Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo

Deze normale topic is open en bestaat uit 23 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 03 augustus 2024 om 13:58:

Ik vraag me af of dat hakje onbewust was, maar ik geef 'm na zijn sterke tweeluik graag het voordeel van de twijfel.

Aan eenieder die hier maandenlang heeft lopen klagen dat Sutalo in dit topic door mij en andere forumleden alleen maar negatief wordt belicht: na een goede wedstrijd zijn we dus wel degelijk lovend. Graag onthouden for future reference.



Hoe doe je in godsnaam een onbewust hakje? Dit was heel overduidelijk een bewuste reactie nadat de bal achter hem kwam. Overigens is zo'n intikker met de hak niet per se heel moeilijk, maar het zag er wel soepel uit.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 03 augustus 2024 om 15:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 03 augustus 2024 om 13:58:

Ik vraag me af of dat hakje onbewust was, maar ik geef 'm na zijn sterke tweeluik graag het voordeel van de twijfel.

Aan eenieder die hier maandenlang heeft lopen klagen dat Sutalo in dit topic door mij en andere forumleden alleen maar negatief wordt belicht: na een goede wedstrijd zijn we dus wel degelijk lovend. Graag onthouden for future reference.



Hoe doe je in godsnaam een onbewust hakje? Dit was heel overduidelijk een bewuste reactie nadat de bal achter hem kwam. Overigens is zo'n intikker met de hak niet per se heel moeilijk, maar het zag er wel soepel uit.


Onbewust als in: het zou kunnen dat hij, gezien de hoge snelheid van de bal, gewoon alleen zijn voet tegen de bal probeerde te zetten en dan maar zien wat er gebeurt.

Maar wat ik zeg: wat mij betreft voordeel van de twijfel. Was een leuke goal geweest die ik 'm zeer had gegund.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 03 augustus 2024 om 19:18:

Onbewust als in: het zou kunnen dat hij, gezien de hoge snelheid van de bal, gewoon alleen zijn voet tegen de bal probeerde te zetten en dan maar zien wat er gebeurt.

Maar wat ik zeg: wat mij betreft voordeel van de twijfel. Was een leuke goal geweest die ik 'm zeer had gegund.



Dat zou nog wel goed kunnen ja. Ik denk dat dat in veel van dat soort situaties ook wel het idee is. Als je een bal moet hakken is het vaak de enige optie.

 

+2/-0

Hij liet in ieder geval meer zien dan afgelopen seizoen. Van zware tegenstand is nog geen sprake geweest, maar vorig jaar was het tegen bijna elke tegenstander slecht. Ik heb nog steeds vertrouwen in deze jongen.

En wie weet, met de huidige trainer en meer vastigheid, maakt hij het wel waar. Afgelopen seizoen was collectief slecht en speelden we -noodgedwongen(?)- vaak in een andere samenstelling achterin. Ik denk dat veel spelers zwaar onder hun niveau hebben gepresteerd door alle onrust (en slechte trainers; ook Van 't Schip) vorig seizoen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Hij speelde uitstekend. Leuk ook dat die lange bal op Forbs in deze compilatie zit, daar zie je de kracht van Forbs ook.

Het moment waarop hij na 10 minuten indribbelt en balverlies lijdt, waardoor de eerste kans van Panathinaikos ontstaat, is evenwel uit deze compilatie gelaten. Dat kan een keer gebeuren als je met bravoure probeert te spelen, wat hij nu doet, maar is wel gevaarlijk.

Een ander moment waar hij een gevaarlijke vrije trap tussen twee tegenstanders in wegkopt, is er echter ook uit gelaten. Dat vond ik juist één van zijn betere verdedigende acties.

Ik hoop echt dat hij blijft en zich verder ontwikkelt. Heeft in principe alles om een topverdediger te worden, ook na afgelopen kutjaar.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 augustus 2024 om 13:28:

open/sluit de onderstaande quote:



Hij speelde uitstekend. Leuk ook dat die lange bal op Forbs in deze compilatie zit, daar zie je de kracht van Forbs ook.

Het moment waarop hij na 10 minuten indribbelt en balverlies lijdt, waardoor de eerste kans van Panathinaikos ontstaat, is evenwel uit deze compilatie gelaten. Dat kan een keer gebeuren als je met bravoure probeert te spelen, wat hij nu doet, maar is wel gevaarlijk.

Een ander moment waar hij een gevaarlijke vrije trap tussen twee tegenstanders in wegkopt, is er echter ook uit gelaten. Dat vond ik juist één van zijn betere verdedigende acties.

Ik hoop echt dat hij blijft en zich verder ontwikkelt. Heeft in principe alles om een topverdediger te worden, ook na afgelopen kutjaar.



Hij moet inderdaad nog wel wat vaster aan de bal zijn als hij indribbelt. Als je niet loskomt van de aanvaller moet je er in elk geval een vrije trap uit halen. De beslissing om te dribbelen zelf was gewoon wat je wil zien van een Ajaxverdediger. Ik vond het ook niet per se een groot risico, want als de ploeg goed staat hoeft het niet tot grote problemen te leiden. Dat zie je in die situatie eigenlijk ook. Rensch en Baas staan daar al goed, waardoor het een overzichtelijke situatie is om te verdedigen.

 

+2/-0

Ik zou het ongelooflijk sneu vinden voor Sutalo als de komst van Rugani straks ten koste gaat van hem. Sutalo heeft na een kutseizoen en een ongelukkig EK nu eindelijk zijn stijgende lijn en vorm te pakken. Dan als beloning ernaast gezet worden: dat gun ik hem echt niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 21 augustus 2024 om 14:12:

Ik zou het ongelooflijk sneu vinden voor Sutalo als de komst van Rugani straks ten koste gaat van hem. Sutalo heeft na een kutseizoen en een ongelukkig EK nu eindelijk zijn stijgende lijn en vorm te pakken. Dan als beloning ernaast gezet worden: dat gun ik hem echt niet.



Ik denk eigenlijk dat Rugani en Sutalo naast elkaar gezet worden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 augustus 2024 om 14:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 21 augustus 2024 om 14:12:

Ik zou het ongelooflijk sneu vinden voor Sutalo als de komst van Rugani straks ten koste gaat van hem. Sutalo heeft na een kutseizoen en een ongelukkig EK nu eindelijk zijn stijgende lijn en vorm te pakken. Dan als beloning ernaast gezet worden: dat gun ik hem echt niet.



Ik denk eigenlijk dat Rugani en Sutalo naast elkaar gezet worden.


Ja dat is de enige 'oplossing' die ik ook kan bedenken.

Dan moet Baas vrezen voor zijn plek. En kan Kaplan het verder ook wel vergeten dit seizoen.

Had die investering in Rugani toch gewoon in een aanvallende middenvelder gestoken...

 

+2/-0

Ik zou Sutalo en Rugani dan ook gewoon naast elkaar zetten.

Maar sluit zeker niet uit dat ze dan in het kader 'Rechtspoot en Linkspoot' Rugani basis zetten ten koste van Sutalo met baas als LCV.. Ik zie ze het zomaar doen, hoe belachelijk ook.

 

+2/-0

Rugani beschrijft zichzelf als een verdediger die meer praktisch is dan technisch. Oftewel met Sutalo en Rugani samen heb je voetballend gezien een nog veel groter probleem dan alleen met Sutalo. Totaal geen opbouwend vermogen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 21 augustus 2024 om 18:11:

Rugani beschrijft zichzelf als een verdediger die meer praktisch is dan technisch. Oftewel met Sutalo en Rugani samen heb je voetballend gezien een nog veel groter probleem dan alleen met Sutalo. Totaal geen opbouwend vermogen.



Rugani gaat natuurlijk gigantisch floppen. Dat hebben we eerder gezien. Ervaren verdedigers met een aardig cv die vanuit een andere voetbalstijl bij Ajax met hun zwakke punten werden geconfronteerd zoals weinig opbouwend vermogen of ongewoon om in grote ruimtes te verdedigen. Wordt een Heiko Westermann geval.

 

+2/-0

Ik ben ook bang voor een Oleguer-revival.

Misschien kunnen we dan in de winter weer een soort nieuwe Wielaert kopen, om de cirkel rond te krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 21 augustus 2024 om 17:26:

Ik zou Sutalo en Rugani dan ook gewoon naast elkaar zetten.

Maar sluit zeker niet uit dat ze dan in het kader 'Rechtspoot en Linkspoot' Rugani basis zetten ten koste van Sutalo met baas als LCV.. Ik zie ze het zomaar doen, hoe belachelijk ook.



Ik zou Kaplan en Sutalo naast elkaar zetten en Rugani op de tribune.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 augustus 2024 om 18:58:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 21 augustus 2024 om 17:26:

Ik zou Sutalo en Rugani dan ook gewoon naast elkaar zetten.

Maar sluit zeker niet uit dat ze dan in het kader 'Rechtspoot en Linkspoot' Rugani basis zetten ten koste van Sutalo met baas als LCV.. Ik zie ze het zomaar doen, hoe belachelijk ook.



Ik zou Kaplan en Sutalo naast elkaar zetten en Rugani op de tribune.



Inderdaad, of Hato nast Sutalo en gewoon een linksback op linksback zzetten zoals elke normaal weldenke club ter wereld dat zo ongeveer doet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 augustus 2024 om 18:58:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 21 augustus 2024 om 17:26:

Ik zou Sutalo en Rugani dan ook gewoon naast elkaar zetten.

Maar sluit zeker niet uit dat ze dan in het kader 'Rechtspoot en Linkspoot' Rugani basis zetten ten koste van Sutalo met baas als LCV.. Ik zie ze het zomaar doen, hoe belachelijk ook.



Ik zou Kaplan en Sutalo naast elkaar zetten en Rugani op de tribune.


Ze mogen Rugani anders wel hier in de tuin zetten.

Staat ie in ieder geval niet op het veld.

 

+1/-0

Viel me positief op gisteren. Dekte paar keer goed vooruit door waar hij zelfs tegen de middenlijn duels aanging (en won).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 23 augustus 2024 om 09:36:

Viel me positief op gisteren. Dekte paar keer goed vooruit door waar hij zelfs tegen de middenlijn duels aanging (en won).


Ja, man van de wedstrijd zelfs wat mij betreft. Maakte één klein inschattingsfoutje maar dat corrigeerde hij prima. Verder soeverein gespeeld, foutloos, agressief waar het moest, steeds snel balbezit herwinnend.

Ja, de tegenstander kon er niks van, maar ik vond het mooi om hem zo bezig te zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 23 augustus 2024 om 09:41:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 23 augustus 2024 om 09:36:

Viel me positief op gisteren. Dekte paar keer goed vooruit door waar hij zelfs tegen de middenlijn duels aanging (en won).


Ja, man van de wedstrijd zelfs wat mij betreft. Maakte één klein inschattingsfoutje maar dat corrigeerde hij prima. Verder soeverein gespeeld, foutloos, agressief waar het moest, steeds snel balbezit herwinnend.

Ja, de tegenstander kon er niks van, maar ik vond het mooi om hem zo bezig te zien.



Dus dit is Sutalo. Speelt eigenlijk elke wedstrijd goed. Mij een raadsel waarom het zo'n contrast met vorig jaar is. Denk toch wel dat duidelijkheid vwb het verdedigen helpt door het 'systeem' van Farioli en wellicht de persoon Farioli. Empatisch en het ligt qua afstand/cultuur wellicht wat dichter bij elkaar, Kroatie en Italie. Iig blij dat het toch geen miskoop blijkt te zijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 23 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo