Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 265 pagina's: 1 2 3 4 ... 261 262 263 264 265

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 23 december 2025 om 15:41:

Sevic schreef op 23 december 2025 om 14:17:

ElSimao2 schreef op 23 december 2025 om 14:02:

Sevic schreef op 23 december 2025 om 13:22:

ElSimao2 schreef op 23 december 2025 om 13:17:

Sevic schreef op 23 december 2025 om 13:06:

Derk Johanssen schreef op 23 december 2025 om 09:25:

Ik maak me nu ook zorgen over het huren van zo'n linksback en 6. Geen Regeer gewoon de kans, doet het prima, slimme speler, kent de club. Wat is het probleem? Ga je nu een trager 30er zonder enige waarde halen die zelfs bij een degradatiekandidaat in de Premier League niet aan de bak komt. En die back, tsja. Waarom niet gewoon Jetten? Of dus Tomiyasu gewoon de kans geven? Enige reden zou kunnen zijn dat ze mogelijk Wijndal willen/kunnen verkopen deze winter. Wat ik een goed idee zou vinden overigens.

Het zijn nog maar geruchten, maar het is inderdaad zorgelijk. Jetten is één van de grote talenten vanuit JA (regelmatig aanvoerder ook geloof ik), het is heel logisch om hem nu langzaam te brengen in de luwte achter Wijndal. Als je die kunt verkopen (wat ik betwijfel, maar stel) wordt het wellicht een ander verhaal, maar tot die tijd: hou in godsnaam je centen op zak. Avila staat vanaf volgende week ook weer op de loonlijst en in de zomer komt Mannsverk daar weer bij. Zit je gewoon weer met een meer dan dubbele bezetting op iedere positie. Dan kan het zijn dat daar spelers tussen zitten die niet voldoen, maar zorg dan maar eens eerst dat je daar vanaf komt.

Tomiyasu zou ik echt als extraatje zien. Leuk als hij aanhaakt en iets kan bijdragen, maar moeten we niks van verwachten. Kan zomaar tot april druk zijn met 100% wedstrijdfit worden en dan zit het seizoen er zowat op. Dit wordt gewoon een Kuffourtje. Prestatiecontract, dus er kan ons weinig overkomen, maar laten we hem aub niet intekenen op welke positie dan ook als benodigde basisspeler of reserve. Het is compleet onzeker of dat lukt namelijk.

Ik hoop heel erg dat we na Kroes z'n vertrek weer een periode in kunnen gaan waarin we structureel zelfopgeleide spelers inpassen op posities waar we overbodige spelers of basisspelers die een stap willen maken verkopen. Dus Weghorst straks uit z'n contract, dan Konadu op zijn plek. Gaaei eruit, dan Alders in de selectie. Wijndal weg, dan Jetten doorschuiven. Zal niet op elke positie kunnen, maar gasten als Steur en Bouwman laten nu toch wel zien dat ook een tamelijk dramatisch presterend Jong Ajax nog altijd goede talenten kan voortbrengen. Als je Bouwman ziet spelen, dan had je Itakura toch nooit hoeven kopen?

Jetten heeft een aflopend contract in 2026.

Zoals ik al eerder zei handelen die 2 oplichters ook hier weer zwak. Je moet bij zo'n jongen al veel eerder de verlenging afdwingen of overgaan tot verkoop / "kleedkamer 2".

Eens, is ook al sinds juni 18 jaar dus je had hier al lang en breed langdurig mee kunnen (en moeten) verlengen. Ik vind het echt een technisch begaafd, leuk spelertje. Mocht hij op termijn alsnog niet doorbreken, kun je 'm binnen Nederland altijd wel weer kwijt.

Ik vind dat we sowieso te lichtzinnig omgaan met enkele van onze talenten. Ugwu hadden we ook moeten houden. Gaat gewoon aan z'n 20 Eredivisiepotjes komen dit seizoen, op z'n 19e. Zit echt wel muziek in.

My Preciousss :)

Over het algemeen ben ik het eens met jouw voornemen om nog meer jeugd te brengen, maar we moeten niet doorslaan naar de andere kant. Idealiter gaan alle oudere spelers die niet direct een meerwaarde hebben (Rosa, Edvardsen, Pasveer etc) eruit en halen we een patron zoals Tadic of Henderson. Dat aangevuld met in totaal nog 2 a 3 jongens "die het allemaal al meegemaakt hebben" is denk ik de ideale mix.

Prima om alsnog een ervaren Henderson-vervanger te halen, maar dan gaat Klaassen dus niet meer spelen.

Prima? Dit klinkt als een doemscenario! Klaassen en niet spelen? Een fitte Davy wilt spelen net als Steven. Als ze niet meer goed genoeg voor in de basis zijn, dan naar de uitgang toewerken s.v.p. Sowieso verwacht ik Klaassen samen met de "Henderson-vervanger" aan de aftrap, tenzij die vervanger een flop is en zelf niet in de basis staat.

Waar het mij in dezen om gaat is dat je idealiter niet 2 ervaren gozers zonder restwaarde op je middenveld zet. Dus als je Henderson wilt vervangen met een ervaren speler, dan moet je Klaassen lozen.

+1/-0

Sevic schreef op 23 december 2025 om 16:09:

Kiki schreef op 23 december 2025 om 15:41:

Ik maak me nu ook zorgen over het huren van zo'n linksback en 6. Geen Regeer gewoon de kans, doet het prima, slimme speler, kent de club. Wat is het probleem? Ga je nu een trager 30er zonder enige waarde halen die zelfs bij een degradatiekandidaat in de Premier League niet aan de bak komt. En die back, tsja. Waarom niet gewoon Jetten? Of dus Tomiyasu gewoon de kans geven? Enige reden zou kunnen zijn dat ze mogelijk Wijndal willen/kunnen verkopen deze winter. Wat ik een goed idee zou vinden overigens.

Het zijn nog maar geruchten, maar het is inderdaad zorgelijk. Jetten is één van de grote talenten vanuit JA (regelmatig aanvoerder ook geloof ik), het is heel logisch om hem nu langzaam te brengen in de luwte achter Wijndal. Als je die kunt verkopen (wat ik betwijfel, maar stel) wordt het wellicht een ander verhaal, maar tot die tijd: hou in godsnaam je centen op zak. Avila staat vanaf volgende week ook weer op de loonlijst en in de zomer komt Mannsverk daar weer bij. Zit je gewoon weer met een meer dan dubbele bezetting op iedere positie. Dan kan het zijn dat daar spelers tussen zitten die niet voldoen, maar zorg dan maar eens eerst dat je daar vanaf komt.

Tomiyasu zou ik echt als extraatje zien. Leuk als hij aanhaakt en iets kan bijdragen, maar moeten we niks van verwachten. Kan zomaar tot april druk zijn met 100% wedstrijdfit worden en dan zit het seizoen er zowat op. Dit wordt gewoon een Kuffourtje. Prestatiecontract, dus er kan ons weinig overkomen, maar laten we hem aub niet intekenen op welke positie dan ook als benodigde basisspeler of reserve. Het is compleet onzeker of dat lukt namelijk.

Ik hoop heel erg dat we na Kroes z'n vertrek weer een periode in kunnen gaan waarin we structureel zelfopgeleide spelers inpassen op posities waar we overbodige spelers of basisspelers die een stap willen maken verkopen. Dus Weghorst straks uit z'n contract, dan Konadu op zijn plek. Gaaei eruit, dan Alders in de selectie. Wijndal weg, dan Jetten doorschuiven. Zal niet op elke positie kunnen, maar gasten als Steur en Bouwman laten nu toch wel zien dat ook een tamelijk dramatisch presterend Jong Ajax nog altijd goede talenten kan voortbrengen. Als je Bouwman ziet spelen, dan had je Itakura toch nooit hoeven kopen?

Zoals ik al eerder zei handelen die 2 oplichters ook hier weer zwak. Je moet bij zo'n jongen al veel eerder de verlenging afdwingen of overgaan tot verkoop / "kleedkamer 2".

Eens, is ook al sinds juni 18 jaar dus je had hier al lang en breed langdurig mee kunnen (en moeten) verlengen. Ik vind het echt een technisch begaafd, leuk spelertje. Mocht hij op termijn alsnog niet doorbreken, kun je 'm binnen Nederland altijd wel weer kwijt.

Ik vind dat we sowieso te lichtzinnig omgaan met enkele van onze talenten. Ugwu hadden we ook moeten houden. Gaat gewoon aan z'n 20 Eredivisiepotjes komen dit seizoen, op z'n 19e. Zit echt wel muziek in.

Over het algemeen ben ik het eens met jouw voornemen om nog meer jeugd te brengen, maar we moeten niet doorslaan naar de andere kant. Idealiter gaan alle oudere spelers die niet direct een meerwaarde hebben (Rosa, Edvardsen, Pasveer etc) eruit en halen we een patron zoals Tadic of Henderson. Dat aangevuld met in totaal nog 2 a 3 jongens "die het allemaal al meegemaakt hebben" is denk ik de ideale mix.

Prima om alsnog een ervaren Henderson-vervanger te halen, maar dan gaat Klaassen dus niet meer spelen.

Prima? Dit klinkt als een doemscenario! Klaassen en niet spelen? Een fitte Davy wilt spelen net als Steven. Als ze niet meer goed genoeg voor in de basis zijn, dan naar de uitgang toewerken s.v.p. Sowieso verwacht ik Klaassen samen met de "Henderson-vervanger" aan de aftrap, tenzij die vervanger een flop is en zelf niet in de basis staat.

Waar het mij in dezen om gaat is dat je idealiter niet 2 ervaren gozers zonder restwaarde op je middenveld zet. Dus als je Henderson wilt vervangen met een ervaren speler, dan moet je Klaassen lozen.

Liever het seizoen afmaken mét Klaassen dan 1 of andere oudere speler ergens vandaan toveren. Ik hoop dat we in januari géén speler halen die 30+ is.

+1/-0

Over advies gesproken: haal/huur geen (oude) spelers. Gebruik dat geld om de contracten te verlengen en het behoud van de toptalenten, zoals Jetten, Mokio, Steur, Bouwman en Bounida. Investeer in de toekomst! Als we na het halen en verlengen van Van den Boomen, Berghuis, Klaassen, Pasveer, Weghorst, Itakura, McConnell etcetera weer miljoenen verspillen aan iemand, om zo weer een toptalent uit te zwaaien, dan zullen we de komende jaren géén kampioen worden en in de problemen blijven met enkel zwak, defensief (counter) voetbal kunnen presteren.

+1/-0

In discussies in de media over de nieuwe leider wordt er steeds automatisch van uitgegaan dat je leider per se een ouwe rot moet zijn. Dat hoeft helemaal niet. Het gaat meer om persoonlijkheid van leeftijd. Iemand als Regeer speelt veel meer als een leider en routinier dan een Berghuis.

Sevic schreef op 23 december 2025 om 12:24:

Dat er veel spelers vertrokken, kwam voor een belangrijk deel door Mislintat zelf. Mislintat wilde dolgraag van Bassey af, om welke reden dan ook. Wijndal moest ook per se weg. Grillitsch had ook prima willen blijven.

Kijk, je kon verwachten dat Timber, Alvarez en waarschijnlijk Kudus die zomer een stap wilden maken, maar als je dan ziet dat je in elke linie een sleutelspeler verliest, hou voor de rest dan de poorten alsjeblieft zoveel mogelijk gesloten. Dus hou zo'n Conceicao aan z'n contract, geef Bassey een nieuwe kans en houd Grillitsch gewoon binnenboord (ipv met zo'n Van den Boomen aan te komen kakken, schiet je allemaal niks mee op).

Bijkomend detail is dat Mislintat een aantal spelers verhuurde, maar vervangers kocht. Op linksback bijvoorbeeld. Dan zit je een jaar later dus altijd met een overschot aan duurbetaalde basiskrachten. Domme keuzes. Ondanks dat ik Sosa nog niet zo'n slechte aankoop vond: voor een relatief bescheiden bedrag kocht je een 25-jarige basisspeler uit de Bundesliga met ruim 20 interlands voor een serieus land, daarmee kun je op papier gewoon kampioen worden in NL natuurlijk.

Mislintat heeft 2 hele grote fouten gemaakt: Steijn aanstellen, en een heel nieuw elftal willen kopen. Beide moeten we dus nooit meer doen.

Dat ligt eraan wat je onder een belangrijk deel verstaat. Aan het vertrek van Kudus, Timber en Alvarez kon hij niet zoveel doen natuurlijk. Tadic gaf er zelf de brui aan. Ik ben het met je eens dat Bassey en Grillitsch prima hadden kunnen blijven. Dat zijn gelijk ook de enige spelers waarvan ik vind dat hij ze absoluut niet had moeten verkopen. Conceicao had hij misschien nog keihard aan zijn contract kunnen houden, maar die was ongelukkig en wilde zelf weg. Voor de rest zaten er geen spelers bij die absoluut hadden moeten blijven wat mij betreft. Wijndal en Sanchez zeker niet.

Van den Boomen was de allereerste transfer en was een buitenkansje die je transfervrij op kon pikken. Op dat moment was er nog niet echt geld om uit te geven en moest Mislintat wachten tot er wat grote uitgaande transfers plaatsvonden. Hij had ook prima een nuttige kracht kunnen zijn in een functionerend team. In zijn beginfase waren veel supporters nog enthousiast en werd er zelfs geroepen dat hij de aanvoerdersband moest krijgen. Daarnaast raakte hij ook nog eens langdurige geblesseerd op een moment dat hij het best goed deed. Hij was zelfs direct bij wat goals betrokken in zijn laatste wedstrijden.

Natuurlijk is het ook deels Mislintat zijn verantwoordelijkheid dat er een trainer werd aangesteld die het team niet kon laten functioneren, maar dat had veel meer met de ongekende manier waarop Steijn zich opstelde te maken dan met zijn kwaliteiten als trainer. Ik denk niet dat Grim bijvoorbeeld een betere trainer met een indrukwekkender CV is, laat staan Van 't Schip. Als je gewoon je werk doet als trainer dan kan je er echt nog wel wat van maken. Je gaat niet aan sabotage doen omdat je niet helemaal tevreden bent over de transferperiode. Zeker van iemand die anders niet zo snel de kans had gekregen bij een topclub verwacht je een wat betere instelling. Farioli kreeg ook maar drie buitenspelers en heeft zonder mokken zijn werk gedaan. Idem voor Heitinga en Grim die het zonder verdedigende middenvelder moesten doen.

Wat die verhuurde spelers betreft, Avila werd niet per se alleen als linksback gehaald. Sterker nog, dat is niet zijn beste positie. Wijndal en Sanchez waren toen ook gewoon lastig te slijten. Dan kom je soms op een verhuur uit. De andere huurlingen waren gewoon jeugdspelers die werden verhuurd. Daar heb je bij Baas en Fitz-Jim later nog wel profijt van gehad.

+1/-0

Idealiter heb je in elke linie één wat meer ervaren speler die inderdaad ook voetbalinhoudelijk iets toevoegt, en is de rest gewoon 24- en dus in waarde toenemend bij goede prestaties. Dus als je zo'n patron haalt is het ter vervanging van één van die drie ervaren jongens. Prima om alsnog een ervaren Henderson-vervanger te halen, maar dan gaat Klaassen dus niet meer spelen.

Het is trouwens ook wel weer tekenend dat het juist onze ervaren krachten zijn die dit seizoen weer schitteren door afwezigheid wegens blessures: Berghuis, Weghorst, Van den Boomen en eerder ook Itakura. Pasveer zal z'n vinger wel weer breken tijdens de wintersport en het is dat Kroes spoedig opbokt, anders zou ie ze allemaal weer een nieuw contract aanbieden want het zijn van die modelprofs.

Niet dat ik er heel rouwig om ben dat lui als Berghuis en Branco niet kunnen spelen trouwens. Mede daardoor staan Bounida en Steurtje er nu in. Daardoor kijk ik weer een beetje met plezier sinds een paar weken.

De Patron hoeft niet per sé net als Henderson op het middenveld te staan. Het kan een buitenspeler zijn zoals Tadic of Perisic bij PSV of een cv zoals Rijkaard of Daley Blind. Het moet een zeer communicatieve man zijn die in het veld het goede voorbeeld geeft en die de andere spelers na de training of de wedstrijd de gym of de sauna in stuurt. Zowel qua palmares als qua huidige kwaliteiten moet hij onomstreden zijn, zodat zijn leiderschap aanvaardt wordt.

Zonder zo'n man kun je best een leuk elftal hebben, maar kunnen spelers net te laks en inconsistent zijn en er net te weinig voor doen, waardoor het allemaal net weer niet is.

Maar goed, we hebben nu 10 spelers van 24 of ouder en dat aantal moet eerst drastisch omlaag. Pas als we hier eerst stappen in zetten, kunnen we zo iemand halen.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 265 pagina's: 1 2 3 4 ... 261 262 263 264 265

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.