Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 146 pagina's: 1 2 3 4 ... 131 132 133 134 135 136 137 138 139 ... 142 143 144 145 146

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 september 2024 om 14:58:

open/sluit de onderstaande quote:

AFC Romalona schreef op 02 september 2024 om 14:29:

Geeft nu zelf ook toe dat ie gefaald heeft


Het probleem is wel dat hij niet zichzelf, maar de omstandigheden en de spelers aanwijst als oorzaak:

open/sluit de onderstaande quote:

"Ik heb lang volgehouden om spelers niet te verhuren omdat ik ze wilde verkopen, maar dat is niet gelukt. Ik heb bakzeil gehaald. Je hebt ook met mensen te maken. Soms kun je ze wel verkopen, maar zegt de speler zelf: ik blijf nog even."

"We wilden balans in de selectie en met een normaal aantal spelers gaan werken. Dat hebben we met een kunstmatige ingreep nog proberen te bewerkstelligen. Het gaat niet om de kwaliteit van spelers, maar om de balans. Je wil iedereen in de selectie perspectief bieden, dat ze kunnen bijdragen aan winnen of verliezen."

"Ik heb vanochtend nog drie belletjes gehad. Even later werd er van twee alweer duidelijk dat dat 'm niet werd. Eén onderhandeling loopt nog een beetje."



Ik weet het niet hoor. Komt dit over als iemand die heel zelfkritisch is? Ik mis een beetje de afsluiting: 'En ik heb meerdere dossiers zelf volkomen verkeerd ingeschat en onjuiste beslissingen genomen.'



Kroes geeft veel te veel informatie weg in de media. Dat ondermijnt zijn positie. Dat zou Overmars nooit zo op straat leggen. Die onderhandelde altijd vanuit een krachtige onderhandelingspositie. Als je gaat bedelen bij clubs om je spelers over te nemen dan gaan die natuurlijk een loopje met je nemen.

Eens dat Kroes vooral de omstandigheden de schuld geeft van zijn gefaalde functioneren. Daarnaast is zelfkritiek wel positief, maar als je geen visie hebt dan zal er geen verbetering optreden en van een lange termijnvisie lijkt bij Kroes geen sprake. En dat is bij uitstek de rol van de TD.

 

+2/-0

Welke rol had hij eigenlijk binnen SEG? Ik las een paar dagen geleden ergens dat hij de man van de financiën was. Bij Go Ahead was hij eigenaar en bij AZ deed hij iets met "international football (satellietclubs?).

Dan is het niet zo verwonderlijk dat je totaal geen netwerk hebt als je nooit bij de technische zaken betrokken bent geweest (op enig niveau) en bij SEG letterlijk de Susan Lenderink van de zaak was.

Vriendjes die hem toch maar een baantje wilden bezorgen na zijn gerommel met aandelen gaat ons weer eens een extra tussenjaar bezorgen.

"Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan" is geen relevante kwalificatie voor een directeurspositie bij Ajax. Dit is niet de Make-A-Wish foundation! :I

 

+2/-0

Sulemana schijnt nu in beeld te zijn als (gehuurde) opvolger van Bergwijn, als die transfer rond komt (waar het wel op lijkt).

Paar jaar geleden had Overmars ook al Sulemana op de korrel, maar dat kwam toen niet rond.

Ik heb hem niet zo gevolgd, maar op basis van wat ik van hem weet en zijn statistieken lijkt me dit een prima speler om er op huurbasis bij te hebben. Zal niet minder zijn dan Forbs. Eveneens een pijlsnelle jongen. Lijkt me niet slecht voor een last-minute deal. Nog behoorlijk jong, dus zal niet zo uitgerangeerd erbij sjokken als meneer Traoré.

 

+1/-0

Het lijkt nu al rond met Sulemana met een optie tot koop. Dat gaat wel snel. https://x.com/FabrizioRomano/status/1830611087466828063

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 02 september 2024 om 16:53:

Het lijkt nu al rond met Sulemana met een optie tot koop. Dat gaat wel snel. https://x.com/FabrizioRomano/status/1830611087466828063


Optie tot koop?

Wow.

Zitten we ook een keer aan de goede kant van zo'n deal. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 september 2024 om 16:31:

Sulemana schijnt nu in beeld te zijn als (gehuurde) opvolger van Bergwijn, als die transfer rond komt (waar het wel op lijkt).

Paar jaar geleden had Overmars ook al Sulemana op de korrel, maar dat kwam toen niet rond.

Ik heb hem niet zo gevolgd, maar op basis van wat ik van hem weet en zijn statistieken lijkt me dit een prima speler om er op huurbasis bij te hebben. Zal niet minder zijn dan Forbs. Eveneens een pijlsnelle jongen. Lijkt me niet slecht voor een last-minute deal. Nog behoorlijk jong, dus zal niet zo uitgerangeerd erbij sjokken als meneer Traoré.



Vorig jaar speelde ie in het Championship. 26 wedstrijden (1003 minuten), 3 assists en 0 goals. Op het tweede niveau in Engeland dus.

Er is een reden dat we nu een "gunstige" deal krijgen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2024 om 17:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 september 2024 om 16:31:

Sulemana schijnt nu in beeld te zijn als (gehuurde) opvolger van Bergwijn, als die transfer rond komt (waar het wel op lijkt).

Paar jaar geleden had Overmars ook al Sulemana op de korrel, maar dat kwam toen niet rond.

Ik heb hem niet zo gevolgd, maar op basis van wat ik van hem weet en zijn statistieken lijkt me dit een prima speler om er op huurbasis bij te hebben. Zal niet minder zijn dan Forbs. Eveneens een pijlsnelle jongen. Lijkt me niet slecht voor een last-minute deal. Nog behoorlijk jong, dus zal niet zo uitgerangeerd erbij sjokken als meneer Traoré.



Vorig jaar speelde ie in het Championship. 26 wedstrijden (1003 minuten), 3 assists en 0 goals. Op het tweede niveau in Engeland dus.

Er is een reden dat we nu een "gunstige" deal krijgen.


Ja ik begrijp het cynisme, maar de realiteit is dat je op de laatste dag van de transferwindow zit.

Dan is een 22-jarige speler, die niet zo lang geleden toch echt als zeer veelbelovend werd gezien, huren met een optie tot koop niet zo gek.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 september 2024 om 17:30:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2024 om 17:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 september 2024 om 16:31:

Sulemana schijnt nu in beeld te zijn als (gehuurde) opvolger van Bergwijn, als die transfer rond komt (waar het wel op lijkt).

Paar jaar geleden had Overmars ook al Sulemana op de korrel, maar dat kwam toen niet rond.

Ik heb hem niet zo gevolgd, maar op basis van wat ik van hem weet en zijn statistieken lijkt me dit een prima speler om er op huurbasis bij te hebben. Zal niet minder zijn dan Forbs. Eveneens een pijlsnelle jongen. Lijkt me niet slecht voor een last-minute deal. Nog behoorlijk jong, dus zal niet zo uitgerangeerd erbij sjokken als meneer Traoré.



Vorig jaar speelde ie in het Championship. 26 wedstrijden (1003 minuten), 3 assists en 0 goals. Op het tweede niveau in Engeland dus.

Er is een reden dat we nu een "gunstige" deal krijgen.


Ja ik begrijp het cynisme, maar de realiteit is dat je op de laatste dag van de transferwindow zit.

Dan is een 22-jarige speler, die niet zo lang geleden toch echt als zeer veelbelovend werd gezien, huren met een optie tot koop niet zo gek.



Het is een speler die in de 2e divisie van Engeland op een zijspoor beland is en waarvan de TD van Southampton waarschijnlijk ook geen andere oplossing kon bedenken dan deze.

Dat wij als Ajax nu blij zijn met zo'n vent is iets wat ik niet zal kunnen begrijpen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2024 om 18:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 september 2024 om 17:30:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2024 om 17:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 september 2024 om 16:31:

Sulemana schijnt nu in beeld te zijn als (gehuurde) opvolger van Bergwijn, als die transfer rond komt (waar het wel op lijkt).

Paar jaar geleden had Overmars ook al Sulemana op de korrel, maar dat kwam toen niet rond.

Ik heb hem niet zo gevolgd, maar op basis van wat ik van hem weet en zijn statistieken lijkt me dit een prima speler om er op huurbasis bij te hebben. Zal niet minder zijn dan Forbs. Eveneens een pijlsnelle jongen. Lijkt me niet slecht voor een last-minute deal. Nog behoorlijk jong, dus zal niet zo uitgerangeerd erbij sjokken als meneer Traoré.



Vorig jaar speelde ie in het Championship. 26 wedstrijden (1003 minuten), 3 assists en 0 goals. Op het tweede niveau in Engeland dus.

Er is een reden dat we nu een "gunstige" deal krijgen.


Ja ik begrijp het cynisme, maar de realiteit is dat je op de laatste dag van de transferwindow zit.

Dan is een 22-jarige speler, die niet zo lang geleden toch echt als zeer veelbelovend werd gezien, huren met een optie tot koop niet zo gek.



Het is een speler die in de 2e divisie van Engeland op een zijspoor beland is en waarvan de TD van Southampton waarschijnlijk ook geen andere oplossing kon bedenken dan deze.

Dat wij als Ajax nu blij zijn met zo'n vent is iets wat ik niet zal kunnen begrijpen.


Het alternatief is Banel. Zeg het maar.

Eens dat dit niet de aankopen zijn die we zouden moeten ambiëren, maar Kroes heeft ons nu eenmaal in deze situatie gebracht op Deadline Day.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2024 om 18:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 september 2024 om 17:30:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2024 om 17:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 september 2024 om 16:31:

Sulemana schijnt nu in beeld te zijn als (gehuurde) opvolger van Bergwijn, als die transfer rond komt (waar het wel op lijkt).

Paar jaar geleden had Overmars ook al Sulemana op de korrel, maar dat kwam toen niet rond.

Ik heb hem niet zo gevolgd, maar op basis van wat ik van hem weet en zijn statistieken lijkt me dit een prima speler om er op huurbasis bij te hebben. Zal niet minder zijn dan Forbs. Eveneens een pijlsnelle jongen. Lijkt me niet slecht voor een last-minute deal. Nog behoorlijk jong, dus zal niet zo uitgerangeerd erbij sjokken als meneer Traoré.



Vorig jaar speelde ie in het Championship. 26 wedstrijden (1003 minuten), 3 assists en 0 goals. Op het tweede niveau in Engeland dus.

Er is een reden dat we nu een "gunstige" deal krijgen.


Ja ik begrijp het cynisme, maar de realiteit is dat je op de laatste dag van de transferwindow zit.

Dan is een 22-jarige speler, die niet zo lang geleden toch echt als zeer veelbelovend werd gezien, huren met een optie tot koop niet zo gek.



Het is een speler die in de 2e divisie van Engeland op een zijspoor beland is en waarvan de TD van Southampton waarschijnlijk ook geen andere oplossing kon bedenken dan deze.

Dat wij als Ajax nu blij zijn met zo'n vent is iets wat ik niet zal kunnen begrijpen.



In dit geval gaat het om een speler die qua profiel wel goed bij Ajax past. Een snelle dribbelvaardige vleugelspeler met weinig duelkracht kan in een aanvallende ploeg die een soort van klassiek 4-3-3 speelt misschien beter tot zijn recht komen dan in het Championship.

Tadic kwam ook van Southampton, wel als basisspeler, maar toen had ook niemand verwacht dat hij bij Ajax van wereldklasse (en dat was hij) zou worden. Dat had natuurlijk alles te maken met het snelle korte combinatievoetbal waarin hij een meester was.

Nu is de Premier League vereuropaniseert, maar een aantal jaren geleden had je daar genoeg spelers bij grote clubs die het puur moesten hebben van kracht en loopvermogen en die absoluut niet zouden renderen bij Ajax. Henderson is daar slechts in mindere mate een voorbeeld van.

 

+2/-0

Ik wacht totdat ik Sulemana voor Ajax heb zien spelen. Een 22-jarige speler kan altijd nog gaan verrassen. Ik heb hem 0,0% gevolgd, dus ik laat mij graag verrassen. Als backup van Godts, zodat de Belg zich kan ontplooien hier.

 

+2/-0

Toen de transfer van Sulemana naar Ajax destijds niet doorging baalde ik echt enorm. Sindsdien heeft hij het in Frankrijk vrij goed gedaan volgens mij, maar in Engeland dan weer niet. Dat zou deze transfer wel een beetje een gok maken. Aan de andere kant ben ik ook wel weer blij verrast dat een naam als deze aan Ajax wordt gelinkt zo laat in de transferperiode. Mocht Farioli hem aan de praat krijgen dan heb je wel een speler die echt het verschil zou kunnen maken.

Over het algemeen is dit een teleurstellende transferperiode geweest. Kroes heeft de onderhandelingspositie van de club op een ongekende manier ondermijnd met zijn eerdere uitspraken, en later ook dat interview dat meer in dienst leek te staan van het managen van de verwachtingen rondom zijn eigen positie dan het vooruithelpen van de club. De enige fatsoenlijke uitgaande transfer is die van Rulli. Voor de rest zijn er alleen maar slechte deals gemaakt, in het bijzonder wat betreft Vos en Forbs. Ik denk dat we juist meer goals en assists van Forbs konden verwachten nu wat potentiële sterkhouders langzaam aan het aanhaken zijn.

Erger nog is dat je nu vier spitsen hebt en geen enkele aanvallende middenvelder. Kroes had destijds veel praatjes over "vier linksbacks en geen enkele rechtsbuiten", maar daar rekende hij dan wel twee verhuurde jeugdspelers en een linkercentrale verdediger die ook eventueel op linksback kan onder. Bovendien hadden we vorig seizoen nog altijd Berghuis en vleugelspelers die ook nog wel op rechts kunnen spelen (zoals veel buitenspelers dat kunnen). Hoe ga je dat met vier spitsen in godsnaam managen? Weghorst is duidelijk meteen je beste spits nu. Dit extra geld had beter aan een meer aanvallend of creatief ingestelde middenvelder met restwaarde besteed kunnen worden. Spelers als Nanasi en Hwang waren voor relatief weinig geld op te pikken.

Dat Sutalo aanvankelijk weg mocht voor een stuk lager bedrag getuigt ook van geen enkele visie. Het is juist de taak van je TD om de kwaliteiten en waarde van je spelers in te schatten. Een handjevol wedstrijden zou daar niet veel verandering in moeten brengen. Over de komst van Rugani ben ik overigens wel positief nu dat op huurbasis gebeurt. Sportief is het een vooruitgang met zijn ervaring ten opzichte van Medic, en een grote investering zal het ook niet zijn. Je hebt er nu wat ervaring achterin bij.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 02 september 2024 om 21:00:

Toen de transfer van Sulemana naar Ajax destijds niet doorging baalde ik echt enorm. Sindsdien heeft hij het in Frankrijk vrij goed gedaan volgens mij, maar in Engeland dan weer niet. Dat zou deze transfer wel een beetje een gok maken. Aan de andere kant ben ik ook wel weer blij verrast dat een naam als deze aan Ajax wordt gelinkt zo laat in de transferperiode. Mocht Farioli hem aan de praat krijgen dan heb je wel een speler die echt het verschil zou kunnen maken.

Over het algemeen is dit een teleurstellende transferperiode geweest. Kroes heeft de onderhandelingspositie van de club op een ongekende manier ondermijnd met zijn eerdere uitspraken, en later ook dat interview dat meer in dienst leek te staan van het managen van de verwachtingen rondom zijn eigen positie dan het vooruithelpen van de club. De enige fatsoenlijke uitgaande transfer is die van Rulli. Voor de rest zijn er alleen maar slechte deals gemaakt, in het bijzonder wat betreft Vos en Forbs. Ik denk dat we juist meer goals en assists van Forbs konden verwachten nu wat potentiële sterkhouders langzaam aan het aanhaken zijn.

Erger nog is dat je nu vier spitsen hebt en geen enkele aanvallende middenvelder. Kroes had destijds veel praatjes over "vier linksbacks en geen enkele rechtsbuiten", maar daar rekende hij dan wel twee verhuurde jeugdspelers en een linkercentrale verdediger die ook eventueel op linksback kan onder. Bovendien hadden we vorig seizoen nog altijd Berghuis en vleugelspelers die ook nog wel op rechts kunnen spelen (zoals veel buitenspelers dat kunnen). Hoe ga je dat met vier spitsen in godsnaam managen? Weghorst is duidelijk meteen je beste spits nu. Dit extra geld had beter aan een meer aanvallend of creatief ingestelde middenvelder met restwaarde besteed kunnen worden. Spelers als Nanasi en Hwang waren voor relatief weinig geld op te pikken.

Dat Sutalo aanvankelijk weg mocht voor een stuk lager bedrag getuigt ook van geen enkele visie. Het is juist de taak van je TD om de kwaliteiten en waarde van je spelers in te schatten. Een handjevol wedstrijden zou daar niet veel verandering in moeten brengen. Over de komst van Rugani ben ik overigens wel positief nu dat op huurbasis gebeurt. Sportief is het een vooruitgang met zijn ervaring ten opzichte van Medic, en een grote investering zal het ook niet zijn. Je hebt er nu wat ervaring achterin bij.



Sulemana is zowel in Frankrijk als in Engeland na verloop van tijd zijn basisplaats kwijtgeraakt. In beide gevallen zal het ermee te maken hebben gehad dat hij niet productief was, hij scoorde in beide landen vrijwel nooit en leverde nauwelijks assists. Wel werd hij bij beide teams vaak als invaller ingezet. Qua profiel zal het een type Forbs zijn: snel en daarom handig in het laatste kwartier tegen moegestreden verdedigers maar verder heel slecht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 02 september 2024 om 19:13:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2024 om 18:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 september 2024 om 17:30:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2024 om 17:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 september 2024 om 16:31:

Sulemana schijnt nu in beeld te zijn als (gehuurde) opvolger van Bergwijn, als die transfer rond komt (waar het wel op lijkt).

Paar jaar geleden had Overmars ook al Sulemana op de korrel, maar dat kwam toen niet rond.

Ik heb hem niet zo gevolgd, maar op basis van wat ik van hem weet en zijn statistieken lijkt me dit een prima speler om er op huurbasis bij te hebben. Zal niet minder zijn dan Forbs. Eveneens een pijlsnelle jongen. Lijkt me niet slecht voor een last-minute deal. Nog behoorlijk jong, dus zal niet zo uitgerangeerd erbij sjokken als meneer Traoré.



Vorig jaar speelde ie in het Championship. 26 wedstrijden (1003 minuten), 3 assists en 0 goals. Op het tweede niveau in Engeland dus.

Er is een reden dat we nu een "gunstige" deal krijgen.


Ja ik begrijp het cynisme, maar de realiteit is dat je op de laatste dag van de transferwindow zit.

Dan is een 22-jarige speler, die niet zo lang geleden toch echt als zeer veelbelovend werd gezien, huren met een optie tot koop niet zo gek.



Het is een speler die in de 2e divisie van Engeland op een zijspoor beland is en waarvan de TD van Southampton waarschijnlijk ook geen andere oplossing kon bedenken dan deze.

Dat wij als Ajax nu blij zijn met zo'n vent is iets wat ik niet zal kunnen begrijpen.



In dit geval gaat het om een speler die qua profiel wel goed bij Ajax past. Een snelle dribbelvaardige vleugelspeler met weinig duelkracht kan in een aanvallende ploeg die een soort van klassiek 4-3-3 speelt misschien beter tot zijn recht komen dan in het Championship.

Tadic kwam ook van Southampton, wel als basisspeler, maar toen had ook niemand verwacht dat hij bij Ajax van wereldklasse (en dat was hij) zou worden. Dat had natuurlijk alles te maken met het snelle korte combinatievoetbal waarin hij een meester was.

Nu is de Premier League vereuropaniseert, maar een aantal jaren geleden had je daar genoeg spelers bij grote clubs die het puur moesten hebben van kracht en loopvermogen en die absoluut niet zouden renderen bij Ajax. Henderson is daar slechts in mindere mate een voorbeeld van.



https://www.youtube.com/watch?v=DA-zLa4Juk4link

Best gekke speler. Het is een inverted winger (rechtsbenig op linksbuiten) maar zijn voornaamste move is toch op snelheid buitenom. Dat is eigenlijk ook zijn voornaamste wapen: op het juiste moment de bal voorbij de tegenstander trappen en dan op snelheid er voorbij om dan toch redelijk akward op zn mindere linker uit te komen.

Het dribbelen vind ik vrij matig en ook zijn voortzetting is niet veel. Hij gaat wel eens door het midden om te schieten maar dat is niet echt succesvol.

Ik denk dat hij bij Ajax de ruimte achter de verdedigers niet krijgt. Aangezien het benutten daarvan zijn grootste wapen is, zie ik vrij weinig in deze jongen bij Ajax. Kan er echt niks van.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 september 2024 om 17:10:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 02 september 2024 om 16:53:

Het lijkt nu al rond met Sulemana met een optie tot koop. Dat gaat wel snel. https://x.com/FabrizioRomano/status/1830611087466828063


Optie tot koop?

Wow.

Zitten we ook een keer aan de goede kant van zo'n deal. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.



Schijnt dat de optie tot koop voor Sulemana 20 miljoen bedraagt. Tja, een optie is beter als geen, maar ik kan mij niet voorstellen dat Ajax deze volgende zomer kan of wil verzilveren.

Southampton heeft dus de hoop dat Sulemana bij ons een opleving krijgt en dat we hen daarna uit de brand helpen door hun vrijwel volledige aankoopbedrag te vergoeden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2024 om 21:41:

Sulemana is zowel in Frankrijk als in Engeland na verloop van tijd zijn basisplaats kwijtgeraakt. In beide gevallen zal het ermee te maken hebben gehad dat hij niet productief was, hij scoorde in beide landen vrijwel nooit en leverde nauwelijks assists. Wel werd hij bij beide teams vaak als invaller ingezet. Qua profiel zal het een type Forbs zijn: snel en daarom handig in het laatste kwartier tegen moegestreden verdedigers maar verder heel slecht.



Hij was toen ook nog wel behoorlijk jong natuurlijk, en hij heeft best wat blessureleed gekend. Hij en Forbs zijn allebei talentvolle spelers die voor een club als Ajax zeker wel meer zijn dan alleen invallers. Sterker nog, sinds Farioli de coach is is hij de best presterende linksbuiten.

De overeenkomsten tussen beide spelers zijn overigens niet zo groot als jij nu beweert. Forbs heeft een vrij zakelijke en directe stijl, waar Sulemana een pure dribbelaar met een matig eindproduct is. In elk geval gaat hij wel een hoop dynamiek brengen als het goed is. Ik las dat hij afgelopen seizoen na Doku de meeste geslaagde dribbels per 90 minuten had in de competitie.

 

+1/-0

Die optie van 20 miljoen komt op mij neer zo over van: doe die optie er maar bij voor de bühne, maar we gaan hem toch niet kopen. Dit is onze korte termijn noodscenario nr.1 als op het laatste moment Bergwijn nog vertrekt. Volgende zomer kijken we weer naar nieuwe opties!

Dat dribbelen van Sulemana zal er overigens wel weer professioneel worden uitgesloopt, Ajax kennende. Een Dribbelaar die straks moet gaan meeverdedigen…… ik ben benieuwd!

 

+1/-0

Wat mij vorig jaar een doorn in het oog was is dat Mislintat de scouting volledig links liet liggen. Nu zijn Weghorst, Rugani, Traore en waarschijnlijk Sulemana gehaald. Dat vind ik nou niet echt scoutingwerk, allemaal bekende namen. Ben wel benieuwd hoe dat nu is gegaan. Er zijn wel wat hele jonge jongens gehaald maar dat is het ook wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 03 september 2024 om 00:41:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 september 2024 om 21:41:

Sulemana is zowel in Frankrijk als in Engeland na verloop van tijd zijn basisplaats kwijtgeraakt. In beide gevallen zal het ermee te maken hebben gehad dat hij niet productief was, hij scoorde in beide landen vrijwel nooit en leverde nauwelijks assists. Wel werd hij bij beide teams vaak als invaller ingezet. Qua profiel zal het een type Forbs zijn: snel en daarom handig in het laatste kwartier tegen moegestreden verdedigers maar verder heel slecht.



Hij was toen ook nog wel behoorlijk jong natuurlijk, en hij heeft best wat blessureleed gekend. Hij en Forbs zijn allebei talentvolle spelers die voor een club als Ajax zeker wel meer zijn dan alleen invallers. Sterker nog, sinds Farioli de coach is is hij de best presterende linksbuiten.

De overeenkomsten tussen beide spelers zijn overigens niet zo groot als jij nu beweert. Forbs heeft een vrij zakelijke en directe stijl, waar Sulemana een pure dribbelaar met een matig eindproduct is. In elk geval gaat hij wel een hoop dynamiek brengen als het goed is. Ik las dat hij afgelopen seizoen na Doku de meeste geslaagde dribbels per 90 minuten had in de competitie.



De best presterende linksbuiten onder Farioli? De man heeft in 356 minuten 0 contributies gehad. Sowieso moet je uitleggen wat je bedoelt met zakelijk, maar het is in ieder geval niet dat hij veel rendement heeft. Hij zit bij Ajax op 1 contributie in 221 minuten. Dat is erg weinig.

Sulemana zal niet naast Doku de meeste geslaagde dribbels in de competitie hebben, aangezien ze niet in dezelfde competitie speelden ;)

Sowieso valt het dribbelen bij Sulemana wel mee. De bal naar voren trappen en er achteraan hollen, that's it.

Spelers zoals Rommedahl, Daramy, Forbs en nu Sulemana kunnen in bepaalde situaties nut hebben, maar zijn in principe niet wat je bij Ajax wil zien.

 

+1/-0

Derde seizoen op rij dat we opgescheept zitten met een incapabele TD. Oké, Mislintat en vooral H2 hebben de club financieel helemaal naar de klote geholpen. Er was nu geen geld voor aankopen en heb Kroes daarom enige tijd verdedigd. Maar als ik zie welke spelers hij binnenhaalt en niet in staat is spelers te verkopen (op Bergwijn na met ~13 miljoen verlies), denk ik doei. Maar wie zou hem moeten vervangen? Misschien moeten we terug naar een Technisch Hart onder leiding van Jonk en de volle focus op de jeugd leggen? Wat een wanbeleid, man.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 146 pagina's: 1 2 3 4 ... 131 132 133 134 135 136 137 138 139 ... 142 143 144 145 146

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.