Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Kunnen we alsjeblieft Van 't Schip zijn toekomst en diens opvolger in een topic bespreken zonder de naam van zijn voorganger in de titel?

 

+1/-0

Van 't Schip heeft even wind mee gehad in zijn beginperiode met makkelijke tegenstanders en een gezonde dosis geluk. Nu zien we helaas dat het maar iets minder hoeft te gaan of hij maakt hele vreemde taktische sprongen en slachtoffert de selectie / individuele spelers net zo makkelijk als lulletje Steijn. Ik zou hem eigenlijk vandaag er al af willen trappen maar goed, wie dan?

De pijnlijke realiteit is dat we moeten hopen dat Feyenoord de beker wint en dat we Utrecht, GAE en NEC van ons af kunnen houden en we plaats 5 vast kunnen houden, zodat we in elk geval de playoffs ontlopen. Wat een drama zeg.

 

+5/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Het schijnt dat er nogal wat onvrede over Schippie is bij de spelers. Deze week zou er zo weinig getraind worden dat spelers maar op eigen gelegenheid naar de club komen. Als dit groepje gasten, die nou niet bekend staan om hun topsportmentaliteit, klagen over te weinig trainingen moet je het wel heel bont maken. Brobbey zou ook nog altijd niet de individuele spitsentraining krijgen waar hij om verzocht heeft.

Het lijkt me vrij duidelijk dat Schip er geen zin meer in heeft. Het publiekelijk afvallen van de spelers, trainingen annuleren...dit gaat de verkeerde kant op.

Kleine slag om de arm of het waar is natuurlijk, maar mocht dat zo zijn kun je eigenlijk niet anders dan deze man per direct ontslaan.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 maart 2024 om 13:20:
Kleine slag om de arm of het waar is natuurlijk, maar mocht dat zo zijn kun je eigenlijk niet anders dan deze man per direct ontslaan.


Het lijkt mij een beschermingsmechanisme.

Trainers van Ajax verschuilen zich de laatste twee jaar achter het niet kunnen trainen op systeem, automatismen etc door gebrek aan tijd gedurende het seizoen. Zijn alleen bezig met "spelers fit houden" (heb ik ook niks van gemerkt). Met de vroege uitschakeling in de beker, de aankomende Europese uitschakeling en het verschuiven van wedstrijden voor Europees spelende ploegen/Ajax Vrouwen is die tijd er wel en dan kun je iemand daar verantwoordelijk voor houden. Tenzij je het zo regelt dat er alsnog weinig getraind wordt.

Dan moet het alleen niet uitlekken waarom er zo weinig getraind wordt en aangezien het Ajax is lekt zoiets altijd uit.

 

+1/-0

Hoewel het maar een gerucht is past het wel volledig in mijn beeld van een trainer die de topsportcultuur aan het afbreken is. Als Van 't Schip zijn klik met de spelersgroep ook al is verloren dan blijft er helemaal niets over. Dat is het enige wat hij nog een beetje voor zich had werken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 01 maart 2024 om 15:09:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 maart 2024 om 13:20:
Kleine slag om de arm of het waar is natuurlijk, maar mocht dat zo zijn kun je eigenlijk niet anders dan deze man per direct ontslaan.


Het lijkt mij een beschermingsmechanisme.

Trainers van Ajax verschuilen zich de laatste twee jaar achter het niet kunnen trainen op systeem, automatismen etc door gebrek aan tijd gedurende het seizoen. Zijn alleen bezig met "spelers fit houden" (heb ik ook niks van gemerkt). Met de vroege uitschakeling in de beker, de aankomende Europese uitschakeling en het verschuiven van wedstrijden voor Europees spelende ploegen/Ajax Vrouwen is die tijd er wel en dan kun je iemand daar verantwoordelijk voor houden. Tenzij je het zo regelt dat er alsnog weinig getraind wordt.

Dan moet het alleen niet uitlekken waarom er zo weinig getraind wordt en aangezien het Ajax is lekt zoiets altijd uit.



Dus het idee is dat Schip expres trainingen annuleert, zodat hij na de volgende wanprestatie kan roepen dat hij te weinig tijd heeft om zaken op trainingen te verbeteren? Lijkt me best vergezocht en daarom niet van toepassing op Schip. Mourinho zou zoiets misschien bedenken maar Schip is denk ik gewoon niet zo geslepen, dat zien we ook aan zijn taktische vermogen aan de zijlijn.

Ik denk dat hij, net als veel supporters, na PSV-thuis het idee had dat we er goed op stonden en dat de dramatische wedstrijden erna er diep ingehakt zijn en hij nu ook wel inziet dat hij het niet meer aan de praat krijgt. Wellicht heeft hij ook signalen gehad van de leiding dat het na dit seizoen sowieso voorbij is voor hem.

 

+1/-0

Aangezien dit nog steeds het Steijn topic heet... ik lees opnieuw berichten over deze gast. "Kansloze missie" en weet ik veel wat nog meer hij zegt. Ja, goh, voor iemand wie een groot talent als Chico uit de A-selectie haalt, maak je het ook kansloos als je zulke slechte beslissingen maakt. Aan alles was te zien bij hem dat hij er kansloos bijzat. Hoe hij pas zo laat ontslagen werd... een zak hooi wie het eigenlijk al bij voorbaat opgaf en gewoon moeilijk deed uit weerstand richting Mislintat en co. Het is echt een droeftoeter en dat straalt hij ook nog altijd uit wanneer ik hem weer eens op televisie zie, wanneer hij weer eens naar zijn zoontje kijkt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 maart 2024 om 10:00:

Aangezien dit nog steeds het Steijn topic heet... ik lees opnieuw berichten over deze gast. "Kansloze missie" en weet ik veel wat nog meer hij zegt. Ja, goh, voor iemand wie een groot talent als Chico uit de A-selectie haalt, maak je het ook kansloos als je zulke slechte beslissingen maakt. Aan alles was te zien bij hem dat hij er kansloos bijzat. Hoe hij pas zo laat ontslagen werd... een zak hooi wie het eigenlijk al bij voorbaat opgaf en gewoon moeilijk deed uit weerstand richting Mislintat en co. Het is echt een droeftoeter en dat straalt hij ook nog altijd uit wanneer ik hem weer eens op televisie zie, wanneer hij weer eens naar zijn zoontje kijkt.



Hij heeft kennelijk weer in een praatprogramma geroepen dat het zo onrechtvaardig is dat hij Olij etc. niet kreeg. Vind dat vooral aantonen dat ie niet zo slim is. Iedereen ziet dat hij gewoon een prima keeper van Mislintat kreeg, maar dat hij dat niet als zodanig herkende.

De Vrij zou ook zeker gekomen zijn, aldus hem. Ja hoor, die man staat gewoon in de basis bij Inter maar die had graag in dit drama gezeten met o.a. al het gedoe met Feyenoord-supporters dat Berghuis bijv. ook gekregen heeft. Dream on!

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 maart 2024 om 10:28:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 maart 2024 om 10:00:

Aangezien dit nog steeds het Steijn topic heet... ik lees opnieuw berichten over deze gast. "Kansloze missie" en weet ik veel wat nog meer hij zegt. Ja, goh, voor iemand wie een groot talent als Chico uit de A-selectie haalt, maak je het ook kansloos als je zulke slechte beslissingen maakt. Aan alles was te zien bij hem dat hij er kansloos bijzat. Hoe hij pas zo laat ontslagen werd... een zak hooi wie het eigenlijk al bij voorbaat opgaf en gewoon moeilijk deed uit weerstand richting Mislintat en co. Het is echt een droeftoeter en dat straalt hij ook nog altijd uit wanneer ik hem weer eens op televisie zie, wanneer hij weer eens naar zijn zoontje kijkt.



Hij heeft kennelijk weer in een praatprogramma geroepen dat het zo onrechtvaardig is dat hij Olij etc. niet kreeg. Vind dat vooral aantonen dat ie niet zo slim is. Iedereen ziet dat hij gewoon een prima keeper van Mislintat kreeg, maar dat hij dat niet als zodanig herkende.

De Vrij zou ook zeker gekomen zijn, aldus hem. Ja hoor, die man staat gewoon in de basis bij Inter maar die had graag in dit drama gezeten met o.a. al het gedoe met Feyenoord-supporters dat Berghuis bijv. ook gekregen heeft. Dream on!


Olij i.p.v. Ramaj? Hahahahahaha

Olij is duidelijk een goede doelman, maar niet top Ajax niveau. Ramaj is dat wel.

Ten Hag mentaliteit... ik ken Olij... ik wil Olij.

En inderdaad. Hij liet Gorter invallen voor Rulli ... omg...... blinde vlek

 

+3/-0

Makkelijk om te roepen natuurlijk. Volgens mij heeft hij Mbappé ook doorgegeven aan Mislintat en dat was zeker een haalbare kaart.

 

+1/-0

Steijn stond met Ajax laatste, plek 18.
In voorbereiding vond Chico niet goed genoeg.
Olij de juiste doelman; Ramaj niet.
Sutalo goed op training; niet op het veld; huh, hoe kan dat nou?
Salah-Eddine beter op linksback zetten dan Wijndal.

Het is echt een droeftoeter op een extreem laag niveau. Eén leuk seizoentje met Sparta. That's it. Heeft reeds gepiekt daaro.

 

+2/-0

Ik vind het vooral schrikbarend dat Steijn zo in de media zonder enige serieuze kritische vraag zijn verhaal mag doen. Dat was enige tijd geleden met Overmars ook al zo bij de NOS. Nul zelfkritiek, en dan niemand die eens een beetje doorvraagt.

Van 't Schip mag niet helemaal in dezelfde categorie worden geplaatst, maar het is ook wel opmerkelijk dat hij sinds dat verhaal over de spelers die drie dagen vrijaf kregen al een vier of keer de gelegenheid heeft aangegrepen om zich te verdedigen. En De Telegraaf vond het ook nodig om overwinning van zondag als het gelijk van de coach te brengen. Ze hebben voor minder aan de stoelpoten van betere coaches gezaagd.

 

+2/-0

Heel opmerkelijk dat Van 't Schip gister op de persconferentie de manier waarop hij Brobbey heeft overbelast zo bagatelliseerde. Hij zei zelfs dat hij Brobbey niet aan de kant wilde halen omdat hij niet met een nog jonger team wilde spelen. Hoe oud denkt hij dat Akpom is?

Ik las ook eerder vandaag het gerucht van De Telegraaf dat Van 't Schip in het beeld zou zijn voor de nieuwe functie van Head of Coaching, waarin hij een klankbord voor de jeugdtrainers zou moeten zijn en ook de cultuur zou moeten bewaken. Het klinkt een beetje als een weinig noodzakelijke functie die speciaal voor hem gecreëerd wordt. En als de meerwaarde er wel is, waarom zou Van 't Schip dan aangewezen man zijn? Hij is sociaal onderlegd, maar wat kan hij die trainers leren? Ik vind hem voor ambitieuze jonge trainers juist eerder een pijnlijk voorbeeld van een oud-voetballer die puur op basis van zijn naam meer kansen in het trainersvak heeft gekregen.

 

+4/-0

Ik ben benieuwd met een nieuwe trainer en andere sfeer of Sutalo dan ineens wel goed tot zijn recht bij ons gaat komen.

 

+2/-0

Daar ga ik wel vanuit. Hij is een groot talent, en ook het type verdediger dat bij Ajax past. Al heb je nooit garanties natuurlijk. Soms lijken een speler en club en speler voor elkaar gemaakt en komt het er niet uit. Dat zijn dan alleen vaker aanvallende spelers of spelers met een mentaliteitsprobleem.

Relevant artikel dat ik misschien al eens eerder heb gepost hier:

https://www.vi.nl/pro/analyse/waarom-een-verdediger-vaak-zo-goedslecht-is-als-zijn-trainerlink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 29 maart 2024 om 17:53:

Heel opmerkelijk dat Van 't Schip gister op de persconferentie de manier waarop hij Brobbey heeft overbelast zo bagatelliseerde. Hij zei zelfs dat hij Brobbey niet aan de kant wilde halen omdat hij niet met een nog jonger team wilde spelen. Hoe oud denkt hij dat Akpom is?

Ik las ook eerder vandaag het gerucht van De Telegraaf dat Van 't Schip in het beeld zou zijn voor de nieuwe functie van Head of Coaching, waarin hij een klankbord voor de jeugdtrainers zou moeten zijn en ook de cultuur zou moeten bewaken. Het klinkt een beetje als een weinig noodzakelijke functie die speciaal voor hem gecreëerd wordt. En als de meerwaarde er wel is, waarom zou Van 't Schip dan aangewezen man zijn? Hij is sociaal onderlegd, maar wat kan hij die trainers leren? Ik vind hem voor ambitieuze jonge trainers juist eerder een pijnlijk voorbeeld van een oud-voetballer die puur op basis van zijn naam meer kansen in het trainersvak heeft gekregen.



Hij komt beter over dan Steijn en hij heeft natuurlijk een verleden bij Ajax, maar verder vind ik hem als trainer echt nauwelijks beter dan die Hagenees.

Je moet hem natuurlijk met alle egards behandelen, maar belangrijk maken en een functie aanbieden gaat mij te ver: hij is bestuurlijk of technisch gewoon niet geschikt.

 

+3/-0

Ik vind Steijn zelfs beter. Hij had in elk geval nog het excuus van het behoorlijk zware programma. Wel een heel onsympathiek figuur natuurlijk. Hij kon maanden later niet eens toegeven dat Ramaj een betere keuze dan Olij was geweest.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 30 maart 2024 om 01:33:

Ik vind Steijn zelfs beter. Hij had in elk geval nog het excuus van het behoorlijk zware programma. Wel een heel onsympathiek figuur natuurlijk. Hij kon maanden later niet eens toegeven dat Ramaj een betere keuze dan Olij was geweest.



Qua gehele carriere zal Steijn beter zijn dan van 't Schip, zo eerlijk moeten we zijn. Wat betreft de periode bij Ajax zie ik echt niks om Steijn beter om te vinden. Schip is ook niks maar heeft een periode er nog wat positiviteit en resultaten in gekregen.

Het moment dat er verder gebouwd moet worden, is waar het misgaat bij Schip.

 

+2/-0

Na het zoveelste echec onder van 't Schip denk ik dat we serieus moeten overwegen om hem te vervangen na Twente thuis. De week erna is de bekerfinale, dus kunnen we onder een nieuwe hoofdtrainer mooi 2 weken toewerken naar de laatste 4 duels, en als dat nodig is, de playoffs.

Tegen Feyenoord en Twente zouden wij best maar 1 punt ofzo kunnen pakken, terwijl NEC tegen Vitesse en PEC gewoon 6 punten kan pakken en dan staan ze gewoon 3 punten los op ons. Ze hebben daarna nog een zeer zwaar programma met o.a Feyenoord en AZ, maar dan begint het echt penibel te worden. Dan zou het echt tijd zijn om Schip uit zn lijden te verlossen.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?