Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo

Deze normale topic is open en bestaat uit 26 pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 14 september 2025 om 12:50:

Natuurlijk niet. Het is wel een luxeprobleem gezien de topvorm van Baas, maar Sutalo en Itakura zijn met afstand je beste verdedigers, en zelfs de enige pure verdedigers die je in je selectie hebt. Daarnaast kan Wijndal totaal niet verdedigen en kan je daar met Baas een veelzijdigere en slimmere speler neerzetten straks.

Het mooie is wel dat er achterin voldoende opties zijn. Tegen zware tegenstanders kun je met Baas-Itakura-Sutalo spelen en tegen laagvliegers met Wijndal-Baas-X, waarbij ik overigens een lichte voorkeur voor Itakura heb als speler. Sutalo kan echter nog verkocht worden dus dat is ook een argument.

We spelen echter zoveel wedstrijden dat ze allemaal hard nodig zijn. Ook Bouwman zal zodoende wel aan minuten kunnen komen.

+2/-0

thomas83 schreef op 14 september 2025 om 13:20:

Kiki schreef op 14 september 2025 om 12:56:

Doe je inmiddels Baas hier niet tekort mee?

Hij doet het geweldig dit seizoen. Ik zou hem alleen geen pure verdediger willen noemen, net zo min als ik Daley Blind er een zou noemen. Hij heeft niet de bouw van een verdediger. Ik vrees dat spitsen van betere ploegen hem een beetje zullen opzoeken. Dat gebeurde vorig seizoen ook op een gegeven moment.

Wat is de definitie van een pure verdediger? Baas en Blind zijn balspelende verdedigers. Ik zie het verschil. Ze zijn allebei onmisbaar gebleken in hun tijd bij Ajax. Ze zijn absoluut verdedigers, geen idee wat met het woord puur te doen, misschien betekent het dat iemand enkel kan verdedigen en meer niet?

+1/-0

Je weet dat Josip geen technische kwaliteiten heeft, hij was in de problemen gebracht door Edvardsen en kon de bal niet meer kwijt, maar het feit dat er geen backup was is meer frustrerend.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 26 pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo