Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 323 pagina's: 1 2 3 4 ... 319 320 321 322 323

15m koopoptie voor een 17-jarige lijkt inderdaad wel heel erg hoog. Maar laten we de bevestiging even afwachten. Daarnaast ligt het ook echt aan de voorwaarden. Als je hem dan moet kopen als hij 10x ingevallen is, of als hij 20x in totaal moet spelen maar Jong Ajax telt ook mee, dan is het natuurlijk een slechte deal.

Moet hij 20x bij Ajax 1 op het veld staan, dan kan het een prima deal zijn. Hij begint in Jong Ajax en als hij zich dan snel opwerkt tot speler van Ajax 1, dan is dat een heel sterk signaal. Als hij dan alsnog aan die voorwaarde(n) voldoet, dan kun je gewoon zeggen dat hij dat geld waard is. Als hij 20x in Ajax 1 moet staan, maar je twijfelt nog over hem, dan heb je gewoon de optie om na 16x te zeggen we stellen hem niet of nauwelijks meer op zodat we nergens aan vast zitten. Als je toch nog over hem twijfelt, dan is het sportief niet zo'n ramp om hem om die reden buiten de ploeg te houden.

Alles valt of staat gewoon met hoe die voorwaarden precies in elkaar zitten. 15m lijkt zeker hoog, maar kan best passend zijn. Stel hij maakt indruk, dan is 15m niet zoveel voor een 17-jarig Frans jeugdinternational (captain zelfs, van de O19!). Het is niet dat hij jeugdinternational van de Comoren is. Daarnaast dus ook maar afwachten of die 15m wel klopt.

Belangrijker is, kunnen we met een gerust gevoel het seizoen in met deze 17-jarige jongen of komt er ook nog gewoon een volwaardige 6. Wellicht een indicatie dat er ook voor de 6 positie (Ajax 1) een ervaren huurspeler komt. Dan kun je dit jaar doorkomen, zit je nergens aan vast en kun je in de tussentijd zien wat je aan Camara hebt.

+3/-0

Krijg hier een beetje Heitinga/McConnell vibes van, poh!! Al maanden (lees:jaren) op zoek naar een 6. We hebben grote namen voorbij horen komen en nu komen ze aan met een 17 jarig talent.

Wat kunnen ze wél bij Ajax vraag je je soms af!

+1/-1

Los van de hoge koopoptie een zeer interessante transfer voor Jong Ajax. Vind dit soort transfers wel leuk. Belangrijker is alleen wat er direct voor Ajax 1 wordt gehaald op deze positie. Er is wel echt haast bij onderhand. Ik ben goed te spreken over het niveau van de versterkingen, maar spelers voor op de echt urgente posities zijn er nog niet gekomen.

+2/-1

met nog 2 weken te gaan tot de transfermarkt sluit, even de tussenstand opmaken:

Vertrokken:
- Vitezslav Jaros - Liverpool - Huur afgelopen
- Takehiro Tomiyasu - Crystal Palace - Transfervrij
- Tristan Gooijer - Lommel SK - €0,5 mln
- Olivier Verschuren - Sparta Rotterdam - €0,8 mln
- Josip Šutalo - Lazio - €3,0 mln huur + €8 mln koopoptie
- Ko Itakura - Borussia Mönchengladbach - €3,5 mln
- Oleksandr Zinchenko — Transfervrij / contract afgelopen
- Sivert Mannsverk - Sparta Praag - €2,5 mln
- Branco van den Boomen - Angers -Transfervrij
- Kian Fitz-Jim - Torino - €2,5 mln
- Sean Steur - Newcastle United - €23,5 mln + bonussen tot €27 mln
- Wout Weghorst - FC Twente - Transfervrij
- Chuba Akpom + Ipswich Town - €9,3 mln
- Don-Angelo Konadu - Lommel SK - Verhuurd + koopoptie
- Mika Godts - PSG - €45 mln + bonussen, tot €55 mln

Totaal: €90,1 miljoen

Daar kan nog bijkomen:
- Steur: +€3,5 mln
- Godts: +€10 mln
- Sutalo: +€8 mln
(Totaal maximaal €111,6 mln)

Nieuw
- Marc ter Stegen - Barcelona - Gehuurd
- Daley Blind - Girona - Transfervrij
- Caio Henrique - AS Monaco - €10,5 mln
- Jofre Torrents - Barcelona - €6 mln
- Abdoulaye Camara - Udinese - Gehuurd + €15 mln koopoptie
- Julian Brandt - Borussia Dortmund - Transfervrij
- Marcos Leonardo - Al-Hilal - €20 mln
- Tolu Arokodare - Wolverhampton - Gehuurd + €18 mln koopoptie

Totaal vaste transfersommen: €36,5 miljoen

Dus voorlopig:
- Uitgaande transfers: €90,1 mln vast
- Inkomende transfers: €36,5 mln vast
- Netto transferbalans: €53,6 mln positief

Qua salarissen is het lastig inschatten, maar ik denk wel dat we iets bezuinigen t.o.v. vorige jaar (Met Itakura, Van den Boomen, Weghorst, Akpom, Šutalo, Tomiyasu en Zinchenko stonden er toch aardig wat grootverdieners in de
boekhouding)

Voorlopige opstelling:
Keeper:
- Ter Stegen
- Paes
- Heerkens

Rechtsback:
- Rosa
- Gaaei

RCV:
- Bouwman

LCV:
- Blind
- Baas
- Janse

Linksback:
- Henrique
- Torrents
- Wijndal

VM:
- Regeer
- Camara

Box-to-Box middenvelder:
- Klaasen
- Mokio

Spelverdelende middenvelder:
- Brandt
- Gloukh
- Ouazane

Rechtsbuiten:
- Berghuis
- Carrizo

Spits:
- M. Leonardo
- Arokodare
- Dolberg

Linksbuiten:
- Bounida
- Edvardsen

Gewenste versterkingen:
Zeker nog:
- Vleugelspeler
- VM (#6)
- RCV

Ook gewenste:
- Nog een 2e vleugelspeler
- Rechtsback

Mogen nog vertrekken:
- Wijndal: Met Henrique en Torrents is de positie ruim genoeg bezet (+ hoog salaris)
- Dolberg: Met M. Leonardo en Arokodare is de positie ruim genoeg bezet (+ hoog salaris)
- Edvardsen: Indien er 2 vleugelspelers worden gehaald
- Gaaei: Indien er een rechtsback wordt gehaald
- Janse: Verhurenindien er een RCV wordt gehaald. niet verkopen! Blind heeft maar een 1 jarig contract. volgend jaar ook 2 goede LCV's nodig.
- Ávila: Momenteel nog verhuurd, maar keer van de winterstop terug.

Conclusie
Er is flink wat salaris budget gecreëerd. Al moeten er ook nog spelers bij komen. lijkt het er toch op alsof we de transferwindow met een positieve balans zullen afsluiten.

Ter Stegen en Brandt lijken vooralsnog Top aanwinsten!
M. Leonardo en Henrique komen daarentegen nog niet echt uit de verf, en daar is flink wat geld voor neergelegd! maar laten we ze nog maar even de kans geven, voor dat we een definitief oordeel vellen.

Koop-opties voor Arokodare en Camara lijken wat hoog, maar goed: je hóeft ze natuurlijk niet te lichtten.

De zoektocht naar een #6 duurt weer erg lang. Regeer is niet het niveau wat we moeten nastreven, en Camara is (denk ik) gehaald voor de lange termijn. We hebben nog iemand nodig die er direct staat. Ikzelf zie Arthur Vermeeren graag komen.

Ná het vertrek van Godts is er echt nog een vleugelspeler (én het liefst zelfs 2) nodig! Leon Bailey wordt genoemd in de media. en dit zou ik een erg goede optie vinden. (w.m.b. liever geen Noa Lang). Verder zou ik zelf graag Shane Kluivert bij Ajax willen zien. Roony Bardghji had ik ook erg graag zien komen, maar is behoorlijk zwaar geblesseerd geraakt. Misschien proberen in de winterstop?

Met Blind, Baas, Janse en Bouwman hebben we 4 centrale verdedigers. Als er niemand bijkomt is dat geen ramp. Maar zelf zou ik wel graag een (iets meer ervaren) RCV zien. Dan kan Janse worden verhuurd.

Als je Gaaei voor een mooie prijs kunt verkopen, dan moet je dat doen, en een andere rechtsback halen. Zal dit seizoen naar verwachting vooral 2e viool spelen, achter Rosa, en dat zal zijn transferwaarde weinig goed doen.

Ik heb zelf niet echt suggesties voor Rechtsback en RCV, dus ik laat me graag (positief) verrassen!

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 augustus 2026, 21:24:18.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 augustus 2026 om 19:05:

Los van de hoge koopoptie een zeer interessante transfer voor Jong Ajax. Vind dit soort transfers wel leuk. Belangrijker is alleen wat er direct voor Ajax 1 wordt gehaald op deze positie.

Mee eens. Door de komst van deze jongen met het hoge bedrag om te kopen, krijg ik het gevoel dat we ergens een ervaren speler gaan huren. Dan zit je er niet langdurig aan vast, want als je dan die optie op koop op die jongen gaat lichten dan zit er iemand in zijn weg. Of het wordt toch Nejasmic en die zien ze gewoon ter overbrugging voor 1 of 2 jaar en dan verkoop je hem meteen door.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NW86 schreef op 19 augustus 2026 om 22:23:

Mee eens. Door de komst van deze jongen met het hoge bedrag om te kopen, krijg ik het gevoel dat we ergens een ervaren speler gaan huren. Dan zit je er niet langdurig aan vast, want als je dan die optie op koop op die jongen gaat lichten dan zit er iemand in zijn weg. Of het wordt toch Nejasmic en die zien ze gewoon ter overbrugging voor 1 of 2 jaar en dan verkoop je hem meteen door.

Dat gevoel krijg ik ook. Zolang het een goede speler is dan is dat op zich wel prima. De ervaren spelers die Cruijff tot nu toe heeft gehaald hebben in elk geval wel een bepaald niveau.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 323 pagina's: 1 2 3 4 ... 319 320 321 322 323

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.