Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Begon weifelend, maar vond hem voor het eerst redelijk degelijk. Nam ook wat meer initiatief in balbezit en draaide niet altijd meteen weer terug.

 

+4/-0

Sutalo is gewoon een goede voetballer. Dat heeft hij in het verleden bij Zagreb en het Kroatische elftal bewezen. Ik denk dat hij net als alle andere nieuwelingen slecht is opgevangen en dat heeft z'n weerslag op het spel.
Nu van 't Schip eindelijk ook de menselijke kant laat zien bij en aan de spelers, zal je zien dat er grote stappen vooruit gezet gaan worden.

 

+5/-1

Vond hem tegen Brighton thuis niet slecht, maar het moment waarbij Vos de bal verkeerd inspeelt kan hij in mijn ogen veel meer doen. Het lijkt alsof hij er achteraan hobbelt. Ook vind ik hem geen vertrouwen ofzo uitstralen. Het is niet de killer waar je als aanvaller angstig van wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 10 november 2023 om 08:33:

Vond hem tegen Brighton thuis niet slecht, maar het moment waarbij Vos de bal verkeerd inspeelt kan hij in mijn ogen veel meer doen. Het lijkt alsof hij er achteraan hobbelt. Ook vind ik hem geen vertrouwen ofzo uitstralen. Het is niet de killer waar je als aanvaller angstig van wordt.



Wat had hij dan kunnen doen volgens jou?

 

+2/-0

Ik vind dat hij te lang met de verkeerde aanvaller meeloopt. De aanvaller loopt recht op Hato af en hij had hem eerder aan Hato moeten laten. Als hij dat doet, creeert hij voor zichzelf enkele belangrijke seconden om wel op tijd te zijn om Fati af te stoppen.

Nu loopt hij daar doelloos tussen twee aanvallers in en dekt hij niks...

 

+1/-0

Nu ben je toch iets aan het zoeken om iets te zoeken hoor.

https://dubz.live/c/a0d9eclink

Hato focust zich op de speler met bal, dus Sutalo loopt mee met de aanvaller die de loopactie maakt, wat een volstrekt logische actie is. Hato kan niet focus op de bal hebben en meelopen met die andere aanvaller, want volgens mij heeft hij hem zelfs niet gezien.

Dan gaat de bal naar de andere speler en moet Sutalo plots van richting veranderen.

Er is maar 1 speler schuldig aan deze goal en dat is Vos. De enige die je mss een klein verwijt kan maken (en dan nog) is dat Gaaei te ver naar rechts staat, maar niemand verwacht dat je daar balverlies lijdt op die manier.

edit>
Dat laatste klopt niet, Gaaei staat eigenlijk goed opgesteld en van zodra Vos balverlies leidt, loopt hij al richting de 2e aanvaller.

 

+4/-0

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind dat een speler als Sutalo moet kunnen anticiperen in dit soort situaties. Hij ziet dat Hato met hun nummer 9 meeloopt en moet dan, als laatste man, de dreiging zien van Fati. Iemand die scherp is, die ziet dat. Sutalo ziet het te laat en is vervolgens nutteloos, terwijl de actie om hem heen gebeurd. Ook bij de 0-2 loopt hij te lang, afwachtend met de aanvaller mee naar achter zonder een actie te plaatsen. Vervolgens kan de aanvaller uitkiezen naar wie hij hem speelt.

Ja ik ben kritisch, maar ik vind ook dat je een speler van 20 miljoen strenger mag beoordelen dan een speler als Vos of Hato.

 

+1/-2

Leuk bedacht, maar als Sutalo naar Fati toegaat dan was die bal natuurlijk naar rechts gegaan, en dan was je commentaar weer geweest dat ie die met die man (Pedro?) had moeten meelopen

Edit: jij had t al over Pedro, excuus. Maar Hato heeft echt alleen maar oog voor de man met de bal hoor (en terecht). Dus de beslissing van Sutalo om met Pedro meer te gaan niet meer dan logisch

 

+3/-0

Je ziet dat Sutalo switcht van mandekker en dat doet hij te laat. Hato gaat met die nummer 9 mee, toen had Sutalo Fati moeten gaan dekken.

Bij de 0-2 loopt Sutalo (8!! seconden) achteruit en grijpt niet in... hier steekt Fati een kwart van het veld over zonder aangepakt te worden. Ook dat vind ik een kwalijke zaak.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 10 november 2023 om 14:43:

Je ziet dat Sutalo switcht van mandekker en dat doet hij te laat. Hato gaat met die nummer 9 mee, toen had Sutalo Fati moeten gaan dekken.




forumillustratie

Is dit volgens jou meelopen met de nummer 9 (gele kader)? We spreken hier trouwens over een fase die letterlijk 2 seconden duurt, waarbij spelers moeten beslissen welke speler ze afdekken. Op die screenshot heeft Sutalo al door dat de bal central gaat en is hij zich al aan het herpositioneren.

Het is gewoon spijkers op laag water zoeken imo.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 10 november 2023 om 09:00:

Ik vind dat hij te lang met de verkeerde aanvaller meeloopt. De aanvaller loopt recht op Hato af en hij had hem eerder aan Hato moeten laten. Als hij dat doet, creeert hij voor zichzelf enkele belangrijke seconden om wel op tijd te zijn om Fati af te stoppen.

Nu loopt hij daar doelloos tussen twee aanvallers in en dekt hij niks...



Als ik jou was zou ik de beelden nog maar eens bekijken. Dit slaat echt helemaal nergens op wat je zegt. De bal ligt er na een paar seconden in.

Hij maakt in eerste instantie de juiste keuze.

 

+4/-0

Beetje flauw om Sutalo wat te verwijten bij die eerste tegengoal. Hij moet in een halve seconde beslissen en er is het makkelijk om dan achteraf te zeggen wat er had moeten gebeuren. Als een speler vroeg in de opbouw verliest dan is iedere verdediger zwaar in het nadeel. Vond hem voor de tweede wedstrijd op rij echt oerdegelijk. Hopelijk kan hij die lijn doortrekken.

 

+4/-0

Ik heb de beelden meermaals teruggekeken en ik zeg ook niet dat het zijn fout is, wel dat hij als hij scherp zou zijn, eerder had kunnen wisselen van speler om te dekken, en had hij wellicht kunnen ingrijpen bij de 0-1. We praten over een speler van 20 miljoen he...niet over een jeugdspeler, hier mogen we wel wat van verwachten!

Bij de 0-2 krijgt Fati in minuut 52:01 de bal en hij mag zo doorlopen tot 52:08 en Sutalo loopt gewoon mee naar achter zonder in te grijpen. Hij krijgt de bal net iets over de middellijn en niemand die hem aanpakt tot aan onze 16 meter... Sutalo loopt gewoon mee naar achter, had daar allang kunnen ingrijpen.

 

+1/-1

Transfersommen zijn vaak ook wat arbitrair. Ik vind het altijd wat flauw om dat tegen een speler te gebruiken. Bij de 0-2 had hij misschien door kunnen dekken ja, maar dat is niet per se altijd de beste beslissing. Het centrum verdedigen is doorgaans wel een goede keuze. Als hij door had gedekt dan had hij geriskeerd dat Bergwijn de spits van Brighton moet oppikken. Dat lijkt me nog veel onwenselijker. Wat mij betreft begint die tegengoal bij de linies die te ver uit elkaar staan. Vos had ook beter kunnen omschakelen denk ik.

Als Sutalo het centrum open had gelaten en dat tot een tegengoal had geleid dan was hij ook de kop van jut geweest. En als hij in de positie van Hato was geweest ook. Want 20 miljoen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 10 november 2023 om 17:27:

Ik heb de beelden meermaals teruggekeken en ik zeg ook niet dat het zijn fout is, wel dat hij als hij scherp zou zijn, eerder had kunnen wisselen van speler om te dekken, en had hij wellicht kunnen ingrijpen bij de 0-1. We praten over een speler van 20 miljoen he...niet over een jeugdspeler, hier mogen we wel wat van verwachten!

Bij de 0-2 krijgt Fati in minuut 52:01 de bal en hij mag zo doorlopen tot 52:08 en Sutalo loopt gewoon mee naar achter zonder in te grijpen. Hij krijgt de bal net iets over de middellijn en niemand die hem aanpakt tot aan onze 16 meter... Sutalo loopt gewoon mee naar achter, had daar allang kunnen ingrijpen.



Binnen 3,5 seconde lag de bal in het netje na de foute pass van Vos. Sutalo valt totaal niets te verwijten.
Hoe in vredesnaam kun je dan nog van positie wisselen. Zelfs de beste verdedigers van de wereld kunnen dit niet, omdat het zelfs theoretisch niet mogelijk is.

Ajax stond in de stand om te gaan opbouwen. Zo te zien is ook niemand het met je eens hier.

 

+4/-0

Omtrent Vos zijn foutje:

Kijk naar de reactie van de spelers, dan weet je genoeg. Sutalo heeft genoeg eigen foutjes gemaakt dit seizoen, maar om hier zijn naam op te noemen, is wel heel erg vergezocht.

 

+2/-0

'Aankoop van Mislintat kan voor 20 miljoen euro naar de Serie A vertrekken'
Jan Hoeksema
17:15 22.11.2023
Laatste update:
17:17 22.11.2023

Josip Sutalo staat in de belangstelling van Atalanta, zo meldt La Gazzetta dello Sport woensdagochtend. De Kroatische verdediger speelt pas sinds deze zomer voor Ajax, maar kan de club dus nu al achter zich laten. Sutalo zou zelfs het 'belangrijkste' transferdoelwit van Atalanta zijn.

Bron: https://m.voetbalzone.nl/nieuws/aankoop-van-mislintat-kan-voor-miljoen-euro-naar-de-serie-a-vertrekken/427238link

...kan voor 20 miljoen euro...
...
...
.....
Alsof het bijzonder is???

We weten toch allemaal dat Sutalo veel geld waard is???

Belachelijk als 20 miljoen euro überhaupt wordt overwogen. Het dubbele of wieberen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 22 november 2023 om 18:55:

'Aankoop van Mislintat kan voor 20 miljoen euro naar de Serie A vertrekken'
Jan Hoeksema
17:15 22.11.2023
Laatste update:
17:17 22.11.2023

Josip Sutalo staat in de belangstelling van Atalanta, zo meldt La Gazzetta dello Sport woensdagochtend. De Kroatische verdediger speelt pas sinds deze zomer voor Ajax, maar kan de club dus nu al achter zich laten. Sutalo zou zelfs het 'belangrijkste' transferdoelwit van Atalanta zijn.

Bron: https://m.voetbalzone.nl/nieuws/aankoop-van-mislintat-kan-voor-miljoen-euro-naar-de-serie-a-vertrekken/427238link

...kan voor 20 miljoen euro...
...
...
.....
Alsof het bijzonder is???

We weten toch allemaal dat Sutalo veel geld waard is???

Belachelijk als 20 miljoen euro überhaupt wordt overwogen. Het dubbele of wieberen.




Ook gewoon 'miskoop'. Vind ik nogal voorbarig. Vind hem juist langzaam een beetje acclimatiseren. Alvarez kon er ook geen reet van in het eerste half jaar. Haller ook niet. Neres ook niet. Nou ja. Noem ze maar op. Wat een onzin dit.

 

+2/-0

Na een dergelijk aanbod zou ik niet eens de telefoon opnemen. Zou hem sowieso nooit verkopen, en ik denk dat de club daar ook totaal niet aan denkt. Hij moet juist een van de belangrijkste pijlers onder het nieuwe team worden en uiteindelijk voor een stuk meer worden verkocht.

 

+3/-0

Als alles goed gaat, komt er elke transferwindow 10 miljoen bij. Al helemaal als Kroatië goed presteert.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo