Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 146 pagina's: 1 2 3 4 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 ... 142 143 144 145 146

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 29 augustus 2024 om 16:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 29 augustus 2024 om 16:07:

Nou, toch fijn dat we eindelijk de zo vurig gewenste 4e spits binnen hebben.

Ik wil graag nog even in herinnering brengen dat Kroes zware kritiek op de vorige TD had omdat we 'door hem met vier linksbacks' zaten, en dat was een schande, aldus Kroes.



Lekker gokken dat iemand nog Akpom of Brobbey wil. En zo niet, jammer dan dat de marktwaarde van die twee tot een nulpunt daalt. De verlosser uit Borne is inmiddels binnen!

Vind het ook wel een leuk argument dat hij met zijn mentaliteit de andere spelers op sleeptouw zou nemen en dat hij zodoende zijn waarde heeft. Leuk maar zou dat niet ook met Henderson gebeuren? Als het de oud-aanvoerder van eén van de beste teams uit de geschiedenis niet lukt waarom een spits die in 37 PL wedstrijden 2x scoorde wel?


Omdat die spits het Holisme beheerst, dat is natuurlijk wel even andere koek.

Kijk, ik snap best dat Ajax een slangenkuil is, en dat alles wat je doet een uur later uitlekt, en dat de omstandigheden financieel kut zijn, en dat je een hoop troep moet verkopen maar aan de straatstenen niet kwijtraakt...

Maar dit doet Kroes toch echt helemaal zelf.

 

+1/-0

De balans kunnen we qua vormgeving van de selectie, met name het totaal aantal spelers en het aantal spelers per positie in Jong en 1, extra ervaring en het verder verminderen van de salarislast (toch wel de benoemde speerpunten), natuurlijk pas na aankomende dinsdag be- of veroordelen.

Wel moet ook ik toegeven dat mijn twijfels bij Kroes aardig toe beginnen te nemen na de aankoop van spits nummer 7 (Jong en Ajax 1 samen). Je zit ook nog altijd met 7 linksbuitens, waar je er op rechts 3 hebt (Forbs voor links mee geteld, kan wel schuiven naar rechts, maar lijkt sowieso nog te vertrekken).

De verhouding middenvelders bij 1 t.o.v. Jong klopt ook nog niet bepaald, 8 om 6 (voor drie posities per team), waarbij van de 6 die ik voor Jong reken, er waarschijnlijk nog twee vertrekken ook (Vos en Unuvar).

De bezetting in de verdediging (en keepers) lijkt (ook per positie) op dit moment wel redelijk op orde en er is met de komst van Rugani en Weghorst, keuze voor Pasveer en het schuiven van Berghuis naar centraal wel ervaring/leiderschap in de as bijgekomen.

Met betrekking tot bovenstaande daargelaten wie ook daadwerkelijk voldoen aan het kwalitatieve plaatje. Maar al met al dus nog genoeg te doen deze dagen.

Verder zijn we het m.b.t. de publieke uitspraken van Kroes over het salarishuis en verdere financiële huishouding denk ik allemaal wel eens dat dit niet bepaald handig voor onze onderhandelingspositie was en neigt naar het alvast schoon vegen van het eigen straatje. Zeker na zijn eerdere uitspraken over Mislintat en zijn 'foutje' betreffende de aandelen, niet een eenmalig dingetje.

 

+3/-0

Nou, het verhaal gaat nu dat aan de komst van Ziyech wordt gewerkt.

Lekker nog een 30+-er erbij.

Ik snap echt niet dat je, als je dan toch nog een routinier erbij haalt, liever Ziyech erbij hebt dan Eriksen. Heeft er niks van gebakken sinds zijn vertrek bij Ajax. Eriksen was Europese top in zijn beste jaren. Wil bovendien graag terugkeren en mag weg.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 30 augustus 2024 om 12:25:

Nou, het verhaal gaat nu dat aan de komst van Ziyech wordt gewerkt.

Lekker nog een 30+-er erbij.

Ik snap echt niet dat je, als je dan toch nog een routinier erbij haalt, liever Ziyech erbij hebt dan Eriksen. Heeft er niks van gebakken sinds zijn vertrek bij Ajax. Eriksen was Europese top in zijn beste jaren. Wil bovendien graag terugkeren en mag weg.



Het is kiezen tussen scylla en charibdis. Voor onze minder culturele supporters: zoiets als kiezen tussen griep en verkoudheid.

Je kunt de case maken dat de eén minder erg is dan de ander, maar liever gewoon beiden niet.

 

+2/-0

Wat een gare k*t deals sluit die Kroes zeg. Op deze manier kan iedere idioot wel “saneren”. Alles mag weg tegen tegen bodemprijzen! Wil jij forbs voor 15 miljoen? Nee joh, huur hem lekker en dan krijg je hem voor 13,5….

Hou eens op man met die kloterige huurdeals.

 

+6/-0

Weer lekker krap nu in de buitenspelers, want dan hebben we nu alleen nog (met de blessure van Berghuis) Bergwijn, Godts en een half fitte Traoré voor twee posities. Gelukkig hebben we wel drie spitsen (Brobbey, Weghorst, Akpom) die op geen enkele andere positie renderen dan in de spits en allen hopen of verwachten eerste spits te worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 30 augustus 2024 om 20:19:

Weer lekker krap nu in de buitenspelers, want dan hebben we nu alleen nog (met de blessure van Berghuis) Bergwijn, Godts en een half fitte Traoré voor twee posities. Gelukkig hebben we wel drie spitsen (Brobbey, Weghorst, Akpom) die op geen enkele andere positie renderen dan in de spits en allen hopen of verwachten eerste spits te worden.



Je kunt er nu al donder op zeggen dat we binnenkort 3-5-2 gaan spelen. Niet omdat Farioli dat wil, maar omdat met de samenstelling van de selectie niet heel veel meer kan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 augustus 2024 om 20:34:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 30 augustus 2024 om 20:19:

Weer lekker krap nu in de buitenspelers, want dan hebben we nu alleen nog (met de blessure van Berghuis) Bergwijn, Godts en een half fitte Traoré voor twee posities. Gelukkig hebben we wel drie spitsen (Brobbey, Weghorst, Akpom) die op geen enkele andere positie renderen dan in de spits en allen hopen of verwachten eerste spits te worden.



Je kunt er nu al donder op zeggen dat we binnenkort 3-5-2 gaan spelen. Niet omdat Farioli dat wil, maar omdat met de samenstelling van de selectie niet heel veel meer kan.


Farioli lijkt me niet iemand wie zijn formatie gaat veranderen. Hij gooit Gaaei ook weleens op rechtsbuiten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 30 augustus 2024 om 20:41:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 augustus 2024 om 20:34:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 30 augustus 2024 om 20:19:

Weer lekker krap nu in de buitenspelers, want dan hebben we nu alleen nog (met de blessure van Berghuis) Bergwijn, Godts en een half fitte Traoré voor twee posities. Gelukkig hebben we wel drie spitsen (Brobbey, Weghorst, Akpom) die op geen enkele andere positie renderen dan in de spits en allen hopen of verwachten eerste spits te worden.



Je kunt er nu al donder op zeggen dat we binnenkort 3-5-2 gaan spelen. Niet omdat Farioli dat wil, maar omdat met de samenstelling van de selectie niet heel veel meer kan.


Farioli lijkt me niet iemand wie zijn formatie gaat veranderen. Hij gooit Gaaei ook weleens op rechtsbuiten.



Nee, mij ook niet. Maar dan gaat de komst van Weghorst pure kapitaalvernietiging zijn van Akpom en Brobbey.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 30 augustus 2024 om 21:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 30 augustus 2024 om 20:41:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 augustus 2024 om 20:34:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 30 augustus 2024 om 20:19:

Weer lekker krap nu in de buitenspelers, want dan hebben we nu alleen nog (met de blessure van Berghuis) Bergwijn, Godts en een half fitte Traoré voor twee posities. Gelukkig hebben we wel drie spitsen (Brobbey, Weghorst, Akpom) die op geen enkele andere positie renderen dan in de spits en allen hopen of verwachten eerste spits te worden.



Je kunt er nu al donder op zeggen dat we binnenkort 3-5-2 gaan spelen. Niet omdat Farioli dat wil, maar omdat met de samenstelling van de selectie niet heel veel meer kan.


Farioli lijkt me niet iemand wie zijn formatie gaat veranderen. Hij gooit Gaaei ook weleens op rechtsbuiten.



Nee, mij ook niet. Maar dan gaat de komst van Weghorst pure kapitaalvernietiging zijn van Akpom en Brobbey.


Akpom wordt ook weleens gebruikt op een andere positie. Zelfs Brobbey in het verleden een keer of wat. Ik weet niet wat Farioli gaat doen. Het enige wat ik zou zeggen, is dat zijn formatie heilig voor hem is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 30 augustus 2024 om 22:05:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 30 augustus 2024 om 21:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 30 augustus 2024 om 20:41:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 augustus 2024 om 20:34:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 30 augustus 2024 om 20:19:

Weer lekker krap nu in de buitenspelers, want dan hebben we nu alleen nog (met de blessure van Berghuis) Bergwijn, Godts en een half fitte Traoré voor twee posities. Gelukkig hebben we wel drie spitsen (Brobbey, Weghorst, Akpom) die op geen enkele andere positie renderen dan in de spits en allen hopen of verwachten eerste spits te worden.



Je kunt er nu al donder op zeggen dat we binnenkort 3-5-2 gaan spelen. Niet omdat Farioli dat wil, maar omdat met de samenstelling van de selectie niet heel veel meer kan.


Farioli lijkt me niet iemand wie zijn formatie gaat veranderen. Hij gooit Gaaei ook weleens op rechtsbuiten.



Nee, mij ook niet. Maar dan gaat de komst van Weghorst pure kapitaalvernietiging zijn van Akpom en Brobbey.


Akpom wordt ook weleens gebruikt op een andere positie. Zelfs Brobbey in het verleden een keer of wat. Ik weet niet wat Farioli gaat doen. Het enige wat ik zou zeggen, is dat zijn formatie heilig voor hem is.



Overigens klopt het dat jij deze misére al aan hebt zien komen. Eerlijk is eerlijk.

Wat een klotedeals allemaal.

 

+1/-0

Een hoop clubs kunnen niet anders dan huren vanwege fairplay regels. En het is nou niet zo dat de clubs die wel geld hebben tegen elkaar opbieden voor onze spelers. En daar is alle reden voor, want er is er niet 1 die er vorig jaar heel erg positief boven uit sprong. Het is dus niet anders, dan maar een huurdeal en het geld later ontvangen mits Forbs 10 potjes speelt. De selectie is te groot. Met Bergwijn en Godts heb je 2 linksvoor en dat is genoeg.

Update, besef me nu dat Lyon vd week 15 wilde aftikken. Crap!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 31 augustus 2024 om 08:57:
Update, besef me nu dat Lyon vd week 15 wilde aftikken. Crap!



Daar hadden we met een professionele benadering dus minimaal 15 miljoen + bonussen kunnen pakken. Daarnaast voldoende tijd voor een herinvestering.


open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 31 augustus 2024 om 08:57:
Met Bergwijn en Godts heb je 2 linksvoor en dat is genoeg.



Denk je nu niet dat ze Bergwijn straks ook voor een fooitje laten gaan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 31 augustus 2024 om 08:57:

Update, besef me nu dat Lyon vd week 15 wilde aftikken. Crap!


Ja, maar Forbs wilde zelf niet naar Lyon. Dan houdt het op, ook al wilden ze 100 miljoen aftikken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 31 augustus 2024 om 09:05:

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 31 augustus 2024 om 08:57:
Update, besef me nu dat Lyon vd week 15 wilde aftikken. Crap!



Daar hadden we met een professionele benadering dus minimaal 15 miljoen + bonussen kunnen pakken. Daarnaast voldoende tijd voor een herinvestering.


open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 31 augustus 2024 om 08:57:
Met Bergwijn en Godts heb je 2 linksvoor en dat is genoeg.



Denk je nu niet dat ze Bergwijn straks ook voor een fooitje laten gaan?


Ik vind het bedrag geen fooitje, maar helaas de nieuwe realiteit. Wat heeft hij nou echt laten zien. Potentie zeker, maar Mislintit heeft gewoon teveel betaald. Zelfde verhaal als Bergwijn, die heeft wat langer de tijd gehad, maar wat heeft nou echt laten zien. 32 miljoen gaat hij niet opleveren, denk dat 20 a 25 reëel is.

 

+1/-0

Ik ben wel teleurgesteld in Kroes. Ik had echt het gevoel dat hij wel een netwerk had om hier en daar een aardige deal te ritselen en wat spelers te kunnen verkopen. Maar goede, mooie praatjes vullen geen gaatjes.

Resultaat: nog steeds dezelfde selectie als vorig jaar + een totaal overbodige houterige spits van 32.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 30 augustus 2024 om 19:38:

Wat een gare k*t deals sluit die Kroes zeg. Op deze manier kan iedere idioot wel “saneren”. Alles mag weg tegen tegen bodemprijzen! Wil jij forbs voor 15 miljoen? Nee joh, huur hem lekker en dan krijg je hem voor 13,5….

Hou eens op man met die kloterige huurdeals.




Forbs is voor 2.5 miljoen verhuurd, dus als de Wolves hem doen besluiten te kopen (of hij speelt 10x in de basis) dan maakt hij dus winst, los van het bedongen dooverkooppercentage.Op korte termijn begrijp ik dat niet alles wat Kroes doet logisch lijkt, echter snap ik dit volledig over het langere termijn. En Forbs wou zelf niet naar Lyon he, dan houdt het al snel op.

 

+3/-0

De discussie erover is een beetje verstomd de laatste jaren, maar het is toch een schande dat we op 2 september nog zitten te klooien met een geopende transfermarkt?

We zijn al 9 wedstrijden onderweg. Als de Klassieker was doorgegaan, waren we al 10 wedstrijden op weg geweest. Als je in een seizoen zo'n 60 wedstrijden speelt (waar we op uit gaan komen met de nieuwe opzet EL en al die voorrondes), heb je al 15% van je seizoen achter de rug. En dan is die markt nog gewoon open. Dit gaat nergens over.

Je ziet jaar in, jaar uit ook heel duidelijk: clubs wachten tot de deadline. Pas onder druk worden deals vloeibaar. Die druk kun je gewoon richting 1 augustus verplaatsen door die deadline naar voren te halen. Maak er desnoods 15 augustus van. Maar begin september nog zitten te eikelen met niet-definitieve selecties vind ik echt waardeloos.

 

+2/-0

Geeft nu zelf ook toe dat ie gefaald heeft

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AFC Romalona schreef op 02 september 2024 om 14:29:

Geeft nu zelf ook toe dat ie gefaald heeft


Het probleem is wel dat hij niet zichzelf, maar de omstandigheden en de spelers aanwijst als oorzaak:

open/sluit de onderstaande quote:

"Ik heb lang volgehouden om spelers niet te verhuren omdat ik ze wilde verkopen, maar dat is niet gelukt. Ik heb bakzeil gehaald. Je hebt ook met mensen te maken. Soms kun je ze wel verkopen, maar zegt de speler zelf: ik blijf nog even."

"We wilden balans in de selectie en met een normaal aantal spelers gaan werken. Dat hebben we met een kunstmatige ingreep nog proberen te bewerkstelligen. Het gaat niet om de kwaliteit van spelers, maar om de balans. Je wil iedereen in de selectie perspectief bieden, dat ze kunnen bijdragen aan winnen of verliezen."

"Ik heb vanochtend nog drie belletjes gehad. Even later werd er van twee alweer duidelijk dat dat 'm niet werd. Eén onderhandeling loopt nog een beetje."



Ik weet het niet hoor. Komt dit over als iemand die heel zelfkritisch is? Ik mis een beetje de afsluiting: 'En ik heb meerdere dossiers zelf volkomen verkeerd ingeschat en onjuiste beslissingen genomen.'

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 146 pagina's: 1 2 3 4 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 ... 142 143 144 145 146

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.