhandelen als aan langetermijnplanning doet. In de praktijk zal het meeste werk qua transfers en contacten met zaakwaarnemers en andere partijen denk ik in en rond de transferperiodes plaatsvinden. Als die drukste periode voorbij is blijft er tijd over voor andere dingen.

Andere leden van de directie willen ook nog weleens aan de onderhandelingstafel schuiven als je in de afrondende fase van een transfer zit. Daarnaast wordt er al werk uit handen van de TD (en AD) genomen sinds er een technisch manager (Huntelaar) en Chief Sports Officer (Hendriks) zijn aangesteld. En dan is er ook nog Kreek als nieuwe loan coach, maar daar zal wel niet enorm veel tijd in zitten als hij dat met een stage bij Heerenveen kan combineren.

Ben wel benieuwd hoe Kroes tegen dit soort dingen aankijkt. Er waren eerder verhalen dat hij geen fan is van een al te grote organisatie volgens mij.




Voor mij was het van begin af aan reeds duidelijk dat Alex Kroes simpelweg zelf de transfers wil gaan doen. Nou prima als hij dat goed kan.

In dat licht bezien moet je ook de aanstelling van Beuker zien, hij is met zijn vaardigheden voor 100% complementair aan Kroes dan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 12 oktober 2023 om 11:05:

Voor mij was het van begin af aan reeds duidelijk dat Alex Kroes simpelweg zelf de transfers wil gaan doen. Nou prima als hij dat goed kan.

In dat licht bezien moet je ook de aanstelling van Beuker zien, hij is met zijn vaardigheden voor 100% complementair aan Kroes dan.



Als dat zo is dan heeft hij daar in elk geval zelf nog niks over gezegd in het openbaar. Vind het op zich niet enorm voor de hand liggen, want op het moment dat hij werd aangesteld hadden we nog een TD en was er van een reorganisatie geen sprake. Hij heeft echt voor de positie van AD gesolliciteerd.

Algemeen directeuren hebben doorgaans ook slechts een beperkte betrokkenheid bij het technisch beleid. Bij een kleinere club zou je het volledige technische beleid er misschien bij kunnen doen, maar bij een grote club als Ajax zie je dat niet zo snel volgens mij.

 

+1/-0

Dit zijn Mislintat's aankopen, inclusief vrije transfer Branco.

Van den Boomen +-
Gezien zijn vrije transfer, goede voorbereiding en doelpunt tegen AZ, zal hij geen hele grote miskoop kunnen worden, maar lijkt wel tekort te komen voor een vaste basisplaats.

Tahirovic +
Schijnt een groot talent te zijn volgens Mourinho en heeft dat bij vlagen ook laten zien. Hij is nog jong, dus hij zou zomaar een hele goede kunnen worden.

Forbs ++
Hij is jong en nu al goed. Deze jongen is zeer zeker een goede aankoop.

Medic -
Hij was niet zo duur, kende de dag van zijn leven tegen Heracles, maar lijkt verder totaal niet bij ons te passen.

Ramaj +
Hij maakt indruk bij JA, is jong en het transferbedrag viel mee. Zou zomaar een goede aankoop kunnen gaan worden.

Akpom --
Kende één goed seizoen als schaduwspits en we betaalden veel te veel voor hem. Hij is onze oudste aankoop van afgelopen zomer en lijkt vooralsnog totaal geen waarde voor ons te hebben. We zitten vijf seizoenen aan hem vast en hij kan zomaar onze grootste miskoop van de zomer worden.

Gaaei -
Hij is nog jong, maar kan niet verdedigen. Heeft enkel afgelopen seizoen als rechtsback gespeeld. Deze voormalige linksbuiten heeft nog veel te leren, wil hij bij ons slagen.

Avila +
Ik vind dat hij best wat goede dingen laat zien. Speelt een goede lange bal en is jong. Kan zeker wat worden.

Sutalo +
Maakt het bij ons nog niet waar, maar hij is een belangrijke speler voor Kroatië. Deze jongen zal of slagen bij ons, of een andere club zou hem graag willen hebben.

Mikautadze -
Heeft het nog niet laten zien. Misschien pakt hij ooit zijn kans in de spits. Kostte wat geld, maar is gelukkig nog niet oud.

Mannsverk +-
Geblesseerd, niet heel duur of goedkoop, maar nog wel jong. Op zich lees ik goede dingen over hem. Het kan misschien nog wat worden voor ons.

Sosa +
We hadden een linksback nodig. Hij is aanvallend sterk, maar verdedigend kwetsbaar. Eigenlijk zie ik de positieve dingen wat meer dan de negatieve bij hem.

Dus zowel goede aankopen als potentiële miskopen.

 

+2/-0

Wat een puinhoop heeft hij achtergelaten. "In Sven we Trust". Het vertrek van Tadic, Timber, Kudus, Alvarez en Klaassen (en Anthony) is totaal niet adequaat opgevangen. De technische staf die door hem is samengesteld is ook incapabel. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek dat naar hem is ingesteld komt.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 22 oktober 2023 om 14:37:

Wat een puinhoop heeft hij achtergelaten. "In Sven we Trust". Het vertrek van Tadic, Timber, Kudus, Alvarez en Klaassen (en Anthony) is totaal niet adequaat opgevangen. De technische staf die door hem is samengesteld is ook incapabel. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek dat naar hem is ingesteld komt.



Naar mijn mening toont het verhaal Mislintat voornamelijk aan hoe disfunctioneel Ajax als organisatie is. Men wachtte veel te lang met iemand aan te stellen, volgens mij vooral omdat men heel lang met Ward bezig gebleven is. Toen die uiteindelijk en volgens mij onverwacht afgezegd heeft, wist men het niet meer en heeft men in wanhoop en blinde paniek maar Mislintat gepakt. Die ongeschikt is en daarbij ook veel te weinig tijd gekregen heeft om zich op de transferzomer voor te bereiden.

Wil je een TD een nieuw team laten neerzetten in de zomer, moet hij uiterlijk de Kerst ervoor al binnen zijn.

 

+2/-1

Dat Ajax disfunctioneel is sinds Overmars is vertrokken is wel duidelijk. Jouw interpretatie vind ik alleen wel erg speculatief. Als de reconstructie van het NRC van een paar weken geleden op waarheid berust stond Mislintat op een shortlist met vijf kandidaten. Mislintat heeft zich (als onderdeel van zijn sollicitatie) al ver van tevoren uitvoerig voorbereid. Ik ben ook nog steeds van mening dat hij gewoon een prima aanstelling was en dat de verkeerde is weggestuurd.

Steijn aanstellen is natuurlijk wel desastreus gebleken, maar volgens Tim van Duijn van VI had Mislintat zelf een voorkeur voor Knutsen en kreeg hij te horen dat clubleiding liever een Nederlander wilde en mocht dat geen Bosz zijn. En zelfs met een minder aansprekende trainersaanstelling had het veel en veel beter moeten gaan onderhand. Iedere professionele trainer moet aanzienlijk beter kunnen presteren met dit spelersmateriaal. Ajax behoort op zijn minst op de derde plek te staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 oktober 2023 om 21:14:

Dat Ajax disfunctioneel is sinds Overmars is vertrokken is wel duidelijk. Jouw interpretatie vind ik alleen wel erg speculatief. Als de reconstructie van het NRC van een paar weken geleden op waarheid berust stond Mislintat op een shortlist met vijf kandidaten. Mislintat heeft zich (als onderdeel van zijn sollicitatie) al ver van tevoren uitvoerig voorbereid. Ik ben ook nog steeds van mening dat hij gewoon een prima aanstelling was en dat de verkeerde is weggestuurd.

Steijn aanstellen is natuurlijk wel desastreus gebleken, maar volgens Tim van Duijn van VI had Mislintat zelf een voorkeur voor Knutsen en kreeg hij te horen dat clubleiding liever een Nederlander wilde en mocht dat geen Bosz zijn. En zelfs met een minder aansprekende trainersaanstelling had het veel en veel beter moeten gaan onderhand. Iedere professionele trainer moet aanzienlijk beter kunnen presteren met dit spelersmateriaal. Ajax behoort op zijn minst op de derde plek te staan.


Waarom mocht het geen Bosz zijn?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 oktober 2023 om 21:14:

Dat Ajax disfunctioneel is sinds Overmars is vertrokken is wel duidelijk. Jouw interpretatie vind ik alleen wel erg speculatief. Als de reconstructie van het NRC van een paar weken geleden op waarheid berust stond Mislintat op een shortlist met vijf kandidaten. Mislintat heeft zich (als onderdeel van zijn sollicitatie) al ver van tevoren uitvoerig voorbereid. Ik ben ook nog steeds van mening dat hij gewoon een prima aanstelling was en dat de verkeerde is weggestuurd.

Steijn aanstellen is natuurlijk wel desastreus gebleken, maar volgens Tim van Duijn van VI had Mislintat zelf een voorkeur voor Knutsen en kreeg hij te horen dat clubleiding liever een Nederlander wilde en mocht dat geen Bosz zijn. En zelfs met een minder aansprekende trainersaanstelling had het veel en veel beter moeten gaan onderhand. Iedere professionele trainer moet aanzienlijk beter kunnen presteren met dit spelersmateriaal. Ajax behoort op zijn minst op de derde plek te staan.



Het eén sluit het ander niet uit. Mislintat kan op een shortlist hebben gestaan, maar men kan zich voornamelijk op Ward geconcentreerd hebben en toen dat niet doorging snel iemand anders gepakt hebben die tenminste bereid was. Uiteindelijk maakt het vrij weinig uit, Mislintat is te laat gekomen.

Mislintat kan zich ver van tevoren voorbereid hebben, maar dat is niet hetzelfde als echt op de club zijn en contact hebben met scouts, inzicht krijgen in wat er in de jeugdopleiding gebeurt, zaakwaarnemers van potentiele targets benaderen etc. Zeker voor de taak die Mislintat moest volbrengen had hij best meer tijd mogen krijgen. In mijn ogen gewoon niet goed gemanaged van de club.

Mocht het zo zijn dat Mislintat geen buitenlander aan mocht stellen als coach zou ik dat diep triest vinden. Hebben we net allemaal prutsers als trainer gehad, gaan we vasthouden aan een compleet irrelevant criterium. Als de grootste clubs op aarde regelmatig buitenlandse trainers hebben, waarom Ajax dan niet? Echt heel slecht, krijg er een beetje Nazi-vibes bij. Maar gelukkig is het nog nooit echt hard gemaakt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 oktober 2023 om 22:21:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 oktober 2023 om 21:14:

Maar gelukkig is het nog nooit echt hard gemaakt.




Is toch vrij logisch. De enige Nederlander die Mislintat heeft gehaald is vd Boomen en dat is enkel omdat hij in de Ligue 1 speelde en gezien het geldgebrek aan het begin van de periode was het een enorme pré dat hij transfervrij was. Had hij in de Eredivisie gespeeld dan zou Mislintat nog nooit van hem hebben gehoord en ook niet hebben gehaald. Alle spelers die Mislintat heeft gehaald kende en/of volgde hij al langere tijd.

En dan zou hij zelf bij Steijn uit zijn gekomen?

Geloof ik niks van, die naam is hem 100% zeker opgelegd.

Mislintat is in beeld gekomen dmv een headhunters bureau omdat ze bij Ajax allemaal incompetent genoeg waren om geen enkele zinnige suggestie te hebben voor de positie van TD na het afhaken van Ward. Bij een headhunters bureau houden ze alleen geen rekening met de tribale werkomstandigheden waar je bij Ajax mee te maken krijgt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 22 oktober 2023 om 21:42:

Waarom mocht het geen Bosz zijn?



Het verhaal gaat dat in elk geval Van der Sar dat niet zag zitten. Maar ik was er niet bij natuurlijk.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 oktober 2023 om 22:21:

Het eén sluit het ander niet uit. Mislintat kan op een shortlist hebben gestaan, maar men kan zich voornamelijk op Ward geconcentreerd hebben en toen dat niet doorging snel iemand anders gepakt hebben die tenminste bereid was. Uiteindelijk maakt het vrij weinig uit, Mislintat is te laat gekomen.

Mislintat kan zich ver van tevoren voorbereid hebben, maar dat is niet hetzelfde als echt op de club zijn en contact hebben met scouts, inzicht krijgen in wat er in de jeugdopleiding gebeurt, zaakwaarnemers van potentiele targets benaderen etc. Zeker voor de taak die Mislintat moest volbrengen had hij best meer tijd mogen krijgen. In mijn ogen gewoon niet goed gemanaged van de club.

Mocht het zo zijn dat Mislintat geen buitenlander aan mocht stellen als coach zou ik dat diep triest vinden. Hebben we net allemaal prutsers als trainer gehad, gaan we vasthouden aan een compleet irrelevant criterium. Als de grootste clubs op aarde regelmatig buitenlandse trainers hebben, waarom Ajax dan niet? Echt heel slecht, krijg er een beetje Nazi-vibes bij. Maar gelukkig is het nog nooit echt hard gemaakt.



Ward kan de topkandidaat zijn geweest ja, dat wordt in de reconstructie van het NRC ook gesteld. Dat betekent alleen niet dat er panisch werd gehandeld nadat de komst van hem niet doorging. Als er een shortlist is dan lijkt het me logisch dat je naar de volgende kandidaten kijkt. En waarom zou je dan niet snel handelen als een ander dan een goede indruk op je maakt? Het proces is gewoon zorgvuldig geweest lijkt mij. Ze hebben een lijst van kandidaten laten opstellen en uitvoerig met meerdere sollicitanten gesproken. Met Mislintat was al sinds februari contact, lang voordat hij werd aangesteld.

Ik snap ook niet waar je aanname vandaan komt dat hij van tevoren niet met mensen heeft gesproken en zich niet heeft voorbereid. Uit het artikel blijkt het tegendeel, en ik vond hem vanaf zijn eerste interview juist overkomen als iemand die zich zorgvuldig voorbereidt en weinig aan het toeval overlaat. Ben het wel met je eens dat het beter was geweest je TD eerder aan te stellen, maar dat had weinig veranderd aan de pikorde en afhankelijkheid van derde partijen gedurende een transferperiode.

Het verhaal dat men de voorkeur voor een Nederlander had (van een verbod was geen sprake volgens mij, ook niet bij Bosz) zou ik verre van onaannemelijk vinden. Het past helemaal in mijn beeld van het conservatieve wereldje dat de Nederlandse voetballerij is. Je hoort dat soort teksten zo vaak vanuit de media, ik kan me heel goed voorstellen dat er bijvoorbeeld onder de leden ook dergelijke teksten zijn geroepen.

 

+2/-0

Ik heb wel eens vaker gelezen dat Steijn min of meer opgedrongen zou zijn aan Mislintat, maar ik vraag me echt af hoe dat dan gegaan zou moeten zijn. Meestal gebeuren dit soort dingen op basis van vriendjespolitiek, maar volgens mij had hij helemaal geen connecties binnen Ajax voordat hij binnen kwam.

Verder lijkt het me niet voor de hand liggen dat er mensen binnen Ajax dusdanig fan waren dat ze Mislintat opdrongen om hem te nemen. Het is geen grote naam, hij speelt heel ander voetbal dan wij, hij heeft nooit aansprekende prestaties gehad behalve nu 6e met Sparta etc.etc.

De enige manier waarop je bij hem uit zou kunnen komen, is dat je een beetje autistisch bent gaan data-nerden en dat je er kennelijk achter komt dat ie altijd beter presteert dan je op basis van de begroting zou verwachten en hoopt dat ie die lijn bij Ajax door zou trekken. Dus ik geloof wel in Mislintats verhaal daarover.

Los daarvan heeft ie eerst Knutsen geprobeerd en heeft die afgezegd. Dat zou dan dus allemaal show zijn om uiteindelijk bij Maurice Steijn uit te komen? Ik geloof er met alle respect niks van.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 23 oktober 2023 om 00:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 22 oktober 2023 om 21:42:

Waarom mocht het geen Bosz zijn?



Het verhaal gaat dat in elk geval Van der Sar dat niet zag zitten. Maar ik was er niet bij natuurlijk.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 oktober 2023 om 22:21:

Het eén sluit het ander niet uit. Mislintat kan op een shortlist hebben gestaan, maar men kan zich voornamelijk op Ward geconcentreerd hebben en toen dat niet doorging snel iemand anders gepakt hebben die tenminste bereid was. Uiteindelijk maakt het vrij weinig uit, Mislintat is te laat gekomen.

Mislintat kan zich ver van tevoren voorbereid hebben, maar dat is niet hetzelfde als echt op de club zijn en contact hebben met scouts, inzicht krijgen in wat er in de jeugdopleiding gebeurt, zaakwaarnemers van potentiele targets benaderen etc. Zeker voor de taak die Mislintat moest volbrengen had hij best meer tijd mogen krijgen. In mijn ogen gewoon niet goed gemanaged van de club.

Mocht het zo zijn dat Mislintat geen buitenlander aan mocht stellen als coach zou ik dat diep triest vinden. Hebben we net allemaal prutsers als trainer gehad, gaan we vasthouden aan een compleet irrelevant criterium. Als de grootste clubs op aarde regelmatig buitenlandse trainers hebben, waarom Ajax dan niet? Echt heel slecht, krijg er een beetje Nazi-vibes bij. Maar gelukkig is het nog nooit echt hard gemaakt.



Ward kan de topkandidaat zijn geweest ja, dat wordt in de reconstructie van het NRC ook gesteld. Dat betekent alleen niet dat er panisch werd gehandeld nadat de komst van hem niet doorging. Als er een shortlist is dan lijkt het me logisch dat je naar de volgende kandidaten kijkt. En waarom zou je dan niet snel handelen als een ander dan een goede indruk op je maakt? Het proces is gewoon zorgvuldig geweest lijkt mij. Ze hebben een lijst van kandidaten laten opstellen en uitvoerig met meerdere sollicitanten gesproken. Met Mislintat was al sinds februari contact, lang voordat hij werd aangesteld.

Ik snap ook niet waar je aanname vandaan komt dat hij van tevoren niet met mensen heeft gesproken en zich niet heeft voorbereid. Uit het artikel blijkt het tegendeel, en ik vond hem vanaf zijn eerste interview juist overkomen als iemand die zich zorgvuldig voorbereidt en weinig aan het toeval overlaat. Ben het wel met je eens dat het beter was geweest je TD eerder aan te stellen, maar dat had weinig veranderd aan de pikorde en afhankelijkheid van derde partijen gedurende een transferperiode.

Het verhaal dat men de voorkeur voor een Nederlander had (van een verbod was geen sprake volgens mij, ook niet bij Bosz) zou ik verre van onaannemelijk vinden. Het past helemaal in mijn beeld van het conservatieve wereldje dat de Nederlandse voetballerij is. Je hoort dat soort teksten zo vaak vanuit de media, ik kan me heel goed voorstellen dat er bijvoorbeeld onder de leden ook dergelijke teksten zijn geroepen.



Er zit natuurlijk een verschil in het jezelf op afstand voorbereiden, zonder dat je enige zekerheid hebt dat je de baan ook krijgt (statistisch is die 20% als je op een shortlist van 5 staat), of daadwerkelijk op de club zijn met het mandaat van TD.

Jij geeft zelf de gedachte aan dat Sven liever Knutsen wilde maar dat de clubleiding liever een Nederlander zag komen. Mijn punt is dat als de clubleiding bezwaren heeft opgeworpen om die man te halen, puur omdat ie niet Nederlands is, ik dat heel sneu zou vinden. Zijn er vanuit de clubleiding geen bezwaren opgeworpen maar was het een enkeling die misschien liever een Nederlander zag dan was het geen issue, dus breng het dan ook niet aan in de discussie zou ik zeggen.

 

+2/-0

Dat klopt wel ja, maar hij heeft dus met meerdere mensen gesproken en zich uitvoerig voorbereid. Je kan niet met iedereen praten in dat stadium. Er is door alle betrokkenen gewoon zorgvuldig gehandeld volgens mij. Ook de weerstand die Mislintat als buitenstaander zou krijgen was voorzien.

Ben het met je eens dat überhaupt een sterke voorkeur voor alleen Nederlanders al kortzichtig is. Dan beperk je de vijver waaruit je kan vissen aanzienlijk. Er zijn maar een paar echte Nederlandse toptrainers op dit moment.

 

+2/-0

Ik lees dat deze meneer aan de slag gaat bij Dortmund.

Zou hij wellicht interesse hebben in een package deal met Gaaei, Avila, Van den Boomen, Akpom en Sosa? Of zou ie ze nu ineens niet meer willen?

 

+1/-1

Hij misschien wel, maar ik vermoed (mag hopen) dat Dortmund genoeg controles ingebouwd heeft zodat hij niet als enige alle beslissingen kan nemen op sportief vlak.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Sven Mislintat