Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13

Ik vond hem niet heel slecht spelen, eigenlijk best wel aardig. Had een paar goede passes, onderscheppingen en was eigenlijk vrij solide.

Bij de goal gaat hij de fout in, het lijkt er op dat hij een pass over de grond verwacht en kort in de rug wil dekken. Doordat er een hoge pass komt in de ruimte achter hem terwijl hij net naar voren loopt, is hij uit positie. Echter, vervolgens staat Sosa aan de verkeerde kant te dekken en wat Taylor aan het doen is (behalve appaleren voor buitenspel) weet ook niemand. Hij maakt een fout, maar wat mij betreft faalt hier het collectief.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 05 februari 2024 om 10:25:

Ik vond hem niet heel slecht spelen, eigenlijk best wel aardig. Had een paar goede passes, onderscheppingen en was eigenlijk vrij solide.

Bij de goal gaat hij de fout in, het lijkt er op dat hij een pass over de grond verwacht en kort in de rug wil dekken. Doordat er een hoge pass komt in de ruimte achter hem terwijl hij net naar voren loopt, is hij uit positie. Echter, vervolgens staat Sosa aan de verkeerde kant te dekken en wat Taylor aan het doen is (behalve appaleren voor buitenspel) weet ook niemand. Hij maakt een fout, maar wat mij betreft faalt hier het collectief.



Hier kan ik mij ook wel in vinden. Voetballend was het nog niet goed genoeg, maar verdedigend zijn beste wedstrijd tot nu toe. Scheelt dat Gooijer ook wel een goede wedstrijd speelde, dus dat hij zich volledig kon bezighouden met het uitschakelen van de Jong en niet ook nog rugdekking moest gaan geven. Hopelijk kunnen we nu ook een keer 5 wedstrijden op rij met dezelfde verdediging spelen met Henderson ervoor, dat zal voor de heel organisatie een stuk beter zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AFCA1103 schreef op 05 februari 2024 om 10:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 05 februari 2024 om 10:25:

Ik vond hem niet heel slecht spelen, eigenlijk best wel aardig. Had een paar goede passes, onderscheppingen en was eigenlijk vrij solide.

Bij de goal gaat hij de fout in, het lijkt er op dat hij een pass over de grond verwacht en kort in de rug wil dekken. Doordat er een hoge pass komt in de ruimte achter hem terwijl hij net naar voren loopt, is hij uit positie. Echter, vervolgens staat Sosa aan de verkeerde kant te dekken en wat Taylor aan het doen is (behalve appaleren voor buitenspel) weet ook niemand. Hij maakt een fout, maar wat mij betreft faalt hier het collectief.



Hier kan ik mij ook wel in vinden. Voetballend was het nog niet goed genoeg, maar verdedigend zijn beste wedstrijd tot nu toe. Scheelt dat Gooijer ook wel een goede wedstrijd speelde, dus dat hij zich volledig kon bezighouden met het uitschakelen van de Jong en niet ook nog rugdekking moest gaan geven. Hopelijk kunnen we nu ook een keer 5 wedstrijden op rij met dezelfde verdediging spelen met Henderson ervoor, dat zal voor de heel organisatie een stuk beter zijn.



Vond Josip wel meer zelfvertrouwen aan de bal uitstralen door de komst van Henderson.

Denk echt het zo staat zoals het moet staan en alleen beter kan worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 05 februari 2024 om 10:25:
Echter, vervolgens staat Sosa aan de verkeerde kant te dekken en wat Taylor aan het doen is (behalve appaleren voor buitenspel) weet ook niemand. Hij maakt een fout, maar wat mij betreft faalt hier het collectief.



Sosa is de linksachter en De Jong liep naar de eerste paal. Wat voor zevenmijlslaarzen verwacht jij dat hij aantrekt als de bal daar gespeeld wordt? :)

Dat Taylor ook verzaakt is ook wel duidelijk, al is hij ook geen centrale verdediger. Dat die niet meeloopt met de diepste spits of die actie niet verwacht, kan ik nog ergens inkomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 05 februari 2024 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 05 februari 2024 om 10:25:
Echter, vervolgens staat Sosa aan de verkeerde kant te dekken en wat Taylor aan het doen is (behalve appaleren voor buitenspel) weet ook niemand. Hij maakt een fout, maar wat mij betreft faalt hier het collectief.



Sosa is de linksachter en De Jong liep naar de eerste paal. Wat voor zevenmijlslaarzen verwacht jij dat hij aantrekt als de bal daar gespeeld wordt? :)

Dat Taylor ook verzaakt is ook wel duidelijk, al is hij ook geen centrale verdediger. Dat die niet meeloopt met de diepste spits of die actie niet verwacht, kan ik nog ergens inkomen.



Kenneth houdt in dit soort situaties altijd automatisch in. Instinctief.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 05 februari 2024 om 11:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 05 februari 2024 om 10:25:
Echter, vervolgens staat Sosa aan de verkeerde kant te dekken en wat Taylor aan het doen is (behalve appaleren voor buitenspel) weet ook niemand. Hij maakt een fout, maar wat mij betreft faalt hier het collectief.



Sosa is de linksachter en De Jong liep naar de eerste paal. Wat voor zevenmijlslaarzen verwacht jij dat hij aantrekt als de bal daar gespeeld wordt? :)

Dat Taylor ook verzaakt is ook wel duidelijk, al is hij ook geen centrale verdediger. Dat die niet meeloopt met de diepste spits of die actie niet verwacht, kan ik nog ergens inkomen.



Taylor is inderdaad geen centrale verdediger, maar als hij zijn energie in teruglopen had gestopt i.p.v. te zwaaien voor buitenspel, had hij nog een kans gehad.

Ik wil niemand de schuld van de tegengoal in de schoenen schuiven en vind het een collectieve fout. Iedereen moet hier scherper zijn, want je weet dat De Jong in de 16 levensgevaarlijk is. Dat hij zo vrij staat mag nooit gebeuren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 05 februari 2024 om 09:03:

Kan mij niet herinneren dat ik dat aangegeven heb? Nu goed, los van het bedrag voldoet hij toch helemaal niet? Ik had goede hoop toen zijn komst werd aangekondigd, maar we kunnen toch akkoord gaan dat hij ver beneden de maat presteert? Elke wedstrijd zijn er wel 1-2 momentjes dat hij iets onbegrijpelijks doet en dikwijls leidt dat ook tot een tegendoelpunt.

Heb dat doelpunt van afgelopen zaterdag nog eens terug bekeken en ik begrijp nog altijd niet wat zijn bedoeling daar was. In de Sosa topic zei iemand stappen op buitenspel, maar dat klopt volgens mij niet. Volgens mij schat hij die bal volledig verkeerd in, waardoor PSV vrij spel heeft. Sosa probeert nog te repareren, maar hij zat bij voorbaat al in een kansloze positie.

https://streamin.me/v/5b9c48aalink



Dat zal dan iemand anders zijn geweest. Ik ben het wel met je eens dat Sutalo in te veel wedstrijden nog niet overtuigd heeft, maar dat vind ik ook niet zo gek in deze ploeg. Dan zijn het vooral de verdedigers die verzuipen. Het beeld dat jij schetst vind ik dan weer wat al te dramatisch. Ik heb echt niet iedere wedstrijd 1 of 2 rare momentjes van hem gezien, laat staan dat hij direct schuldig is geweest aan vele doelpunten. Vaak is het een collectieve wanprestatie. Ik zie Hato door supporters en in de media op een heel andere manier beoordeeld worden, terwijl ook hij regelmatig fouten maakt.

 

+2/-0

Was gister wederom ontzettend slecht. Veel mensen hebben hem lang een hand boven het hoofd gehouden, maar ik hoop dat iedereen nu toch wel gezien heeft wat we aangekocht hebben?

Wat mij betreft, mag hij vervangen worden en vanaf nu banken.

 

+1/-0

Los van het voetbaltechnische gedeelte, word ik soms al moe als ik naar Sutalo kijk. Zelf ben ik ook een introvert type en hou totaal niet van mensen die constant nadrukkelijk aanwezig zijn, maar hij lijkt wel chronisch depressief. Doet een beetje denken aan Dolberg, die had ook zo'n houding. Het hoeft niet zo te zijn, maar het lijkt dan of de echte passie en wil om te winnen ontbreekt. Het komt allemaal zo passief over. Hij lijkt ook niet echt gelukkig bij Ajax, maar ook dat is misschien maar schijn.

Volgens mij sprak hij geen Engels toen hij naar Amsterdam kwam. Als dit nog steeds zo is, kun je ook geen band opbouwen met de staf en medespelers. Dan kun je alleen met landgenoot Sosa optrekken en word je nooit echt onderdeel van de groep.

 

+1/-0

Ik heb hem heel lang verdedigd, maar nu ben ik er klaar mee. Zet hem maar gewoon op de bank en Kaplan erin. Kansen genoeg gehad.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 februari 2024 om 10:08:

Ik heb hem heel lang verdedigd, maar nu ben ik er klaar mee. Zet hem maar gewoon op de bank en Kaplan erin. Kansen genoeg gehad.



Rode kaart was wel onterecht vond ik.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 februari 2024 om 12:10:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 23 februari 2024 om 10:08:

Ik heb hem heel lang verdedigd, maar nu ben ik er klaar mee. Zet hem maar gewoon op de bank en Kaplan erin. Kansen genoeg gehad.



Rode kaart was wel onterecht vond ik.



Strikt volgens de regels niet. Hij haalt de tegenstander neer al dan niet bewust. En een doorgebroken speler neerhalen betekent rood.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 23 februari 2024 om 08:05:

Volgens mij sprak hij geen Engels toen hij naar Amsterdam kwam. Als dit nog steeds zo is, kun je ook geen band opbouwen met de staf en medespelers. Dan kun je alleen met landgenoot Sosa optrekken en word je nooit echt onderdeel van de groep.



Ik heb ook het idee dat hij niet kan communiceren of aangestuurd worden omdat hij totaal geen Engels spreekt.
Dan wordt je inderdaad nooit deel van het team, het lijkt ook dat hij er ontzettend onzeker door geworden is waardoor hij zelfs geen passjes over 5 meter meer kan geven.
Ik vraag me wel vaker af hoe de begeleiding van dit soort buitenlandse spelers nou geregeld is, zijn er aangewezen personen voor of is er gewoon niemand die hem dwingt op Engelse les te gaan?
Het doet nogal amateuristisch aan.

 

+4/-0

De Sutalo-haat heeft echt enge vormen aangenomen als ik zo in het wedstrijdtopic kijk. Vond hem helemaal geen onaardige wedstrijd spelen. Sterker nog, hij was de verdediger die de meeste verdedigende situaties oploste vandaag. Hij had alleen in de eerste helft kort na elkaar twee onrustige momenten aan de bal, maar dat maakt natuurlijk niet gelijk dat hij een slechte wedstrijd speelt of "veel onrust brengt". Hoor de mensen die over Sutalo klagen niet over Hato die aan het begin van de wedstrijd door het midden uitverdedigt en zo een schietkans weggeeft, of Kaplan die bij de goal van Sierhuis de bal totaal verkeerd raakt (niet per se een heel grote fout, maar oh wee als het Sutalo was geweest).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 10 maart 2024 om 21:01:

De Sutalo-haat heeft echt enge vormen aangenomen als ik zo in het wedstrijdtopic kijk. Vond hem helemaal geen onaardige wedstrijd spelen. Sterker nog, hij was de verdediger die de meeste verdedigende situaties oploste vandaag. Hij had alleen in de eerste helft kort na elkaar twee onrustige momenten aan de bal, maar dat maakt natuurlijk niet gelijk dat hij een slechte wedstrijd speelt of "veel onrust brengt". Hoor de mensen die over Sutalo klagen niet over Hato die aan het begin van de wedstrijd door het midden uitverdedigt en zo een schietkans weggeeft, of Kaplan die bij de goal van Sierhuis de bal totaal verkeerd raakt (niet per se een heel grote fout, maar oh wee als het Sutalo was geweest).



Werkelijk? Kaplan die de bal helemaal verkeerd raakt :D :D

Dat was puur ongelukkig en verder helemaal niets.

Sutalo moet voorlopig gewoon op de bank en einde van het seizoen verkopen, al is het met verlies. Heeft nu voldoende kansen gehad.

Een grote bron van onrust achterin.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 maart 2024 om 22:39:

Werkelijk? Kaplan die de bal helemaal verkeerd raakt :D :D

Dat was puur ongelukkig en verder helemaal niets.

Sutalo moet voorlopig gewoon op de bank en einde van het seizoen verkopen, al is het met verlies. Heeft nu voldoende kansen gehad.

Een grote bron van onrust achterin.



Ik vond het ook meer ongelukkig, maar had jij het ook ongelukkig genoemd als het Sutalo was geweest? In welke situaties vond je hem zo onrustig vandaag dan? Op die twee fouten in de eerste helft na heeft hij degelijk gespeeld volgens mij.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 11 maart 2024 om 00:38:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 maart 2024 om 22:39:

Werkelijk? Kaplan die de bal helemaal verkeerd raakt :D :D

Dat was puur ongelukkig en verder helemaal niets.

Sutalo moet voorlopig gewoon op de bank en einde van het seizoen verkopen, al is het met verlies. Heeft nu voldoende kansen gehad.

Een grote bron van onrust achterin.



Ik vond het ook meer ongelukkig, maar had jij het ook ongelukkig genoemd als het Sutalo was geweest? In welke situaties vond je hem zo onrustig vandaag dan? Op die twee fouten in de eerste helft na heeft hij degelijk gespeeld volgens mij.


Die balaanraking van Kaplan bij de 1-2 is pure pech, kan hij niets aan doen. Dat had ik Sutalo ook niet aangerekend. Normaal gesproken wordt dat een corner en is het ergste gevaar voorlopig geweken.

Sutalo's fouten in de eerste helft vind ik juist het probleem. Totaal ongeforceerd jezelf weer in de nesten werken op een manier die tegen een ploeg als Villa gewoon een tegengoal betekent. 'Op twee fouten na heeft hij degelijk gespeeld'. Ja, niet dus, want die fouten waren er.

Van de drie centrale verdedigers was Sutalo helaas weer de minste. We moeten hier gewoon mee gaan stoppen dit seizoen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 10 maart 2024 om 22:39:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 10 maart 2024 om 21:01:

De Sutalo-haat heeft echt enge vormen aangenomen als ik zo in het wedstrijdtopic kijk. Vond hem helemaal geen onaardige wedstrijd spelen. Sterker nog, hij was de verdediger die de meeste verdedigende situaties oploste vandaag. Hij had alleen in de eerste helft kort na elkaar twee onrustige momenten aan de bal, maar dat maakt natuurlijk niet gelijk dat hij een slechte wedstrijd speelt of "veel onrust brengt". Hoor de mensen die over Sutalo klagen niet over Hato die aan het begin van de wedstrijd door het midden uitverdedigt en zo een schietkans weggeeft, of Kaplan die bij de goal van Sierhuis de bal totaal verkeerd raakt (niet per se een heel grote fout, maar oh wee als het Sutalo was geweest).



Werkelijk? Kaplan die de bal helemaal verkeerd raakt :D :D

Dat was puur ongelukkig en verder helemaal niets.

Sutalo moet voorlopig gewoon op de bank en einde van het seizoen verkopen, al is het met verlies. Heeft nu voldoende kansen gehad.

Een grote bron van onrust achterin.


Inderdaad die onrust. Met Rensch daar staat het veel beter en dat komt ook Gooijer ten goede.

Je ziet Sutalo ook niet altijd de veilige, verstandige keuze maken. Hij moet het simpel houden.

 

+2/-0

Sutalo voorlopig maar even uit de basis houden Schip. Vragen om moeilijkheden. Sutalo kan echt wel voetballen, dat heeft hij aangetoond bij Kroatië en Zagreb, maar bij Ajax heeft hij geen druppel zelfvertrouwen. Zit mentaal echt niet goed bij hem

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo