Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 23 november 2023 om 23:07:

Als alles goed gaat, komt er elke transferwindow 10 miljoen bij. Al helemaal als Kroatië goed presteert.



Je moet hem sowieso houden. Samen met Hato en Ramaj moet hij de komende jaren ons centrum gaan vormen.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 24 november 2023 om 12:59:

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 23 november 2023 om 23:07:

Als alles goed gaat, komt er elke transferwindow 10 miljoen bij. Al helemaal als Kroatië goed presteert.



Je moet hem sowieso houden. Samen met Hato en Ramaj moet hij de komende jaren ons centrum gaan vormen.



Zeker. Schuurs en Sutalo krijgen een zelfde soort behandeling. Op een of andere manier kunnen die niet veel goed doen...

 

+1/-0

Nooit verkopen natuurlijk. Hij wordt steeds beter, speelt met steeds meer zelfvertrouwen en ik denk dat hij een absolute meerwaarde voor ons is. Natuurlijk zijn de verwachtingen hooggespannen, mede door zijn reputatie en aankoopbedrag, maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij het waar gaat maken. Is, in goede doen, de beste verdediger in de Eredivisie.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 28 november 2023 om 09:30:

Nooit verkopen natuurlijk. Hij wordt steeds beter, speelt met steeds meer zelfvertrouwen en ik denk dat hij een absolute meerwaarde voor ons is. Natuurlijk zijn de verwachtingen hooggespannen, mede door zijn reputatie en aankoopbedrag, maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij het waar gaat maken. Is, in goede doen, de beste verdediger in de Eredivisie.



"De beste verdediger van de Eredivisie" dat is nogal een uitspraak. Hij zal zeker beter kunnen dan dat we van hem hebben mogen zien (dat kan ook bijna niet anders). Hopelijk voor hem gaat hij zijn draai nog een beetje vinden...

 

+1/-0

Zo'n gewaagde uitspraak vind ik het ook weer niet gezien het niveau waarop hij al heeft gespeeld en zijn reputatie als een van de grotere talenten op zijn positie. Dat hij die reputatie nog waar moet maken bij Ajax is een ander verhaal. Maar daarom zegt Shogun ook "in goede doen" neem ik aan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 29 november 2023 om 15:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 28 november 2023 om 09:30:

Nooit verkopen natuurlijk. Hij wordt steeds beter, speelt met steeds meer zelfvertrouwen en ik denk dat hij een absolute meerwaarde voor ons is. Natuurlijk zijn de verwachtingen hooggespannen, mede door zijn reputatie en aankoopbedrag, maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij het waar gaat maken. Is, in goede doen, de beste verdediger in de Eredivisie.



"De beste verdediger van de Eredivisie" dat is nogal een uitspraak. Hij zal zeker beter kunnen dan dat we van hem hebben mogen zien (dat kan ook bijna niet anders). Hopelijk voor hem gaat hij zijn draai nog een beetje vinden...



Ik kan er eigenlijk geen 3 bedenken die beter zijn, of die ik zou willen ruilen voor Sutalo. Ik vind Hancko erg goed en Geertruida (als hij zijn focus heeft) ook, maar dan houdt het ook wel op. De centrale verdedigers van PSV, AZ en Twente zijn echt minder.

 

+3/-0

Na een stroeve start, denk ik dat Sutalo uiteindelijk ook de beste verdediger van de Eredisie gaat worden. Geertruida vind ik met name goed als rechtsback. Hancko en Trauner zijn goede centrale verdedigers. Inderdaad beter dan die van PSV.

Maar eigenlijk, denk ik niet Sutalo, maar Hato. Ik verwacht dat Hato de beste verdediger van de Eredivisie gaat worden. In ieder geval hoopvolle potentie hebben wij achterin. Ook met Ramaj en zelfs Gaaei. Ik hoop dat Sosa zich goed weet aan te passen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 30 november 2023 om 16:14:

Na een stroeve start, denk ik dat Sutalo uiteindelijk ook de beste verdediger van de Eredisie gaat worden. Geertruida vind ik met name goed als rechtsback. Hancko en Trauner zijn goede centrale verdedigers. Inderdaad beter dan die van PSV.

Maar eigenlijk, denk ik niet Sutalo, maar Hato. Ik verwacht dat Hato de beste verdediger van de Eredivisie gaat worden. In ieder geval hoopvolle potentie hebben wij achterin. Ook met Ramaj en zelfs Gaaei. Ik hoop dat Sosa zich goed weet aan te passen.



Zou toch wat zijn als we op een gegeven moment massaal lyrisch zijn over de aankopen van Diamantenauge.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 november 2023 om 16:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 30 november 2023 om 16:14:

Na een stroeve start, denk ik dat Sutalo uiteindelijk ook de beste verdediger van de Eredisie gaat worden. Geertruida vind ik met name goed als rechtsback. Hancko en Trauner zijn goede centrale verdedigers. Inderdaad beter dan die van PSV.

Maar eigenlijk, denk ik niet Sutalo, maar Hato. Ik verwacht dat Hato de beste verdediger van de Eredivisie gaat worden. In ieder geval hoopvolle potentie hebben wij achterin. Ook met Ramaj en zelfs Gaaei. Ik hoop dat Sosa zich goed weet aan te passen.



Zou toch wat zijn als we op een gegeven moment massaal lyrisch zijn over de aankopen van Diamantenauge.


Ik denk oprecht dat hij goede aankopen heeft gedaan. Steijn was zijn grootste miskoop. Tevens haalde hij gelijk té veel nieuwelingen. Zijn project kende te veel opstartproblemen hierdoor. Op zich had hij geen slecht project voor ogen, denk ik.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 30 november 2023 om 17:30:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 30 november 2023 om 16:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 30 november 2023 om 16:14:

Na een stroeve start, denk ik dat Sutalo uiteindelijk ook de beste verdediger van de Eredisie gaat worden. Geertruida vind ik met name goed als rechtsback. Hancko en Trauner zijn goede centrale verdedigers. Inderdaad beter dan die van PSV.

Maar eigenlijk, denk ik niet Sutalo, maar Hato. Ik verwacht dat Hato de beste verdediger van de Eredivisie gaat worden. In ieder geval hoopvolle potentie hebben wij achterin. Ook met Ramaj en zelfs Gaaei. Ik hoop dat Sosa zich goed weet aan te passen.



Zou toch wat zijn als we op een gegeven moment massaal lyrisch zijn over de aankopen van Diamantenauge.


Ik denk oprecht dat hij goede aankopen heeft gedaan. Steijn was zijn grootste miskoop. Tevens haalde hij gelijk té veel nieuwelingen. Zijn project kende te veel opstartproblemen hierdoor. Op zich had hij geen slecht project voor ogen, denk ik.



Nou... Ik zie weinig bijzondere voetballers hoor.
Tahirovic - alles terug.
Gaaei - houdt niet over.
Sosa - houdt niet over, voorbijgestreeft door de linksbuiten van Jong Ajax
Avila - Superslecht en geen linksback.
Mikautadze - nog helemaal niks laten zien.
VD Boomen - OK, gelukkig transfervrij.

Punt is vooral dat je ipv Tahirovic, Sosa, Avila, Mannsverk, de volgende jeugdspelers had die het minimaal zo goed doen of beter: Vos, Martha, Hato, Hlynsson, Godts.

En dat wil niet zeggen dat je daarmee kampioen was geworden. Maar als je 100+M uitgeeft, dan hoor je een kampioenschap 'te kopen'. Als je voor jeugd kiest, dan kun je een 'tussenjaar' veroorloven. Dat is het probleem. Als je iets genuanceerder had gekeken dan had je beter 2 of 3 gerichte aankopen kunnen doen. Ik noem: Ziyech en/of Almada.

Tot nu toe vind ik alleen Akpom en Sutalo en Ramaj goede aankopen.

 

+4/-2

Ik ben het wel eens met Derk Johansen.
Als je gaat zeggen dat we goede aankopen hebben gedaan, dan zijn we als Ajax wel ver gezonken. Dat niveau wil en moet je niet nastreven. Keer op keer zie je dat er persoonlijk en beslissende fouten worden gemaakt. Dat kan in de hoofdklasse misschien, maar dat is toch niet het niveau dat wij moeten willen nastreven? Je wilt toch de beste van NL zijn (minimaal).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 30 november 2023 om 17:30:

Ik denk oprecht dat hij goede aankopen heeft gedaan. Steijn was zijn grootste miskoop. Tevens haalde hij gelijk té veel nieuwelingen. Zijn project kende te veel opstartproblemen hierdoor. Op zich had hij geen slecht project voor ogen, denk ik.



Steijn was wel een misser ja. Verder heeft hij over het algemeen helemaal niet zo slecht ingekocht. De selectie is niet compleet, maar Mislintat heeft zelf ook aangegeven misschien wel drie transferperiode nodig te hebben voordat hij klaar was.

Het gebrek aan ervaring wordt als het niet loopt vaak ook iets groter gemaakt dan het werkelijk is. Het gaat wat mij betreft meer om de persoonlijkheid en kwaliteit van de spelers. Als je een goede trainer met een heel duidelijke visie hebt dan kom je al een heel eind. Steijn heeft het gewoon enorm laten liggen, met name in de voorbereiding. De rest van het seizoen is er een stuk minder de gelegenheid tactisch te trainen.

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 01 december 2023 om 11:07:

Nou... Ik zie weinig bijzondere voetballers hoor.
Tahirovic - alles terug.
Gaaei - houdt niet over.
Sosa - houdt niet over, voorbijgestreeft door de linksbuiten van Jong Ajax
Avila - Superslecht en geen linksback.
Mikautadze - nog helemaal niks laten zien.
VD Boomen - OK, gelukkig transfervrij.

Punt is vooral dat je ipv Tahirovic, Sosa, Avila, Mannsverk, de volgende jeugdspelers had die het minimaal zo goed doen of beter: Vos, Martha, Hato, Hlynsson, Godts.

En dat wil niet zeggen dat je daarmee kampioen was geworden. Maar als je 100+M uitgeeft, dan hoor je een kampioenschap 'te kopen'. Als je voor jeugd kiest, dan kun je een 'tussenjaar' veroorloven. Dat is het probleem. Als je iets genuanceerder had gekeken dan had je beter 2 of 3 gerichte aankopen kunnen doen. Ik noem: Ziyech en/of Almada.

Tot nu toe vind ik alleen Akpom en Sutalo en Ramaj goede aankopen.



Vind dit wel wat kort door de bocht, in de eerste plaats omdat je ook naar de aankopen moet kijken binnen de context van een team dat een puinhoop is/was dankzij Steijn. Tahirovic is geen tikkie terug speler en zeker Sosa is een prima aanvallende back. Martha beter noemen op basis van thuispotjes tegen Volendam, Heerenveen en Vitesse vind ik ook wat voorbarig, en daarnaast is hij geen linksbuiten.

Mikautadze heeft welgeteld 22 minuten op zijn positie mogen spelen, Mannsverk 45. Van den Boomen is voor een transfervrije speler een aanwinst. Er zit nog veel rek in zijn rendement als de loopacties van spelers en de spelhervattingen beter worden en het team beter in balans is.

Je mening over Avila zal denk ik op dit moment wel een populaire zijn, maar ook hem vind ik zeker geen slechte speler. Vind wel dat er wat teveel voor hem is betaald, maar op Kaplan kon je nog niet per se rekenen na zijn zware blessure, en die kan ook niet op linksback eventueel.

Hlynsson is juist een voorbeeld van een jeugdspeler die nu zijn kans krijgt omdat je verder niet in een aanvallende middenvelder hebt geïnvesteerd. Godts laat leuke dingen in Jong Ajax zien, maar ik weet niet of ik hem beter vind dan Forbs op dit moment. Godts viel me ook erg tegen in de voorbereiding. Ik had echt de hoop dat hij en Misehouy hun kans zouden pakken.

 

+2/-0

Er is wel wat verbeterd aan heel zijn overkomen. Gisteren viel hij ook weer vol bravoure en vertrouwen in. Haalde nog een paar cruciale ballen in een druk strafschopgebied voor de neus van Ramaj weg. Misschien valt de stress een beetje weg van het Steijn-begin en ook dat Kroatië nu zeker is van kwalificatie zal meespelen vermoed ik.

 

+3/-0

Als je een goede speler bent die ook nog bij je manier van spelen past dan komt de kwaliteit in principe vanzelf naar boven drijven. Hij won al zijn duels gister. Heel prettig als je onder druk staat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef

Vind dit wel wat kort door de bocht, in de eerste plaats omdat je ook naar de aankopen moet kijken binnen de context van een team dat een puinhoop is/was dankzij Steijn. Tahirovic is geen tikkie terug speler en zeker Sosa is een prima aanvallende back. Martha beter noemen op basis van thuispotjes tegen Volendam, Heerenveen en Vitesse vind ik ook wat voorbarig, en daarnaast is hij geen linksbuiten.

Mikautadze heeft welgeteld 22 minuten op zijn positie mogen spelen, Mannsverk 45. Van den Boomen is voor een transfervrije speler een aanwinst. Er zit nog veel rek in zijn rendement als de loopacties van spelers en de spelhervattingen beter worden en het team beter in balans is.

Je mening over Avila zal denk ik op dit moment wel een populaire zijn, maar ook hem vind ik zeker geen slechte speler. Vind wel dat er wat teveel voor hem is betaald, maar op Kaplan kon je nog niet per se rekenen na zijn zware blessure, en die kan ook niet op linksback eventueel.

Hlynsson is juist een voorbeeld van een jeugdspeler die nu zijn kans krijgt omdat je verder niet in een aanvallende middenvelder hebt geïnvesteerd. Godts laat leuke dingen in Jong Ajax zien, maar ik weet niet of ik hem beter vind dan Forbs op dit moment. Godts viel me ook erg tegen in de voorbereiding. Ik had echt de hoop dat hij en Misehouy hun kans zouden pakken.




Sorry, als je dit soort bedragen uitgeeft ga ik er vanuit dat zo iemand er staat. Forbs, Mikautadze, Sutalo, hebben 15M+ gekost!

Zo'n Mannsverk krijgt nog het voordeel van de twijfel, maar mijn irritatie zit niet in het feit dat hij wel of niet een goede voetballer is, maar in het feit dat een Silvano Vos er ook gewoon liep. Mannsverk is misschien net zo goed, maar als je Vos al hebt?!

Mikautadze gaat nooit op 9 in Ajax 1 spelen. Echt nooit. Waarom zou je ook. Die man moet zich richten op de 3 posities daaromheen en als hij daar neit kan brengen wat hij moet brengen, dan moet je doorselecteren. Brobbey is je #9 en Akpom zijn backup. Mikautadze is als spits veel te klein. Als 10 kan het wat zijn, maar heeft gewoon niks laten zien.

Avila kostte veel te veel en is in alle wedstrijden dat hij speelde voorbijgelopen alsof hij er niet stond. En als je dan ook nog tekent met de gedachte dat je Hato uit de basis gaat spelen terwijl er op linksback kansen te over liggen. Sorry, dan snap je het ook nog eens niet. Dit is echt een mislukte Martinez kloon.

Godts is misschien nog (!) niet beter dan Forbs, maar als je 16M neerlegt voor Forbs, dan verwacht ik gewoon 15+ goals en 15+ assists. En we krijgen een blinde hardloper met een beperkte techniek. Dan kun je die minuten beter aan een Godts gunnen, want die wordt er nog beter van.


En dat is de essentie van mijn punt. Als je 100M+ uitgeeft aan spelers, dan moet je minimaal top 3 staan. Dit PSV is misschien ongenaakbaar, maar dan moet je gewoon bovenin meedoen. Als je dat niet doet, waar heb je dan dat geld aan uitgegeven? Had je dan niet beter die minuten in je eigen jeugd kunnen steken. Dan staan ze misschien ook 7e, maar dan hebben die jongens wel die minuten gemaakt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 11 december 2023 om 11:34:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef

Vind dit wel wat kort door de bocht, in de eerste plaats omdat je ook naar de aankopen moet kijken binnen de context van een team dat een puinhoop is/was dankzij Steijn. Tahirovic is geen tikkie terug speler en zeker Sosa is een prima aanvallende back. Martha beter noemen op basis van thuispotjes tegen Volendam, Heerenveen en Vitesse vind ik ook wat voorbarig, en daarnaast is hij geen linksbuiten.

Mikautadze heeft welgeteld 22 minuten op zijn positie mogen spelen, Mannsverk 45. Van den Boomen is voor een transfervrije speler een aanwinst. Er zit nog veel rek in zijn rendement als de loopacties van spelers en de spelhervattingen beter worden en het team beter in balans is.

Je mening over Avila zal denk ik op dit moment wel een populaire zijn, maar ook hem vind ik zeker geen slechte speler. Vind wel dat er wat teveel voor hem is betaald, maar op Kaplan kon je nog niet per se rekenen na zijn zware blessure, en die kan ook niet op linksback eventueel.

Hlynsson is juist een voorbeeld van een jeugdspeler die nu zijn kans krijgt omdat je verder niet in een aanvallende middenvelder hebt geïnvesteerd. Godts laat leuke dingen in Jong Ajax zien, maar ik weet niet of ik hem beter vind dan Forbs op dit moment. Godts viel me ook erg tegen in de voorbereiding. Ik had echt de hoop dat hij en Misehouy hun kans zouden pakken.




Sorry, als je dit soort bedragen uitgeeft ga ik er vanuit dat zo iemand er staat. Forbs, Mikautadze, Sutalo, hebben 15M+ gekost!

Zo'n Mannsverk krijgt nog het voordeel van de twijfel, maar mijn irritatie zit niet in het feit dat hij wel of niet een goede voetballer is, maar in het feit dat een Silvano Vos er ook gewoon liep. Mannsverk is misschien net zo goed, maar als je Vos al hebt?!

Mikautadze gaat nooit op 9 in Ajax 1 spelen. Echt nooit. Waarom zou je ook. Die man moet zich richten op de 3 posities daaromheen en als hij daar neit kan brengen wat hij moet brengen, dan moet je doorselecteren. Brobbey is je #9 en Akpom zijn backup. Mikautadze is als spits veel te klein. Als 10 kan het wat zijn, maar heeft gewoon niks laten zien.

Avila kostte veel te veel en is in alle wedstrijden dat hij speelde voorbijgelopen alsof hij er niet stond. En als je dan ook nog tekent met de gedachte dat je Hato uit de basis gaat spelen terwijl er op linksback kansen te over liggen. Sorry, dan snap je het ook nog eens niet. Dit is echt een mislukte Martinez kloon.

Godts is misschien nog (!) niet beter dan Forbs, maar als je 16M neerlegt voor Forbs, dan verwacht ik gewoon 15+ goals en 15+ assists. En we krijgen een blinde hardloper met een beperkte techniek. Dan kun je die minuten beter aan een Godts gunnen, want die wordt er nog beter van.


En dat is de essentie van mijn punt. Als je 100M+ uitgeeft aan spelers, dan moet je minimaal top 3 staan. Dit PSV is misschien ongenaakbaar, maar dan moet je gewoon bovenin meedoen. Als je dat niet doet, waar heb je dan dat geld aan uitgegeven? Had je dan niet beter die minuten in je eigen jeugd kunnen steken. Dan staan ze misschien ook 7e, maar dan hebben die jongens wel die minuten gemaakt.



Je kunt wel van alles van een speler verwachten, maar als ie het vervolgens niet het niveau heeft dat jij voor ogen hebt, wat dan? Uit boosheid meteen maar geheel afschrijven of toch kijken of er nog wat van te maken is?

 

+1/-0

Vond Sutalo zaterdag erg slecht spelen. Zeker aan de bal was hij echt dramatisch. Het leek wel of hij het helemaal kwijt was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 11 december 2023 om 12:30:

Vond Sutalo zaterdag erg slecht spelen. Zeker aan de bal was hij echt dramatisch. Het leek wel of hij het helemaal kwijt was.



Vond ik ook, weer een ouderwetse bron van onrust. Leverde denk ik 3-4 ballen gewoon in en dat momentje aan de zijlijn sloeg ook nergens op. Bracht de keeper ook nog eens in de problemen met een gekke kopbal als ik het mij goed herinner.

 

+1/-0

Vind dat wel meevallen. Hij had drie onrustige momenten, maar over het algemeen speelde hij vrij solide. En die foutjes met de ingeleverde bal en de uitglijder aan de zijlijn herstelde hij zelf als ik het me goed herinner.

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 11 december 2023 om 11:34:

Sorry, als je dit soort bedragen uitgeeft ga ik er vanuit dat zo iemand er staat. Forbs, Mikautadze, Sutalo, hebben 15M+ gekost!

Zo'n Mannsverk krijgt nog het voordeel van de twijfel, maar mijn irritatie zit niet in het feit dat hij wel of niet een goede voetballer is, maar in het feit dat een Silvano Vos er ook gewoon liep. Mannsverk is misschien net zo goed, maar als je Vos al hebt?!

Mikautadze gaat nooit op 9 in Ajax 1 spelen. Echt nooit. Waarom zou je ook. Die man moet zich richten op de 3 posities daaromheen en als hij daar neit kan brengen wat hij moet brengen, dan moet je doorselecteren. Brobbey is je #9 en Akpom zijn backup. Mikautadze is als spits veel te klein. Als 10 kan het wat zijn, maar heeft gewoon niks laten zien.

Avila kostte veel te veel en is in alle wedstrijden dat hij speelde voorbijgelopen alsof hij er niet stond. En als je dan ook nog tekent met de gedachte dat je Hato uit de basis gaat spelen terwijl er op linksback kansen te over liggen. Sorry, dan snap je het ook nog eens niet. Dit is echt een mislukte Martinez kloon.

Godts is misschien nog (!) niet beter dan Forbs, maar als je 16M neerlegt voor Forbs, dan verwacht ik gewoon 15+ goals en 15+ assists. En we krijgen een blinde hardloper met een beperkte techniek. Dan kun je die minuten beter aan een Godts gunnen, want die wordt er nog beter van.


En dat is de essentie van mijn punt. Als je 100M+ uitgeeft aan spelers, dan moet je minimaal top 3 staan. Dit PSV is misschien ongenaakbaar, maar dan moet je gewoon bovenin meedoen. Als je dat niet doet, waar heb je dan dat geld aan uitgegeven? Had je dan niet beter die minuten in je eigen jeugd kunnen steken. Dan staan ze misschien ook 7e, maar dan hebben die jongens wel die minuten gemaakt.



Waarom moeten de nieuwe aankopen er direct staan als de spelers die al veel langer voor Ajax spelen dat niet eens doen? Als het nou echt oudere spelers waren zou dat al wat meer fair zijn. Een transfersom moet ook weer niet te belangrijk worden gemaakt. Je kan niet per se na een paar maanden al zeggen of het bedrag gerechtvaardigd was.

Forbs heeft een aantal wedstrijden gehad waarin er iedere keer als hij aan de bal kwam wel iets gebeurde. Dat waren er maar een paar, maar hij heeft natuurlijk ook weinig speeltijd meer gehad de laatste tijd. Desondanks zie ik enorm veel potentie bij hem. Vind hem absoluut geen blinde hardloper met een beperkte techniek. Hij is niet alleen pijlsnel, maar ook nog een heel slimme speler die veel energie brengt en lekker agressief speelt met vaak aannames naar voren toe.

Mikautadze heeft duidelijk nog veel te weinig gespeeld, maar hij staat wel bekend als een groot aanvallend talent. Ajax heeft door hem te halen wat aardige clubs afgetroefd als de verhalen kloppen, waaronder Stade Rennes, dat een aardige reputatie heeft opgebouwd door het oog voor talent van buitenaf. Goede aanvallers kosten altijd veel geld.

Ik vind je stelling dat hij nooit in de spits zal spelen erg voorbarig. Spelers kunnen het op hun eigen manier invullen. Het is al een aantal jaren best in de mode om kleinere spitsen te hebben die niet alleen maar voorin blijven staan. Bovendien is een opstelling op papier niet per se hetzelfde als de praktijk. Je moet in een ploeg als Ajax echt wel een rol kunnen vinden voor een technisch vaardige en wendbare doelpuntenmaker.

Wat Mannsverk betreft moet je ook benoemen wat er aan middenvelders is vertrokken. Als je naar de huidige situatie kijkt had je hem nu verdomd goed kunnen gebruiken. Je hebt nog amper middenvelders die inzetbaar zijn. Ik vind wel dat er in plaats van Mannsverk of Tahirovic beter een wat ervarene speler gehaald had kunnen worden, maar dat is een beleidskeuze waar nuchter bekeken ook wel wat voor te zeggen valt. Het verdienmodel van de club is om vooral spelers te halen die meer waard worden.

Sutalo is een toptalent die voor minder niet was gekomen. Ik denk dat je heel blij mag zijn met hem. Hij speelt ook gewoon alles. Avila werd absoluut niet in alle wedstrijden voorbijgelopen. Tegen RKC vond ik hem heel sterk. Tegen AEK Athene stond hij defensief zijn mannetje. Hij had wel heel veel balverlies, maar dat kan je niet helemaal los zien van het speelplan van Steijn. Tegen AZ vond ik hem de scherpste verdediger. Op linksback vind ik hem een stuk minder overtuigend, maar goed, twee van de drie wedstrijden waren tegen PSV en Feyenoord.

 

+3/-0

Ik vond Sutalo wederom een zwakke schakel in onze verdediging. Erg zwak aan de bal. Geen creativiteit. Op zich allemaal niet erg, als je de basis vereisten, maar zorgt dat je die onder controle hebt. Maar ik vind niet dat hij dat heeft. Hij is een bron van onrust in de verdediging.

Ik vond het team beter draaien toen hij een paar wedstrijden afwezig was.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo