Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 23 oktober 2023 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 23 oktober 2023 om 10:20:

Bergwijn heeft ook oneindig krediet. Brobbey ook. Mannsverk is geblesseerd.



Je moet dat begrijpen, Bergwijn en Taylor zijn de enige binnen de selectie die weten hoe het Ajax spelletje moet gespeeld worden.

(/s, moest het nog niet duidelijk geweest zijn ;))



We moeten eens stoppen met het Ajax spelletje te verheerlijken. Alsof dat het enige systeem is wat er bestaat. Dan zouden we toch ieder jaar in de top 10 van Europa moeten staan.
Voetbal evalueert en Ajax blijft stilstaan. Voetbal is een stuk fysieker geworden.

En Bergwijn en Taylor snappen beide niet eens wat voor top voetbal gevraagd wordt. Als ik trainer was stonden ze absoluut niet in de basis. Verwende nesten zijn het.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 24 oktober 2023 om 16:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 23 oktober 2023 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 23 oktober 2023 om 10:20:

Bergwijn heeft ook oneindig krediet. Brobbey ook. Mannsverk is geblesseerd.



Je moet dat begrijpen, Bergwijn en Taylor zijn de enige binnen de selectie die weten hoe het Ajax spelletje moet gespeeld worden.

(/s, moest het nog niet duidelijk geweest zijn ;))



We moeten eens stoppen met het Ajax spelletje te verheerlijken. Alsof dat het enige systeem is wat er bestaat. Dan zouden we toch ieder jaar in de top 10 van Europa moeten staan.
Voetbal evalueert en Ajax blijft stilstaan. Voetbal is een stuk fysieker geworden.

En Bergwijn en Taylor snappen beide niet eens wat voor top voetbal gevraagd wordt. Als ik trainer was stonden ze absoluut niet in de basis. Verwende nesten zijn het.


Stel je eens voor je had Taylor aan een Belgische club verkocht, Veerman gehaald en nooit Bergwijn gekocht...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 24 oktober 2023 om 16:22:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 24 oktober 2023 om 16:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 23 oktober 2023 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 23 oktober 2023 om 10:20:

Bergwijn heeft ook oneindig krediet. Brobbey ook. Mannsverk is geblesseerd.



Je moet dat begrijpen, Bergwijn en Taylor zijn de enige binnen de selectie die weten hoe het Ajax spelletje moet gespeeld worden.

(/s, moest het nog niet duidelijk geweest zijn ;))



We moeten eens stoppen met het Ajax spelletje te verheerlijken. Alsof dat het enige systeem is wat er bestaat. Dan zouden we toch ieder jaar in de top 10 van Europa moeten staan.
Voetbal evalueert en Ajax blijft stilstaan. Voetbal is een stuk fysieker geworden.

En Bergwijn en Taylor snappen beide niet eens wat voor top voetbal gevraagd wordt. Als ik trainer was stonden ze absoluut niet in de basis. Verwende nesten zijn het.


Stel je eens voor je had Taylor aan een Belgische club verkocht, Veerman gehaald en nooit Bergwijn gekocht...



Taylor mogen ze voor mij in de winterstop verkopen.
Bergwijn is achteraf gezien een verkeerde aankoop geweest. In de winterstop richting de zandbak sturen. Hopelijk tegen een leuk bedrag.
Veerman is voor de Eredivisie een goede speler en Europees een subtopper. We zouden er nu wel beter voor staan met hem, maar om terug aan de top te komen heb je echt andere spelers nodig.

 

+2/-0

Veerman is niet goed genoeg, dan had je net zo een echte Ajacied als Eiting kunnen halen. We hebben nu met Van den Boomen transfervrij al zo'n speler gehaald. Zelfde categorie en een vergelijkbaar type speler. Ik heb veel liever een goede aanvallende of verdedigende middenvelder. Wellicht hebben we laatstgenoemde al in huis.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 24 oktober 2023 om 16:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 23 oktober 2023 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 23 oktober 2023 om 10:20:

Bergwijn heeft ook oneindig krediet. Brobbey ook. Mannsverk is geblesseerd.



Je moet dat begrijpen, Bergwijn en Taylor zijn de enige binnen de selectie die weten hoe het Ajax spelletje moet gespeeld worden.

(/s, moest het nog niet duidelijk geweest zijn ;))



We moeten eens stoppen met het Ajax spelletje te verheerlijken. Alsof dat het enige systeem is wat er bestaat. Dan zouden we toch ieder jaar in de top 10 van Europa moeten staan.
Voetbal evalueert en Ajax blijft stilstaan. Voetbal is een stuk fysieker geworden.

En Bergwijn en Taylor snappen beide niet eens wat voor top voetbal gevraagd wordt. Als ik trainer was stonden ze absoluut niet in de basis. Verwende nesten zijn het.



Ik had een goede hoop dat we jaren geleden met Ten Hag al een beetje afscheid hadden genomen van die Amsterdamse/Hollandse ziekte, namelijk dat er maar één filosofie is om succesvol te zijn. Die kale Tukker heeft bewezen een moderne trainer te zijn en daarmee ook successen te kunnen halen. De spelers waren fit en hielden dat een hele wedstrijd prima vol.

Nu vervallen we weer in dat geromantiseerde geneuzel met trainers die niet weten wat er in het huidige voetbal gevraagd wordt. Ik heb ook nooit gesnapt waarom er niet eens een ander systeem met deze selectie is geprobeerd. Dit is geen selectie om fatsoenlijk 4-3-3 mee te spelen. We hebben één fatsoenlijke vleugelspeler en dat is Forbs. Aan Bergwijn heb je helemaal niets en die is gewoon veel beter met ruimte voor zich, zoals bij PSV. Dit Ajax heeft meer een selectie voor reactievoetbal en omschakelen, waarbij je met snelle spelers als Forbs, Bergwijn en Brobbey iets kunt uitrichten. Maar afstappen van 4-3-3 is als vloeken in de kerk. Zelfs Guardiola speelt met City vaak een 3-2-4-1 systeem. Als onze backs toch de neiging hebben om alleen naar voren te lopen, beschouw ze dan ook maar als halve aanvallers.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 24 oktober 2023 om 22:28:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 24 oktober 2023 om 16:10:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 23 oktober 2023 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 23 oktober 2023 om 10:20:

Bergwijn heeft ook oneindig krediet. Brobbey ook. Mannsverk is geblesseerd.



Je moet dat begrijpen, Bergwijn en Taylor zijn de enige binnen de selectie die weten hoe het Ajax spelletje moet gespeeld worden.

(/s, moest het nog niet duidelijk geweest zijn ;))



We moeten eens stoppen met het Ajax spelletje te verheerlijken. Alsof dat het enige systeem is wat er bestaat. Dan zouden we toch ieder jaar in de top 10 van Europa moeten staan.
Voetbal evalueert en Ajax blijft stilstaan. Voetbal is een stuk fysieker geworden.

En Bergwijn en Taylor snappen beide niet eens wat voor top voetbal gevraagd wordt. Als ik trainer was stonden ze absoluut niet in de basis. Verwende nesten zijn het.



Ik had een goede hoop dat we jaren geleden met Ten Hag al een beetje afscheid hadden genomen van die Amsterdamse/Hollandse ziekte, namelijk dat er maar één filosofie is om succesvol te zijn. Die kale Tukker heeft bewezen een moderne trainer te zijn en daarmee ook successen te kunnen halen. De spelers waren fit en hielden dat een hele wedstrijd prima vol.

Nu vervallen we weer in dat geromantiseerde geneuzel met trainers die niet weten wat er in het huidige voetbal gevraagd wordt. Ik heb ook nooit gesnapt waarom er niet eens een ander systeem met deze selectie is geprobeerd. Dit is geen selectie om fatsoenlijk 4-3-3 mee te spelen. We hebben één fatsoenlijke vleugelspeler en dat is Forbs. Aan Bergwijn heb je helemaal niets en die is gewoon veel beter met ruimte voor zich, zoals bij PSV. Dit Ajax heeft meer een selectie voor reactievoetbal en omschakelen, waarbij je met snelle spelers als Forbs, Bergwijn en Brobbey iets kunt uitrichten. Maar afstappen van 4-3-3 is als vloeken in de kerk. Zelfs Guardiola speelt met City vaak een 3-2-4-1 systeem. Als onze backs toch de neiging hebben om alleen naar voren te lopen, beschouw ze dan ook maar als halve aanvallers.



Laat die backs inderdaad maar doen waar ze goed in zijn. Lekker de gehele flank bestrijken. Om toch voldoende mensen achter de bal te houden, om rust in de opbouw te krijgen én om iemand te hebben die wat doet aan coaching in het veld zou ik kiezen voor een libero. We hebben geen echte '10' dus laten we maar blijven vasthouden aan een targetman en dan twee aanvallers die met vrijheid tussen de linies mogen spelen. Dan zou dat er ongeveer zo uit zien (schuingedrukt spelers die om verschillende redenen voor even uit beeld zijn). Overal koppeltjes die het mogen uitvechten voor één basisplek.


  1. Diant Ramaj
  2. Jay Gorter
  3. Gerónimo Rulli
  4. Remko Pasveer

  1. Branco van den Boomen
  2. Ahmetcan Kaplan
  1. Jakov Medic
  2. Josip Sutalo
  1. Jorrel Hato
  2. Gastón Ávila

  1. Anton Gaaei
  2. Devyne Rensch
  1. Kristian Hlynsson
  2. Sivert Mannsverk
  1. Silvano Vos
  2. Benjamin Tahirovic
  3. Gabriel Misehouy
  1. Borna Sosa
  2. Kenneth Taylor
  3. Anass Salah-Eddine

  1. Carlos Forbs
  2. Steven Berghuis
  1. Steven Bergwijn
  2. Mika Godts
  3. Amourricho van Axel Dongen

  1. Brian Brobbey
  2. Georges Mikautadze
  3. Chuba Akpom

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 oktober 2023, 00:24:27.

 

+2/-0

Hoe Guardiola, Ten Hag en veel andere invloedrijke trainers spelen is afgeleid van de Hollandse School. Een modernere versie zou je misschien kunnen zeggen. Veel van die trainers zijn sterk beïnvloed door Cruijff onder andere. Cruijff had in tegenstelling tot wat veel mensen denken best flexibele opvattingen over de invulling van het systeem. In zijn eigen woorden:

"Negen van de tien mensen weten echt niet wat tactiek inhoudt. Tot mijn verbazing praten mensen altijd over nummers. ‘Cruijff speelt 3-4-3.” Drie linies? Mijn ploegen bestonden altijd uit zeven linies! Voor mij is tactiek gebruikmaken van jouw mogelijkheden ten opzichte van de negatieve aspecten van de tegenstander. Als de tegenpartij één hele goede verdediger heeft, die in het midden staat, dan stel ik geen spits op. Dát is tactiek. Of: die rechtsback is heel snel, zet ik er een snelle of een langzame speler tegenover? Daarin kun je even aanvallend als verdedigend spelen als je zelf wilt. Dát is tactiek en niet of je met twaalf man achter of voor speelt.

Een concept is iets doods. Binnen een concept kun je gigantisch veel nuances aanbrengen. Ik zeg altijd: je moet de voordelen halen, waar je dat maar kunt. Je kunt een buitenspeler hangend laten spelen, maar dan hoeft de laatste man van de tegenstander niet van zijn positie weg om rugdekking te geven. Als hij scherp speelt moet hij dat wél doen. Dan speelt óf de spits óf de buitenspeler dus een-tegen-een. Maar het kan ook zo zijn dat hun centrumverdediger heel slecht is over zijn linkerbeen. Dan kan de rechtsbuiten beter wat blijven hangen, zodat hij die back meetrekt en de spits meer ruimte heeft om die centrumverdediger over dat linkerbeen te passeren."

 

+3/-0

Was weer niet best.

 

+2/-0

Ben ik de enige die van een speler van 20 miljoen meer verwacht??

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 27 oktober 2023 om 08:46:

Ben ik de enige die van een speler van 20 miljoen meer verwacht??



Het staat hier vol replies van mensen die hun twijfels uiten. ";BeN iK dE eNiGe???" ;)

Was wederom niet veel soeps. Verdedigend heel mager en mocht toch iets daadkrachtiger ingrijpen bij de 2-0. Leverde verder alweer veel ballen in en opbouwend is het ook 2x niks.

Hij zal heus wel potentie hebben, anders schop je het niet tot Kroatisch international, maar tot op heden is weinig van die klasse terug te zien. Met hem en Gorter in het veld sta je al minstens 2-0 achter nog voor een bal getrapt is. Ik was enthousiast toen zijn komst aangekondigd werd, maar daar blijft helaas weinig van over.

Wellicht een vertrouwenskwestie, maar dan is die vanaf dag 1 binnengekomen met te weinig vertrouwen. Dat zegt ook iets.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 27 oktober 2023 om 09:11:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 27 oktober 2023 om 08:46:

Ben ik de enige die van een speler van 20 miljoen meer verwacht??



Het staat hier vol replies van mensen die hun twijfels uiten. ";BeN iK dE eNiGe???" ;)

Was wederom niet veel soeps. Verdedigend heel mager en mocht toch iets daadkrachtiger ingrijpen bij de 2-0. Leverde verder alweer veel ballen in en opbouwend is het ook 2x niks.

Hij zal heus wel potentie hebben, anders schop je het niet tot Kroatisch international, maar tot op heden is weinig van die klasse terug te zien. Met hem en Gorter in het veld sta je al minstens 2-0 achter nog voor een bal getrapt is. Ik was enthousiast toen zijn komst aangekondigd werd, maar daar blijft helaas weinig van over.

Wellicht een vertrouwenskwestie, maar dan is die vanaf dag 1 binnengekomen met te weinig vertrouwen. Dat zegt ook iets.



Het is misschien zien wat ik wil zien, maar ik meende hem in het laatste deel van de wedstrijd (na de 2-0) een aantal goede ingrepen te zien plaatsen. Laten we hopen dat dat meer het niveau is waar hij naartoe gaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 oktober 2023 om 09:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 27 oktober 2023 om 09:11:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 27 oktober 2023 om 08:46:

Ben ik de enige die van een speler van 20 miljoen meer verwacht??



Het staat hier vol replies van mensen die hun twijfels uiten. ";BeN iK dE eNiGe???" ;)

Was wederom niet veel soeps. Verdedigend heel mager en mocht toch iets daadkrachtiger ingrijpen bij de 2-0. Leverde verder alweer veel ballen in en opbouwend is het ook 2x niks.

Hij zal heus wel potentie hebben, anders schop je het niet tot Kroatisch international, maar tot op heden is weinig van die klasse terug te zien. Met hem en Gorter in het veld sta je al minstens 2-0 achter nog voor een bal getrapt is. Ik was enthousiast toen zijn komst aangekondigd werd, maar daar blijft helaas weinig van over.

Wellicht een vertrouwenskwestie, maar dan is die vanaf dag 1 binnengekomen met te weinig vertrouwen. Dat zegt ook iets.



Het is misschien zien wat ik wil zien, maar ik meende hem in het laatste deel van de wedstrijd (na de 2-0) een aantal goede ingrepen te zien plaatsen. Laten we hopen dat dat meer het niveau is waar hij naartoe gaat.



Ik vond hem gisteren ook al een stuk beter dan hiervoor. Het mag nog (veel) beter, maar dit geeft mij wel een beetje hoop. Tahirovic stond ook veel dichter bij hem, waardoor hij makkelijker de bal kwijt kon. Dat Tahirovic bijna alles weer achteruit speelde was dan wel een beetje jammer.

Ik denk nog steeds dat hij kan slagen bij ons, maar hij gaat op dit moment mee in de malaise. Hij moet vertrouwen krijgen, beter met iedereen kunnen communiceren en vastigheden gaan krijgen, dan komt het wel goed.

 

+1/-0

Enorm overtuigend was het nog steeds niet, maar zo slecht vond ik hem ook weer niet spelen. Het valt me al een tijdje op dat Hato's prestaties iedere keer op een positieve manier worden benaderd terwijl die van Sutalo op een negatieve manier worden benaderd. De verwachtingen zijn natuurlijk wat anders bij een 17-jarige speler uit eigen jeugd tegenover een miljoenenaankoop, maar we moeten de prestaties van iedereen wel op dezelfde manier beoordelen.

Hato heeft geen duel gewonnen gister en had ook niet echt minder balverlies dan Sutalo. Sutalo heb ik op zich weinig fouten zien maken op die pass over de zijlijn achter Gaaei na. Dat soort momenten gebeuren soms als een speler diepgaat en een medespeler hem in de voeten wil spelen. Bij de tegengoals komt hij bij die eerste misschien iets te enthousiast in en had hij meer de binnenkant moeten houden. Bij de tweede neemt hij goed de lopende man over, maar die rondt het ook wel heel fraai en snel af. Als je door de benen van een verdediger schiet is het vaak een goal, daar heb je als aanvaller wat geluk bij nodig. Ik denk ook niet dat het hier de betere optie was geweest als Sutalo zich ervoor had gegooid of zo.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 27 oktober 2023 om 17:48:

Enorm overtuigend was het nog steeds niet, maar zo slecht vond ik hem ook weer niet spelen. Het valt me al een tijdje op dat Hato's prestaties iedere keer op een positieve manier worden benaderd terwijl die van Sutalo op een negatieve manier worden benaderd. De verwachtingen zijn natuurlijk wat anders bij een 17-jarige speler uit eigen jeugd tegenover een miljoenenaankoop, maar we moeten de prestaties van iedereen wel op dezelfde manier beoordelen.

Hato heeft geen duel gewonnen gister en had ook niet echt minder balverlies dan Sutalo. Sutalo heb ik op zich weinig fouten zien maken op die pass over de zijlijn achter Gaaei na. Dat soort momenten gebeuren soms als een speler diepgaat en een medespeler hem in de voeten wil spelen. Bij de tegengoals komt hij bij die eerste misschien iets te enthousiast in en had hij meer de binnenkant moeten houden. Bij de tweede neemt hij goed de lopende man over, maar die rondt het ook wel heel fraai en snel af. Als je door de benen van een verdediger schiet is het vaak een goal, daar heb je als aanvaller wat geluk bij nodig. Ik denk ook niet dat het hier de betere optie was geweest als Sutalo zich ervoor had gegooid of zo.



Stel je nu serieus dat een 17-jarige in zijn debuutseizoen langs dezelfde meetlat moet liggen als een speler die 23 jaar oud is? Die n.b. ook voor 20.5 miljoen gehaald is?

Het is vandaag ook weer 2x niks. Bron van onrust, dekt weer niet kort bij die 1-1 en speelt nog steeds de bal naar de verkeerde kleur.

Geen idee waarom hij steeds wordt opgesteld, want ik heb hem nog geen enkele goeie actie zien maken. Noch aanvallend, noch verdedigend.

 

+2/-0

Je speelt niet ineens een betere wedstrijd omdat je jonger bent. Bij de 1-1 vind ik hem niet te kort dekken. Gaaei maakt daar de keuze naar rechts te stappen, waardoor Sutalo ineens Lozano op moet pikken. Als je iemand vrijlaat moet dat altijd de buitenste speler zijn.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 29 oktober 2023 om 15:36:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 27 oktober 2023 om 17:48:

Enorm overtuigend was het nog steeds niet, maar zo slecht vond ik hem ook weer niet spelen. Het valt me al een tijdje op dat Hato's prestaties iedere keer op een positieve manier worden benaderd terwijl die van Sutalo op een negatieve manier worden benaderd. De verwachtingen zijn natuurlijk wat anders bij een 17-jarige speler uit eigen jeugd tegenover een miljoenenaankoop, maar we moeten de prestaties van iedereen wel op dezelfde manier beoordelen.

Hato heeft geen duel gewonnen gister en had ook niet echt minder balverlies dan Sutalo. Sutalo heb ik op zich weinig fouten zien maken op die pass over de zijlijn achter Gaaei na. Dat soort momenten gebeuren soms als een speler diepgaat en een medespeler hem in de voeten wil spelen. Bij de tegengoals komt hij bij die eerste misschien iets te enthousiast in en had hij meer de binnenkant moeten houden. Bij de tweede neemt hij goed de lopende man over, maar die rondt het ook wel heel fraai en snel af. Als je door de benen van een verdediger schiet is het vaak een goal, daar heb je als aanvaller wat geluk bij nodig. Ik denk ook niet dat het hier de betere optie was geweest als Sutalo zich ervoor had gegooid of zo.


Geen idee waarom hij steeds wordt opgesteld, want ik heb hem nog geen enkele goeie actie zien maken. Noch aanvallend, noch verdedigend.


Medic vind ik nog een stuk minder dan Sutalo. Dus er is wat mij betreft geen serieus alternatief. Dan kun je beter de duurste aankoop van de zomer blijven opstellen, in de hoop dat je er in de winter of zomer nog een vergelijkbaar bedrag voor kunt terugkrijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 29 oktober 2023 om 15:42:

Medic vind ik nog een stuk minder dan Sutalo. Dus er is wat mij betreft geen serieus alternatief. Dan kun je beter de duurste aankoop van de zomer blijven opstellen, in de hoop dat je er in de winter of zomer nog een vergelijkbaar bedrag voor kunt terugkrijgen.



Ja? De 4-2 ligt ook weer aan hem omdat hij weer niet weet met welke kleur zijn ploeggenoten spelen. Medic heeft dit seizoen 1.5 wedstrijd gespeeld en maakte tegen Sparta 1 fout. Sutalo loopt week in week uit te schutteren en die mag blijven staan.

Er is geen enkel excuus meer om hem in de basis te houden. Die heeft ons onderhand al 15 tegendoelpunten gekost denk ik.

 

+1/-0

Bij de 4-2 ging hij wel in de fout ja. Dat hij ons al 15 doelpunten heeft gekost slaat nergens op. Dat kan zelfs Gorter nog niet zeggen.

 

+1/-1

Waar doe je verstandig aan? Even op de bank zetten om te acclimatiseren of laten staan?

Zit echt niet lekker in z'n vel. Levert makkelijk ballen in.
Medic is niet better. Een alternatief zou Kaplan kunnen zijn zijn maar die heeft vanwege blessures nog niets kunnen laten zien.

 

+1/-0

Waarom blijft iedereen hem zo een crisis aanpraten? Je geeft amper een kans weg en Sutalo geeft welgeteld 1 slechte pass die verkeerd af had kunnen lopen. Het is me wat.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Spelers » Josip Sutalo