Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 266 pagina's: 1 2 3 4 ... 262 263 264 265 266

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 27 december 2025 om 17:12:

ElSimao2 schreef op 27 december 2025 om 14:29:

Naar mijn mening wil je heel graag tot de conclusie komen dat Mislintat het geweldig gedaan heeft bij Ajax en redeneer je van daaruit terug naar een aantal stellingen:

Waarom zou ik? Hij is voor de club een passant geweest. Ik weet niet eens zeker of ik wel van hem had gehoord voordat hij naar Ajax kwam. Ik voel dan geen speciale loyaliteit naar hem. Wel vind ik inderdaad dat hij als buitenstaander als een soort paria werd behandeld. Nog steeds worden er daardoor onwaarheden over hem verkondigd of wordt er op een niet helemaal objectieve manier naar zijn aankopen gekeken. Je geeft zelf een goed voorbeeld met dat "twaalf aankopen"-verhaal.

Ik ben het met je eens dat er in de media een te negatief beeld ontstaan is van de aangetrokken spelers. Gasten als Mikautadze en tot op zekere hoogte Forbs laten zien dat het best kwaliteitsspelers zijn. Ramaj deed het ook aardig bij ons en Sutalo kun je met heel veel coulance ook nog een 6 geven. Over het algemeen vind ik echter dat er voor het geld dat er gespendeerd is te weinig echte kwaliteit gehaald is. Het zijn voornamelijk spelers die ietwat nuttig in de breedte zouden kunnen zijn maar onbetwiste (potentiele) basisspelers waren het naar mijn mening te weinig.

Je noemt nu al zelf drie of vier basiswaardige spelers. En daar kan je nog een aantal aan toevoegen waarover zelfs wat aanvankelijke critici later een stuk positiever zijn gaan praten (terwijl ze allemaal feitelijk maar 1 seizoen onder een echt goede trainer hebben mogen werken). Sutalo met veel coulance een zesje geven vind ik echt absurd. Hij is je beste verdediger en een van je meest stabiele spelers. Afgelopen seizoen je beste speler zelfs. Je bent wat gevoeliger voor de retoriek in de media dan je zelf denkt.

Als ik naar het totaal lijstje van aankopen kijk dan vind ik dat zeker niet slechter dan in andere transferzomers. Ook in een van de meest succesvolle transferperiodes die we hebben gehad (01/02) halen we naast Ibrahimovic, Mido, Maxwell, Trabelsi en Pienaar spelers als Van Damme, Kras, Obodai en Didulica.

Het argument dat er te veel voor spelers betaald zou zijn is volledig arbitrair. Er bestaat niet zoiets als vastgestelde waardes van de spelers. Alleen als er van een vaste afkoopsom sprake is kan je dat misschien zeggen. Ik vind het veel interessanter om te kijken naar wat er in zijn totaal is verkocht en uitgegeven. De rest is te afhankelijk van allerlei factoren om al te veel onder een vergrootglas te leggen.

Dat Steijn de kunde zou hebben om met Ajax een acceptabel resultaat te behalen, is niet iets waar ik per sé veel bewijs voor zie. Dat ie nu 10e staat met Sparta biedt mij daar onvoldoende houvast voor.

Hoe stel je je precies voor dat dit werkt? Als we een coach aanstellen die altijd bij clubs in de degradatiezone heeft gewerkt dan spelen wij ook om de onderste plaatsen? Natuurlijk niet. Iedere professionele coach is in staat om een redelijk goede organisatie en een functionerend team neer te zetten. Met een echt goede coach zal je alleen leuker voetbal spelen en bijvoorbeeld kampioen kunnen worden waar je met een mindere een aantal plekken lager eindigt. Het verschil in spelersmateriaal is altijd dermate groot met de rest dat de topclubs altijd sowieso wel in de top-5 eindigen, en eigenlijk ook zijn minst derde zouden moeten worden. Dat laatste was zelfs onder Van 't Schip lange tijd nog haalbaar. En dat was het grootste kutjaar van allemaal.

Zelfs als je stelt dat ie op zich een goede trainer is maar het professionalisme mist komt dat op het conto van Mislintat. Als je een sleutelpositie als trainer invult, sta je garant voor zijn functioneren. Als je met iemand komt di qua houding tekort blijft te komen, is dat een verkeerde en dus verwijtbare inschatting van de TD. Het is echt niet anders.

Dat is uiteindelijk zijn verantwoordelijkheid inderdaad. Dat heeft hij zelf ook altijd aangegeven. Maar dat het met een trainersaanstelling niet werkt is alles behalve ongebruikelijk in de voetballerij. In een normale situatie stuurt de TD dan zijn trainer weg en vervangt hem met een ander. Het gedrag van Steijn was verder natuurlijk op geen enkele manier te voorzien. Voor zover ik weet zijn er nooit vergelijkbare incidenten rondom geweest, en ik heb ook werkelijk nog nooit een trainer zo de boel zien saboteren. Je kan moeilijk beweren dat iedereen van tevoren had moeten zien aankomen dat je coach bewust spelers in de media zou gaan afkraken of ze op bepaalde posities ging opstellen of wisselen om een statement te maken.

Ik blijf bij mijn standpunt dat er voor het gespendeerde geld te weinig kwaliteit gekomen is. Hoewel ik erken dat sommige spelers het elders redelijk tot goed doen, is dat geen garantie dat het er bij Ajax uit gekomen zou zijn. Je mag er anders over denken maar ik vind het voor 100M niet genoeg.

Sutalo heeft feitelijk 1,5 jaar slecht gespeeld en 1 jaar goed. Jij schrijft alles dat goed gaat aan Josip zelf toe en alles dat mislukt aan de trainer. Lekker makkelijk maar zo werkt het naar mijn mening niet.

Steijn is een lul en de slechtste trainer ook van Ajax, maar hij heeft zichzelf niet aangesteld. Buiten de verkeerde aanstelling is de wisselwerking tussen hem en Mislintat ook niet goed geweest. Bij BVB was het ook binnen no-time bonje met Sabastien Kehl. In een rol als Directeur moet je samen kunnnen werken en leiding kunnen geven en dat gaat Mislintat nou niet bepaald goed af. Als je zo vaak zo snel in conflicten verzeild raakt, zal het ergens ook aan jezelf liggen of wil je zelfs dat ontkennen?

+2/-0

ElSimao2 schreef op 27 december 2025 om 17:58:

Ik blijf bij mijn standpunt dat er voor het gespendeerde geld te weinig kwaliteit gekomen is. Hoewel ik erken dat sommige spelers het elders redelijk tot goed doen, is dat geen garantie dat het er bij Ajax uit gekomen zou zijn. Je mag er anders over denken maar ik vind het voor 100M niet genoeg.

Probleem is alleen dat je dan de kwaliteit van individuele spelers gaat beoordelen binnen de context van een niet functionele ploeg. Als we kijken naar de spelers die daadwerkelijk een kans hebben gekregen en ook in een fatsoenlijk ploeg hebben mogen spelen op hun eigen positie dan hebben die over het algemeen naar behoren gepresteerd. Over Gaaei zijn de meningen wel wat meer verdeeld en over Van den Boomen is eigenlijk iedereen wel negatief.

Sutalo heeft feitelijk 1,5 jaar slecht gespeeld en 1 jaar goed. Jij schrijft alles dat goed gaat aan Josip zelf toe en alles dat mislukt aan de trainer. Lekker makkelijk maar zo werkt het naar mijn mening niet.

Dit kan ik echt niet serieus nemen. Jij draait het nu ook precies om. Fouten van Sutalo worden soms een halfjaar later nog besproken. Dat zal je bij Baas niet zo snel zien.

Steijn is een lul en de slechtste trainer ook van Ajax, maar hij heeft zichzelf niet aangesteld. Buiten de verkeerde aanstelling is de wisselwerking tussen hem en Mislintat ook niet goed geweest. Bij BVB was het ook binnen no-time bonje met Sabastien Kehl. In een rol als Directeur moet je samen kunnnen werken en leiding kunnen geven en dat gaat Mislintat nou niet bepaald goed af. Als je zo vaak zo snel in conflicten verzeild raakt, zal het ergens ook aan jezelf liggen of wil je zelfs dat ontkennen?

Hoe is dit allemaal relevant voor deze discussie? Niemand betwist dat Steijn een slechte keuze was. "De wisselwerking tussen hem en Mislintat" is net zo vaag als met arbitraire bedragen komen over wat spelers wel niet hadden moeten kosten. Of Mislintat alles nu goed heeft aangepakt in zijn communicatie met Steijn of niet, die man moet uiteindelijk wel gewoon zijn werk doen en op een goede manier met al zijn spelers omgaan. De TD is uiteindelijk de baas over het transferbeleid. Farioli en Heitinga hebben ook niet lopen zeiken toen ze geen buitenspeler en verdedigende middenvelder kregen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 266 pagina's: 1 2 3 4 ... 262 263 264 265 266

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.